Skocz do zawartości

notebuk1

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 186
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Profile Information

  • Lokalizacja
    Bielsko-Biala, POLSKA

notebuk1's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

0

Reputacja

  1. Dzięki, i wszystko jasne, dzięki! Chodziło naturalnie o C4 Grand Picasso. Pozdrawiam!
  2. Cześć, Panowie, czy ktoś może podpowiedzieć, gdzie w pojeździe takim jak w tytule znajdują się świece zapłonowe. Kolega nie może ich odnaleźć. Czy jest możliwe, że ich nie widać bo znajdują się pod kolektorem ssącym? Pzdr!
  3. Sprawdź na początek stan łożyska sprężarki - po zdjęciu paska napędowego.
  4. > Tak pobieżnie popatrzyłem na schematy alternatora z regulatorem i możliwe że wstawienie diody > Schottky w jeden obwód, podniesie napięcie o 0,3V. > Ja teraz jak jest mróz mam ładowanie 14,2-14,3V, a latem 13,9. Prawdopodobnie jak wstawisz taką diodę (jedną lub dwie w szereg) między doprowadzenie masy regulatora to właśnie uzyskasz taki efekt.
  5. >Do dzisiaj jest OK, tylko jak zjeżdżam szybciej z krawężnika, to wali jakby się chciał urwać. To akurat jest dowód potwierdzający sprawne działanie amortyzatora gazowego
  6. > Masz za niski prąd ładowania. > Na boscha s4 jest bardzo mało reklamacji. Racze za niskie napięcie ładowania. Prawidłowe napięcie ładowania w naszej strefie klimatycznej to 14,2V +/- 0,2V. Na takie napięcie powinny być ustawione regulatory, które są w sprzedaży jako części zamienne. Czasami się trafiają źle skalibrowane albo z państw południowych, gdzie wyższe średnie temp. roczne wymuszają niższe napięcie ładowania, np 13,8V +/- 0,2 Do Andrewek: Proponuję na początek sprawdzić połączenia między alternatorem a akumulatorem i miedzy masą pojazdu a akumulatorem. Spadki napięć w tychże miejscach mogą dochodzić do 0,5V a to powoduje, że na akumulatorze napięcie jest za niskie co powoduje permanentne niedoładowanie i efekty jak opisujesz. Jak to nie pomoże to do wymiany regulator na inną sztukę. Powodzenia!
  7. > Witam! > Czy ktoś jest w stanie podać mi wymiary chłodnicy wody, która siedzi w Stilo 5d z 2002r z klimą? Pasuje od 1.4 - jak kupowałem to człowiek mi sprzedał od 1.6 i powiedział że będzie pasować. I tak rzeczywiście było. Kupiłem nówkę za 170 zł firmy made in taiwan. Powiem że wykonanie przyzwoite. Dwa lata już będzie i wszystko z nią ok. Nawet króćce przyłączeniowe, które kiedyś ktoś zasmarował silikonem gdyż zapewne ciekły teraz są suche - lepiej dobrana średnica przyłączy niż w oryginalnej MM. Uszczelki zostały stare i wszystko jest ok. > Czy były przypadki, że komuś się rozszczelniła? Latem była szczelna ale temp. spadła 5 st poniżej zera to zaczynało z niej kapać. > Czy mamy jakiś manual, żeby się do niej dobrać? Jak koledzy pisali, podstawić miskę, spuścić płyn, wjechać na 2 cegły, odkręcić 3 wkręty i zdjąć złączki z króćców po uprzednim ich ściśnięciu palcami. Montaż odwrotnie i do tego odpowietrzyć. Pzdr!
  8. > Moje pytanie jest następujące czytałem różne posty i wszędzie piszą że płyn powinien samoistnie > wypłynąć siłą grawitacji i że jeśli się tak nie dzieje to prawdopodobnie uszkodzona jest pompa > hamulcowa czy to prawda.\ > Mój objaw sprzęgła luz na pedale sprzęgła przy wciskaniu ok 5 cm jak wcisnę do oporu na biegu > jałowym to słychać łożysko na wysprzęgliku dodam że kompletne sprzęgło wymienione na valeo, > huczeczenie przy wysprzęglaniu biegów podczas jazdy. > Może ktoś z kolegów miał podobnie i może mi coś doradzić z góry dziękuję za każdą podpowiedź Potwierdzam, pompa odpowietrza się sama. Jednak zdaje się, że tłok musi być w prawidłowym miejscu. Jak np masz 5cm skoku jałowego to tłok jest nie tam gdzie trzeba i tedy może rzeczywiście się nie chcieć sama odpowietrzyć!
  9. > Katalizator wymieniony i auto śmiga jak trzeba Po jakim przebiegu padł ten dopalacz katalityczny? Pzdr!
  10. Mały zasięg? Przede wszystkim sprawdź czy nie masz ustawionej w radiu opcji ODBIÓR LOKALNY. Bo jak tak, a w okolicy nie ma nadajników to nic nie posłuchasz. Zanim zaczniesz grzebać w antenie sprawdź to. Rzeczone opcje to: S-DX (DIS) - regulacja czułości przy przeszukiwaniu dla stacji odległych. 1 duża czułość, 3 mała czułość. S-LO (LOC) - jw. tylko dla stacji lokalnych (lo) lub LO, LOC, Local - zależnie od producenta różnie się nazywa. Są to funkcje ustawiania małej czułość automatycznego wyszukiwania stacji nadawczych, akceptuje tylko silne, miejscowe sygnały.
  11. > Oczywiście są to półśrodki, należałoby wymienić ten układ wraz z kondensatorem. Układ jako darmowa próbka zamówisz tu: http://www.ti.com/product/tle4275-q1 W kilka dni powinien do Ciebie dotrzeć z USA bezpłatnie. Przynajmniej jak ostatnio od nich zamawiałem to chyba zeszło mniej niż tydzień
  12. > jednak jeden szkopuł, a właściwie to dwa: > - prostownik nie wykryje akumulatora, jeśli ten jest rozładowany do "zera" i zwyczajnie nie > rozpocznie ładowania. Nic podobnego, kompletnie rozładowany akumulator ma napięcie ~11V. Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe niższe niż 10V z technicznego punktu widzenia uważa się za uszkodzony. Akumulator, który ma napięcie ZERO V uważa się za złom ołowiany. I prawidłowe jest że prostownik nie chce go ładować - tak ma być. Natomiast ten z Lidla ładuje nawet b. głęboko rozładowane akumulatory, gdyż zaczyna pracę, gdy na zaciskach baterii jest 7V. To jest cenna zaleta, bo czasami taki akumulator da się zreanimować i stąd on początkowo jest ładowany impulsowo aż do napięcia 12V wtedy przechodzi na ładowanie prądem stałym. > - prostownik nie jest w stanie naładować konwencjonalnych - kwasowych akumulatorów do pełna. Jest w stanie naładować, gdyż daje on napięcie od 14,4-14,7V w zależności od trybu. Tym sposobem naładuje każdy akumulator bez wyjątku o ile nie jest uszkodzony (zwarcie celi czy przerwa w celi). > Maksymalne napięcie jakie udało się mi uzyskać po cyklu ładowania to 12,8V - sprawdzane na > różnych bateriach. i właśnie 12,8V jest napięciem akumulatora naładowanego do pełna! Tak ma być i jest to prawidłowe. Zmierz sobie napięcie na zaciskach w trakcie ładowania, wtedy zobaczysz jakie jest napięcie i czy ono ładuje akumulator. >Wartość ta jest uznawana za full w przypadku akumulatora żelowego, > natomiast dla kwasowego powinno to być 13,3-13,4V. Nie prawda. Napięcie znamionowe akumulatora naładowanego w 100% wynosi 12,8V (należy to mierzyć kilka h po odłączeniu prostownika a nie natychmiast po odłączeniu!) Natomiast napięcie ładowania akumulatora kwasowego dla pracy cyklicznej ma wynosić od 13,8- 14,4V. Dla żelowych owszem podaje się 13,4-13,8V ale dla pracy w trybie buforowym (UPS'y komputerowe) ale to już zupełnie inna bajka. Ogólnie można powiedzieć, że prostownik z Lidla za takie pieniądze to dobry zakup.
  13. . Szkopuł w tym, że jest to > napięcie uśrednione, w pikach może być więcej ( jest to prostownik impulsowy), co zaś może > zaszkodzić coś w instalce elektrycznej auta... Tam nie ma żadnych pików. Na wyjściu jest napięcie stałe - dokładnie tak samo jak w klasycznym prostowniku z dużym filtrem i stabilizatorem. Nazwa prostownik impulsowy wzięła się od zasady działania układu na podstawie którego jest on zbudowany (na zasadzie przetwornicy impulsowej). Nie oznacza to jednak że na wyjściu napięcie jest impulsowe i są tam piki.
  14. Jeśli poduszka nie jest > uszkodzona mechanicznie, można dolną nakrętkę zmienić na standardową, tylko o gwincie 12x1,5 i > dekielek osiądzie na kielichu. Prościej zrobić tak, że po dekielek dać podkładki o śr zew. równej śr. dekielka a śr wew ciut większa niż śr nakrętki. Tedy też ściągniesz to do kupy;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.