-
Liczba zawartości
7 974 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O danielei_punto
- Urodziny 1 Kwietnia
Retained
- weteran
Contact Methods
- iMessage
-
Gadu-Gadu
4868271
-
Skype
daniel.i3
Profile Information
-
Płeć
Male
-
Lokalizacja
Lubin
-
Zainteresowania
Lepienie bałwanów
-
Samochód
Suzuki, Subaru, Toyota, Nissan
danielei_punto's Achievements
mistrz kierownicy (14/20)
362
Reputacja
-
Mercedes ma długoletnie doświadczenie z takimi pojazdami: Czy nawet to:
-
Szczególnie 3.5 V6 i 2.7 V6 twinturbo oferowane w USA
-
Oryginalny system składania tylnych foteli: Skojarzyło mi się z Defenderem 90:
-
Reuters: koniec Diesel w EU-2020 Renault wywala Diesel na smietnik historii
danielei_punto odpowiedział OZI na temat - Motokącik
W PL 2.5 * Nissan Note. W zimie przy dystansie ~60 km to już trochę strach, latem to zupełnie inna sytuacja. Znam kogoś, kto w zeszłym roku kupił nowego Leafa - codziennie pokonuje taką trasę (tam i spowrotem): https://www.google.pl/maps/dir/Mi%C5%82osna/aleja+Rzeczypospolitej,+Legnica/@51.2647256,16.1818289,12z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x470f71a4005b5c83:0x5c9ebf8e3bebe2f3!2m2!1d16.304007!2d51.3314921!1m5!1m1!1s0x470f0d794d440391:0x84db92112e1d3892!2m2!1d16.1787347!2d51.1977225. Ostatnia zima (niezbyt surowa) pokazała, jak wygląda użytkowanie auta elektrycznego w praktyce: gdy jest zimno, to nie ma w ogóle mowy o tym, żeby przy powyższej trasie po drodze z pracy zboczyć jeszcze np. gdzieś na zakupy dokładając z 10 kilometrów chociażby - trzeba najkrótszą drogą wracać do domu, a jeśli zdarzy się jakiś objazd, to mamy katastrofę: i bez tego prądu starcza niemal na styk. Rezygnując z ogrzewania można trochę poprawić sytuację, ale też nie jakoś dramatycznie. W pracy nie ma gdzie doładować baterii - samochód jest ładowany tylko w przydomowym garażu. Jako jedyny samochód sprawdzałoby się to bardzo słabo w takich warunkach. Jeśli ktoś pokonuje niewielkie dystanse i ma gdzie to auto doładować, to sytuacja może wygladać inaczej, ale w typowym przypadku na razie zdecydowanie więcej sensu ma kupno - jeśli trzymamy się marki - Pulsara z benzynowym silnikiem. -
Dziś rano przy tankowaniu zauważyłem...
danielei_punto odpowiedział danielei_punto na temat - Skośnookie
Zależy od kształtu deski i maty - jeśli mata jest na tyle długa, że poduszka znajduje się głębiej pod nią, to w wiekszości przypadków w miejscu poduszki jest odpowiednie wycięcie: -
Zachwyty nad taką chałupniczą "regeneracją" kończą się, jak się zaczniemy takim lampom dokładnie przyglądać - jeśli mowa o lakierowaniu, to IMO bez wymontowania lamp nie ma szansy zrobić tego dobrze.
-
Ja po własnoręcznej regeneracji od razu wymieniłem.
-
Reuters: koniec Diesel w EU-2020 Renault wywala Diesel na smietnik historii
danielei_punto odpowiedział OZI na temat - Motokącik
Ale nawet te 200 km już jest często ograniczeniem, bo trzeba planować - jeśli w danym dniu wypadnie mi coś niespodziewanego to w przypadku samochodu na benzynę/ON/LPG najwyżej muszę pojechać na stację benzynową i w kilkanaście minut mam samochód pozwalający dostać się do innego miasta. W przypadku samochodu elektrycznego ... nie mam samochodu, tylko pomnik. Sprawę załatwiłaby możliwość wymiany baterii na naładowane - ale to jest problem, bo wymagałoby to unifikacji. Producenci takich aut musieliby ze sobą współpracować - ze względu na różne pojemności baterii w różnych modelach pewnie musiałyby to być baterie modułowe... Melex 363 spełnia chyba kryterium cenowe: -
Są myjnie świadczące taką usługę.
-
Reuters: koniec Diesel w EU-2020 Renault wywala Diesel na smietnik historii
danielei_punto odpowiedział OZI na temat - Motokącik
W obecnych warunkach w PL samochód elektryczny nie ma sensu - i dopuki nie da się go naładować w 3-5 minut tak, żeby przejechał potem przynajmniej z 200 kilometrów (ale takie prawdziwe, a nie marketingowe - gdzie np. Nissan Leaf teoretycznie ma mieć zasięg koło 200 km, a w praktyce w zimie 60 km bywa problemem) to poza dość szczególnymi sytuacjami sensu miał nie będzie. Wystarczy popatrzeć, ile aut nocą w większych miastach stoi pod chmurką w mniej czy bardziej przypadkowych miejscach - jakoś nie chce mi się wierzyć w te miliony punktów ładowania. -
Reuters: koniec Diesel w EU-2020 Renault wywala Diesel na smietnik historii
danielei_punto odpowiedział OZI na temat - Motokącik
Nie spełnia wymagania ceny i zasięgu. -
W aucie, które z założenia ma jeździć niedużo, wymieniłem fabryczne letnie 225x45R18 na całoroczne w tym samym rozmiarze. W sumie po jednej zimie jestem z tego rozwiązania dosyć zadowolony. No ale wszystko zależy od planowanych przebiegów - przy większych przebiegach rocznych może to być bez sensu i wtedy bym zdecydowanie wziął drugi komplet kół z zimówkami. Przekładanie niskoprofilowych opon co sezon to najgorsze z możliwych rozwiązań IMO - zmasakrują Ci te felgi błyskawicznie.
-
W moim Nissanie akurat producent z tego rozwiązania zrezygnował - i dobrze. Ale ogólnie logika działania S&S potrafi być zadziwiająca - dziś rano np. uruchomiłem sobie auto z tym systemem, wyjechałem na drogę lokalną, którą turlałem się przez jakieś 3 km do skrzyżowania z drogą krajową. Tam musiałem się zatrzymać, żeby ustąpić pierwszeństwa - silnik zgasł. Potem przejechałem jakieś 50 km i dotarłem do Wrocławia, gdzie były już co kawałek światła - więc teoretycznie system powinien móc się wykazać. Tymczasem przy kolejnych postojach na światłach silnik wyłączany jednak nie był. Ten samochód mam od początku 2014 roku - obecny przebieg to 33 kkm. Podobno (bo nie wiem, na ile ta informacja jest rzetelna) w tym czasie dzięki S&S to konkretne auto wyemitowało o 2.7 kg mniej CO2.
-
W wielu autach jednak nie działa - zostaje sam nawiew.
-
Auto dla koleżanki z pracy - Clio czy Rio?
danielei_punto odpowiedział pejus1982 na temat - Motokącik
Czujniki w większości przypadków pochodzą od jednego producenta - wszystko zależy od tego, jak zaimplementowano ich obsługę w konkretnym samochodzie. Dla przykładu jeśli wystąpi błąd odczytu z konkretnego czujnika, to można ten odczyt powtórzyć ileś razy i dopiero po n nieudanych próbach zasygnalizować problem, a można ten błąd wyświetlić natychmiast. Pomijam już fakt, że np. stan baterii w czujniku też da się odczytać, więc samochód mógłby również takie informacje udostępniać. W PL niby oficjalna cena sugerowana to 1800 zł - ja kupiłem na Amazonie, z przesyłką zapłaciłem ok. 1000 zł.