Jump to content

stalan

użytkownik
  • Posts

    2268
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About stalan

  • Birthday 11/12/1960

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Car
    turbofrancuz

Recent Profile Visitors

1691 profile views

stalan's Achievements

kierowca

kierowca (12/19)

539

Reputation

  1. W obecnych czasach jak słyszę słowo "urząd" to aż mnie trzęsie i w związku z tym zleciłem za odpowiednią opłatą rejestrację nowego samochodu dealerowi . W dniu 18 maja zarejestrowany , następnego dnia odebrany w salonie (oczywiście już na tablicach ). Dziś o 09:30 odebrałem "twardy" dowód i kartę pojazdu z urzędu miejskiego w Gdyni .
  2. Weź mnie nie strasz, aby się nie stresować jesienią, kupiłem ostatnio wr snowproof... mam się bać?.
  3. Oddałem samochód dealerowi w rozliczeniu...starych opon nie chcieli.
  4. Tydzień temu sprzedałem samochód wyprodukowany w 2015 .Dwa komplety opon , letnie Michelin i zimowe Goodyear ( prod. 2015) wyglądały super ,prawie jak nowe . Komplet zimówek sprzedałem...w 20 minut po ukazaniu się ogłoszenia na OLX. PS. Z samochodem też było wszystko OK .
  5. Zapewne będzie mniej "trudny" w utrzymaniu niż brąz kasztanowy jaki miałem w Megance , na nim podobnie jak na czarnym było wszystko widoczne.
  6. Myślę że dopiero za kilka może kilkanaście dni będę gotów do jakiegoś porównania, tym bardziej że meganka była w manualu a tu jest automat. Tak na szybko...myślałem że 1,2 Tce jest cichy...ale tu jest jeszcze ciszej.
  7. Ok mam czas , to zapewne coś napiszę .
  8. Dokładnie tak...trzeci samochód tam zostawiłem . Zapewne straciłem trochę kasy ,ale spokój jest bezcenny.
  9. Ja to chyba jakiś zboczony jestem ,trzecia renówka pod rząd ,po dwóch Megankach gradtour przyszedł czas na coś "innego". Dziś w południe odebrany z salonu, Kadjar 1,33 140 KM Intens EDC .
  10. W środę oddaję moją ponad pięcioletnią megankę w rozliczeniu za nowy samochód, co roku w ASO było jakieś tam ozonowanie i wymiana filtra kabinowego. W marcu 2016 włączłem klimatyzację w tryb "auto" i... tak działała nieprzerwanie przez 5 lat, zima czy lato. Żadnych wymian czynnika czy takie tam, działa cały czas bez zarzutu . W nowym zrobię dokładnie tak samo.W poprzednich samochodach robiłem pełne przeglądy klimy, bo wieść gminna niosła że " tak trzeba", niejednokrotnie po takich przeglądach były jakieś problemy, a to za dużo czynnika i zawór upustowy naparzał, a to wydajność spadła itd. Teraz wyznaję zasadę jak działa nie ruszać tylko czyścić i wymieniać filtry.
  11. Dziś odbyły się jazdy próbne w Renault , na początek Meganka o której wspominałem ,no super ...fajne multimedia ,edc pracuje płynnie ,dynamika OK i...to wszystko .Tak szczerze nie było żadnego efektu wow i poczucia że przesiadam się do czegoś innego niż mam teraz (Megane Grandtour 1,2 Tce) . Tak w zasadzie zrezygnowany ,oddałem kartę ,ale zaproponowano mi jazdę tym "trącącym myszką" Kadjarem . I wiesz co ? jak dla mnie super ,wygoda foteli przednich (wersja Intens) moim zdaniem nie ma sobie równych w ty segmencie, odczucia dynamiki porównywalne ze Sportage ,kultura pracy silnika (1,3 Tce 140 KM EDC) super, spalanie po 20 km w zasadzie miejskiego testu ...8 litrów , w porównaniu z 13 litrami w Sportage w podobnych warunkach jednak robi różnicę. No i cena ...10 tys. mniej za Intens 140 Km z automatem EDC niż za Sporatege Black Edition w manualu (gwarancja na 5 lat i 80 kkm + pakiet serwisowy w cenie). Jako dziadek , emeryt ,człowiek z natury lubiący spokój i wygodę ,chyba jednak się skłonię ku tej francuskiej opcji .Muszę się z tym przespać . PS. Kadjar był by dostępny od ręki a Sportage najszybciej za miesiąc.
  12. Masz rację , ale ja mówię o moim spalaniu po przejechaniu 17 km (przed jazdą licznik wyzerowałem). Zapewne po tak niewielkim dystansie nie jest to miarodajne wskazanie, biorąc pod uwagę to iż na początku sinik nie był należycie rozgrzany a jazda testowa ma niewiele wspólnego z ecodrivingiem . Po kliku pierwszych kilometrach średnie spalanie spadło z okolic 20 na ok. 13 litrów i mimo iż ostatnie kilometry starałem się jechać oszczędnie ,to już poniżej tej granicy nie spadło. Myślę jednak że przy manualu ten wynik był by przynajmniej o 1 litr mniejszy . Przeglądając internet i opinie użytkowników ,raczej nie nastawiam się na 7 litrów tylko na okolice 9-10 litrów ,co przy moich rocznych przebiegach w okolicach 8-10 tys. km (od przeglądu pod koniec lutego przejechałem samochodem niespełna 2 tys.) , to wynik w pełni akceptowalny. PS. Mówisz że ciężko osiągnąć w zwykłym samochodzie spalanie średnie na poziomie 13 litrów....kilkanaście lat temu miałem Nubirę 2,0 133 KM , zimą zejście poniżej tej granicy było praktycznie niemożliwe.
  13. Wiem ,wiem to dziwne ,ale kontynuację ...trzecią pod rząd megankę kombi ,tym razem 1,3 Tce 140 KM intens ,EDC .
  14. No i mam kłopot...dziś byłem dealera wycenić moją renatę ,a w czasie oczekiwania odbyłem jazdę próbną wersją z takim silnikiem jak chcę czyli 1,6 T GDI ale z automatem. I tak .. .sama jazda próbna jak najbardziej pozytywna - komfortowo ,dynamicznie , cicho i wszystkie inne zalety o których pisałem wcześniej . Czułem się świetnie w tym samochodzie ,tylko jeden minus - po 17 km. jazdy w stylu nieco (ale tylko nieco) bardziej dynamicznym od tego w którym przemieszczam się na co dzień ,spalanie średnie to...13 litrów . Myślę jednak że na manualu jestem w stanie osiągnąć te średnie 9-10 litrów przy normalnej eksploatacji , a to już jest akceptowalne gdyż dynamika tego silnika jest jak dla mnie więcej niż wystarczająca. Cena wykupu mojej reni w miarę OK , a wersja jaką bym ewentualnie mial zamówić to czarna Black Edition 1,6 T GDI w manualu , cena po wstępnych negocjacjach to 114 tys. jak bym zamówił w przyszłym tygodniu to jest nadzieja na odbiór jeszcze w maju. Poczekam jeszcze parę dni ,bo w tzw międzyczasie czeka mnie jeszcze wizyta "odkupowa" i jazda próbna u dealera Renault i dopiero wówczas dokonam wyboru ,
  15. Dziś nareszcie udało mi się odbyć jazdę próbną , były kolega z pracy użyczył swój prywatny bo salony mają tylko wypasione wersje turbo z automatem . Samochód ma prawie same zalety - przestronne i wygodne wnętrze , dobre zawieszenie i układ kierowniczy ,przyjemnie pracującą skrzynię biegów ,ogólnie bardzo dobrze czułem się za kierownicą ( pozytywne wrażenie jazdy samochodem dużo większym niż jest w rzeczywistości ). Minusy - tylko silnik ,a właściwie poczucie braku mocy ,musiał bym się długo przyzwyczajać do tego że każde wyprzedzanie w warunkach średnich prędkości ,tak w okolicy 50 - 70 km/h wymaga głębszej analizy(jak już się rozpędzi to jedzie OK.). Dzwięk przy przyspieszaniu też taki jakiś mało rasowy , choć ogólne wyciszenia raczej na plus. Na jutro jestem umówiony na wycenę mojego samochodu (tzw. odkup) ,jeśli cena będzie w miarę przyzwoita i będą mieli do zaoferowania dobrą cenę za Sportagę 1,6 T-GDI 177 KM ,manual w wersji Black Edition w kolorze ...czarnym , to kto wie może będzie deal . PS. Ktoś pisał o nowym Sportage, jeśli by miała tak wyglądać jak ten zaprezentowany w Chinach ,to dla mnie jakaś pomyłka.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.