Jump to content

marus

użytkownik
  • Posts

    1615
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Lublin
  • Car
    Już leciwym

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

marus's Achievements

kierowca

kierowca (12/19)

10

Reputation

  1. Chcesz bawić się w dość częstą wymianę? Ja dla satysfakcji włozenia LEDów w pozycyjne/dzienne wkładałem różne rodzaje ale wcześniej czy póżniej ledy padały (raczej wcześniej tak po ok. roku). w tej chwili mam założone zwykłe P20/5 W. Ale z uporem wartym lepszej sprawy założę znowu LEDY. Ostatnie założone to zakup z Ali za ok 2$. Mają przetwornicę ale nie sprawdzałem czy regulują napięcie czy prąd. Po ok roku padła jedna (LED COB) i wpadłem na szalony pomysł że włożę do środka jakąś żarówkę led na 12V za prztwornicą i zobaczę jak to długo popracuje. W miejsce COB wlutowałem marketową z 24 diodami. Barwa światła jest identyczna z tą z COB, i jasność poza reflektorem zbliżona. Jak to będzie świeciło w reflektorze, nie wiem. Nie chce mi się narazie wyrzucać żródla COB więc założę jedną starą i jedną przerobioną i porównam jak świecą. Do światła cofania można wstawić LED. Krótko świeci więc dłużej pożyje. W inne miejsca raczej nie polecam, chyba że jak u mnie dla prób i wyciągania wniosków.
  2. C4 II otwieranie i zamykanie działa. Ale nie jestem pewny czy nie zmieniałem czegoś w ustawieniach dostępnych z przycisków na desce.
  3. marus

    Manuale

    Citroen C4 1.6 VTI - Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju. Objawy: mocno zaolejony dół silnika, olej na osłonie silnika i zaolejona zewnętrzna spodnia część osłony silnika. Wyciek duży, po jeździe wyczuwalna woń palonego oleju. Wymiana uszczelki wykonana bez zdejmowania kolektora wydechowego, ale odkręcenie i zakręcenie jednej ze śrub wymagało użycia płaskiej ósemki oczkowej z grzechotką i pracy po jednym kliknięciu. Zdemontowałem przednią i górną część osłony katalizatora. Uszczelka o numerze 1103 P9. ASO i inny sklep proponowali wymianę całego korpusu twierdząc, że uszczelka występuje jedynie w komplecie z obudową. Przed odkręceniem obudowy filtra oleju należy spuścić płyn chłodzący! Wyciek był w okolicy najniżej położonej śruby mocującej. Operacja zakończona powodzeniem, ale wymaga dużo cierpliwości, trudny dostęp jeżeli nie zdejmujemy kolektora wydechowego.
  4. Mam VTi. Czy jest czuły na jakość oleju? Nie wiem. Fabrycznie zalany był OW30 Peirwsza wymiana to 5W30 Totala, bo nie mieli w ASO a i ja jak bywałem w sklepach to totala 0W30 nie było. Potem zmieniłem na 5W30 Motula. obecnie jeździ na 0W30 Totala. olej umiarkowanie pije. Łancuszek i i słynny napinacz był wymieniany po 70 tys. Nie wiem jak z łańcuszkiem, ale napinacz był nieszczelny, wyciekał mu olej po tłoczku. Filtry miał zakładane purfluxa lub mana. purflux ma bardziej finezyjną strukturę i chyba większą powierzchnię filtracji. Więcej przypadłości u mnie nie było. Dziwnym i moim zdaniem niebezpiecznym rozwiązaniem jest włączanie pompki wymuszającej obieg czynnika chłodniczego po osiągnięciu założonej temperatury silnika (płynu). U mnie włącza się różnie. Zdarzało się, że po przejechaniu 2 km. Nie wiem czy jest dodatkowe zabezpieczenie przed przegrzaniem, ale usterka w układzie pomiaru temperatury lub w układzie chłodzenia, może źle się skończyć. Podobno zdarzają się pęknięcia kolektorów wydechowego i ssania. Mnie te usterki ominęły. Jak nie masz chęci katowania silnika to mogę polecić.
  5. Czy taka jest konstrukcja dolnej części obudowy filtra powietrza silnika? Chodzi mi o dwa otwory ok 5 mm średnicy zaznaczone strzałkami.Obudowa zdjęta z kolektora dolotowego i obrócona tak by otwory były widoczne. Skrajny lewy otwór to mocowanie do kolektora dolotowego. Tak powinno być, czy może powinienem je zaślepić. Słusznie myślę, że obudowa filtra powinna być szczelna?
  6. Idea bardzo fajna. Sam myślałem o monocyklu, lecz nie kupiłem. Ciśnienie skoczyło mi jak zobaczyłem to: Katalogowo na granicy dojazdów do pracy. I z tego powodu raczej nie kupię. prawdopodobnie realny zasięg sporo mniejszy,
  7. Temat chyba wyczerpał się, więc ja zapytam w o inną sytuację. Czy jest możliwa sytuacja, że po zmianie oprogramowania jeden z elementów wyposażenia przedstawia się pod inną nazwą. Chodzi o sprężarkę klimatyzacji. W "zamierzchłych" czasach przdstawiała się jako Denso. Obecnie przedstawia się jako Valeo. To mozliwe bez wymiany sprężarki?
  8. Dopytaj kumatych mechaników operujących lexia. Dodanie nowych gadżetów wymaga ich wprogramowania. Być może tak jest i w tym przypadku.
  9. Bardzo dobrze, w czasie fermentacji temperatura nastawu nie powinna przekroczyć jeśli dobrze pamiętam 28*C. BLG-stopnie Ballinga określające stężenie cukru w roztworze. Mierzyłeś stężenie cukru?
  10. To jest podstawowy warunek by wino było białe. dalej podobnie jak z czerwonym, ale miernik BLG to podstawa. Jak dla mnie za dużo cukru, ale to ustalisz po zbadaniu cukromierzem bo winogrona mogą mieć różną zawartość cukru i czy chcesz mieć wino słodkie, czy wytrawne. Wolę cukier dodawać w mniejszych ilościach i w kilku porcjach (etapach). W pierwszym etapie i szczególnie następnych (!) nie powinno się przekroczyć 20* BLG.
  11. Zagadką jest trwałość silnika. przekładnia na żywo wygląda solidnie, 6 woltowy pracuje bardzo cicho. Co do sterowania, może czujnik optyczny lub indukcyjny i znacznik (dwa) na krawedzi rolety. Możesz na oś nałożyć tarczę i liczyć impulsy.
  12. Nie domyślam się co zamówiłeś, ale proponuję zmienić koncepcję. Napęd nie przez łańcuszek (koraliki), ale poprzez silniczek z przekładnią i bezpośrednio na osi rolety. Proponuję taki silniczek: https://pl.aliexpress.com/item/Mayitr-1pc-30RPM-N20-Micro-Speed-Gear-Motor-DC-6V-Reduction-Gear-Motors-with-Metal-Gearbox/32810528926.html?spm=a2g17.10010108.1000014.35.53c5cb9e1xiBkw&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=81f1048f-489b-40d5-8037-36418828eecb&tpp=1 Jak poszukasz, znajdziesz na różne napięcia i o różnych przełożeniach. Zaleta to miniaturowe wymiary, a do rolet do typowych okien mocy (momentu) wystarczy z zapasem. Dostosowanie sterowania myślę nie będzie dla Ciebie problemem.
  13. Czyszczę szmatką na wiertle lub śrubokręcie(ręcznie), smaruję smarem Interflon Grease MP2/3. Jeżeli mam pod ręką to rozmieszam z odrobiną smaru grafitowego. Zatarć brak, po siedmiu latach trzy wchodzą suwliwie i wypychane są sprężanym wewnątrz powietrzem, jeden ma delikatny luz i nie odbija po włożeniu.
  14. Jeżeli w Polsce to np. Plastics.pl, simona, lub firmy reklamowe. W dawnej Chemii Lublin były płyty różnorakie. W Plasticsie tną na wymiar.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.