Skocz do zawartości

pawel_78

moderator
  • Liczba zawartości

    5 072
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O pawel_78

  • Urodziny 24.05.1978

Retained

  • fachura

Profile Information

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice, Mysłowice
  • Zainteresowania
    samochody , troche elektronika
  • Samochód
    croma 2,0t 92'
  • Motocykl
    rower :D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

pawel_78's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/20)

815

Reputacja

  1. Dobry człowieku paliwo zawsze jest pobierane z dna zbiornika. Oczywiście z uwzględnieniem malutkiej szczeliny. Niektóre zbiorniki paliwa wręcz mają takie zagłębienie w miejscu poboru paliwa.
  2. Fiat croma 92 rok. Jest wpisane w profil...
  3. To mało aut starszej generacji spotkałeś - u mnie jest 1100g, w niektórych starszych bmw jest jeszcze więcej. Ale co skali to nie zmienia Twojej wypowiedzi.
  4. Zajmujesz zawodowo naprawą samochodów? Masz dostęp to typowych usterek danych aut - ja mam.... Po takim userze jak Ty spodziewałem się większej refleksji... A nie takiego, który nie wie co to ortografia i interpunkcja. Oczekiwałem czegoś... Lepszego
  5. Bo tak są zaprojektowane silniki - każdy punkt tarcia musi być smarowany i chłodzony. Najczęściej w korbowodzie jest otworek połączony z olejem pod ciśnieniem - olej "sika" na gładź cylindra. Czasami do smarowania wykorzystywany jest olej, który natryskiwany na denko tłoka - od dołu.
  6. To na pewno nie hydraulika. Jeśli w ogóle w tym silniku jest hydraulika. Bo jeśli dobrze pamiętam w a i z 18XER luz jest ustawiany ręcznie. Chyba że to stary silnik (ten z pompą wody na rozrządzie).
  7. Benzyna owszem odparowała ale oleju dalej na pierścieniach nie było. A te nowe silniki są o wiele bardziej czułe od tych starych. Zalany polonez kręcił tak samo jak nie zalany, tylko że nie odpalał. Zalana corsa d 1,2 16v zalana kręciła jakbym świece jej wykręcił... W nowszych auta na zimnym silniku spora część paliwa dopala jeszcze w kolektorze - by katalizator szybciej osiągnął temperaturę pracy. Oczywiście kosztem ekonomi - jak nie ma dodmuchu powietrza to sądzę że zapłon jest nieco opóźniany by taki efekt osiągnąć.
  8. Przelanie benzyny. Olej jest kluczowym środkiem uszczelniającym pierścienie tłokowe. To podstawowa wiedza na poziomie technikum samochodowego.
  9. W paru autach na warsztacie zdarzyła mi się podobna sytuacja. Auta zapalone i zaraz zgaszone na zimnym silniku.| Efekt - zalane świece - podczas kręcenia rozrusznikiem efekt stałych obrotów - jak przy braku kompresji... Po wyjęciu świec, wypaleniu opalarką auto normalnie odpala. Nawet dzień później. Po prostu niektóre sterowniki bardzo podlewają na zimno by szybko podgrzać katalizator. Pewnie miałeś tą wiedzę ale inni może dowiedzą się czegoś nowego.
  10. Stawiam na zagięty gdzieś wężyk. Jak jest ciepło to ciśnienie poszerza jego przekrój. Jak jest zimno to plastik jest nieelastyczny i przekrój wężyka pozostaje zwężony.
  11. Ostatnia ładna to ta z początku lat 90tych. Ostatnia z otwieranymi reflektorami. Później model trochę stracił charakter. Nowy model też jest jakiś niewyraźny wg mnie.
  12. Można też włożyć kawałek rurki do środka co nieco zmniejszy przelot ale znacząco wzmocni spaw. Byle na ciasno weszła w obie strony.
  13. W tym konkretnym przypadku dalej masa spoczywa na gniazdach sprężyny. Sam tak podnoszę przy tego typu zawieszeniach do diagnozy luzów pomiędzy wahaczem dolnym (na którym opiera się sprężyna) a tylną zwrotnicą.
  14. W niektórych japończykach (w tym toyotach) zdarzało się że był jeden bezpiecznik do mijania i drogowych. Plus był stały a sterowanie było masą. Dokładnie odwrotnie niż w większości samochodów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.