Skocz do zawartości

pawel_78

moderator
  • Zawartość

    4050
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    1d 11h 41m 25s

O pawel_78

  • Tytuł
    fachura
  • Urodziny 24.05.1978

Profile Information

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice, Mysłowice
  • Zainteresowania
    samochody , troche elektronika
  • Samochód
    croma 2,0t 92'
  • Motocykl
    rower :D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. pawel_78

    Kiedy wymieniamy rozrząd?

    Pamiętajcie jeszcze o tzw ciężkich warunkach eksploatacji pojazdu, gdzie skraca się część interwałów - a np takie warunki to np duży udział ruchu miejskiego nawet przy delikatnej jeździe.
  2. pawel_78

    rozmiar dysz w kolektorze ssącym

    I wężyki są wszystkie dokładnie tej samej długości. I żaden z nich nie jest ostro załamany. Mniej wrażliwe są sekwencyjne układy - bardziej full grupy.
  3. pawel_78

    Budżetowe amortyzatory

    Krótko mówiąc zdecydowana większość tych urządzeń na SKP mierzy "skuteczność tłumienia masy nieresorowanej" a nie masy resorowanej. Dlatego cięższe auta z lekkim zawieszeniem i kołami wychodzą dobrze choć ich zachowanie na drodze może nie być zadowalające. Do tego bardzo duży wpływ ma rodzaj ogumienia, ciśnienia w oponie i temperatura (sztywność gumy zmienia się wraz z temperaturą.) Wiec jeśli chcemy porównywać wyniki to tylko w podobnej temperaturze i przede wszystkim na tych samych oponach i felgach. Do tego poza % ważne jest też częstotliwość drgań układu - na jednej osi musi być porównywalna. pozdr
  4. pawel_78

    diesel kopci przy bucie, ale w specyficzny sposób...

    Czy w tym momencie wchodzi w rachubę przestawiony rozrząd? wtedy komp powinien sypać błędami z synchronizacji rozrządu.
  5. pawel_78

    diesel kopci przy bucie, ale w specyficzny sposób...

    Niebieskie dymienie to często zbyt późny wtrysk, ale to się raczej o wiele starszym dieslom zdarzało...
  6. pawel_78

    Analiza spalin w %, a gramy/km

    Źle się wyraziłem. Chodziło mi o pracę silnika bez obciążenia.
  7. pawel_78

    Łoś przy 100 km/h porównanie w klasach C i D

    Ja powiem tak - skrajne ograniczenia toyot przy głupocie użytkowników tłumaczą producenta. Ludzie nie zrozumieli że te systemy są by jechać bezpieczniej a nie szybciej. Ja bym dodał nieusuwalne oprogramowanie zdejmujące 50% mocy na 10 min i ograniczenie prędkości do 50tki po każdy zadziałaniu ESP. Może wtedy "kierowcy" by zrozumieli o co tu chodzi.... I nie sądzę by zrozumieli wszyscy.... Sam nie jestem święty i lubię sobie nadepnąć ale też dokładnie znam ograniczenia mojego samochodu. Elektroniki prawie tam nie ma - od razu czuć co się dzieje na drodze. Problem polega na tym że lemingi bez esp wylecą z drogi przy 80 a z ESP przy np110. I dlatego brutalny esp w Toyocie jest sensowny.
  8. pawel_78

    Analiza spalin w %, a gramy/km

    To znaczy tylko tyle ze na wolnych obrotach Twoje auto nie truje. W innych zakresach pracy katalizator nie wyrabia się z oczyszczaniem spalin. Co ciekawe miałem w ubiegłym roku dwóch klientów z takim problem (astra g i jedna z pierwszych Kia ceed) i nie była dla nich problemem wymiana katalizatora przykolektorowego ( 800 - 1000 zł) Mój stary łup (1992) po zakupie (w 2009) też dostał nowy katalizator i widzę że powoli zaczyna umierać (210kkm u mnie zrobiło swoje).
  9. pawel_78

    Analiza spalin w %, a gramy/km

    Katalizator umiera.
  10. pawel_78

    Analiza spalin w %, a gramy/km

    A ile masz katalizatorów? - to raz. Podczas analizy spalin obciążenie silnika jest bliskie zeru, a przepływ mały (nawet przy wysokich obrotach). Natomiast sonda kontrolna sprawdza działanie układu w całym zakresie pracy silnika. A w trakcie jazdy sonda za katalizatorem praktycznie cały czas (poza hamowaniem silnikiem) powinna pokazywać około 0,8 - 0,9 V i nie powinna falować. Właśnie falowanie jest sygnałem dla kompa powodującym wyświetlenie błędu o niewystarczającej wydajności katalizatora.
  11. pawel_78

    Analiza spalin w %, a gramy/km

    Tego nie da się porównać. To dwie zupełnie różne metody mierzenia emisji zanieczyszczeń. Wartości w g/km to wartości homologacyjne, natomiast analiza spalin to bardziej parametr serwisowy - do kontroli poprawności pracy układu. pozdr
  12. pawel_78

    Samochód na lata.

    jakieś 20 lat temu w AŚ był test lamp i wyszło że garbus z częściowo wypalonym odbłyśnikiem świeci lepiej niż nowsze o wiele auta. Chwalone też były lampy z samary. Ze swojego dzieciństwa pamiętam że mówiono wtedy że szczególnie światła Wartburga świeciły bardzo ładnie, a skody niewiele im ustępowały. Dodam że ten garbus to był na r2 a porównywany był wtedy do halogenów.... Adekwatnego linku nie posiadam.
  13. pawel_78

    Jak rozpiąć takie złącze w aucie?

    wpisz w googla "zestaw haczyków mechanicznych" ło coś takiego jak na pierwszych fotach
  14. pawel_78

    "Udawane 4x4" a umiarkowanie trudny teren

    dokładnie taka sama jak przeniesiona na koło po drugiej stronie auta. Układ dąży do wyrównania obrotów a to jest możliwe tylko przy jednakowym momencie na obu kołach jednej osi. A skoro obroty i moment ten sam to moc też.
  15. pawel_78

    Samochód na lata.

    Praktycznie to brak usterek. Czasami jakieś pierdoły typu żarówka, delikatne zapocenia - ale to niezależnie od wieku auta.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.