Skocz do zawartości

pawel_78

moderator
  • Zawartość

    4023
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    18h 38m 12s

O pawel_78

  • Tytuł
    fachura
  • Urodziny 24.05.1978

Profile Information

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice, Mysłowice
  • Zainteresowania
    samochody , troche elektronika
  • Samochód
    croma 2,0t 92'
  • Motocykl
    rower :D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. pawel_78

    Przerabiane lampy, zenony, ledy, etc. = kryminał

    Z tego co pamiętam to wszystkie ksenony 25W i mniejsze mają mniej niż 2000 lumenów. Np D5s, D8s - mają po 25W . Nie jestem teraz w stanie podać jeszcze jakie inne się na to łapią. Odpowiedni typ źródła światła powinien być określoney na lampie choć może to być czasami trudne do odczytania. Inną sprawą jest tabelka z rodzajami usterek, która chyba jeszcze nie dorosła do różnego rodzaju jasności świateł i konkretnych wymagań Aczkolwiek diagnostą jestem tylko z doskoku - głownie zajmuję się mechaniką - mogło mi coś umknąć.
  2. pawel_78

    Przerabiane lampy, zenony, ledy, etc. = kryminał

    To teraz clou tematu - legalnie dopuść to do ruchu. Delikatnie mówiąc nie jest tanio. I o to w tym bajzlu chodzi.
  3. pawel_78

    Przerabiane lampy, zenony, ledy, etc. = kryminał

    To właśnie miałem na myśli. Przez homologacje rozumiem dopuszczenie do używania na drogach publicznych danego źródła światła w danym typie reflektora. Jedno ale w temacie światła punktowego- pokaż mi LEDa mającego wymiary 5x1,5mm dającego 1500 lumenów - bo około tyle ma żarnik zwykłej 55W żarówki.
  4. pawel_78

    Przerabiane lampy, zenony, ledy, etc. = kryminał

    jak dostaną to i tak nie będą mocniej świecić niż halogeny - dla każdego źródła światła jest określona min i max światłość.
  5. pawel_78

    Rozrusznik i alternator.

    w daihatsu raczej będzie nippon denso. Sam miałem tej firmy w jednym fiacie. Sprzęt praktycznie niezniszczalny.
  6. w takim wypadku kodeks nakłada na Ciebie pomoc innej osoby. Art 23 punkt 1 ustęp 3b.
  7. pawel_78

    astra j 1.4t 120km 2010r - skrzynia?

    Skrzynia to jeden z problemów. Padający zaworek w kolektorze ssącym (hasło : czerwony grzybek), niewymienny zawór odmy w pokrywie, wycieki oleju i płynu chłodzącego z silnika, rozpadające się plastikowe przewody wodne (te cienkie odpowietrzenia). To często czeka użytkownika silników 1,4 turbo w oplu po 100kkm przebiegu. Kolektor i pokrywę na szczęście da się regenerować,
  8. pawel_78

    Kupujemy automata

    Cieszy mnie to. I życzę każdemu żeby tak było.
  9. pawel_78

    Okulary do jazdy nocnej

    Tak jak pisałeś - nie za bardzo wie o czym napisał. Dodam że niebieska składowa najbardziej odpowiada za oślepianie ze względu że te długości fali się "rozszczepiają" Tu jak wiesz sztuka polega na wycięciu niebieskiego światła, które się bardzo rozprasza i pozostawieniu światła żółtego dającego o wiele lepszą widzialność. Nie na darmo część "futrzaków" doskonale radzi sobie w nocy - właśnie dzięki temu ominięciu mocno rozpraszającego pasma światła. Właśnie dlatego Francuzi lubili żółte selektywne światła - bo olśnienie było mało co skutkowało tym że w skrajnie trudnych warunkach w lampie żółtej wiece było widać niż przy zwykłym halogenie.
  10. pawel_78

    Kupujemy automata

    "Te zabytki" częściej szybciej reagują niż zautomatyzowane manuale. Porównuje auta nie nówki sztuki ale takie co mają 50 - 200kkm przejechane. I przepraszam o którym DSG mówisz? - pierwsze to też już "zabytki". Myślę problem redukcji w automatach o wiele bardziej dotyka małe silniki - takie w zasadzie nie powinny być zestawiane z automatami jeśli chcemy mówić o jakiejś sensownej reakcji na pedał gazu Żeby nie było - w latach 90tym miałem sąsiadkę co miała wolnossącego kadeta 1,6d sprzężonego z 3biegowym automatem - Przepełnione przegubowe Ikarusy rozpędzały się szybciej od tego wariantu. Kadett 2 osoby w kabinie....
  11. pawel_78

    Kupujemy automata

    Ale musisz to wiedzieć wcześniej. Ja mówię o uciekaniu w awaryjnych sytuacjach. Tam nie ma czasu na kawę i zabawę przyciskami.
  12. pawel_78

    Kupujemy automata

    To fajnie że masz inną wiedzę ale spróbuj to zrobić przy prędkości 30 - 40km/h jadąc wcześniej całkowicie spokojnie. Pierw silnik wchodzi na obroty po czym komp stwierdza że czas na redukcję, zdejmuje moc, zmienia bieg a potem zwiększa moc...
  13. pawel_78

    Kupujemy automata

    Raczej problem to ile czasu zajmie zmiana biegu na niższy i wejście silnika na odpowiednie obroty by zapewnić szybkie odejście auta. Nie znam żadnego auta co potrafi to zrobić szybciej niż sprawny człowiek. Najszybciej reagujący był klasyczny automat w hondzie legend 3,5 litra z 99r. Tylko że - automaty są po to by w komforcie jeździć a nie do szaleństw. A do automatów ogólnie mam awersje - kompletnie nie radzą sobie w manewrach z wysokimi krawężnikami przy minimalnej prędkości - szczególnie zautomatyzowane manuale.
  14. pawel_78

    Złożenie głowicy na starych śrubach - konsekwencje

    Prawidłowa i jedyna odpowiedź - to dane producenta silnika. W jednych śruby można użyć tylko raz, w niektórych np 4 razy, w innych mierzy się długość, no i są takie gdzie można ich używać wielokrotnie.
  15. pawel_78

    części samochodowe valeo - pytania do doradcy

    Jedyny sposób na udowodnienie Twoich słów to link do strony Valeo z Twoim profilem i miastem, w którym pracujesz. Znane firmy chwalą się swoimi pracownikami - podają imiona i nazwiska ich i zajmowane stanowiska na stronach www. Jeśli tu jesteś to tylko po to żeby nie trzeba było klikać w formularz. Spełnij prośby zamieszczone w tym wątku sam. My jesteśmy cierpliwi - nie musimy mieć od razu odpowiedzi. Wolimy poczekać na odpowiedź od Ciebie.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.