Jump to content

pawel_78

moderator
  • Content Count

    4651
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    4d 19h 17m 38s

About pawel_78

  • Rank
    fachura
  • Birthday 05/24/1978

Profile Information

  • Name
    Paweł
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice, Mysłowice
  • Zainteresowania
    samochody , troche elektronika
  • Car
    croma 2,0t 92'
  • Motorcycle
    rower :D

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Oleje silnikowe to trochę inny temat niż oleje przekładniowe czy płyny hamulcowe. W przypadku hamulców czy skrzyni często nie można zastosować płynu "teoretycznie lepszego. Tu chodzi o chemie i wpływ danych dodatków na elementy niestalowe.
  2. Słowo klucz "większość" to raz. Po drugie to jest wymuszenie pierwszeństwa - to dwa. Z resztą się zgadzam. Zresztą problem jest gdzieś indziej - własnym widzimisie / wygodzie i tym że punkt widzenia jest zależny od miejsca siedzenia... I to dotyczy to ludzi ogólnie - niezależnie czy ktoś kieruje dużym, małym, motocyklem, rowerem czy jest po prostu jest pieszym...
  3. Dokładniej chodzi mi o to że rzeźnik za kierownicą to gwarancja zmiany drobnych problemów w spore kłopoty. Sam w jednym tdieslu przepaliłem tłok - z własnej winy (silnik nie pierwszej młodości w kombinacji z sprawdzeniem "ile pojedzie"). Zobacz tłok na pierwszej focie - jego denko wygląda na lekko przytopione na krawędzi komory spalania. Trudno to jednoznacznie wyrokować - ale to pierścienie same z siebie nie stają. Sprawdziłbym jeszcze dyszę natrysku oleju na denko tłoka i/lub otworek w korbowodzie do smarowania tulei cylindrowej
  4. Np na tyle długie pałowanie by temperatura oleju wzrosła do górnego limitu lub powyżej , nawet gdy temperatura płynu chłodzącego jest w normie. Szczególnie gdy olej nie jest pierwszej młodości lub ma kiepskie właściwości w wysokich temperaturach.
  5. Szczerze - rzeźnik za kierownicą plus wtryskiwacz nieco lejący. Ze wskazaniem na to pierwsze. To nie jest zużycie zmęczeniowe - raczej wynikające z "pałowania" pojazdu.
  6. Od bardzo dawna świece żarowe grzeją przeważnie drugie tyle czasu co kontrolka się święci. Przy bardzo niskich temperaturach w starszych autach może to być i minuta. Ale i nowe też długo grzeją - przykładowo w I30 jest to czasem parę ładnych minut po odpaleniu silnika. Z tym że w tych nowszych wynika to z ekologii a w starszych z warunków utrzymania pracy silnika.
  7. Zawoziłem auta w różnym stanie kompletności na złom i nigdy nie miałem kłopotów. Jedynie cena za auto zdekompletowane jest nieco niższa za kg tego co dojechało do szrotu. Podstawy prawnej Ci nie podam bo nie znam.
  8. Zdemontuj co potrzebujesz z auta, na złom oddaj karoserie/szkielet z nr VIN i dostaniesz kwit. Złomowane auto nie musi być kompletne.
  9. z T6 gdzieś był jakiś ból - gdzieś w Skandynawi - robiły się jakieś grubsze problemy. Niestety nie pamiętam linka. O ile dobrze pamiętam chodziło o karetki.
  10. chyba znam historię tego zdjęcia 😄
  11. To nie o to lotto. A o wydajność źródła światła - zwykłe halogenowe są przeważnie na górnym jego limicie dla danego trzonka. Więc led spełniając warunki homologacji świeciłby podobnie - a kosztował znacznie więcej więc nie ma to sensu. Zwróćcie uwagę że to lepsze oświetlenie nowszych aut bierze głównie z wzrostu światłości źródła światła i w mniejszym stopniu w konstrukcji reflektora.
  12. pawel_78

    TDI vs TSI

    Serio to wynik z 8,5 miliona km? 😄
  13. Raczej aktywne zarządzanie temperaturą silnika . Tak samo jak termostaty z grzałką w środku -
  14. pawel_78

    Przegląd w ASO

    Co do mitsu - miałem klientkę z jakimś kilkunastoletnim pajero III z wydającym dziwne dźwięki przy naciskaniu na pedał hamulca. Ewidentnie sypało się coś w modulowaniu siły hamowania - okazało się że auto łapie się na darmową naprawę w Aso ( po vinie ) I wymieniono uszkodzone elementy. Podobnie w stary swifcie ASO wymieniło amortyzatory na nowe bo podobno po 10 latach odpadały gniazda sprężyn (auto miało wtedy chyba z 13 lat) Niektóre firmy czasem potrafią zachować się odpowiednio. Szkoda że nie jest to regułą.
  15. Jakby tu powiedzieć 2.0 TB z prawie pełnym wypasem
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.