Jump to content

pawel_78

moderator
  • Content Count

    4061
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    2d 1h 50m 57s

About pawel_78

  • Rank
    fachura
  • Birthday 05/24/1978

Profile Information

  • Name
    Paweł
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice, Mysłowice
  • Zainteresowania
    samochody , troche elektronika
  • Car
    croma 2,0t 92'
  • Motorcycle
    rower :D

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sprawdź dokręcenie śrub od poduszki do budy i do silnika. Ze szczególnym uwzględnieniem poziomej śruby łączącej poduszkę z aluminiową łapą przykręconą do silnika (łeb jej znajduję się od strony zbiorniczka wyrównawczego)
  2. pawel_78

    Rozrząd ?

    Tak ma być. Znak na małym kółku jest do znaku na pasku rozrządu. sądząc po kształcie zębów - 104 ale nic sobie obciąć za to nie mam. Co do innych pomysłów katalog dziwnych usterek jest spory.
  3. pawel_78

    Rozrząd ?

    a iskrę sprawdzałeś czy jest na oby 4 cylindrach?
  4. Dodam tylko że w zasadzie pierwsze tdi(d) to też w fiacie w 1988 jakieś 3 lata wcześniej niż grupa Vag. I właśnie doświadczenia z tych silników zaowocowały konstrukcją CR - bo wcześniej widzieli ograniczenia aut na pompach wtryskowych.
  5. pawel_78

    Rozrząd ?

    a błąd w ogóle daje się skasować?
  6. pawel_78

    Rozrząd ?

    Tak - ten otwór. Ten najbardziej wystający znak to 0 stopni - do ustawienia rozrządu. Przemierz przewody pomiędzy kompem a cewkami. Sprawdź też czy na obu cewkach jest plus po zapłonie (lub wtedy gdy pracuje pompa paliwa). Ta przerwa oznacza brak zasilania tej cewki.
  7. Widzisz coś czego nie napisałem. Wyraziłem opinię o tym co widziałem i/lub przeczytałem. Nie oceniam "tejże" opinii. Natomiast zwróciłem uwagę że biegli też mogą się mylić, ba często w jednej sprawie są całkiem przeciwne opinie.
  8. pawel_78

    Rozrząd ?

    Górny znak - ok. Dolny sprawdź na kole zamachowym pod zaślepką na skrzyni biegów, Nacięcie lub kropka powinny być przy znaku na obudowie skrzyni który jest od strony chłodnicy. Ale po pracy silnika sądzę że jest jakiś problem w obwodzie WN - może cewka?
  9. Stare scudo lub jego bliźniak - podłoga dość nisko - łatwo będzie zapakować pojazd - a i same auto jest dość tanie.
  10. Może i tak - ale widziałem takich biegłych i rzeczoznawców co nawet tabliczki znamionowej nie potrafią w samochodzie prawidłowo odczytać - na podstawie ich opinii na papierze się wypowiadam. Sam czasem pomagałem biegłemu który choć orłem też nie jest to nie bał się zapytać gościa prawie skończył PŚl - czyli mnie. Myślałem - nie ma rewelacji... Ale jak zobaczyłem niektóre opinie biegłych sądowych to zastanawiam się jak ukończyli fizykę w podstawówce. Podstawowe wzory z podstawówki na ruch wykluczają ich teorie. I tak można by jeszcze. Ale są też osoby po prostu rozumiejące temat i wiedzą co jak i gdzie można zastosować. I jak policzyć. A w ww przypadku - może być jeszcze jedna opinia, a potem może i następna... I kto wie co kto tam napisze... Moje zdanie jest takie - powinien być zapis u nas że osoba/pojazd która jest, w danym miejscu, w danym kierunku niezgodnie z obowiązującymi przepisami będzie zawsze winna, z zachowaniem prawa do odwołania jeśli były by jakieś szczególne warunki zdarzenia. Czyli nawet jak ktoś ma pierwszeństwo ale nie ma prawa być tam gdzie jest to traci to prawo i jest zawsze winny. Czyli jak wjeżdżasz autem np pow 3,5 tony pod zakaz tonażowy to jesteś zawsze winny. Podobnie jak jedziesz główną pod prąd i jest kolizja to też jesteś winny. Dlaczego - bo z danego pasa w ogóle nie powinno Cię tam być. I mimo że szkoda człowieka, a BMW nie lubię to rowerzysta w głównej mierze przyczynił się do wypadku.
  11. Pamiętajcie jeszcze o tzw ciężkich warunkach eksploatacji pojazdu, gdzie skraca się część interwałów - a np takie warunki to np duży udział ruchu miejskiego nawet przy delikatnej jeździe.
  12. I wężyki są wszystkie dokładnie tej samej długości. I żaden z nich nie jest ostro załamany. Mniej wrażliwe są sekwencyjne układy - bardziej full grupy.
  13. Krótko mówiąc zdecydowana większość tych urządzeń na SKP mierzy "skuteczność tłumienia masy nieresorowanej" a nie masy resorowanej. Dlatego cięższe auta z lekkim zawieszeniem i kołami wychodzą dobrze choć ich zachowanie na drodze może nie być zadowalające. Do tego bardzo duży wpływ ma rodzaj ogumienia, ciśnienia w oponie i temperatura (sztywność gumy zmienia się wraz z temperaturą.) Wiec jeśli chcemy porównywać wyniki to tylko w podobnej temperaturze i przede wszystkim na tych samych oponach i felgach. Do tego poza % ważne jest też częstotliwość drgań układu - na jednej osi musi być porównywalna. pozdr
  14. Czy w tym momencie wchodzi w rachubę przestawiony rozrząd? wtedy komp powinien sypać błędami z synchronizacji rozrządu.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.