Skocz do zawartości

pawel_78

moderator
  • Zawartość

    3993
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

211 Przezacny kompan

O pawel_78

  • Tytuł
    fachura
  • Urodziny 24.05.1978

Profile Information

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice, Mysłowice
  • Zainteresowania
    samochody , troche elektronika
  • Samochód
    croma 2,0t 92'
  • Motocykl
    rower :D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. pawel_78

    Jeep Grand Cherokee ZJ 5.9 - moja opinia

    Ma dodatkową wentylację - są na to odpowiednie przepisy. Tak samo powinna być wentylowana butla cylindryczna. Na tym zdjęciu brakuje właśnie przewodów do wentylacji ( powinny w nich iść przewodu gazowe od obudowy wielozaworu aż do wyjścia na spód pojazdu. Jak chcesz dokładniej i precyzyjniej to spójrz w przepisy o sposobie montażu ( a właściwie o tym jak to powinno wyglądać po montażu) instalacji LPG w pojazdach. A właścicielowi życzę bezawaryjności.
  2. pawel_78

    Żarówki H4....

    Wiem ile kosztuje ...
  3. pawel_78

    Żarówki H4....

    Sądzę że nawet teraz taki produkt renomowanej firmy nie oślepia. Ale w żadnym wypadku nie dostanie homologacji - bo za mocno świeci - coś jak żarówka 90/100W H4.
  4. pawel_78

    Żarówki H4....

    No nie do końca - bo jeśli oficjalnie taki led dostanie homologacje na konkretny typ źródła światła to może być dopuszczony. Tylko wtedy nie ma co oczekiwać rewelacji - np H4 na mijania ma mieć bodajże 1000 lumenów. Tak więc nawet gdyby taki led dostał to i tak nie będzie zauważalnie lepiej świecił od zwykłej żarowej żarówki.
  5. pawel_78

    łada 2106/2107

    120 miały też skrzynie piątki i w dodatku były w dwóch wersjach mocy - L i LS - GLS. Moja wiedza kończy się na 100 105 110 120 , 135, 136 ale bez 125 - kiedyś prawie na pamięć znałem książkę budowa eksploatacja naprawa tego typoszeregu. Co do modyfikacji - było ich wiele po drodze włącznie ze zmianą ramion wycieraczek na matowe by uniknąć refleksów. Czasami były to drobiazgi a poprawiały przyjemność użytkowania pojazdu.
  6. pawel_78

    łada 2106/2107

    w latach 80tych? .... Proszę pokaż jak był dostępny w tamtych latach. Chyba że to ironia to chowam się do jamki 😄
  7. pawel_78

    łada 2106/2107

    sprawa wygląda tak - od co najmniej setki bęben był osadzony na stożkowej półosi w połączeniu z klinem. Bardzo trudno było zdemontować ten element właśnie z powodu jak był mocowany. Wyżej napisałem że trzeba było użyć ściągacza. A jak ktoś walił młotem od wbijania mostowych pali to nie powinien być zdziwiony że półoś później odpadła. Czeska myśl techniczna była bardzo specyficzna ale bardzo dobrze przemyślana.
  8. pawel_78

    Ukryte (wkręcane) wentyle do felg alu

    Więcej problemów, szczególnie zimą. A z ukrytym wentylem ma to niewiele wspólnego. Raz miałem klienta auto z ukrytym wentylem pod dekielkiem od śrub - absolutnie bezproblemowa. To co pokazujesz z ukryciem ma niewiele wspólnego i bardzo nie lubi soli i każdej innej chemii.
  9. pawel_78

    łada 2106/2107

    Troszkę mijasz się z prawdą. Wersje 130, 135, 136 niezależnie od rodzaju nadwozia miały dwa przeguby półosi. Nie wiem jak wersja 125. Łamanie półosi i odpadanie kół w słabszych wersjach wynikało z prób ściągania bębna bez ściągacza a za to z używaniem młota kowalskiego lub niewłaściwego dokręcania nakrętek półosi. To samo dotyczyło starszych wersji S100 i 110 i odpowiednich wersji coupe. Ojciec miał S100 więc troszkę liznąłem tego tematu.
  10. pawel_78

    Zmiana mechanizmu drążka biegów.

    tak jak wcześniej koledzy sugerowali - pada sprzęgło. Co do przeróbek - to wszystko da się zrobić. Kwestia tylko umiejętności i kosztów. Zrób jeszcze foto skrzyni biegów - z góry na jej cześć będą pod pompą hamulcową. To będzie jasne, z którym typem skrzyni biegów mamy do czynienia.
  11. Są samochody, w których układ hamulcowy ( pompa, zaciski, elementy cierne , korektor) nie różni się niczym od układu bez tego systemu. Szczególnie te pierwsze systemy - miały one korygować elektronicznie poprzez pętlę zamkniętą co wychodziło poza zakres układów mechanicznych. Ale dopracowanie układów mechanicznych pozwala na dużo późniejsze zadziałanie układów elektronicznych i skrócenie drogi hamowania.
  12. pawel_78

    Autko na dojazdy do pracy

    No po za tym że smart po 100kkm silnik jest do wymiany na nowy. Tam trwałość silnika mierzy się w motocyklowych przebiegach. Pod tym względem nawet za 126p jest grubo w tyle....
  13. pawel_78

    Do kiedy ważny przegląd?

    Dokładnie. Widziałem już wiele aut ( i ich DR) do 4 lat od daty pierwszej rejestracji i zawsze WK zmieniały datę ważności BT w momencie dokonania wpisu o instalacji zasilania paliwem alternatywnym.
  14. pawel_78

    Tylny most Ford Kuga 2008r. 2.0TDCI HALDEX problem

    Skoro już wał zdemontowałeś to skontroluj jego stan - głównie krzyżaków - na luz i na płynną pracę krzyżaków.
  15. pawel_78

    VW - problemwagen :) tym razem oswietlenie LED recall

    sądzę że nawet 1/3 wtop tu nie ma wymienionych - wypalanie zaworów w silnikach 12V , panewki w BXE czy szpilki od rolek napinających w dwuwałkowych 2,0 tdi - wcześniej przy trzykrotnie mniejszych obciążeniach było M10 - a tu jest M8 gdzie przy delikatnym popuszczeniu podczas napinania paska szpila się wygina... o głębokości mocowania jej w głowicy to nawet nie mówię...
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.