Jump to content

tower

użytkownik
  • Content Count

    1685
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

173 Dobry aparat

About tower

  • Rank
    weteran

Profile Information

  • Lokalizacja
    moskwa
  • Car
    tiguan 2.0 tsi 4motion

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mysle ze stosuja gotówce od dostawcow programu, a tam juz to jest zapisane. Ale popelnilem maly blad z tym haldexem. Tam wydajnosc docisku sprzegiel jest faktycznie regulowana PWM, mozna je scisnac słabiej lub mocniej. Ale to słabiej jest stosowane gdy jest obroty osi sa rowne, i to jest taki jakby stan gotowosci podczas normalnej jazdy. Gdy nastepuje minimalny uslizg to jest pelne otwarcie zaworu. Z tego co pamietam haldex nie działa przy skreceniu kol(brak dyferencjalu jak w audi torsen).
  2. Moze miec jeszcze inne nastawy zalaczania, ale to bardziej od wersji silnika chyba(charakterystyka momentu obrotowego). Zreezta jak sie robi chip tuning to właśnie mape momentu dla haldexa tez powinno się korygowac.
  3. Niczym sie nie rozni 4motion w pasacie, alltrack i tiguan czy inne haldexy 4/5 gen. Ja sobie oglądałem jak to dziala podlaczajac chinska podrobe vag com. Przy bucie w podloge od razu otwiera solenoid akumulatora ciśnienia(taka rura z tloczkiem i sprezyna ściśnięta cisnieniem oleju z silniczka elektrycznego malej wydajności) i natychmiast spina sprzęgło wieloplytkowe dajac pelne 4x4. Tego zaworu nie da sie otworzyc "troche", albo PWM jak wastegate turbo. Po za tym jeśli by sie dalo to niezbyt jasne jest po co(jak tracisz trakcje to chcesz miec jak najwiecej z tylu) oraz by znacznie wplynelo na
  4. No a kto mowi ze nie jezdza, i nie spisek wesze tylko poprostu mowie ze nie nalezy marketingowego belkotu tak bezkrytycznie przyjmiwac. Przeciez ich nikt do sadu za to nie poda, normy spelniaja, deklarowane parametry tez, a obrazki i hasla z folderow to jest material marketingowy.
  5. Tyle, że producent tego nie pisze. Chyba że coś przeoczyłem. Producent to nas bajeruje zebysmy sie cieszyli Tak samo VW z TSI bajeruje ze wtrysk uwarstwiony spalanie w komorze idealne itp, a tak naprawde dotrysk robi tylko na zimnym zeby kata rozgrzać, a wtrysk bezposredni jest tylko po to zeby zmniejszyc wyprzedzenie zaplonu i nastroic silnik na prace na progu detonacji zeby mniej palił.
  6. Kiwi najlepiej mi sie spodobal jak probowal Kia 2.0 turbo z aluminiowym blokiem ktory na stocku ma problemy zeby 100kkm zrobić bez kapitalki stuningowac nastawami cisnienia
  7. Owe 5% wynika z tego ze lekko olej daje opor miedzy wysprzeglonymi tarczami i tyle. Ale ten opor zalezy od obrotow a nie od momentu wejsciowego wiec te 5 % to tak tylko pisza w kolorowych katalogach. W starych bylo tak samo bo zasada dzialania byla ta sama. Sterowanie elektroniczne zmienilo tylko moment otwierania zaworu akumulatora cisnienia(wczesniej bylo mechaniczne otwieranie potem zrobili elektro zaworem). Haldex to taka zminituryzowana wersja napedu od koparek kolowych. Jest kosz kilkunastu tarcz w koszu zlozonych luzem i po zapodaniu cisnienia tarcze cierne sie dociskaja i przenoszą mo
  8. To marketing tylko z kilku przyczyn: 1. W sytemie haldex 4 motion sa tylko dwa mechanizmy roznicowe, na kola przednie i na kola tylne. Brak roznicowki miedzy tylna i przednia osia. Czyli jesli masz rozne predkosci kol. I jak jedziesz np na zakrecie ze spietym haldexem i masz rozne predkosci kol to zacznie ci piszczec. 2. Mufta haldex nie moze dzialac na procenty. Albo jest spieta 100% albo 0%. Tam jesli ja spiac nie pelnym cisnieniem to bedzie uslizg i bardzo szybko sie zetra plytki. Te 5 % to jest wynika z tego ze przy rozsprzeglrniu tam jakies minimalne tarcie zostaje między plytk
  9. Mechanizm haldex jest sprzeglem, jesli go spiac na stale to bedzie drzec opony, piszczec na zakrętach itp. Podlaczany jest tylko w ekstremalnych warunkach utraty trakcji za pomoca akumulatora ciśnienia. Zasadniczo jest rozsprzeglony.
  10. No to ze nie musisz jadac za nim wdychac spalin, twoja piesn do ogolnego sladu weglowego nie ma racji bytu podczas stania w korku.
  11. Ogolnie jestem troche alfa fanboyem, ale ta w srodku wyglada niestety kupowato.
  12. Alu tu raczej wszyscy pisza ze za 5 lat juz nie będzie tych opli i fiatów i lpg umrze. Tu nikt nikogo nie przekonuje do szukania samochodu lpg friendli dzis
  13. W marcu 2020 zostawilem pande na lotnisku. Odpalila od strzala 2 tyg temu czyli ro i 2 tyg. Klemy byly zdjęte. Niestety zapiekla sie tylna szczeka i przy probie ruszenia zerwalo okładzinę.
  14. Ale szum pompy to maly pikus, ja mowie o tym ze lpg sie gotuje w rampie common rail, i jak zgasisz goracy silnik na minute to gaz sie zagotuje i juz go nie odpalisz, musisz przepompowac go benzyna. Jak go zgasisz na gazie na koniec dnia to rano go nie odpalisz. Jak jedziesz w trasie do chorwacji to pod koniec dnia butla gazowa bedzie miala z 50 stopni. Potrzebna by byla chlodnica rozgrzanego rampą LPG na dlugie dystanse latem.
  15. Jak kupilem w 2013 roku TSI to mi sie tez wydawalo jaki to skomplikowany produkt zaawansowany technologicznie, balem sie go dotkanac. Po osmiu latach juz wiem ze jest prosty jak budowa cepa. A calosc to otoczka marketingowa. Skomplikowane to sa silniki od ferrari a nie zwykle dupowozy. Czujniki sa raczej standartowe. Jakby byly tak skomplikowane nie tunigowali by ich w kazdym garazu.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.