Jump to content

fosfor

użytkownik
  • Content Count

    4318
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

652 Przezacny kompan

3 Followers

About fosfor

  • Rank
    weteran
  • Birthday 04/08/1983

Profile Information

  • Lokalizacja
    Olsztyn
  • Zainteresowania
    samochody,kompy,rpg,dart

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Od dyscyplinowania kierowców jest policja a nie towarzystwa ubezpieczeniowe. Są mandaty, punkty, zatrzymywanie PJ. Rozważanie składki OC w tej roli to już lekka przesada. Wcześniej pisałeś o eliminowaniu idiotów z dróg, więc pokazuję Ci, że to ich nie eliminuje. Zakazy prowadzenia pojazdów ich nie eliminują i to jest naprawdę problem. Zamiast powiazania z mandatami nie wolałbyś stałego monitoringu prędkości pojazdów? Ba, nawet Policja mogłaby to sobie wdrożyć i w pełni systemowo wystawiać mandaty za przekroczenia.
  2. Zauważ, że pisałem i o tym. Dominuje chęć dokopania tym z mandatami, a nie obniżek dla jeżdżących przepisowo i szczęściarzy. Słusznie zauważasz, że niekoniecznie musi istnieć związek szkodowości z mandatami. No, może poza mandatami za spowodowanie stłuczki lub wypadku, ale wtedy znowu wpadamy w pętlę i podwójne zwyżki. Dopóki mandat za niebezpieczne zachowania jest kwestią przypadku i niefartu, nie wydaje mi się, żeby takie powiązanie weszło do kalkulacji składek. Szybciej, uczciwiej i z mniejszymi komplikacjami legislacyjnymi będzie wykorzystać GPS z przesyłem informacji do TU. Albo
  3. Można nawet i jadąc z przepisową prędkością, co to ma do rzeczy? Zwróć uwagę, że gość miał kilka zakazów jazdy, ponad 30 mandatów i nic, dalej jeździł. Mam głębokie przekonanie, że podwyżka OC mogłaby na niego nie wystarczyć. To co, zamontujesz GPS i podzielisz się wynikami? To chyba najrozsądniejsze wyjście w kontekście bezpieczeństwa.
  4. Ale to niezgodne z prawem. Poza tym - nie działa. Dla przykładu, w Olsztynie facet śmier.. zabił dziewczynę samochodem. I to jest straszne, jak bezsilne jest państwo wobec takich osób. Źródło Skupianie się na podwyższaniu składek, bo kogoś raz na parę lat złapali z 70/50 na wylotówce nie ma żadnego związku z bezpieczeństwem. TU przyklasną, bo ich dochody wzrosną po prostu za nic. Ba, teraz nie wiesz jak dokładnie wyliczana jest Twoja składka, a dodasz do tego kolejne niewiadome. Dla nas, kierowców, to po prostu kolejna podwyżka. Skutec
  5. Byłem przejazdem w Kia i Fordzie, pare przemyśleń: - wspólne - tablet na środku bardzo mnie drażni w absolutnie każdym modelu. Zdecydowanie ładniej wyglądają wkomponowane w pulpit. - fiesta i puma - bardzo ładne, tablet ekstremalnie wystający. Jedyny minus - uchwyt w drzwiach, ten do zamykania. Miałem wrażenie, że trzymam paczkę bierek i się rozsypią. Poza tym fajne, przemyślane. Puma też dodatkowo bardzo droga. - rio i stonic - wnętrza bardzo podobne, wystarczająca ilość miejsca nawet z tyłu. W stonicu chyba minimalnie lepiej. Materiały mi się nie podobały - oświetlenie
  6. Raczej nie będzie. Albo wynajmą, albo zarejestrują na rodziców, albo będą jeździć bez. Poza tym mandat to już jest kara finansowa za wykroczenie. Nie powinno się karać dwukrotnie za to samo. Skoro mandaty i zatrzymywanie PJ nie eliminuje idiotów, to podniesienie składek pechowcom też nie pomoże. Pechowcom, bo masa ludzi łamie przepisy, a znikomy promil łapie mandaty. A tak naprawdę ostrzej jeżdzący i tak latają na Yanosikach i sporadycznie CB, więc szanse mają jeszcze mniejsze.
  7. Dacię skreśliła, chociaż imo nowe sandero jest całkiem ciekawe. Tipo jest brane pod uwagę. Raczej miasto, z dzieckiem w foteliku. Bagażnik raczej nie, na zakupy mają większe auto.
  8. Wyglada fajnie, też polecę. Clio jest jakoś większe od Yarisa II?
  9. Mi kiedyś próbowali, ale odpuścili. Czasy bez kamerek, więc ostatecznie bym przyjął. Ilu kierowców przestrzega ograniczeń? Większość jest po prostu ciut za niska, a właściwie ustawiona z dużym zapasem. Zapasem jeżeli chodzi o nominalną wartość jak i o obszar, na jakim obowiązują. codziennie rano w drodze do pracy widzę sznur aut i naprawdę chyba tylko pod światłami jadą jeszcze przepisowo - później zwykle w okolicach 60-70/50. I nie ma z tego powodu wypadków. Idąc dalej, prawie żaden z tych kierowców nie dostaje mandatów. Bardzo sporadycznie trafi się jakiś pechowiec, ale to n
  10. zdarzają się używki z dodatkowym kompletem, ale też słyszałem o negocjatorach, którzy potrafili je wyrwać od dealera, więc remis. Może przy jakimś finansowaniu jej się uda, podrzucę też tę myśl.
  11. https://allegro.pl/oferta/olej-syntetyczny-shell-helix-ultra-0w30-a5-b5-4l-9534634698 Teraz tam wlali 5w40, Instrukcja rzeczywiście zaleca A5/B5, ale nie widzę tam zalecenia co do lepkości: Wlanie tam teraz 0w30 nie będzie zabójcze dla silnika?
  12. to jednak prawie 50% więcej, plus ubezpieczenie, ew. dodatkowy komplet kół. Lepiej byłoby zejść do 40 i brać używkę
  13. 5w-30 jakoś się przelicza na Ax/Bx? Cenna uwaga, myślę, że warto spróbować.
  14. Panie, świecić to może idealnie, ale nie podoba się i nic nie poradzimy
  15. na postoju ani przy jednostajnej jezdzie nie slysze, tylko przy przyspieszaniu. Żona mówi, że nie słyszy, wiec może to moja wina. Ale raczej jednak hultaja
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.