Jump to content

sebaok

użytkownik
  • Content Count

    183
  • Joined

  • Last visited

About sebaok

  • Rank
    zielony listek
  • Birthday 11/23/1979

Profile Information

  • Lokalizacja
    Stolyca
  • Zainteresowania
    :)
  1. > założyć kompletne sprzęgło z kołem zamachowym z 1.4 16v średnica > 200mm Popieram
  2. sebaok

    Tajemnice ECU

    zabawy z promieniowaniem X sa szkodliwe....samo przez sie rozumie ze latwiej uzywać UVC ... To co pisze tzonk to ciekawostka a ja osobiscie nie bede sprawdzał tego...niechce SWIECIC
  3. sebaok

    Tajemnice ECU

    > ...zdziwiłbyś się jak łatwo uzyskać promieniwanie x w warunkch > amatorskich Wystarczy tylkko zwykła... dioda (próżniowa) i > odpowiednie zasilanie, można też kupić dedykowaną lampę do > aparatu Roentgena - jednak stanowczo _nie_ zachęcam do > eksperymentów. > Oczywiście podałem tę informację jako ciekawostkę. Jesli udało Ci sie kasowac wsad epromu taką diodą to gratulacje (niewiem jak z szkodliwoscia tego promieniowania????) Osobiscie kasowalem epromy z okieniem za posrednictwem lampy ultrafioletowej UVC jednak trzeba było zrobic pojemnik dla lampy i epromu bo to promieniowanie jest szkodliwe i odkleja siatkówke z oka.
  4. sebaok

    Tajemnice ECU

    > Mam jedno krótkie pytanie - MC68HC11 ma wbudowaną pamięć EEPROM, czy > w tych sterownikach jest ona używana? Jeśli tak, co w niej jest, > bo widzę tu tylko wsady do EPROMa 27C512? > Nie prawda że EPROMów bez okienka nie da się kasować - można je > kasować promieniami X. hę a skąd wziąść maly generator promieni X? to raczej nie realne
  5. sebaok

    Tajemnice ECU

    > podobny do procesora z Amigi 1200, tam tez byla Motorola, tylko > MC68EC020, pewnie to podobne typy procesora > nie no bede sie upieral przy tych 720 stopniach: tłok jest w gornym > polozeniu, suw ssania i idzie w dol, wal obraca sie o 180 > stopni, sprezanie, tlok w gore, kolejne 180 stopni, zaplon, tłok > w dol i 180 stopni znow, wydech, tlok w gore i kolejne 180, > czyli 4 razy po 180 daje 720, co oznacza dwa obroty. Wałek > rozrządu obraca sie dwa razy wolniej, to prawdam czyli za ten > cały cykl zrobil by jeden obrot 360 i gdyby tam sie znajdował > czujnik z kolkiem to ok. Ale kolko i czujnik znajdują sie na > wale korbowym. Mozna wykorzystac czujnik i dekielek w naszej glowicy 8v i zaimportowac tam rozwiązanie podobne jak w fiacie Grande punto z silnikiem 1,4 8v gdzie komp czyta sobie w danym momencie połozenie kątowe wałka U nas co prawda nie ma zmiennych faz rozrządu tak jak posiada takowy motor ale rozwiązanie techniczno-elektroniczne moze byc pomocne Podobnie lecz prosciej wykonane sa silniki 1.1 i 1,2 MPI 8v ...posiadamy dodatkowy czujnik i ciut inne kółko rozrządu PS mozna iść wariantem b jest prostrzy to gdzie wsadzimuy czujnik i jakie kółko zaprojektujemy to juz nasze widzimisie.
  6. > tak samo jak sprawdzanie wytrzymałości korbowodów 8v vs 16v na > prasie? Widze ze coś zes usłyszał ale niewiesz w którym kosciele dzwoni .....ojeny teraz jestes załosny Specjalnie oczerniasz innych zeby sie coś dowiedzieć .........no i ja..co fajna polityka gratuluje. Na prasie robilem co innego widze ze niemasz pojecia albo ktoś ci powtórzył co ma za długi jezyk ale nie do konca pamietał co mówiłem Dlatego niedaje fotek ,pozatym zaraz ktos mnie oczarni jak ty to robisz dawno temu a ja amerykę odkrywam w konserwach
  7. > stary... niemasz co zdradzać... jesteś w tak głębokiej d***e ze swoją > tezą jak mało kto w tych czasach. > bądź tak uprzejmy i następnym razem jak będziesz chciał mi "pojechać" > to przygotuj się bardziej biorąc taki kolektor na flow bencha i > sprawdzając to czym chcesz błysnąć. > i powtórze to jeszcze raz, nie teoretyzuj bo teoria i wyliczenia to > jedno a praktyka to drugie. > wyliczony i teoretycznie idealny kolektor zrobiony na testy przez > pewną nie polską firmę okazał się być z 4-ch liter wzięty a to > co zrobiła ta sama firma podpierając się wynikami badań nijak > się miało do wyliczanek, a firma zacna. > zobacz sobie jak wyglądają kolektory Kansai, Jackson, Full Race, > Magnus czy inne, zobacz jakie są wyniki ich badań na flow. Nie jade Tobie tylko kolektorowi ... Aha niema co sie sadzic za wsio wiedzącego ja tez sie ucze tej materii ....złotego srodka niema odrazu i nadal uwazam ze mało wiem ! ..... ja wykorzystam to co zrobiła jedna z firm . reszte sprawdzą mi znajomi oni mają zajoba w tym temacie.
  8. > nie, jest odpowiednia. > stary.. jak piszesz o mocno poszarpanych przepływach to aż niewiem co > mam odpisać.... poprostu zabiłeś mnie pytaniem..... Przeplyw mieszanki to 1 a zawirowania mieszaniny gazów w twej puszce to drugie ... to jakby w stodołe dmuchać i małe lufciki porobic ...tylko tyle zdradze
  9. > a co powiecie o TYM ? Powariowali z ceną
  10. > siadaj...pala... nie przeczytales ksiazki tylko znowu jakies > opracowania > przeciez jest napisane w poscie: > Quote: > Długość i grubość runnerów to też zależy od charakterystyki. > generalnie im grubsze tym większa moc maksymalna ale tym słabszy > dół i response na otwarcie przepustnicy. > z testów wynika że jedyna średnica słuszna to średnica kanałów w > głowicy czyli ok 35mm po jednej stronie a po drugiej max 45mm > ale tak jak pisze zalezy od charakterystyki jaką się chce > uzyskać. srednica 35 runersa hmmm ja bym chcial zobaczyc do jakiej pojemnosci to podałes ? kurcze policzyc to do silnika to nie tak chopaj siupaj ....turbo i n/a 1 Turbo czy N/a 2 Stopien sprezania motorka, 3 stosunek srednicy tloka do skoku, 4 obroty, 5 dlugosc dolotu
  11. > to nie jest przekladka tylko dolna czesc kolektora. Tomek nie za duza pojemnocs ukladu wyszła u Pio? aha i przeplywy z zawiorowaniami w srodku mocno poszarpane hmmmm? Co o tym myslisz?
  12. > Jest sporo osób która tą wiedzą się dzieli z innymi ale nikt nie > idzie na "gotowe". Kazdy ma inaczej wiec kazde auto to inna baja niema cudownego programu ,,cud wirusik,, nie ma co sie gorączkować tak mysle na gotowe mozna popatrzyc co kto psuł reszte sam wiesz ..
  13. > tak cały pic żeby zacząć samemu je programować a nie zmieniać > wartości map Jesli masz znajomych którzy to ogarneli to nie jest trudne widocznie , wtedy podchodzisz do tematu jak do S.A . Jak widzisz mało kto chce sie dzielić taką wiedzą w PL
  14. > Witka. > Pytanko mam, nawet dwa > Taki kolkektor wydechowy, jak ten na obrazku > to co myślicie o jego konstrukcji? Da rade? > Kolejne pytanie, węze chlodzące do turbiny, jak się wpiąć w > instalacje wodną w samochodzie? W jakich miejscach i czy to ma > większe znaczenie??? > Pozdro Fajny kolektor mozna by troche poprawic ...zejscie ale i tak jest wystarczający
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.