Jump to content

yaboll

użytkownik
  • Content Count

    6711
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    7h 56m 34s

About yaboll

Profile Information

  • Name
    Patryk
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Beskid Mały
  • Zainteresowania
    Rozmaite
  • Car
    Renault Espace III L7X
  • Motorcycle
    rozbity

Recent Profile Visitors

448 profile views
  1. Jak gaz instaluje za 2000 zł Cytryn&Gumiak, to faktycznie, problemy są pewne.
  2. Zarejestrowałem się i przeszukałem odmęty nuovabravoklub - faktycznie, szału nie ma z tą skrzynią. Cóż, 400 km to w mojej obecnej sytuacji ciut za daleko. Jakby stało bliżej to bym podjechał i zobaczył, bo bez jazdy próbnej nie kupię. LPG to nie problem w tym silniku, wbrew temu co się czasami w sieci wypisuje.
  3. Cuda się zdarzają, do Faktu na pierwszą stronę to się nadaje
  4. Dzień dobry, cześć i czołem 😁 To mój pierwszy post po dłuugiej przerwie... Na gwałt potrzebuję sensownego auta klasy C-D ze skrzynią automatyczną, z benzynowym silnikiem dobrze znoszącym LPG - i tu wchodzi w grę Bravo. 2010 rok, 157 kkm, T-Jet 120, z Austrii, skrzynia Dualogic. Miało nie być już nigdy Fiata, ale tak na prawdę nie ma co kupić, same szroty lub silniki nie za bardzo do gazu a ja nie mam możliwości szukać... Wszystko było by OK, bo auto od przyjaciela bliskiej rodziny, podobno serwisowane do końca w ASO i ładnie utrzymane, powrót na austriackich blachach i inne bajery ;). Cena też znośna, nie polska-komisowa ale sensownie skalkulowana, tylko niepokoi mnie zrobotyzowana skrzynia. Dotychczas jedyne doświadczenie z robotami to był Peugeot 301 z wypożyczalni na wakacjach - tragedia, mordęga, tak to działało. Zmiana biegów trwała wieczność, wolna reakcja na kick down, no i to szarpanie. A jak to jeździ w Bravo ? I czy ta skrzynia jest na bazie słynnej M32 czy już na fiatowskiej serii C ? Jak z awaryjnością serwomechanizmów i sterowania ? O innych bolączkach/wadach Bravo jestem już poinformowany, tylko o skrzyni mało opinii (cóż, mało tych aut z A/T na drogach) a jeśli już, to ludzie popadają w skrajności. Z góry dzięki za wszelkie info, szczególnie posiadaczy Dualogika.
  5. yaboll

    Tajemnice ECU

    > Jesli udało Ci sie kasowac wsad epromu taką diodą to gratulacje te gratulacja to raczej dla wyobraźni - żeby skasować zawartość epromu bez "okienka" trzeba by go naświetlić wyjątkowo skupioną wiązką promieniowania jonizującego,niosąca naprawdę dużą enerigę,a urządzenia je generujące nie są dostępne nawet dla przeciętnej firmy,o osobach fizycznych nie wspominając. Promienie Roentgena z prostej małej lampy katodowej NIE WYMAŻĄ takiej pamięci. Kwestię możliwego uszkodzenia komórek takiej pamięci podczas naświetlania promieniowaniem jonizującym litościwie pomijam... Jeżeli ktoś skasował promeniowaniem X jakiś eprom,to był to na 99% eprom z okienkiem,który równie dobrze mógłby zostać wymazany przez UVC.
  6. yaboll

    Tajemnice ECU

    > ...i będzie się kłucił, wiem jak się kasuje epromy z okienkiem - > kasuje się je UV-C ale te bez okienka da się skasować > promieniami X, wiem co piszę, chodzi tylko o dostarczenie > energii, można użyć dowolnego wysokoenergetycznego > promieniowania. najlepiej użyj promieniowania Gamma albo neutronów prędkich - te mają energię
  7. yaboll

    Tajemnice ECU

    > Oczywiście podałem tę informację jako ciekawostkę. rzeczywiście ciekawostka - w dodatku nieprawdziwa - epromy kasuje się nie promieniami Roentgena ,a "twardym" UVC
  8. Punto Mk1 1993-1997 r. (modele sprzed tzw.Gammy '97): wersje 55/60/75/90 bez systemu ABS - przód tarcze 240/11 mm,zaciski systemu Bendix; tył bębny 180mm,system Lockheed wszystkie wersje z ABS - stosowano zamiennie tarcze 257/12 mm z zaciskami systemu ATE i hamulce 240 mm jak w wersjach bez ABS; tył - bębny 180 mm,system Bendix - Punto Mk1 1997 (ostatnie miesiące)-1999 r: wersje 55/60/75 bez ABS - hamulce przednie 240 mm Bendix,tylne 180 mm Lockheed wszystkie wersje z ABS,diesle i wszystkie 1.2 16V,także bez ABS - przód 257 mm ATE,tył 180 mm Bendix (tylko auta z ABS) i Lockheed (bez ABS) Punto Mk2: 1.2 8V bez ABS - 240/11 mm Bendix na przodzie i 180 mm Lockheed z tyłu 1.2 8V z ABS - 240/11 mm Bendix na przodzie i 180 mm Bendix z tyłu 1.2 16V: przód zawsze 257/12 mm ATE,tył jak w 1.2 8V 1.4 16V - przód 257/20 mm ATE,tył bębny 212 mm systemu Bendix JTD = 1.4 16V
  9. Intek M490 Plus i President Indiana:
  10. > no więc... miałem chwilę czasu to posprawdzałem przewody i zmieniłem > podłaczenie tj. odłączyłem emulację z Bingo i podłączyłem > emulację od Memory6 i efekt = żaden > wciąż po przejściu na LPG świecą diody: zielona (dobrze) i czerwona > (źle). Czyżby emulator padł? a jest chociaz prawidłowo podłączony ten "emulator" ?
  11. Punto Mk1: -gdzie go znajdę: pod plastikową pokrywą podszybia,po stronie pasażera.Demontujesz ramiona wycieraczek,odkręcasz i zdejmujesz podszybie. Filtr jest osadzony poziomo w ramce. -czy w mojej wersji wyposażenia występuje filtr przeciwpyłkowy?: tak,jeśli masz wersję ELX lub dowolną wersję z klimatyzacją,oprócz GT. -mam auto bez filtra,czy mogę go dołożyć ?: tak,potrzebujesz ramkę do niego i sam filtr.Koszt ok.120 PLN.Montaż plug & play - czy warto go dołożyć do auta bez klimy: nie warto Punto Mk2/Mk2 FL: -gdzie go znajdę: pod plastikową pokrywką w okolicach wentylatora nawiewu pod nogami pasażera. Filtr jest zamocowany pionowo w ramce. Odkręcasz dwie śruby na klucz sześciokątny 5.5 mm,zdejmujesz pokrywkę i wyciągasz ramkę z filtrem. -czy w mojej wersji wyposażenia występuje filtr przeciwpyłkowy?: tak,jeśli masz wersję wyposażoną w klimatyzację.Brak klimy = seryjne brak filtra. -mam auto bez filtra,czy mogę go dołożyć ?: tak,potrzebujesz klapkę,ramkę do niego i sam filtr.Koszt ok.120 PLN.Montaż plug & play - czy warto go dołożyć do auta bez klimy: nie warto
  12. Punto Mk1 - wszystkie wersje (poza GT i dieslami) bez układu ABS,do roku 1997 - tarcze 240 mm,zacisk pochodzący z samochodu Cinquecento. Punto Mk1 z ABS - do roku 1997 można było spotkać zarówno 240 mm,jak i 257 mm - trzeba sprawdzić,co jest "na aucie". Modele Roku >=1997 (MY '97) - bez ABS w wersjach 55/60/75 występowały tarcze 240 mm,z ABS i we wszystkich wersjach 1.2 16V występowały tarcze 257 mm Punto Mk2/Mk2 FL: silniki 1.2 8V bez i z ABS = tarcze 240 mm silniki 1.2 16V, 1.9 D - 257x12 mm silniki 1.4 16V, silniki JTD - 257x20 mm wersje HGT - 257x22 mm wentylowane i inne mocowanie
  13. Punto Mk1 z wszystkimi silnikami 1.1/1.2/1.2 16V ; Punto Mk2/MK2 FL 1.2 8V: dwie cewki Magneti-Marelli BAE800B (AK),polski odpowiednik Biazet CZ-303.Cena sklepowa - około 60 zł - to ta sama cewka,co do 126p Eleganta Punto Mk1 GT 1.4 Turbo ; Punto Mk2/Mk2 FL 1.2 16V - cewka Bosch 0 221 503 407 Cena sklepowa około 270 zł,zamienników w rozsądnych cenach brak. Punto Mk1 1.6: Cewka typu GM Multec Punto Mk2/Mk2 FL 1.4 16V,1.8 16V - "tzw.fajkocewki",osobne dla każdego cylindra,do nabycia tylko w ASO
  14. Punto Mk1 1.1,1.2,a także 1.2 16V - termostat nr 7589135 Punto Mk2/Mk2 FL 1.2 8V - także 7589135 Punto Mk2/Mk2 FL 1.2 16V/1.4 16V - nr 46523118 Oryginalna uszczelka pod termostat: w każdym przypadku 55193766 Podałem numery części oryginalnych - na ich podstawie w każdym dobrym sklepie dobiorą tańszy zamiennik,np.firmy Vernet
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.