Skocz do zawartości

olmar

użytkownik
  • Liczba zawartości

    118
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O olmar

  • Urodziny 21.03.1951

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Rzeszów
  • Samochód
    Astra G,05, Z16XE, LPG-Stag4+

Ostatnie wizyty

1 261 wyświetleń profilu

olmar's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

1

Reputacja

  1. Witam, przerabiałem ten temat. Konstrukcja bębnów to nieporozumienie. Tarcza z cienkiej blachy oblana żeliwem. Blacha pod dociskiem felgi do piasty wygina się robiąc z części ciernej żeliwnej cuda: owal, przesunięcie z osi, zwichrowanie itp. Kupiłem kpl. bębnów TRW - jeden był prosty, drugi miał bicie 0,25mm. A ponieważ pomalowałem go nie uznano reklamacji. Podjechałem pod sklep motoryzacyjny, gdzie sprzedawali bębny pojedynczo. Pod sklepem wypróbowałem 5 szt. bębnów - wszystkie miały bicie! Oczywiście po przykręceniu koła. Dowiedziałem się, że Mikoda robi bębny z jednego kawałka - bez oblewania blachy żeliwem. Zaryzykowałem i zakupiłem 1 szt. miał bicie 0,06mm. (telefonicznie wymówiłem że wymienię w razie bicia) I tak jeżdżę z dwoma różnymi bębnami. Bicie bębna uniemozliwia ustawienie się luzu samoregulatora, nie mówiąc już o wibracjach Aby zgłębić temat bicia bębnów specjalnie do tego celu zdobyłem piastę aby dokonać pomiarów w warunkach rzeczywistych tzn. bęben+piasta + felga. Do piasty przymocowałem czujnik zegarowy i obracając piastą w bębnie wykonałem pomiary. Zaznaczam, że bęben wadliwy odkształca się po dociśnięciu felgą do piasty! Dopiero taki pomiar wykazuje owalizację, zwichrowanie lub bicie osiowe bębna, który będzie ocierał o szczękę w jednym miejscu najmniej wychylonym z osi. Poniżej przedstawiam sposób pomiarów. https://www.youtube.com/watch?v=_FGpZo4gvc8 https://youtu.be/bK4_EJ6qy_0
  2. olmar

    Co to za wtyczka?

    Pewnie potrzebna do tempomatu? Zakładałem tempomat i nie znalazłem ani wtyczki do manetki ani do sprzęgła - mam ten sam silnik. Wtyczki zaadoptowałem z akcesoriów komputerowych, Przewody ciągnąłem od wtyku sterownika silnika - do kabiny i manetki oraz czujnika sprzęgła.
  3. Podepnę się pod temat, mam problem z tą śrubą:(może autorowi postu chodzi również o tą) Jest na torks nr.20, który obrócił się w śrubie. Żadnego dojścia do blaszki/nakrętki z gwintem, która znajduje się w blaszanej części błotnika. Nie jest to blachowkręt tylko śruba z gwintem chyba M5(nie mierzyłem) - taką udało się wykręcić z drugiej strony. Aby to rozłączyć trzeba pewnie rozwiercić łeb śruby! Koledzy pewnie piszą o tej blaszce: Do tej blaszki dostęp jest bezproblemowy.
  4. Robiłem to u siebie, ale nie wiertłem, które może "rozsadzić" i zniszczyć plastik, w który wciska się tulejki. Zastosowałem rozwiertak nastawny, można wówczas zrobić idealny otwór z ciasnym pasowaniem. Z jednej strony wcisnąłem 3 tulejki, ponieważ bardzo zużyta była ośka. I do tego nowe simeringi, podkładki, pirścien segera - jeżeli zjedzone przez rudą. Aktualnie 5 lat po regeneracji - jest OK.
  5. U mnie za mojego użytkowania od 2010r. jest płyn Opel koncentrat, oleju w plynie nie ma. Węże wymienione na oryginalne GM używki. Analiza wymontowanego węża głowica/termostat wykazuje, że złuszczanie się gumy występuje do ok. 5cm w głąb węża, dalej jest OK. Płyn przefiltrowany, zanieczyszczen niewiele. Temat zakonczony.
  6. Witam, wymieniałem termostat, po zsunięciu tego grubego węża z głowicy termostatu, zauważyłem na króćcu czarne farfocle. Okazało się, że po włożeniu palca do węża wygarnąłem mnóstwo złuszczających się czarnych kawałków gumy! Co się stało z wężem, rozpad gumy ? nie sprawdzałem drugiego - powrotnego z magistrali do chłodnicy, czy też "obłazi" wewnątrz ? Kroi się duża sprawa: wymiana węży, płukanie układu. Na wiosnę wymieniłem płyn na oryginał koncentrat OPLA. Plyn jest czysty, różowy. Czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
  7. olmar

    [G] tempomat

    Montowałem u siebie, nie znalazłem wtyczki do manetki i do sprzęgła. Do komory silnika wprowadziłem kabelek 4 przewodowy i podpiąłem go do wiązki przy wtyczce X-71(górna) sterownika silnika. Trzy przewody idą do manetki, czwarty do wył.sprzęgła. Wtyk do manetki i wyl. sprzęgła przypasowałem od elektroniki komputerowej. Później aktywacja OP-Comem,
  8. > Witam > Jestem już po wymianie popychaczy ale niestety coś tak dalej lekko stuka . Jest trochę lepiej niż > przed wymianą ale jednak coś jeszcze słychać. Jeździlem wcześniej Corsą C12NZ -8V - na początek wyczyściłem je, nie pomoglo więc wymieniłem kpl. popychaczy, nawet założyłem nowe dźwignie Nie pomogło nic, dalej stukały. Wyczytałem w necie, że luz na panewkach głównych (chyba pierwsza od rozrządu) powoduje spadek ciśnienia oleju i na głowicy dla popychaczy jest za mały. Nawet nowe popychacze bez ciśnienia nie będą dobrze pracować. Auto sprzedane, został mi przyrząd do wyjmowania popychaczy, dzieki niemu wymianę robiłem własnoręcznie.
  9. Przyszedł zamówiony "tłumik". Z wcześniej zamieszczonych zdjęć nie wynikało, że jest on taki duży i ciężki. Mam nadzieję, że nie występują o różnych rozmiarach.
  10. olmar

    hak astra g

    > Nie ma potrzeby wpinania się w lampę. Pod plastikiem z tyłu między lampami jest fabryczna kostka > pod hak. Tylko gdzie dostać taką wtyczkę?
  11. > Szukam i nie umiem znalezc na uzywkach. W ASO 211 zl na zamowienie. Witaj, trzeba wpisać odpowiednią nazwę. jakiś tekst , jakiś tekst
  12. bratPit - prześledziłem wszystkie strony tego tematu, jestem pełen podziwu dla Twojej pracy. Mój silnik to Z16XE Ale u mnie najciekawsze zjawisko akustyczne boruczenia silnika (niezalezne od obrotów) zalezne jest od temperatury otoczenia! Temp. zewnetrzna: od mrozu do +15st.C - boruczenia nie ma. Kiedy temp. zewn. 25 st.C i wyżej, karoseria nagrzana - pojawia się upierdliwe glośne boruczenie - od uchylenia przepustnicy, tzw. "szmery ssania". Na forach Astray G ludzie pisali o braku spinek pokrywy filtra, ja mam wszystkie 4. Ale na rogu porywy(błotnik/reflektor) jest przesunieta spinka i tam brak docisnięcia i szczelności, tam dołożyłem piątą spinkę. Jak również opaskę zaciskową na łącznik: łapacz powietrza - obudowa filtra. Po tych zabiegach jest lepiej. Sprawdziłem temperaturę plastiku obudowy filtra: jak jest zimno plasik zimny- nie buczy, jak jest gorąco plastik gorący buczy. Wygląda na to że kiedy jest zimny i sztywny nie drga, po nagrzaniu i zmięknięciu robi się z niego membrana emitujaca boruczenie z czestotliwością pulsacji ssania. Myslę o obklejeniu obudowy filtra którąś z tych mat głuszących, może jest to własciwy kierunek na likwidację tego zjawiska.
  13. > witam, urwał mi się przewód od czujnika abs przy kole i chciałem zdemontowac zwrotnicę i spróbować > polutować to. A nie myślałeś o zakupie samego czujnika ABS, na aukcjach KLIK są w cenie od 30 do 40zł. Wcześniej nie były dostępne i ludzie wymieniali całe piasty.
  14. olmar

    kontrolka CHECK astra g

    > X12XE 65km próbowałem też metodą stykową Pozostaje podłączenie interfejsu diagnostycznego: OP-Coma, OpelScannera, Techa i odczytanie błędów.
  15. olmar

    kontrolka CHECK astra g

    > niestety nic trzymałem chyba 10 min. i nic Nie wszystkie Astry (silnik+sterownik) mają mozliwość "wybłyskania" błędów metodą gaz/hamulec! Mój silnik Z16XE ma taką możliwość. Wg. info z netu silniki z literą "Z" mają te mozliwości. A kolega pytający nie wie jaki ma symbol silnika, zna tylko rocznik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.