sleszcz
użytkownik-
Liczba zawartości
177 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
sleszcz's Achievements
zielony listek (8/20)
0
Reputacja
-
> nie do konca rozumiem - czemu chcesz gasic silnik w taki sposób...? to postaram wytłumaczyć: z ciekawości ustawiłem krokowy na 0 kroków - byłem przekonany że silnik powinien zgasnąć gdyż nie dostaje gazu ale tak się nie stało i dlatego próbuję dojść jaka jest tego przyczyna mam nadzieję że teraz już rozumiesz
-
> No właśnie - ma czy niby ma. czyli zepsute i nie działa. na pewno ma zamontowany emulator (komp - bingo S4) i widać ingerencje w kable wtryskiwacza więc drogą dedukcji sądzę że ma odcięty wtrysk (nie wydaje mi się że pracuje na gazie i paliwie - benzynkę zużywa w normalnych ilościach, potrzebnych na odpalenie) myślę że dobrym sposobem na sprawdzenie będzie zdjęcie jednego przewodu z zacisku elektrozaworu - wtedy powinien zgasnąć
-
> to może pracował na benzynie niby ma odcięcie wtrysku... i nie powinien pracować na benzynie po przełączeniu na LPG
-
> Tym sposobem nie sprawdzi: większość centralek LPG po zgaszeniu silnika wymusza zamykanie > krokowego: wykonuje minusileśtam kroków od ostatniej pozycji, w celu PEWNEGO zamknięcia... No, > chyba, że przed wyłączeniem silnika odepnie wtyczkę krokowca! > Mozna też ustawić PWAmin=PWAmax=0 kroków oraz Otwarcia: min i max też na 0 kroków, wyłaczyć silnik > (zapamiętanie ustawień), właczyć ponownie i przełaczyć na LPG i zobaczyć, co się będzie > działo... > Pozdr. sprawdzę oba sposoby i zdam relację...
-
> Zgaś silnik, okręć wąż gazowy od aktuatora i zerknij czy rzeczywiście zawór się zamknął. sprawdzałem w taki sposób i wyglądało że jest zamknięty
-
witam, w wyniku zabawy laptopem przy odpalonym silniku na LPG ustawiłem krokowy na "0" kroków i czekałem aż zgaśnie silnik - nie doczekałem się wydaje mi się że powinien zgasnąć - mylę się? jeżeli nie to co zrobić i co sprawdzić? (Astra G X16SZR - II gen. sterownik BINGO S reduktor BRC) pozdrawiam s.
-
> A ten uproszczony to jak działa i dlaczego jest uproszczony? Jestem całkiem zielony w tych > tematach. Sleszcz czy mogłbyś zrobić zdjęcie jak się wpiąłeś do map sensora? Wiele by mi to > pomogło do mapsensora wpiąłem się tak jak na schemacie - środkowy (zielony) kabel we wtyczce - ale nie wydaje mi się to konieczne, nie ma żadnej różnicy w pracy silnika z emulacją i bez emulacji mapsensora
-
> Też tak myslę, dlatego rozpisałem kolorki z prośbą o weryfikację. Po co inni maja się męczyć? jak będę zmieniał osłonę wpięcia do wtyczki sprawdzę kabelki i zrobię małą sesję zdjęciową co i jak i znalazłem bardzo fajne miejsce na schowanie emulatora kabelki wystarczają do wtyczki i jest odrobina luzu a sama kostka emulatora jest super zabezpieczona przed wpływem warunków atmosferycznych > PS. Zrób test jazdy z ABCom i nagrywaj z tego filmik lub screenshoty. Trzeba porównać później > rozkazy dla EGR z jego odpowiedziami, tzn "EGR position command %" z "EGR position feedback > %". Tylko zgodność tych parametrów będzie świadczyć o poprawnym działaniu emulatora. > PS. podczas postoju EGR nie działa, dlatego trzeba zrobić test jazdy z różnymi prędkościami i > koniecznie nagrzanym silnikiem. > Pozdr. testowałem ABCOMem na postoju na różnych obrotach i na zadany parametr była taka sama odpowiedź w bardzo krótkim czasie - porównywałem z działającym EGRem i wydaje mi się że nie ma różnicy w ABCOMie (silnik miał około 70-80 stopni) co do nagrania to nie mam jak ze względu na brak laptopa z comem jeździłem dziś pół dnia z emulacją map sensora i drugie pół z oryginałem - różnicy z zachowaniu samochodu nie stwierdziłem mam tylko dziwne wrażenie że przy jeździe z obrotami około 1500 (I lub II bieg) tak jakby bardzo delikatnie poszarpywał, szarpnięcia są takie miękkie "gumowe" i bardzo bardzo delikatne (ale może to tylko takie wrażenie) pytanie: gdzie można kupić takie wtyczki i gniazda jakie są np do EGR, mapsensora?? - bo teraz to lekko zalatuje mi prowizorką - dorobię wtyczkę i pełen profesjonalizm
-
> Powinno się podłaczyć tak, jeśli na schemacie prawidłowo oznaczył wtyczkę A-E: > Oznaczenia - wtyczka EGR - przewód emulatora: > A- czarno-brązowy sterowanie zaworem RGR - brązowy > B- brązowy masa - zielony > C- brązowo-niebieski wyjście potencjometru - biały > D- czarno-biały +5V - czarny > E- czerwono-niebieski +12V zasilanie zaworu EGR - nie podłaczone!!! > Czy tak podłaczyłeś? > Pozdr. na wtyczce brak jakichkolwiek oznaczeń, co do kolorów kabli we wtyczce to teraz nie sprawdzę bez ingerencji w zabezpieczenie wtyczki jakie zrobiłem (mocno oklejona taśmą i spięta opaskami) ale emulacja działa - co potwierdza ABCOM i brak błędów na mój zakuty łeb to albo odwrotnie narysowana wtyczka albo mój EGR jest jakiś nietypowy (piny we wtyczce odwrotnie?) bo nie pasuje mi schemat do mojego podłączenia
-
> nie wiem, wysłałem mail do faceta żeby mi dał namiary do przelewu i milczy, więc nie wiem czy nie > chce zarabiać pieniędzy czy jak? > przypomnę mu się, > dam znać, > brat emulator działa na razie przez krótką chwilę testowałem z podpiętymi przewodami do mapsensora i bez emulacji sygnału z mapsensora - różnicy nie zauważyłem oblukałem abcomem i wszystko ładnie chodzi i wskazuje tak jak powinno (EGR mam sprawny więc miałem punkt odniesienia) były małe problemy z podłączeniem wg tego schematu: zadziałało jak podłączyłem tak jak na poniższych zdjęciach: może źle odczytywałem schemat ale w końcu działa na chwilę obecną jest to podłączone wraz z emulacją sygnału z mapsensora - potestuję i zamieszczę wrażenia
-
> Człowiek z allegro mi odpisał że ta wersja za 70zł ma mikrokontroler i działa OK, w/g jego > informacji można nie wpinać się w obwód MAP sensora i też układ emulatora będzie działał więc > mogę kupić ten za 70zł, ma jeszcze niesprawdzony uproszczony układ który mi może wysłać, > jeżeli dojdę z nim do porozumienia to wezmę może ten uproszczony do testów, > zobaczę co odpisze, > brat mi odpisał że będzie działał tylko żebym pomierzył napięcia na wtyczce EGR ale nie napisał jakie powinny byc wartości zamówię wersję za 70 i przetestuję a potem zastanowię sie czy zaslepiac EGR czy zostawić tylko odpięty
-
> spalanie nie spadnie (przynajmniej u mnie nie spadło a prowadzę dość dokładną statystykę tutaj ), > poprawiła się natomiast kultura pracy silnika i przebieg charakterystyki, szczególnie w okolicach > 4tys obr/min czuć było jakieś dziwne dołki a teraz jest spokój, ponadto ładniej "ciągnie z > dołu", > brat spalanie to tylko benzyna? jaki stosunek miasta do trasy? u mnie takie wartości to raczej nie wychodzą trasa około 7 l noPB /100km gaz 8,5/100km miasto 10-12 w zależności od natężenia korków gaz 11-13/100 km do gazu jeszcze około 1 litr w lecie do 2,5 litra w zimie noPB na uruchamianie na 100km
-
> możesz nie ruszać zaworu EGR jeżeli on zaświeca checka ale się zamyka (na wewnętrznej sprężynie), > czasem jednak jest tak że zawór poprzez nagary się nie domyka, co oczywiście w skrajnych > przypadkach powoduje problemy z odpalaniem, biegiem jałowym etc. warto więc sprawdzić czy się > zamyka, jeżeli tak - zostawić go tak jak jest, odpiąć wtyczkę a w nią wpiąć emulator, > brat jeszcze nie ruszałem EGR-a więc nie wiem czy działa czy nie ale profilaktycznie chcę go odciąć tylko nie wiem czy bawić się w zaslepianie czy zakupić emulator i tylko odpiąć wtyczkę liczę że może trochę poprawi się kultura pracy choć najgorzej nie jest sle dążę do perfekcji i może spadnie spalanie
-
> Człowiek z allegro mi odpisał że ta wersja za 70zł ma mikrokontroler i działa OK, w/g jego > informacji można nie wpinać się w obwód MAP sensora i też układ emulatora będzie działał więc > mogę kupić ten za 70zł, ma jeszcze niesprawdzony uproszczony układ który mi może wysłać, > jeżeli dojdę z nim do porozumienia to wezmę może ten uproszczony do testów, > zobaczę co odpisze, > brat a mozna podłączyć tylko emulator bez grzebania i zaslepiania EGR-a? (tak wyczytałem w aukcji - tylko nie wiem czy aby się nie mylę) czy jest on wtedy cały czas zamknięty?
-
Witam z Kielc Posiadam od już paru lat Opel Astra koniec 93` 1.7d kombi. Aktualnie padł w nim silnik :/. Pozdrawiam Wszystkich miłośników Astry