Skocz do zawartości

artur-wiater

użytkownik
  • Liczba zawartości

    3 393
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

5 obserwujących

O artur-wiater

  • Urodziny 08.10.1974

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Lokalizacja
    Zamość
  • Zainteresowania
    motoryzacja

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

artur-wiater's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/20)

1

Reputacja

  1. Ten klekot jest faktycznie dobry ale porównując go z śmigającym u mnie w firmie Fiatem Croma z JTD 1.9 16V 150 KM 350 NM momentu i spalaniem na trasie 4,5 w mieście 6,4 ma 200tyś bez najmniejszej awarii, to silnik Chevroleta nie dorasta mu do pięt... pod każdym względem szczególnie mocy i spalania... więc nie popadajmy w zachwyt....
  2. Dawno mnie tu nie było.. No cóż jeśli chodzi o ubogą mieszankę to ja stawiam na reduktor. Eva jet na to wrażliwa, miałem reduktor Tomasetto i nie dawał rady z wydajnością, zmienili mi na Zavoli i wszystko do końca było ok... oba reduktory były do 150 KM jednak mimo to dawał rade tylko Zavoli...
  3. No to szukaj szukaj i ta nie znajdziesz przyczyny Żartowałem.. Otóż miałem podobny problem. Wibracje przenoszą się na całe auto co ja nie robiłem. Na trop naprowadził nie hamulec ręczny. Podczas drgania zaciągałem delikatnie ręczy i drgania nasilały a czasami nawet ustawały. Co ciekawe po rozebraniu tyłu nic nie było widać. zapadła decyzja o wymianie kompletu szczęk hamulca ręcznego - komplet do lacetti nie pasowały tylko sprężynki więc zostały stare. Po wymianie jak ręką odjął.. Podsumowując winne są zdeformowane szczęki tylne hamulca ręcznego które wpadają w wibrację, a sprawa nasila się podczas skręcania za sprawą luzu łożyskowego - dociskania góry piasty (siła odśrodkowa).
  4. > Mam radio i dopóki je stosowałem nie zauważyłem tej przypadłości . > Jakie macie spalanie w Evandach gazu? Bo mi ostatnio wyszło ponad 12 l na trasie i to przy > prędkościach takich 120-130 km/h. Po mieście chyba podobnie. Nie za dużo trochę? Może > podjechać do gazownika na regulację? Spalanie na trasie przy 120-130 u mnie wynosiło 10 - 10,5 litra. w mieście 13-14. Więc u Ciebie trochę dużo. > A i jeszcze jedna sprawa co mnie niepokoi. Po odpaleniu na zimnym (szczególnie teraz gdy jest około > 0 st C) i poszczeniu sprzęgła ze skrzyni/sprzęgła wydobywa się gość głośny dźwięk (szurania?). Kurcze dziwne, szuranie to spotkałem jak w skrzyni było za mało o połowę oleju ale Ty wymieniałeś - sprawdź dla pewności stan... Jeśli nie to zostaje dobry warsztat od skrzyń i weryfikacja łożysk. Jest to o tyle dziwne, że to są bardzo wytrzymałe skrzynie 300 tyś to norma dla nich... To nie sprzęgło bo jak jest wyłączone to co najwyżej może się ślizgać ale szurania nie będzie.
  5. > Miałem tak lata temu w espero - regulator ciśnienia paliwa padł i puszczał paliwo rurką > podciśnieniową do kolektora ssącego. Był nadmiar paliwa, więc zalewało - otwarcie przepustnicy > powodowało, że skład mieszanki był OK. > Być może u Ciebie jest podobnie - czyli coś powoduje, że przy rozruchu dostaje się za dużo paliwa. To częsta przymarszcz - pęknięta membrana i paliwo dostaje się przez rurkę podciśnienia do kolektora..
  6. Żona ma rację 100% Rzadszy olej, trochę zużyta skrzynia i dźwięk jest nieunikniony. Moja Meganka ma 28 tyś i też przy 65-70 miałczy i to wyraźnie.. Możesz zalać gesty i męczyć się z biegami - to ja już wolę koty.. Czy Ty nie masz radia w Evie? - daj trochę głośniej, chyba że żona nie lubi głośno
  7. > Tak też zrobię. > A przy okazji do czego są bezpieczniki pod kierownicą? Anie w instrukcji ani w TISie nic o tym nie > ma. Pod kierownica jest sterownik TCS i ISU (komputer nadwozia) z tego co pamiętam to chyba TCS ma bezpieczniki
  8. > No nie mów...w Nubirze łapa też mi się urwała... > Wczoraj wymieniłem olej w skrzyni na oryginał GM, znaczacej poprawy nie zauważyłem. Spokojnie trzeba trochę czasu przy - 15 różnica jest STRASZNA..., szkoda ze nie wymieniłeś przy dużych mrozach - wtedy jest naprawdę gigantyczna różnica. Co do łapy - różnie bywa zrób tak - zmiana płynu poprzez procedurę odpowietrzenia sprzęgła kalamitką siłownika sprzęgła, następnie strzykawka i trochę oleju na skrzynie w miejscu wchodzenia łapy w skrzynię - czasami też pomaga.
  9. W Evie sprzęgło zaczyna ciężej chodzić z powodu zwiększających się oporów docisku w następstwie czasami może urwać się łapa. Czasami pomaga trochę wymiana płynu w obwodzie wyprzęgnika - prawie wszyscy o nim zapominają przy wymianie w obwodzie hamulców, a on tez się starzeje.
  10. > bez przesady. Epica miała b.dobre materiały. Zdecydowanie lepsze niż np Mondeo MK4 W porównaniu do MK4 fakt ale do welurów Evy się nie umywa....
  11. Bo dbasz i nie traktujesz jak szambowozu...
  12. Ja też nie mogę jakoś zaakceptować ropniaków, śmigam w robocie jtd 150 km 350 Nm ale nie lubię tego zerowego przyśpieszenia przy starcie, a później wciekania w fotel jak sprężarka wchodzi - mam zawsze wrażenie, że coś jest popsute - tak bym myślał w benzynie. ROPA do ciągników
  13. > to teraz nie masz czego żałować > ja dzisiaj jadę oglądać Epicę No to powodzenia, ja oglądałem z 15 Epci 2 były przebadane w ASO po 250 zł - i co totalna kupa. Pomijam już fakt, że materiały w Epci są o niebo gorsze niż w Evie (szczególnie siedzenia) i zazwyczaj Epcia nawet 4 letnia wygląda w środku jak gnojowóz
  14. > A przy okazji olejów, jest sens wymieniać olej w układzie wspomagania kierownicy? Bo widzę, że > chyba oryginał zielony siedzi. Może zalać coś innego? W Nubirze lałem ATF II lub III - > czerwony. Zdecydowanie tak, kup dobry ATF czerwony wyssij ze zbiorniczka, zalej nowy uruchom wspomaganie, pokręć kierownicą, zgaś i powtórz czynność
  15. bez przesady aby był olejo i temperaturo odporny. ja zrobiłem czerwonym i 8 lat było cacy i dalej jest.. Pasty bezwzględnie używamy jeśli łączymy plastik z metalem np. pokrywa silnika 2.0 w Evie, jeśli jest to dekiel czyli metal uszczelka - metal i duża powierzchnia równa to nie ma sensu wydawać 80 zł za tubkę pasty. Wiec wszędzie rozsądek...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.