Skocz do zawartości

tantal

użytkownik
  • Liczba zawartości

    350
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Sz-n

tantal's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

0

Reputacja

  1. Sprzęgło jest po naprawie, aso oddało auto w poniedziałek. Oczywiście centrala GM też się od wszystkiego wypięła. Czyli naprawa na nasz koszt. Mniejsza z tym. Mam wrażenie że coś z tym sprzęgłem dalej jest nie tak. Wcześniej nie jeździłem tym autem więcej jak kilka razy, więc nie pamiętam jak to było przed uszkodzeniem. Zrobiłem małą przejażdżkę żeby zobaczyć jak to w tym aveo działa to po naprawie. Moje spostrzeżenia są takie: 1. Pedał sprzęgła działa tak jakoś bardzo delikatnie, rusza się lekko na boki. W dodatku z pozycji nie wciśniętej, można go sobie podnieść do góry palcem. Wygląda to dość tandetnie. Szczerze, to w moim 14 letnim lanosie działa to duuużo solidniej. No ale być może tttm. 2. Odnoszę wrażenie że obroty silnika zwiększają się szybciej niż na obrotomierzu. Słychać że silnik sporo szybciej się obraca, a na obrotomierzu obroty skoczyły np. o 300 rpm. Wiem że to mały miejski silnik, ale wydaje się jak by auto nie jeździło na 100% możliwości. Jak sprawdzić czy sprzęgło się nie ślizga? Coś czuję że za jakiś czas awaria sprzęgła się powtórzy.
  2. > Tam nie ma wysprzeglika, tam jest linka i normalne lozysko wyciskowe. Trochę mnie to dziwiło, ale w mechanice obeznany nie jestem jestem. Pewnie mu chodziło o to łożysko. > Dlatego prosze cie sprawdz jak pracuje lapa. Jak zdążę to podjadę jutro to zobaczyć, ale szczerze mówiąc średnio wiem gdzie jej szukać i jak to sprawdzić.
  3. > - albo wysprzeglik dzialal nierownomiernie (ty tego nie odczujesz, chyba ze byl mocno uwalony to > wtedy szarpie przy ruszaniu) co jest moze byc mocno prawdopodobne Dziwna sprawa, bo ojciec zadzwonił do serwisu żeby zapytać jakie części są potrzebne, a serwisant powiedział że kompletne sprzęgło (to było wiadomo) + wysprzęglik. Ale w kosztorysie wcześniej nic nie wspomniał o wysprzęgliku, ani w żadnej rozmowie. Czy to możliwe że ta awaria uszkodziła wysprzęglik?
  4. > EDIT do autora wątku: > A my rozmawiamy o T250, 255 czy o T300, bo ten rok 2011, to był chyba rok wycofania tych pierwszych > a wprowadzenia drugich? Chodzi o model T255, 12 16V 84KM. Autem jeździ mój tata, styl jazdy ma taki sam od lat no i w poprzednich autach nic się nie działo ze sprzęgłem. Dlatego trudno mi uwierzyć żeby to była jego wina. A jeżeli tak, to wygląda na to ze te aveo to strasznie delikatne autka.
  5. Dzwonili, nie dopatrzyli się wady sprzęgła itp. Naprawa 1,3 -1,6 tys. zł. Będę tam po południu, zrobię zdjęcia.
  6. Jutro mają dzwonić. Dam znać co zdiagnozowali.
  7. > Miałem taki przypadek. > Wadliwy okazał się wysprzęglik, który zatarł się i sprzęgło nie załączało się od razu po puszczeniu > pedału, załączało się z opóźnieniem. Też na początku twierdzili, ze spaliłem sprzęgło, ale po > rozebraniu okazało się, że winny jest wysprzęglik. Czyli teraz trzeba czekać na opinie serwisu. A co jeśli jednak stwierdzą ze to wina użytkownika? Samochodem jeździ doświadczony kierowca, nie możliwe żeby nie potrafił się obchodzić ze sprzęgłem.
  8. Autko ma przebieg 11 tys km. Sprzęgło dokonało dzisiaj żywota, przy stromym podjeździe pod górę około 1km. Zaczęło słabnąć na 3 biegu, więc redukcja na 2 bieg, wtedy zaczęło śmierdzieć, auto dotoczyło się w bezpieczne miejsce. Samochód jest jeszcze na gwarancji, przegląd miało na przełomie stycznia/lutego. Oczywiście gość w serwisie od razu zaczął sugerować że gwarancja tego nie obejmuje, nieprawidłowe użytkowanie itp. Co o tym sądzicie? Słyszeliście żeby się coś takiego zdarzyło w aveo przy tak niskim przebiegu?
  9. Tak nawiązując do początku tematu. Koszt przeglądu Aveo w ASO Szczecin Bogacki lubi Kozłowski to odpowiednio około 370 zł i 470 zł po przywiezieniu własnych materiałów.
  10. > Nie trzeba. Zawsze zostaje mi nieco z dwóch. Ok, dzięki wszystkim za pomoc.
  11. > Tu jest olej, który ja leję: > http://moto.allegro.pl/olej-do-skrzyni-biegow-manualnej-opel-oryginal-gm-i2861358848.html Dzięki. A powiedz ile nalewasz? W instrukji jest 2,1 l. Ale może zostaje jakaś końcówka z poprzedniego i nie trzeba kupować trzeciej butli.
  12. Aktualny przebieg po roku eksploatacji to 8 kkm, czyli prawie nic. Wymiana oleju w skrzyni biegów wg. instrukcji po 15kkm, lub pierwszym roku. Potem co 30kkm lub co 2 lata. Też mnie to dziwi, ale coż, tak sobie wymyślili. 300 zł to rozsądniejsza kwota, ale to nadal sporo jak za wymianę oleju i sprawdzenie stanu opon, wycieraczek itp. 90 % tych rzeczy może zrobić każdy. Przy takich przebiegach mało prawdopodobne żeby w okresie gwarancyjnym doszło do poważnej usterki. Kwestia do przemyślenia. To jaki polecacie olej do skrzyni i silnika? Auto emeryta, nie musi być cudów. Co do filtra, gdzieś wyczytałem że nie pasuje inny jak OP564/1 do tego silnika. Ewentualnie lepiej go w ASO kupić.
  13. Aveo T255 1.2 84KM 2011r. Ojciec chce sobie darować pierwszy przegląd w ASO za 700 zł. Samochód robi małe przebiegi, więc możemy zaryzykować utratę gwarancji. Pytanie dotyczy części eksploatacyjnych, tzn czy są dobrze dobrane?: Olej syntetyczny GM 5W30 (w instrukcji piszą że ma być dexos). Do tego filtr oleju np. Filtron OP564/1 I olej przekładniowy. W instrukcji piszą że ma być SAE 75W-85W. Możecie polecić jakiś zwykły niedrogi olej do tego celu? ma być syntetyczny czy półsyntetyczny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.