Skocz do zawartości

keller

użytkownik
  • Liczba zawartości

    128
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O keller

  • Urodziny 27.03.1986

Profile Information

  • Lokalizacja
    Rudnik nad Sanem / Lublin

Ostatnie wizyty

641 wyświetleń profilu

keller's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. > e tylko dużo pracy, sam filtr jest tani. to co wylał da się wykorzystać choćby w kosiarce dolewam po 5 dm3 do 35 litrowego zbiornika do Pandy II i idzie jak burza
  2. > ładnie Cię to szarpnęło po kieszeni 170 zł nowy filtr ~40 zł na wężyki, pompke itp. 230 zł na ropę (ale nie liczę bo to będize wymiana na noPb dla mnie ) pare zł za mixol
  3. Somochód naprawiony. Dla potomności i szukających "ratunku" może kilka szczegółów: 1. nie miałem klucza do odkręcenia pompy paliwa w baku, a obawiałem się korzystać w "warsztatowych" metod i zdecydowałem się na podłączenie węża do jednego z wyjść pompy. Pompką ręczną wypompowałem 45 litrów benzyny. Resztę wypompowałem pompką próżniową (domowej roboty) i tak uzyskałem około 46 litrów (około 96% mieszanki noPb i ON). 2. Wlałem do baku 2-3 litry ropy i odpompowałem, czynnośc powtórzyłem x2. 3. Zalałem do baku 20 litrów ropy (+100 ml mixolu Castrola) i podłączyłem pompkę wężem do butelki ze zlewkami, 4. przepłukałem pompke wstępną i podłączyłem w układ, a wężyk z powrotu podłączyłem do "zlewek", 5. uruchomiłem pompkę wstępną i przepłukałem układ, 6. poluzowałem przewody przy wtryskach i "wypchnąłem" ciśnieniem paliwo z przewodów od listwy do wtrysków, 7. wszystko poskręcałem i zapalił "na tyk". 8. dolałem kolejne 100 ml mixolu czerwonego i zatankowałe pod korek. 9. przejechałem kilka km bez tylnej kanapy i pokrywy silnika. 10. nic nie ciekło, poskręcałem i działa założyłem nowy filtr paliwa
  4. Cześć, pacjentem jest Opel Corsa 1.3 CDTI, który wylądował dzisiaj u mnie rano lawetą w garażu. W baku było 5 litrów ropy i została dotankowana do pełna (około 37 litrów) benzyną . Auto ruszyło, ale zaczęło po paruset metrach dławić się i "słabo jechać" silnik został zgaszony i zaświeciła się nad głową lampka i "o f......". Telefon po lawetę i dostałem przesyłkę z prośbą o uruchomienie. Planuje po powrocie: 1. dostać się do baku i wypompować wszystko z baku 2. zdjąć filtr paliwa, wylać korkiem spustowym całą zawartość oraz przepłukać świeżą ropą lub całkowicie wymienić filtr, 3. wylać z rurki którą podciągane jest paliwo ferelną mieszankę, 4. zalać świeżej ropy do baku, 5. podpompować kilka razy pompką niskiego ciśnienia do uzupełnienia układu i do przelania, ale ... Ale, o ile jestem w stanie i mam pomysł na wypuszczenie paliwa z układu niskiego ciśnienia, to nie zaglądałem nigdy do wtryskiwaczy. Proszę podpowiedzcie jak wyczyścić układ za pompą tak, żeby nic nie spierniczyć oraz potem żeby nie był zapowietrzony.
  5. Temat już nie jest aktualny. Z uwagi iż nie mam oryginalnie zamontowanej zapalniczki, prąd do świateł dziennych wziąłem z puszki bezpieczników pod majską Pandy. W miejscu bezpiecznika F44 prąd jest dopiero po przekręceniu stacyjki.
  6. Hej, przeczytałem posty o światłach do jazdy dziennej i nie natknąłem się na informację skąd został przez poprzedników, którzy montowali już takie lampy wzięty + na zasilanie po stacyjce. Mam zakupione światła Wesem, zrobione kablem i założone w zderzaku. W garażu czeka przekaźnik 561. Pytanie pozostaje jednak takie: skąd pociągnąć zasilanie świateł. Pin z przekaźnika od cewki mającej wyłączyć dzienne w momencie włączenia mijania podłączyłem do kabla od postojówki przedniej prawej. Proszę podpowiedzcie skąd macie zasilanie
  7. > Popytaj w ASO ale wątpię , że beda mieli panda III to za świeży samochód ale przecież nie brudzi się dopiero 5 lat po premierze
  8. Hej, do Pandy II udało mi się kupić pokrowce z oryginalnym wzorem tak, że nie rzucało się w oczy że są to pokrowce. Czy spotkaliście się z pokrowcami do Pandy III ze wzorem i kolorami/fakturą materiału jak siedzenia? Dzięki
  9. Hej, Panda II z 2004 r. ma centralny zamek ale bez sterowania radiowego z kluczyka. Dziennie otwieram i zamykam pandę kilkadziesiąt -set razy i chciałbym zamontować zdalnie sterowany centralny. Czy można dołożyć w miarę oryginalny kluczyk z pilotem?
  10. > kolejna??? > panda powoze od 10 lat - jedyna usterka elektryczna byl walniety silniczek reklektora oraz kilka > zarowek To tak jak u mnie (w ciągu 9 lat). Trzy żarówki H4 i lewy silniczek do regulowania wysokości reflektora (ale nie zmieniam, na sztywno ustawiłem zbyt rzadko uzywałem).
  11. Hej, ostatnio pandą (2x4) jeżdżę głownie po drogach polnych (dziurawych) i zastanawiam się nad tym czy zamontowanie stabilizatora (http://allegro.pl/stabilizator-przedniego-zawieszenia-fiat-panda-i3360920763.html) mogłoby coś pomóc. Zacząłem się nad tym zastanawiać po rozmowie z właścicielem Pandy 4x4, podczas której wspomniał o tym, że taki stabilizator jest w jego wersji. Czy to mogłoby pozytywnie wpłynąć na jazdę po nierównościach lub jakoś inaczej? Dzięki
  12. Hej, już od jakiegoś czasu mam w Pandzie 1.1 problem z zapalaniem. Czasami silnik zapali za pierwszym obrotem rozrusznika, a nieraz musi wykonać ich kilka (może nawet 3 sekundy). Nie zauważyłem reguły na ciepły, zimny silnik, na różne paliwa itp. co to może być? Czy ktoś z Was miał podobne problemy? Jak uruchamiałem silnik i przejeżdżałem 200 km, nie robiło mi to różnicy, jednak teraz ze względu na charakter pracy odpalam i gaszę auto jakieś 200 razy dziennie Akumulator jest nowy, rozrusznik raczej lekko kręci. Świece wymieniane jakieś 15 kkm temu.
  13. > To nie ma się co bawić w półsyntetyki. Pełny syntetyk 5W40 może być. Z mojego doświadczenia (bo > sam leje) te z PL typu Platinium są OK nie za drogie i dobre. Jedyne co to omijać trzeba > jakieś no-name z supermarketów. Jak nie masz turbiny, zmiennych faz rozrządu lub innego > hi-tech to nie musisz się przejmować innymi parametrami niż lepkość oleju (czyli 5W40). Turbina jest, ale bez zmiennej geometrii, a silnik to common rail produkcji fiata. Z supermarketu to wiem, że nie ma co nawet patrzeć na półki.
  14. 146 000 km sprawdzony bo auto krajowe i ma spr. historie w ASO.
  15. Hej, spod uszczelki (simeringu) na wale w Corsie D 1.3 nieco kapie olej (146k km). Producent zaleca stosowanie Dexos2 5W30 (syntetyk) i taki zalałem 2 tygodnie tygodnie temu. Jednak zastanawiam się czy pomogłoby coś (poza zmianą simeringu) zmiana na olej 5W40 półsyntetyczny (o ile taki znajdę) lub 10W40 półsyntetyk. Producent zaleca zalanie 0W albo 5W. Pytania mam dwa: - czy jak wleje 10W40 to może wystąpić jakieś nieporządne zjawisko? Nie ma filtra DPF, - z półsyntetyku mogę później w razie "W" przejść na syntetyczny (pewnie nie), - jaki polecacie? - porady? sprawdzona firma/marka?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.