Jump to content

lucash

użytkownik
  • Posts

    2804
  • Joined

  • Last visited

About lucash

  • Birthday 11/14/1978

Profile Information

  • Lokalizacja
    Ożarów
  • Car
    スバルフォレスター

Recent Profile Visitors

1589 profile views

lucash's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/19)

937

Reputation

  1. ja mam trochę inny budżet niż @prawoimotoryzacja, choć szkoda że nie lease bo wiadomo że to free jest wtedy. Miałem pewniaka w postaci Corolli Hybrid ale po przejechaniu 1500 km niestety skreślony. Wychodzi na to że poza Lexusem to japończyki nie mogą być po prostu ciche. Jaguar xf Jaguar z 68 dB przy 140 no raczej do czołówki nie należy bo załapał się na miejsce 200+ https://www.auto-decibel-db.com/desktop_kmh.html. Zastanawiam się czy są jakieś miarodajne testy.
  2. odkopię temat. Może jest ktoś kto przerobił różne auta z sedanem włącznie i mi napisze jak wychodzi temat hałasu. Moim zdaniem sedan powinien być cichszy ale nie wiem jak wygląda porównanie premium sedan vs premium kombi. SUV'u ciche nie są z założenia, choć czytałem że np. Ford Edge ma Active Noise Cancelling (@ArekMiz potwierdzasz?). Przymierzam się do wymiany jednego autka w domu na dużego sedana bo ten powinien być w większości przypadków po prostu komfortowy.
  3. ale to była Zakopianka w stronę Krakowa czyli z góry Pewnie jeszcze jakiś TIR się trafił.
  4. A możesz wrzucić zdjęcia przed korektą Photoshop'em? Jakim cudem ten samochód spalił tyle co hybryda Toyoty? Cały czas z górki? Wiatr w kufer? Albo jechałeś za TIR'em co średnia V potwierdza
  5. które masz Volvo? 7.7 całkiem spoko. Mi S-max [email protected] przy 160 wciągał jakieś 8.5-9.
  6. 2.0i niestety. Na górskich odcinkach w CRO czuć trochę brak mocy ale do przeżycia XT byłoby sporo lepiej, bo utrzymywanie stałej prędkości na autostradzie gdzie droga nie jest płaska jak stół daje pewne doznania dźwiękowe. Ale spalaniem jestem zaskoczony. Polowałem i na Mazdę taką jak ma @Maciej__, ale róznica w cenie była zbyt duża. W zasadzie to porównywałem później Lex'a RX 3.5 do Mazdy CX-5 i żaden mnie nie porwał choć Mazda wyglądała dużo lepiej w środku, jakoś tak przyjemniej. Lex z silnikiem 3.5 jakoś słabo jechał (ale może to było spowodowane jakąś awarią), nie czułem za dużej różnicy w komforcie i odpuściłem sobie. Przesiadka z turboD na wolnossaka jest jednak spora i trzeba zrobić trochę kilometrów żeby zapomnieć jak było z turbiną pod maską.
  7. Jakie opony kupiłeś? Też na początku narzekałem na spalanie w Forku ale byłem zaskoczony wynikami w BiH - rekord 6.6 ale tam to się spokojnie raczej jeździ bo policja co kilkanaście km stała. Planowałem na pół roku ale podobnie jak Ty, popatrzyłem na ceny, założyłem gaz i mam zamiar z 30-50 kkm zrobić chyba że $$$ niespodziewanie wpadną do portfela
  8. Pytanie jaki budżet masz ale ceny nowego Citroena mocno odjechały - 78 kPLN. 15 kPLN różnicy do nowego Swifta (oba automat). A bagażnik jest niczego sobie. Jedyne na + w Cytrynce to silnik turbo. Ale czy warty jest dopłaty 15 kPLN? O Maździe nie wspominam bo cena jest okrutna. Chyba że to takie japońskie premium ale wg mnie to nie bardzo bo na Lexusa to nie wygląda. Wolałbym chyba Lex'a CT 2 latka niż nową Mazdę 2.
  9. Będzie jeszcze gorzej bo ten korek na koncu będzie większy. Ludzie na końcu nie umieją się włączać do ruchu bo chyba tam zwężka jest o ile dobrze pamiętam. Ostatnio z 30 min straciłem, myślałem że jakiś wypadek a się okazało że nic z tego.
  10. To nie chodzi o to żeby @Manx zredukował tylko wszyscy. Jak jadę S8 w stronę Wisłostrady to sporo pseudo-kierowców wali lewym pasem i potem nagle trzeba zmienić swoją pozycję o 5 pasów. Takich to chłostać by trzeba było. Nie wspomnę już o ograniczeniu do 90 na tym odcinku, ale gdzie tam, znaków czytać się nie chce. Albo inny powód: jest ciągła linia ale przecież trzeba się włączać do ruchu od razu wjeżdżając komuś zaraz przed maskę a nie za 200m jak z ciągłej lini robi się przerywana. Takie niby drobiazgi ale to właśnie powoduje między innymi że ta droga jest zakorkowana i jest tam sporo wypadków.
  11. Większość mieszkańców. A ponieważ tutaj nikt nie narusza struktury budynku, nie trzeba zmian architektonicznych to moim zdaniem zgoda właścicieli nie jest potrzebna. Tym bardziej że finansowane przez zainteresowanego. Bardziej wymagana jest zgoda zarządu wspólnoty. Z klimą trzeba się pytać o zgodę bo robi się otwór w ścianie zewnętrznej i to jest jedyny powód. Poza tym montaż na ścianie/balkonie który nie jest własnością mieszkającego. Zacząłbym jednak bez mieszkańców. Gdyby o wszystko się ich pytać to nic by nie powstało w żadnej wspólnocie. U nas na 24 lokale, na zebrania przychodzi max 10 osób.
  12. ale jak naładowany gdzie indziej wstawi do tego samego garażu to ryzyko pożarowe spada? Chodzi o koszty, bo pewnie trzeba projekt, kable podciagnąć itd. Wątpię że dev sam to zrobi. @PawelWaw musi raczej pokryć koszty i niech sobie sam to ogranie i sfinansuje inwestycję.
  13. lucash

    Q5 vs XC60

    Powinieneś mieć osobny kącik na Twoje wyczyny. Czyli co pierwszy week grudnia start czy wcześniej?
  14. lucash

    Q5 vs XC60

    Nie da się. Jak teraz ładujesz samochód? Weź zamontuj podlicznik i na tej podstawie niech ktoś wystawia refakturę. I jeszcze jedno - licznik nie jest obłożony akcyzą tylko odbiorca końcowy. Poza tym akcyza już jest więc nie dramatyzujemy.
  15. lucash

    Q5 vs XC60

    @chojny może napisz co tam u Ciebie w sporcie motorowym a nie o energetyce Akcyza jest 5 zł/MWh bo PiS ją obniżył z 20 Teoretycznie da się obłożyć extra akcyzą EV ale wtedy zakład energetyczny musiałby założyć dodatkowy licznik żeby wiedzieć ile poszło do ładowarki kWh. A że mają problem z wymianą starych liczników na nowe to szybko się to nie wydarzy. A w sumie ile to ludzi musiałoby zacząć płacić więcej? Jakieś 27 tysiecy? Budżetu to nie uratuje. Lepiej dowalić całemu polskiemu biznesowi co się właśnie dzieje niż robić odrębne przepisy dla EV.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.