Jump to content

camel00

użytkownik
  • Content Count

    18158
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4798 Człowiek - do rany przyłóż

About camel00

  • Rank
    1%

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    D
  • Car
    traktor

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W ramach podsumowania Znalazłem dzisiaj chwilę, żeby wylać ten wynalazek na kostkę (tzn. przypomniałem sobie, że kupiłem go trzy tygodnie temu ). Plama powstała około 2-3 miesięcy wstecz. Aparat trochę przedramatyzował. była widoczna, ale nie aż tak. Poziom skomplikowania operacji - 1/10. Wylałem, rozpaćkałem pędzlem, zostawiłem na 4 godziny (zrobiło się białe), zwilżyłem wodą, poszorowałem 10-15 sekund twardą szczotką, zmyłem. Efekt jak widać. Drugie zdjęcie jeszcze na mokro, ale generalnie dało radę. Coś delikatnie przebija, ale myślę, że chwila szorowania dłużej i nie było
  2. Widzę, że wszyscy proponują jakieś małe, niskie samochody; rozumiem, że suv (np. Honda cr-v) będzie trochę starszy, ale dlaczego nie jakiś (mini)van pokroju VW Touran albo C4 Picasso - nie wiem jak się które gazuje, ale na pewno są modele na rynku które można lub nie ma sensu gazować albo lepszym wyborem jest klekot. Jeżeli samochód jest zmieniany z uwagi na dzieciaka i w niedalekich planach jest kolejne, to dużo miejsca, osobne fotele, wsadzanie fotelika na stojąco a nie na czworaka i spory bagażnik są chyba wskazane?
  3. camel00

    Skaner OBD2

    Czasem się nie da. W moim poprzednim Subaru skończyła się pompa powietrza wtórnego. Część robi generalnie nic (rozrzedza spaliny przez chwilę po odpaleniu silnika), ale błąd w "systemie" się pojawił. Check engine się nie świecił, bo poprzedni właściciel zadbał, żeby kontrolka nikogo nie zniechęciła i - jak się okazuje - nie zawsze kupując samochód zwracasz uwagę na diody które nie świecą Po skasowaniu błędu samochód nie odpalał; trzeba było wykonać kilka prób, błąd wskakiwał na nowo i samochód jeździł jak złoto.
  4. camel00

    Skaner OBD2

    Ten Vgate będzie ok. Mam jakiś starszy model, podpinałem do kilku samochodów i nigdy nie było problemu z połączeniem+diagnozą. Do samego sczytania są darmowe wersje aplikacji (sprawdziłem kilka na iPhone i najlepiej działa Car scanner); żeby coś usunąć, trzeba nabyć wersje płatne. Nie wiem jak jest teraz i z jakiego telefonu korzystasz, ale w poprzednich wersjach były dwa warianty urządzenia - wifi albo bluetooth - iPhone łączył się tylko przez wifi, Android chyba wszystko jedno. Warto zwrócić na to uwagę przy zakupie. O ile ten czytnik warto mieć bo kosztuje nic i czasem się przydaje do
  5. Numerem VIN Przeważnie biorę takie części które mają akceptowalną cenę i ładną nazwę. Nie wiem jakiego Renault, ale losowo wybrałem Megane 3 1.5 dci i wychodzi, że w sklepie gdzie czasem zamawiam graty są do wyboru GSP za 245/269 albo SNR za 453/542. Wybór ograniczony, nazwy nic mi nie mówią, za to pierwsza strona w google podpowiada, że te tanie to gówno, więc pewnie kupiłbym drugie i temat jest dla mnie zamknięty Nie ma co się doktoryzować. Prawdopodobnie się z tym autem nie zestarzejesz na tyle, żeby doczekać kolejnej wymiany tej części.
  6. Nie zawsze się zwróci uwagę na datę i czyta cały post Dodałem rozwiązanie na początku.
  7. Szybkie pytanko. Mam plamę oleju na kostce brukowej i trochę upaćkany silnik w samochodzie (elementy stalowe). Zapytałem internet jak to wyczyścić, połączyłem z tym co mogę kupić od ręki w pobliskim markecie i wyskoczyło mi coś takiego: Środek do usuwania plam olejowych 0.5 l MELLERUD Na stronie producenta czytamy: Usuwa intensywnie i gruntownie plamy oleju i zabrudzenia olejowe na asfalcie, bruku cegłach klinkierowych, kamieniach betonowych, jastrychu, na podłodze garażu, podjazdach i innych podłogach. świetnie nadaje się do czyszczenia warsztatów, pomieszczeń przem
  8. Olej zmieniłem dwa razy w ciągu kilkuset kilometrów. Czarny jak smoła, czysty jak łza Zero opiłków i innych niepokojących zjawisk. Miska była zdjęta (chyba), bo przy którejś okazji zerwał się gwint (amelinum) i przy okazji ostatnich operacji był przegwintowany. Filtrów używam zawsze Mann, teraz zmieniłem oleju (myślałem, że może Mann nie halo) na Knecht Aktualnie wlany jest Valvoline maxlife diesel 10w40, przez chwilę po zakupie był Motul x-cess 5w40 a na czym jeździł przede mną, nie wiadomo. Generalnie ten samochód jest w bardzo dobrym stanie. Sprowadzony z Włoch,
  9. Mamy dwie z pozoru identyczne opony całoroczne: General GRABBER AT3 205/70 R15 96T (710 kg na oponę, do 190km/h) General GRABBER AT3 205/70 R15 106/104S (950 kg na oponę, do 180 km/h) Opory tocznia w obu przypadkach to klasa F Przyczepność w 96T to klasa E, w 106/104S to B Wg opisu na jednej ze stron: Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3
  10. W ramach podsumowania, bo chyba problem się rozwiązał. Zmieniłem olej, filtr i mechanika. Winny był czujnik ciśnienia i termostat Strzałka temperatury stoi w miejscu, kontrolka nie mruga.
  11. Tam gdzie taniej i wygląda na pewne (czyli nie indywidualne ludziki a Allegro). Ostatnie kilka razy kupiłem w sklepopon
  12. Forester to bodajże compact suv, czyli taki suv dla nastolatków (w Europie jest to po prostu SUV) Midsize będzie Subaru Ascent; podobnie jak Jeep Grand Cherokee i Hyundai Santa Fe (w Europie mówimy na to: wielki kloc) Fullsize - czyli suv właściwi - to np. Chevrolet Tahoe albo Lincoln Navigator (w Europie nazywamy to ciężarówką)
  13. A koło pasowe od innego modelu, nacinane fleksem, żeby pasowało widziałeś?
  14. Bardziej pytam niż stwierdzam Zaznaczyłem na otomoto wymagania i wyszło, że Hyundai ix55 3.0 crdi spełnia wszystkie ew. Santa Fe z mniejszą mocą albo starszy/tańszy Terracan. Myślę, że ten ostatni ma całkiem przyzwoity przelicznik ceny do masy [edit] Dodge Nitro 2.8?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.