Jump to content

camel00

użytkownik
  • Content Count

    17818
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    16d 3h 22m 26s

Community Reputation

4436 Człowiek - do rany przyłóż

About camel00

  • Rank
    1%

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    D
  • Car
    traktor

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dwie ostatnie jazdy testowe samochodów które oglądałem przed zakupem odbyły się w miejscach pod które miałbym problem, żeby podejść a co dopiero podjechać Tylko, że to był Defender i Jimny a nie S-cross który poradzi sobie co najwyżej z leśną drogą jak na głównej będą wyciągać kogoś z rowu. Ten wariant moi rodzice zresztą testują notorycznie w sezonie zimowym dojeżdżając spod miasta do pracy Niezmiennie jednak twierdzę, że kupowanie jakiegokolwiek modelu napędem na jedną oś, jeżeli jest opcja napędu na obie jest bez sensu ludzie którzy w jego miejsce wybierają lepsze radio i miękkie dywaniki - wysłani na bezludną wyspę wybraliby lakier do paznokci i zestaw do fondue zamiast noża i zapalniczki 😜
  2. Coś mi podpowiada, że test który stawia na równi nowe Cayenne z dwudziestoletnim Lupo może nie być miarodajny
  3. Komfort jazdy będzie taki sam jak w wersji fwd i awd. Różnica pojawi się dopiero kiedy tego komfortu zabraknie Zrób eksperyment - mrugnij szybko dwa razy… trwało to dłużej niż 0.7 sekundy. Biorąc pod uwagę, że ludzie na światłach zasypiają na pół godziny i - jeżeli bierzesz manual - biegów nie będziesz zmieniał w najszybszym możliwym tempie / jeżeli bierzesz automat - biegi i tak będą się zmieniać szybciej niż u każdego z manualem - to na prawdę ta różnica jest pomijalna. Nie wiem jaki teraz montują tam silniki, ale 120 konny 1.6 pali 7/7,5 litrów gazu na trasie i 8/8,5 w mieście.
  4. Autor napisał, że różnice w cenie pomijamy i pyta co wniesie awd i co byśmy wybrali. Odpowiadam więc, że lepiej mieć niż nie mieć, wniesie lepszą przyczepność na luźnym i wybrałbym awd Nie licząc sytuacji w które sam się pakowałem, mnie osobiści napęd awd uratował ewidentnie - jeden raz - przed kraksą; właśnie w mieście, na oblodzonej, osiedlowej drodze, przy prędkości niewielkiej, kiedy na łuku skręciłem koła a samochód zaczął jechać prosto. Odruchowo dodałem gazu (przypadkiem, nie dlatego, że jestem kozak), tył się przestawił i pojechałem tam gdzie chciałem zamiast w samochód zaparkowany na poboczu. Pierdoła, całość trwała z dwie sekundy, ale to jest dokładnie przykład do czego napęd przydać się może. Jasne, koledzy mi opowiadali, że można kosić ogródki pod blokiem wymijając śmieciarkę, przejechać rondo na skuśkę, brać każdy zakręt zimą bokiem, latem 20-30 km szybciej niż inne samochody, ładować się w zaspy i nie odśnieżać podjazdu, jeździć przez lasy, górki i padołki, przedzierać się przez błoto i parkować na nasypie bo to w sumie śmieszne, o czynniku pozwalającym się chwalić tym, że masz awd nie wspomnę… ale dla każdego kto nie jest mentalnym 5 latkiem, jest po prostu bezpieczniej, wygodniej i bardziej komfortowo. Nawet jeżeli tylko raz nie odmrozisz sobie palców zakładając łańcuchy zimą na koła po tym jak wypadniesz na zakręcie z górskiej drogi - i tak warto.
  5. Jakiś powód dla którego ludzie po przesiadce na adw nie wracają do fwd jest Wymierna różnica pojawi się zimą, kiedy sprawniej ruszysz spod świateł, przejedziesz po zaśnieżonej drodze i być może nie pojedziesz prosto jak pojawi się na niej zakręt Druga to taka, że szybciej sprzedasz samochód z napędem awd niż fwd jeżeli występowały obie wersje w modelu.
  6. Arteon jest spoko. Kolega ma w jakiejś tam wersji co kaszle i prycha; ale to kombi mnie osobiście się nie podoba Na zdjęciach reklamowych wygląda jak VW przeprojektowany przez Skodę, żeby udawało Audi. Na fotkach od Zuraw'ia wygląda jak Laguna (albo inne francuskie coś). Musze przyznać, że - w wersji kombi - bardziej podoba mi się zwykły Passat (który wygląda jak Fiat Tipo udający Hondę Accord), jest bardziej proporcjonalny.
  7. Masz do tego pełne prawo napisałem co i dlaczego polecam, autor zrobi co chce. Przy szukaniu samochodu w cenie roweru istotnym jest zapewne czas poświęcony na sam proces; samochody które były użytkowane na co dzień, do których części jak wspominasz można znaleźć wszędzie i "za nic" mają zdecydowanie większą szansę powypadkowej/kolizyjnej przeszłości niż weekendowa zabawka której z uwagi na mały nakład i niską cenę naprawiać się po prosu nie opłaca (chodzi o poszycie bo mechanicznie to jest Vitara, czyli proste i tanie auto). Cena wyższa? No bywa, można negocjować bo auto przecież "niesprzedawalne" Z drugiej strony - kraj jest zabetonowany na smutną motoryzację, ale czasem łatwiej sprzedać jedno z czterech X90 niż jedną z 4000 Fabii. Ja bym kupił [Edit] …no i miał być "fany wygląd". Wiem, że to subiektywne ale skoro autorowi podoba się Multipla to coś mi podpowiada, że przyjaźniej spojrzy na to Suzuki niż Stilo, Vectra czy Megane
  8. Suzuki X-90 za 7k (zakładam, że do tylu zejdzie bez problemu) - tak, wiem, drożej; ale masz fajne auto (o ile jest w takim stanie jak piszą) z tanim i prostym serwisem (Vitara) które sobie zostawisz albo sprzedasz bez straty (jak trafisz na wariata któremu się takie auto spodoba). Jak nie ten, to celowałbym raczej w coś mniej oczywistego bo kupując proponowane w tym wątku samochody (Stilo, Ople, francuskie) masz jakieś 50/50, że przejedziesz te pół roku bezawaryjnie, bo każde z nich będzie już raczej u schyłku swojego żywota
  9. Opis, jakbyś chciał zostać drwalem W przypadku pick-up'ów sensowne opcje masz w sumie dwie - duża Ameryka z dostępem do części, czyli coś pokroju RAM; albo jak najmłodsza Europa, która sprawdza się na budowach, czyli np. D-Max. W naszych warunkach powszechniejsze są jednak auta dostawcze - na twoje potrzeby np. "brygadówki" ze skrzynią (na stałe, podnoszoną, z hds'em, etc). Tutaj opcji masz multum - od Ducato, przez Transporter, Master, Daily, Jumper na Sprinter nie kończąc. Trzeba tylko sprawdzić które łapą się na kat. B.
  10. Jak już obniżamy poprzeczkę to może Scala? Dobre wyposażenie, fajne rabaty, ładna stylistyka. Fakt, że to taki udawane kombi, ale Megane w sumie chyba też. 1.0 dsg zbiera się bardzo przyzwoicie (nie licząc ułamka sekundy zwłoki przy starcie) więc 1.5 powinno dawać radę jeszcze lepiej.
  11. Jak do miasta to zakładam, że ma się wygodnie wsiadać parkować, pokonywać krawężniki i ładować zakupy. Forester, Rav4, Cvr - generacja i silnik wg budżetu. Subaru - lepiej jeździ, opcja z turbo; Honda, Toyota - niższe koszty eksploatacji. ew. inne miejskie SUV (VW, Nissan, Mini, Mercedes, Jeep). Ciężko doradzić jak nie wiadomo czy chcesz wydać 20 czy 500k zł. [Edit] Dopatrzyłem tytuł Jak ma być klasyk a nie klasyk to proponuję XJ
  12. Przy czym portfel to raczej fanaberia i relikt przeszłości
  13. Młotek do szyb z nożem do pasów, ale jak widać po wątku, to raczej typowe wyposażenie Z gadżetów tylko miernik napięcia akumulatora w gniazdo zapalniczki i mały interfejs diagnostyczny obd2. Generalnie zdaje się na assistance.
  14. Na chwilę obecną objaw wystąpił raz. Nagrałem wideo, więcej nie jeździłem. Pojechałem do mechanika, objaw nie wystąpił. Wlałem ten wynalazek, auto póki co działa. Czekam aż zrobi się cieplej, wówczas zobaczymy co się dzieje. Przygotowany jestem na to, że jak ktoś nacina koło pasowe, żeby pasowało, to w silniku może być wszystko, ale rozbierać go jak wszystko działa ok, chyba nie ma sensu? Termostat był sprawdzany i działa ok. Nawet kupiłem w pakiecie startowym, bo myślałem, że wskazówka w 1/4 skali oznacza, że jest uszkodzony, ale otwiera się i zamyka poprawnie. Generalnie myślę, że przyczyna jest/była związana z olejem i temperaturą. W drugiej kolejności panewki albo jakiś abstrakcyjny twór handlarza.
  15. Stabilizator lepkości Liqui Moly Środek do zwiększenia lepkości oleju. Zapobiega obniżeniu lepkości oleju silnikowego. Stabilizuje ciśnienie oleju i minimalizuje jego zużycie poprzez polepszenie szczelności pierścieni tłokowych. Środek należy dodawać do oleju przy jego nadmiernym zużyciu i w przerwach miedzy wymianami. Dodatek do olei mineralnych półsyntetycznych i syntetycznych. Właściwości: redukuje zużycie oleju, stabilizuje lepkość oleju, stabilizuje ciśnienie oleju, chroni przed uszkodzeniami części podlegające tarciu.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.