Jump to content

Abarth

użytkownik
  • Posts

    2533
  • Joined

  • Last visited

About Abarth

  • Birthday 04/28/1983

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Name
    Jakub
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Myslowitz
  • Zainteresowania
    mechanika samoch., tuning, elektronika, wschodnie sztuki walki
  • Car
    Nissan Murano Z51 3,5l V6 ; Abarth 500 1.4 TJet.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Abarth's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/19)

24

Reputation

  1. Miałem Priusa 3 i bardzo mile go wspominam. Zmieniłem na wyższy samochód po operacji kręgosłupa inaczej pewnie miałbym go do dziś. Bardzo wygodny, przestronny samochód i pakowny. Zawalidrogą też nie jest gdy trzeba. Większe awarie są rzadkością. Części w normalnych cenach. Baterię da się w częściach jak kartridże w drukarce. Stan baterii da się sprawdzić aplikacjami na telefonie - dr Prius, Hybrid itp.
  2. Ja znów nie wiem co było w DR500gw więc trudno mi się do tego odnieść - musiałbyś porównać opisy. Póki co ściągałem pliki na komórkę i tam każda kamera zapisuje w swoim pliku. Jeszcze nie wrzucałem karty sd do lapka - odtwarzałem tylko ściągnięte/przetworzone pliki. Jestem jeszcze w delegacji i wrócę dopiero na weekend - jak Ci się nie spieszy, to spróbuję to wtedy ogarnąć.
  3. Mam ten model kamerki - zajefajna sprawa z powiadomieniami, podglądem i jakością nagrań Domówiłem jeszcze filtry epl. W moim murano przeciągałem pod podsufitką i przelotką klapy bagażnika - jako pilota użyłem przewodu: 1,5m drut o średnicy 3mm (żeby był w miarę sztywny) kupiony w sklepie elektrycznym. Kurtyny, panorama dach, podsufitka miejscami podklejana i dało radę. Uważaj, żeby nie przebić kurtyny jeśli je masz. Najlepiej początek zagiąć i zabezpieczyć taśmą.
  4. Dzięki. Kolega podłączył ale miał dylemat jak to przyuczać. Zasugerowałem mu przyuczanie przycisków ale powiedziałem, że jeszcze się upewnię u Ciebie jak to robiłeś. Kabelkologia taka sama była.
  5. Powiedz mi jak konfigurowałeś sterowanie radia ? Wybierałeś w radiu opcje "no can" i uczyłeś przyciski czy wybierałeś jakiś protokół komunikacji can w radiu?
  6. Ja mam w Murano AWD opony Pirelli Scorpion Verde A/S w rozmiarze 255/50R20 109W XL JRL. To pierwsze wielosezonówki i jestem z nich bardzo zadowolony. Na trasie cisza w warunkach zimowych dają radę - nie testowałem ich w warunkach ekstremalnych
  7. Ja używam klucza Ryobi i na prawdę daje radę. Akumulatory i ładowarki są uniwersalne i można dowolnie je wymieniać między urządzeniami tej marki. Jeśli posiadasz np. ładowarkę i baterię to możesz kupić goły sprzęt za sporo mniejszą kwotę. Kupując pełen zestaw do 600zł musiałbyś trochę dołożyć ale też dobrze przejrzeć oferty bo rozbieżność cenowa jest spora.
  8. Zadbany egzemplarz i tak będzie kosztował swoje. Silnik praktycznie bezawaryjny. Problemy zaczynają się w autach z LPG - źle dobrana instalacja, zaniedbanie regulacji zaworów (regulacja poprzez wymianę szklanek). Jak dla mnie auto bardzo komfortowe. Skrzynia wymaga wg. legend fabrycznego oleju NS-2 (dużo taniej wychodzi z ASO z Niemiec) i jeśli zachowywany jest interwał wymiany to będzie służyła długo.
  9. Nie - ja właśnie miałem na myśli tą kostkę od sygnalizacji pasów. Może napisałem niezrozumiale bo ostatnio musiałem posiedzieć trochę po nocach. Cieszę się, że się udało
  10. Zerknij na ten temat na forum: https://forum.nissanklub.pl/topic/76930-airbag/ Przy kasowaniach tym sposobem (kluczykiem) bardzo ważny jest czas. Przypuszczam, że tutaj jest podobnie i 1sek dłużej lub krócej i nie przejdzie. Nie mam rozpiski bezpieczników do Nissana QQ więc trudno mi powiedzieć, który to bezpiecznik.
  11. Tak, Znalazłem Ci tą procedurę na forum nissana i dotyczyła QQ. Te błędy właśnie się pojawiały ludziom przy wymianie radia bo musieli odpiąć tę kostkę. Jeśli ją odepniesz a moduły jeszcze się nie "uśpiły" to nawet jak ją podepniesz ponownie to pojawi się błąd.
  12. Ok - już wiem co nabroiłeś Chciałem zapytać czy odłączałeś aku ale jak się spalił bezpiecznik to znaczy, że nie Problem z poduszkami spowodowała pewnie odpięta wtyczka z panelu pod radiem od niezapiętych pasów. Sprawdź procedurę kasowania poduszki dla QQ - jeśli ponownie się załączy kontrolka to wtedy szukaj błędów. Wydaje mi się, że podczas montażu po prostu odpiąłeś wtyczkę z tej kontrolki albo to jest ta wtyczka o której pisałeś i kontrolki pasów były w radiu. instrukcja:Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszekprzekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśni
  13. Może to kostka od jakiegoś wzmacniacza fabrycznego, navi itp. Nie wiem jaki model radia był zamontowany. Nigdy się nie spotkałem, aby radio miało jakikolwiek wpływ na system airbag. Stawiam na fotel i ostkę z napinacza pasa lub poduszki. Jeśli rozbierałeś kierownicę, poduszkę to może naruszyło się połączenie do poduszki kierownicy - to jeszcze prawdopodobne by było.
  14. Napisz jaki to model radia. Poszukam schematów i postaram się pomóc. Sprawdź jeszcze czy po włączeniu radia masz zasilany przewód oznaczony VCC. Wygląda na to, że podpięcia będą wymagały tylko przewody ad1 i ad2 i gnd . VCC podpinałbyś gdybyś chciał zasilić jakiś moduł sterujący. Twój w kierownicy będzie zasilany po stacyjce najprawdopodobniej (oznaczenia bat12v w serwisówce)
  15. Kolor przewodu fioletowo-biały lub różowy? VCC jest to sygnał sterujący załączeniem czegoś. Prawdopodobnie przewód do wzbudzenia funkcji kamery cofania - podpina się pod bieg wsteczny.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.