Jump to content

tzok

użytkownik
  • Content Count

    1152
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About tzok

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 01/11/1983

Profile Information

  • Lokalizacja
    Bielsko-Biała/Sosnowiec
  • Zainteresowania
    elektronika/programowanie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. > Źle dobrałeś porównanie > Grande vs Corsa D ...i na każdym kroku będę przypominał, że to to samo auto, tylko z nieco innym nadwoziem i wnętrzem. GP to wspólny projekt Fiata i GM i jest bliźniakiem Corsy D. Ludzie jednak jakoś tego nie widzą i wolą kupować droższą Corsę z silnikiem Fiata (1.3 CDTi).
  2. > Jedyne czego brak to centralki lpg, > bo gaz jest bez krokowca na naprostszy przelacznik lpg bez centralki. To bardzo nie dobrze, niestety dokumentacja nie wspomina czy układ monitoruje jakoś sygnał z sondy. Na Twoim miejscu założył bym centralkę LPG (tzw. w ogóle to ja bym tą instalację wyrzucił i ew. założył IV generację...).
  3. > Co w przypadku gdy świeci się razem czerwona i zielona dioda? > Emulator wykasował Check`a, ale te dwie diody świecą na raz. Czerwona oznacza bład komunikacji/okablowania: http://www.remixbg.com/Documentation/Documents/Gazovi%20uredbi/BRC/Memory6_FI010074_2_ML.pdf
  4. Kiedyś porównywałem z innym autem z takim samym silnikiem w podobnym wieku i wyglądało podobnie ale może ktoś z tych logów wyciągnie jakieś mądre wnioski. Ostatnio parę razy pojawił mi się P0234, który tu jednoznacznie oznacza przeładowanie turbiny (jak podaje eLearn MAP ponad +2bar względem ciśnienia atmosferycznego), więc zacząłem podejrzewać, że jednak coś jest nie tak... choć może to tylko zbieg okoliczności, bo okoliczności pojawiania się błędu są dość dziwne (niekoniecznie przy dużym obciążeniu). Uprzedzając pytania - MAF jest sprawny/jego wymiana niewiele zmienia. Jedna z opcji to zatkany sadzą kolektor dolotowy, druga - niedrożny wydech. Proszę zwrócić uwagę na zależność ciśnienia w kolektorze od otwarcia EGR - załączony zrzut z Excela. Wydaje mi się, że gdyby chodziło o niedrożny dolot to przeładowanie nie miało by związku z otwarciem EGR, a ma - minimalne uchylenie EGRa i MAP "leci w kosmos", z drugiej strony przy niedrożnym wydechu ciężko byłoby osiągnąć taką wartość doładowania. Kolektor dolotowy na pewno jest zalepiony sadzą, bo jak wyjąłem MAP to był cały zalepiony. Auto fabrycznie nie ma DPFu, przebieg 170 tys. km. Ciekawostka - odpiąłem wtyczkę z EGR i przejechałem się po obwodnicy - nic zero błędów (niestety logów nie zrobiłem). 286732795-CSV.zip
  5. tzok

    Tajemnice ECU

    > Jeżeli ktoś skasował promeniowaniem X jakiś eprom,to był to na 99% > eprom z okienkiem,który równie dobrze mógłby zostać wymazany > przez UVC. Jakie znacze dla promieni X ma to czy obudowa była z okienkiem czy bez? EPROM OTP (w obudowie z tworzywa bez okienka) to fizycznie taki sam EPROM jak kasowalny UV-C (w obudowie ceramicznej z okienkiem). Podkreślam - nie testowałem tej metody - przeczytałem o niej na forum elektroda.pl i podałem tu jako ciekawostkę. ...i tu jej potwierdzenie: http://www.jmargolin.com/patents/eprom.htm "Once the package is sealed, information can still be erased by exposing it to X radiation in excess of 5 X 10**4 rads, a dose which is easily attained with commercial X-ray generators." http://www.cpushack.net/EPROM.html "OTP One Time Programmable ROMS are generally identical to UV-EPROM's with one exception, they do not have the window for UV light and thus are not readily erasable. This was done to save money, as they could be packaged in a plastic package instead of ceramic/glass. There has been some success in erasing these using X-Rays."
  6. tzok

    Tajemnice ECU

    > Jesli udało Ci sie kasowac wsad epromu taką diodą to gratulacje > (niewiem jak z szkodliwoscia tego promieniowania????) > Osobiscie kasowalem epromy z okieniem za posrednictwem lampy > ultrafioletowej UVC jednak trzeba było zrobic pojemnik dla lampy > i epromu bo to promieniowanie jest szkodliwe i odkleja siatkówke > z oka. Bo tak właśnie kasuje się epromy _z_ okienkiem, niepotrzebnie zrobiłem zamieszanie - to co napisałem to znaleziony w necie sposób na skasowanie EPROMu OTP. Co do szkodliwości - to bez zabezpieczeń jest porównywala z wykonaniem zdjęcia RTG.
  7. tzok

    Tajemnice ECU

    > rzeczywiście ciekawostka - w dodatku nieprawdziwa - epromy kasuje > się nie promieniami Roentgena ,a "twardym" UVC ...i będzie się kłucił, wiem jak się kasuje epromy z okienkiem - kasuje się je UV-C ale te bez okienka da się skasować promieniami X, wiem co piszę, chodzi tylko o dostarczenie energii, można użyć dowolnego wysokoenergetycznego promieniowania.
  8. tzok

    Tajemnice ECU

    > hę a skąd wziąść maly generator promieni X? to raczej nie realne ...zdziwiłbyś się jak łatwo uzyskać promieniwanie x w warunkch amatorskich Wystarczy tylkko zwykła... dioda (próżniowa) i odpowiednie zasilanie, można też kupić dedykowaną lampę do aparatu Roentgena - jednak stanowczo _nie_ zachęcam do eksperymentów. Oczywiście podałem tę informację jako ciekawostkę.
  9. tzok

    Tajemnice ECU

    Mam jedno krótkie pytanie - MC68HC11 ma wbudowaną pamięć EEPROM, czy w tych sterownikach jest ona używana? Jeśli tak, co w niej jest, bo widzę tu tylko wsady do EPROMa 27C512? Nie prawda że EPROMów bez okienka nie da się kasować - można je kasować promieniami X.
  10. > Mam takowy założony i ostatnio sprawdzałem czy działa. Praca na > benzynie świeci dioda zółta (prawidłowo), przełączenie na LPG to > gaśnie żółta i zapala się zielona (prawidłowo) ale niestety po > chwili zapala się czerwona (źle). Wg instrukcji należy sprawdzić > połączenia - są ok bo już je kontrolowałem. > Jedyna różnica polega na tym, że emulator tylko pobiera sygnał z > sondy lambda (na schemacie jest że emulacja trafia do ECU). > Emulacja pochodzi z Bingo S4 i takie połączenie raczej nie > powinno mieć negatywnego skutku dla pracy samego emulatora. Ma > ktoś pomysł dlaczego wyrzuca błąd (czerwona dioda) ? Przepraszam za małe wykopalisko ale jak wynika ze schematu to ma być podłączone tak: -przewód sygnałowy sondy (czarny) jest przecięty przed ECU i idzie do emulatora OBD-II (przewód żółty) i równolegle do centralki LPG (żółty); -przewód z centralki LPG, który miał być podłączony do przeciętego przewodu sondy od strony ECU (wyjście emulatora) ma być nie podłączony (jasno niebieski z centralki LPG); -jasno niebieski przewód z emulatora OBD-II ma być podłączony do ECU do przeciętego przewodu sygnałowego sondy. Jeśli stosuje się połączenia lutowane i lutuje się lutownicą transformatorową trzeba bezwzględnie pamiętać o odłączeniu akumulatora.
  11. > Styk 58L+R polaczyles ze stykiem 58L i 58R w kostce? W kostce był tylko jeden pin (58L - pin 2), drugi (58R - pin 7) nie miał styku.
  12. > kicha! tez mam N-Joy i kapa... u nas oszczędza się na wszystkim... > Trzeba dobrać się do schematu i polutować samemu. > Pozdrawiam, Nie ma nad czym płakać, wszystko co potrzebne jest w kostce włącznika świateł, tj. 15, 30, 31, 58R, 56. Brakuje OIL ale w moim włączniku go nie potrzeba, on wykrywa wzrost napięcia ponad 13,4V (później może nawet zmaleć, układ się "zatrzaskuje" do czasu wyłączenia zapłonu).
  13. Właśnie dzisiaj zakładałem ojcu włącznik własnej konstrukcji i włączałem się w to złącze. Oto moje uwagi: * najłatwiej dostać się do gniazda przekaźnika przez otwór za panelem włącznika świateł i nawiewu. * kratkę nawiewu można zdjąć bez użycia narzędzi a jedyny sposób na jej wyjęcie to skierowanie jej w górę lub w dół (ale nie na wprost) i energiczne (o ile to możliwe w takiej pozycji) wyszarpnięcie, ja się męczyłem bo próbowałem ją wyjąć skierowaną na wprost a tak się po prostu nie da (jak się ją już wyjmie to widać dlaczego). * do zdjęcia panelu trzeba wykręcić 3 wkręty - potrzebny jest śrubokręt z końcówką TORX-15. * Gniazdo jest na wiązce idącej do włącznika świateł (tzn. ta wiązka się na nią rozgałęzia, gniazdo jest wcześniej, głęboko schowane) - w moim przypadku było zawinięte (skierowane na ściankę grodziową) przyklejone taśmą papierową do wiązki i dodatkowo przypięte do niej plastikową opaską. Samo gniazdo oklejone było taśmą izolacyjną PVC. * Uwaga na ręce - wyglądam jak po spotkaniu z kotem. Mam jeszcze jedno pytanie - czy oryginalny "przekaźnik" się wyłącza po włączeniu świateł włącznikiem? Tzn. czy po przestawieniu włącznika w pozycję postojowe, gasną światła mijania?
  14. Do czego służą linie REG i OIL? Na 3 (REG) napięcie pojawia się po włączeniu świateł postojowych... a 8 (OIL) - to ciśnienie oleju?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.