Skocz do zawartości

raf7

użytkownik
  • Liczba zawartości

    842
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

raf7's Achievements

młodociany kierowca

młodociany kierowca (11/20)

0

Reputacja

  1. raf7

    brak iskry cc899 weber

    > jaka w końcu była przyczyna ? czujnik? tak > czemu tak czesto leci - coś nie tak... nie wiem (mechanicznie na bank nie jest jakoś narażony na uszkodzenia mam od zawsze nadkola i osłonę chłodnicy) wpierw był oryginał, potem zamiennik KW Italy, póżniej MM Sen 8K, i teraz znów taki sam. Najwidoczniej jest to jeden z najczulszych punktów cento jeżeli chodzi o układ zapłonowy.
  2. raf7

    brak iskry cc899 weber

    > sprawdziłem czujnik multimetrem M830B i przy takiej temperaturze jak teraz 20st przy wtyczce modułu > Pin 1/2 > pomiar wachał sie 792-802 > udało mi sie odpalić silnik, po zgaszeniu po tym wskazania były 735-767 > po 10 minutowej jeździe (silnik gorący) 735, 809, 930 i najwięcej pokazał 1029 > dodam, ze zawsze był problem z paleniem zimego, jak ciepło za oknem to miał humor i jakoś palił, > wydaje się że mamy winowajce. > Możecie mi jeszcze podać rozmiar odstępu elektrod w świecach, bo jak ustawie czujnik GMP, a ma się > szczelinomierz, to świeczki też przydało by się ustawić książkowo. no i wkońcu pali, w kwesti informacyjnej mogę dodać czujnik Magneti SEN 8K odstęp minimalny bez żadnych podkładek jaki mi się udało uzyskać to 0,9 mm (zakres 0,4 do 1,0 mm dla każdego z występów na kole pasowym) natomiast świece odstęp elektrod 0,7 do 0,8 mm, u mnie RN9YC z odstępem 0,8 mm
  3. > Dostałem, jak twierdzi właściciel oryginalne nadkola, ale niepokoi mnie jedna rzecz. Czy na prawym > nadkolu jest taki wywietrznik co ma nim powietrze uciekać z wentylatora?? Bo w zamienniku > miałem, a w oryginale nie pamiętam, zobaczy ktoś u siebie?? w Cinquecento na 100% nie ma i nie było żadnych otworów niezależnie oryginał/zamiennik
  4. > Nigdy nie było oryginalnych nadkoli do sc/cc, ewentualnie były krótkie na tył, fiat nigdy nie > produkował nadkoli plastikowych... nówki z salonów w 1993 i 1994 mogły mieć zarówno tylne jak i przednie nadkola, tam samo błotochrony, tylne w standardzie, domawiało się tylko na przód. Jeśli chodzi o nadkola to plastik oryginałów był koloru czarnego taki mocny ciemny, (od środka naklejana była znajoma naklejka FIAT/LANCIA), wykonane były ze sztywnego plastiku, nie taki jak dziś robią mięki. Mam do dziś osłonę pod alternator (kosztwała kiedyś majątek 165zł). Kupiłem kilka lat temu zamiennik polskiej produkcji (ze względu na złamane ucha od trzymaków do zderzaka), różnice widać tak jak napisałem.
  5. raf7

    brak iskry cc899 weber

    > ten miernik co podałeś to ma zakres do 200 ale MEGA om więc jak ci na żadnym zakresie nie wskazuje > rezystancji to albo czujnik spalony albo kabel sprawdziłem czujnik multimetrem M830B i przy takiej temperaturze jak teraz 20st przy wtyczce modułu Pin 1/2 pomiar wachał sie 792-802 udało mi sie odpalić silnik, po zgaszeniu po tym wskazania były 735-767 po 10 minutowej jeździe (silnik gorący) 735, 809, 930 i najwięcej pokazał 1029 dodam, ze zawsze był problem z paleniem zimego, jak ciepło za oknem to miał humor i jakoś palił, wydaje się że mamy winowajce. Możecie mi jeszcze podać rozmiar odstępu elektrod w świecach, bo jak ustawie czujnik GMP, a ma się szczelinomierz, to świeczki też przydało by się ustawić książkowo.
  6. raf7

    brak iskry cc899 weber

    > w pierwszej kolejności bym sprawdził czujnik , rezystancja ok 700 ohm , sprawdz tez odegłosć > czujnika od znaczników koła pasowego powinna zawierać się między 0,5-1,5 mm. ponadto sprawdz > czy a koła nie odpadł jeden ze znaczników - tam ich chyba 3 są dzięki za podpowiedź, czyli wpierw muszę zaopatrzyć się w lepszy multimetr bo ten DT9208A nie ma takiego zakresu, po ustawieniu na 200Om, pokazuje cały czas 1 z lewej strony. Sprawdziłem też dodatkowo wszystkie kable (igłą) cewka moduł, moduł czujnik i są na 100% przejścia. Raczej wszystko idzie w kierunku czujnika, jakaś dziwna przypadłość to będzie już 4 czujnik od żywota auta. A żeby nie było, że nie sprawdziłem, ząbki na kole pasowym są wszystkie.
  7. cienias od 3 dni stoi i nie pali. W związku z tym może ktoś mnie uświadomi, czy za brak iskry odpowiada czujnik położenia wału (nieprawidłowy odstęp, uszkodzenie wewnętrzne)? Wymienione 2 cewki, nowe kable magnetti, świece ricambi, sprawdziłem też napięcie i dochodzi do modułu. Posprawdzałem też dwa przewody idące od wtyczki czujnika do modułu pin 1 i pin 2 i są ok. Wiem, że można sprawdzić rezystancje czujnika ale miernik mam kiepski tylko do 200Om i potrzebuje potwierdzenia że to on odpowiada za brak iskry, czy szukać gdzie indziej rozwiązania.
  8. > Ale Ty masz 899, a to zasadnicza różnica ano, czyli w 1.1 pomóc może spiłowanie nóżek, bo uszczelka sama, pomimo, że będzie nowa nie ściśnie pokrywy z głowicą tak jak przy pierwszym montażu.
  9. inni (czytaj ja) w ogóle nie piłują, tylko wszystko czyszczą wycierają do sucha, dają nową uszczelkę i nic nie cieknie przez lata, miesiąc temu wymieniałem klawiaturę z popychaczami i do dziś sucho.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.