Jump to content

szulu

użytkownik
  • Posts

    955
  • Joined

  • Last visited

About szulu

  • Birthday 08/25/1980

Profile Information

  • Name
    Tomek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    NDZ
  • Car
    2 karawany - Opel i Fiat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

szulu's Achievements

młodociany kierowca

młodociany kierowca (11/19)

3

Reputation

  1. Mam zimówki na stalówkach bez czujników. Oprócz świecącego się błędu i komunikatu na starcie nic się nie dzieje. Po zmianie kół na letnie błąd gaśnie i wszystko jest po staremu
  2. Ale to nie jest jakaś kosmiczna technologia ten MultiJet Zloguj dynamicznie tak jak trzeba i będzie widać co się dzieje. Oczekiwane i rzeczywiste ciśnienie, masy powietrza to wszystko od 1.5 do 4 tysięcyrpm w jednym ciągu i tak kilka razy dodając potrzebne parametry. Bo logując na postoju nie widzisz działania całego układu tak jak powinieneś. Na postoju to co najwyżej błędy można odczytać i skasować
  3. Logowanie poprawnie wykonałeś? Bo mi to wygląda jakbyś na postoju to robił. A obserwowanie parametrów doładowania na jałowym to już w ogóle kosmos Oprócz zaworu ovb to można sprawdzić przewód idący od niego do gruchy czy nie ma jakiejś dziurki czy coś. Przy okazji wyczyścić i sprawdzić przepływkę też nie zaszkodzi.
  4. Witam wszystkich [emoji16] Od kilku dni jestem szczęśliwym (mam nadzieję) właścicielem Astry K ST 1.6 CDTI 136KM '16 i mam nadzieję, że odzywać będę się tylko na kąciku towarzyskim [emoji41][emoji482] Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
  5. Sprawdź czujnik położenia wału. Da się go miernikiem pomierzyć. Zacznij od tego a później szukaj dalej. Przy uszkodzonej cewce, świecach czy wtryskach wywalałoby błąd zapłonu na którymś cylindrze. Obstawiam cpw, zmierz, poszukaj ile powinien mieć rezystancji dobry czujnik i będziesz wiedział co i jak
  6. Przy podobnych objawach miałem w 1.2 16v przestawiony rozrząd. Ścięło klin na kółku na wale. Silnik palił, chodził niby ok, w trakcie jazdy czuć było, że jest słaby. Na kompie błąd czujnika położenia wałka rozrządu a oprócz tego trochę dziwne wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym. Do sprawdzenia rozrząd.
  7. szulu

    czujnik oleju

    Wymień czujnik - miałem podobny problem.
  8. Dziś byłem u mechanika. Ciśnienie na wolnych i wysokich obrotach w normie. Czujnik wymieniony i usterka zniknęła
  9. Olej Total Energy 5W40, przejechane 6-7kkm, niestety głównie krótkie trasy w mieście (jazda kilka km dziennie po kilkaset metrów). Olej zmieniam regularnie co 10-12kkm, nigdy wcześniej takiego objawu nie było (ten olej wlewam już od kilku wymian). Błąd pojawia się tylko po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej, zgaszeniu i odpaleniu. Lekkie podniesienie obrotów albo ruszenie powoduje zgaśnięcie kontrolki i zniknięcie błędu. Jeżeli silnik nie jest w pełni zagrzany to usterka nie występuje. Niestety dopiero jutro będę u mechanika, który ma zmierzyć ciśnienie oleju i ewentualnie wymienić czujnik jeżeli ciśnienie będzie ok. Dotychczas nie miałem zastrzeżeń do tego oleju, przejechałem na nim kilkadziesiąt kkm ale dojeżdżając do pracy kilkanaście km w jedną stronę. Nigdy nic złego się nie działo. Podejrzewam, że jeżeli nie czujnik to może rzeczywiście tryb użytkowania auta przez żonę mógł spowodować znaczną degradację oleju i takie objawy. Jutro może się okaże co i jak.
  10. No i od tego chyba zacznę, szkoda tylko, że dojście tylko z kanału i pewnie dodatkowo po zdjęciu osłony silnika Wiem wiem Tak jak pisałem, objaw występuje tylko przy odpaleniu gorącego silnika i wystarczy podnieść obroty o 100-200 i już znika i się nie pojawia Gdyby kontrolka nie gasła lub zapalała się w trakcie jazdy to miałbym już pewnie wszystko rozebrane i posprawdzane a tak to jakoś trochę to bagatelizuję
  11. Jakiś czas nie jeździłem Stilo, poruszała się nim żona (dookoła komina, bardzo krótkie trasy, 2-3km, co kilkaset metrów postoje). Ostatnio zacząłem nim jeździć ja i zauważyłem jedną rzecz - po rozgrzaniu autka po ponownym odpaleniu zapala się kontrolka i wyświetla komunikat o niewystarczającym ciśnieniu oleju i konieczności wyłączenia samochodu. Lekkie przegazowanie i kontrolka gaśnie i już się nie zapala (czasami trzeba kilka razy podnieść minimalnie obroty). Dzieje się to tylko na gorącym silniku. Na zimnym lub średnio rozgrzanym problemu nie ma, kontrolka gaśnie natychmiast i zero komunikatów. Silnik - 1.9jtd 115km, przebieg 254kkm, oleju nie bierze, moc w normie. Aktualnie zalany jest Total 5W40 (od kilku wymian ten sam olej jest wlewany), filtr Knechta. Na oleju zrobione ok 6.5 kkm. Objaw występuje tylko przy odpalaniu. Później bez względu na styl jazdy kontrolka i komunikat już się nie pojawiają. Olej stracił swoje właściwości? Przytyka się filtr? Szwankuje czujnik czy może o zgrozo silnik się kończy?
  12. U mnie po 2.5 roku i kilkudziesięciu kkm tak samo jak po montażu, czyli bardzo dobrze Zaliczone korki w upałach, jazda z prędkościami bardzo autostradowymi i zimy. Po nagrzaniu temperaturę trzyma tak jak powinien
  13. Mam zaślepiony EGR i w ciągu 3 lat wyskoczył mi 2x jakiś błąd, który musiałem kasować. Nie wpływało to na jazdę. Zaślepiony EGR nie może wpływać na jazdę bo niby jak? Proponowałbym ci zlogować autko w trasie i zobaczyć czy coś z pomiarów nie wyjdzie. Co do problemów z odpaleniem to może CPW?
  14. Wymień linki. U mnie też przy regulacji było krzywo, lewa linka naciągnięta bardziej. Ręczny niby działał ale nie do końca. Po wywaleniu linek okazało się, że linka blokowała się w pancerzu (pęknięty pancerz przy mocowaniu). Z nowymi linkami regulacja jest równo i ręczny działa jak powinien.
  15. Mocowanie zapasu, uszczelka bagażnika, zgrzewy blach. Popatrz na zacieki czy są jakieś, czy wykładzina nie jest gdzieś mokra.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.