Jump to content

Dareek

użytkownik
  • Content Count

    5729
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    19h 46m 34s

Community Reputation

340 Przezacny kompan

About Dareek

  • Rank
    weteran

Profile Information

  • Zainteresowania
    KK, KPK, Medycyna sądowa, Kryminalistyka
  • Car
    Stelvio

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Vadero podpisuję się w pełni pod tym co piszesz. Moje spostrzeżenia- większość z nas motoryzacyjnie dorosła na tym forum zaczynając od Matizów, Seicento, Cinquecento etc etc i wszyscy chcieli mieć stuningowane modzone autko - im bardziej tym większy szacunek. Tylko rzecz w tym że większość nie miała innych priorytetów. Po prostu dorośliśmy, a jak wiemy (a czego jak byliśmy młodzi nie rozumieliśmy) z czasem rośnie zapotrzebowanie na święty spokój. To się przejawia na forum. Chłopak z tego filmiku widać jest młody - kupił tanie autko pewnie sobie pracuje i nie mając innych zobowiązań pcha w tą beczkę bez dna ostatnią kasę, ale zapewne za chwile mu przejdzie. Przejdzie mu w momencie jak się pojawi inny priorytet (np rodzina). Te spostrzeżenia nie dotyczą tylko AR- innych marek też My jako starsze pokolenie poszliśmy troszkę innym kierunku- popatrzcie na marki /modele jakimi wielu tu ma okazję jeździć - wielu ma naprawdę mocne auta i niczego nikomu na ulicy nie udowadnia. Po prostu czerpie przyjemnosć z seryjnego samochodu. A co do odporności technicznej na olewanie serwisu- powiem tak- moje doświadczenia z aktualną motoryzacją (czyli mniej więcej 2015 w górę) wskazują na to, że pojęcie: ta marka bezawaryjna - ta nie, ta marka ma bdb serwis druga nie - traci na aktualności - wszyscy produkują auta coraz bardziej skomplikowane i na których upływ czasu widać coraz bardziej. Takim przykładem jest np Volvo- jakość wnętrza w 2-3 letnich samochodach jest dramatyczna - to auto starzeje się niemal w oczach. Fora tematyczne konkretnych marek- moje spostrzeżenie - trafia tam około 90% userów wówczas jak ma problem z samochodem. Jak np nie zna się danej marki czy modelu i naczyta tego typu form pierwsze wrażenie często jest przerażające.😁
  2. Tak - piszę to jako użytkownik - od wielu lat mniej więcej od 2012 roku żadnego auta nie woskowałem - tylko powłoki. Trochę tych samochodów hobbistycznie zrobiłem ( myślę że ok150 200 szt) Ile się trzyma - wszystko zależy od 1. przygotowania powierzchni 2. Jakości powłoki którą zaaplikujesz. 3. warunków eksploatacji. W moim przypadku powtarzam zabieg co sezon (czyli co około 30 tkm) i na koniec sezonu jeszcze ma się dobrze ale taki kaprys. Nie dopuszczam do sytuacji w której koło jest zasyfione na maxa - wole je opłukać sama wodą częściej. Koło musisz porządnie umyć bardzo dokładnie, wyczyścić, odtłuścić i nakładasz powłokę aplikatorem. po nałożeniu następuje tzw wstępne sieciowanie czyli łączenie powłoki z powierzchnia- Tu dalej nie powiem dokładnie jak długo, bo jedna powłoka potrzebuje minuty dwóch inna kilkunastu - tu każdorazowo sposób aplikacji ustala producent. po tym czasie polerujesz mikrofibrą. Następnie warto aby ze 24 h autko w jakieś temp pow 15 stopni sobie postało w suchym miejscu. Zawsze zalecam nie myć po niezałożeniu powłoki z ok 5-7 dni aby dać jej chwile czasu na dokładnie związanie. Generalnie unikam w czasie mycia ostrej chemii- wielu używa i zachwyca się preparatami kwasowymi i innymi typu krwawa felga nie zdając sobie sprawy że te preparaty owszem domywają felgi i zaciski ale niszczą wiele innych rzeczy- korozja zacisków, klocków, zniszczenie rożnych elementów gumowych czy nawet uszkodzenia łożysk. Kilka razy widziałem regularnie myte w ten sposób samochody w różnych np klocki hamulcowe po niespełna roku skorodowały jakby w rzecze ktoś auto parkował. Tu zalecam ostrożność. myśle, że @Pipper może coś dodać od siebie.
  3. Pomijam model samochodu jeżeli bez różnicy cena bierz 4x4 . Przyspieszanie, ciut większa masa będą niemal bez znaczenia w codziennym użytkowaniu a sam fakt znacznej poprawy kontroli trakcji jest niezaprzeczalny- szczególnie na mokrym. Ruszanie przyśpieszanie, ogólne prowadzenie będzie znacznie lepsze w 4x4.
  4. Z tym parkowaniem uważałbym bo można wjechać ale nie wyjechać - większość ma opony typowo szosowe i no i prześwit wiadomo. Co do reszty pełna zgoda.
  5. Warto! odtłuścić i pokryć powłoką - dać się utwardzić ok 24 h . Dobra jest Ultra Coat Metal Guard - patrz na forum kosmetykaaut - może ktoś coś sprzeda TANIEJ I W MNIEJSZEJ ILOŚCI - 30 ml Ci nie trzeba -1/3 spokojnie wystarczy na 2 warstwy kompletu felg. Ja mam Kube Bond Diamond 9 h na felach bo taką na stanie miałem.
  6. Większości legendy Alfy brały się właśnie z faktu, iż jakieś 90% aut na rynku to zajeżdżone trupy- potem ktoś kupuje "oczami" i zaczyna się problem. Każdy model samochodu niezależnie od marki ma swoje słabe punkty i nawet kupując auto uchodzące za bezawaryjne ale użytkowane rabunkowo można być nieprzyjemnie zaskoczonym. ja szczerze- gdybym nawet idealną 159 trafił nie kupiłbym z racji tego iż najmłodsze auta mają po 9 lat na karku. w Takim przypadku to już robi się lekka loteria.
  7. Ceny części w ASO są tak odjechane, iż gdybyś spróbował złożyć auto z części w cenach jakie ma w katalogach ASO mógłbyś pewnie kupić 2 -3 sztuki tego samego auta gotowego.
  8. Nie oglądam wypocin zachar-a- nie trawię gościa ale pewnie chodzi o akcesoryjny aluminiowy- ozdobny
  9. o ile pamiętam to w zamienniku tarcze klocki, szyby przednie, chłodnice klimy. Części blacharskie są naprawdę w przystępnej cenie w ASO. są tez części nietypowe jak specyficzne termostaty koszt ok 3 tys /szt i najlepsze - uzywki nie zamontujemy ponieważ jego elektronika jest objęta tzw ochroną komponentu czyli ma przy pierwszym uruchomieniu przypisany VIN. Podobnie jest z np przednim radarem, systemem audio. Tą metodę stosuje wielu producentów.
  10. dżihad? dobre! W czym jest ten dżihad? że potwierdziłem to co opisało wiele osób profesjonalnie zajmujących się testowaniem samochodów, iż ten model sie dobrze prowadzi i dobrze (wg wielu) wygląda? a może w tym że naspałem, iż dużo pali, w środku jest głośno (wg mnie) a obsługa w salonach leży i kwiczy podobnie jak sprzedaż? Następnemu tobie napiszę bo chyba nie dociera - dla mnie samochód to tylko przedmiot do przemieszczania sie z punktu a do b. Nie jara mnie, że ma być Alfa BMW czy inny marka i koniec jak tu poniektórzy- podstawa to ma się nie psuć a czy to się zwie Alfa czy cokolwiek innego dla mnie BEZ ZNACZENIA nie kupuje samochodów dla poprawy statusu społecznego czy dla sąsiadów - tyle panie wiec daruj sobie jakieś wstawki bo walisz w płot!! Może znasz cenniki wszystkich części do wszystkich aut na rynku - ja takiej wiedzy nie mam - podałem info za właścicielem który raczej wie co mówi i się do tego przyznałem i nie brnę dalej. Jak ktoś twierdzi inaczej i ma w tym temacie wiedzę - posłucham i zweryfikuje swoją wiedzę. Wiem że do stelvio kpl reflektor kosztuje około 7 tyś a to nie jest jakaś super hiper technologia - zwykły skrętny bixenon z ledem dziennym.
  11. być może - nie mam BMW- info od właściciela takiego pojazdu.
  12. może i tak ale świeci porządnie no i koszty serwisu są śmieszne w stosunku do "matrix full HD Laser". Jako ciekawostka - lampa do nowego BMW x5 w w wersji laserowej to ponad ..40 tys pln/szt. i powiem Wam szału w nocy nie ma. dziękuję za taki postęp
  13. nie przejmuj się - kolega @amazaque od lat reprezentuje w swoich motoryzacyjnych "pomysłach" bliżej nieokreślony lokalny folklor. 😁
  14. Stelvio ma b dobre światła ksenonowe skrętne no i ma automat świateł drogowych.
  15. @stig przerobiłem też 2 giulietty i też naprawdę kawał fajnego samochodu. Jako kompakt dla rodziny 2+1 może być. Nawet przez chwile zatęskniło mi się za Giuliettą tym razem QV ale jako nowe nie występuje niestety a używki roczne to niemal nieosiągalne.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.