Jump to content

Koonrad

użytkownik
  • Posts

    15911
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Profile Information

  • Name
    Konrad
  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Tu i tam
  • Car
    sportage, X3, vitara

Recent Profile Visitors

1345 profile views

Koonrad's Achievements

młodociany rajdowiec

młodociany rajdowiec (15/19)

1.5k

Reputation

  1. u nas jeszcze opłaca się naprawiać i np robić remont kapitalny, choć też coraz mniej znajomy miał problem w kaszkaju z 1.9dci, kupił silnik i całość z wymianą zamknęła się w 4tyś o ile pamiętam w EU jeszcze 30lat temu też były takie wymiany - MB W123 2400D miał wymiany co 5tyś o ile pamiętam a potem poszło, w latach 90 było 10-15tyś, lata 2000 to 15-20, a obecnie std to 30tyś więc u nas ta historia nie jest aż tak długa, a PL nie musi tego akceptować bo jeździ autem floty która ma wywalone czy auto zrobi 200kkm jak PL kupuje prywatnie to zaczyna kombinować, co widać nawet tu na AK, czy jednak nie wymienić częściej osobiście gdybym miał nowe auto to jednak skrócił bym ten interwał, inna sprawa że w prywatnym 30kkm to - 3lata, więc zmiana co rok inna sprawa że do tej pory nie miałem problemów z silnikiem, ford zrobił 180kkm olej zmieniany co 20kkm, x3 ma 180kkm olej zmieniamy co 1.5/2lata czyli jakieś 20kkm (zalecane 25kkm) ford zgnił, a X3 ma już 15lat akurat silnik trzyma się najlepiej ale w służbowym sportage mam 7kkm i aż prosi się tą pierwszą wymianę zrobić szybciej, a będziemy pewnie mielić ten pierwszy olej do 30kkm
  2. bez przesady, ilu amerykanów jeździ po prerii większość to dojazdy do pracy, zakupi itp a że odległości większe to i przebiegi większe ale nie na tyle żeby ass nie ogarnął, może w AU, ale tam też pewnie 90% jeździ po miastach
  3. sportage ma obecnie diesla 1.6 136KM z mildhybrid i dlaczego nie może ten zostać w nowej generacji ? do tego auta jest wystarczający, oczywiście lawety nie pociągnie, ale kto sportage ciąga lawetę
  4. wszystko można negować i szukać problemów u mnie pranie robi się 2x w tygodniu, z czego jedno to sobota jak jesteśmy w domu i tylko zmienia się wsady drugie w tygodniu można ogarnąć jak jesteś w pracy, nie widzę tu proszenia się o kłopoty, urządzenia stoją w piwnicy, jak się wyleje to jest kratka a jak się zrobi zwarcie ... TV to też proszenie się o kłopoty, a akwarium to już w ogóle tykająca bomba oczywiście że dla samej autokonsumpcji nie warto instalować PV, może kilka paneli do grzałki w bojlerze ale u siebie zakładam że instalacja praktycznie się zwróci zanim zmienią prawo - zostało 4-5lat więc kiedyż zaoszczędzę tyle co autokonsumpcja a na razie martwię się co zrobić z 1MW nadprodukcji
  5. i tak i nie, kwestia do czego używasz energii elektrycznej CWU - grzejesz jak jest słońce do max temp pranie, suszarka, zmywarka mają ustawienia czasowe - wkładasz rano przed robotą, wyjmujesz jak wrócisz ogrzewanie podłogowe też można tak ustawić że nagrzeje przez dzień, a potem oddaje to jest to co mamy, najprostsze urządzenia które zarazem zużywają najwięcej problemem nie jest dzień/noc ale lato/zima, w zimie masz po kilka dni bez słońca i bez produkcji gdzieś w wątku o PV były podawane % - wyszło 25-35% z tego co pamiętam
  6. czytałem o takich pomysłach, ale nie wiem czy funkcjonują nawet prototypy wodór to jednak niebezpieczna zabawka na dzień dzisiejszy magazyny nie mają sensu, tylko autokonsumpcja
  7. nie po pierwsze się odkształca co pięknie widać na fotce wcześniej po drugie większość pokryć możesz odświeżyć, tego niczym nie uratujesz jak zaczyna się łuszczyć, a zaczyna po kilkunastu latach
  8. te płyty to dziadostwo IMO miałem takie w kilku miejscach i po kilkunastu latach są odkształcone a najgorsze że niczym tego nie podratujesz blachę przynajmniej można pomalować za kilka lat nawet jak rdza złapie jeśli kłaść to blachę trapezową
  9. dramat to jest że moja stara x3 150KM 2.0 wolnossąca z LPG też pali koło 10-12L a x3 jest ciężka mw 1800kg, kia ma 1500-1600kg wg katalogu
  10. jak większość katalogów diesel mam z ostatniego tankowania 7L (6.9) czyli 0,9-0,5L więcej jak katalog, dramatu nie ma jazda po A (150km/h) 40% i po dużym mieście 40%, reszta boczne drogi
  11. zamulenie masz jak koła zaczynają się ślizgać, a to już musi być sporo mocy i mało przyczepności w autach do 150KM nie stwierdziłem na śniegu bywa, choć to też zależy, w X3 esp pozwala na więcej niż np w nissanie a esp można wyłączyć
  12. a gdyby porównać auto FWD ? i nie vmax a np sprint do 100km/h patrząc po spalaniu to różnica jednak jest - sportage
  13. tak ma większość współczenych 4x4 ale jednak napęd się kręci i stawia opór, + większa waga samego auta w leciwych 4x4 były sprzęgiełka w piastach i rozpinało się most/półosie żeby nie stawiały oporu jak nie są potrzebne
  14. pamiętam jak męczyliśmy się astrą 1gen kombi, z lekkim 60KM silnikiem w zimie na podjazdach była masakra
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.