Skocz do zawartości

wszim

użytkownik
  • Liczba zawartości

    6 079
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

6 obserwujących

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Nowy Sącz
  • Zainteresowania
    elektronika, technika, narty, rolki, rower, żeglarstwo
  • Samochód
    chevrolet orlando 1,8

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

wszim's Achievements

mistrz kierownicy

mistrz kierownicy (14/20)

4

Reputacja

  1. Jeżdżę już 2 rok na papierku z SKP bo miejsca brak w DR. Podawałem taki DR na przejściach granicznych poza UE (Serbia, Czarnogóra, Albania). Nikogo nie interesowały pieczątki z badań.
  2. Sprawdzenie ok 100, regulacja ok. 1000.
  3. Może to, że LPG ma zdecydowanie gorsze właściwości smarne od benzyny. Dlatego takim wyzwaniem jest konstrukcja trwałej pompy. Chyba nie martwiłbym się tak wtryskiwaczami bo z przeprowadzonych testów zapewne wynika że dają radę. Natomiast właśnie trwałość tej specjalnej pompy wysokiego ciśnienia może być krótka. W artykule chwalą łatwość wymiany. Możliwe, że ten parametr jest kluczowy bo wymieniać się ją będzie razem z filtrami.
  4. Skontaktuj się z użytkownikiem etac. Jak nie tu to będzie na zaprzyjaźnionym forum forum.chevroletteampoland.com
  5. wszim

    Zasięg na baku

    Orlando - na LPG czasem bywa powyżej 400km.
  6. To chyba jedna z częstszych usterek BRC. Tak jak koledzy sugerują najprawdopodobniej winny jest reduktor, na postoju nie trzyma szczelności i schodzi resztkowy gaz napełniając cały kolektor. Potem jest tak bogata mieszanka, że nie idzie odpalić przez sporą chwilę.
  7. Inne wnioski jakie można by wyciągać - LPG lubiłby większy stopień kompresji (wysoka LO) i wcześniejszy zapłon w niskich obrotach bo wtedy poprawiłaby się sprawność (większość energii odda w mechanikę a nie termikę). Kolejne wnioski - najgorsze warunki dla silnika w zasilaniu benzyną - (praca pod dużym obciążeniem) są co najwyżej najlepszymi warunkami zasilania LPG, w pozostałych sytuacjach jest gorzej. A że silniki produkuje się teraz z dykty to jest jak jest.
  8. Znam to opracowanie. Wcale zjawisko nie dotyczy tylko wolnych obrotów, lecz dla biegu jałowego te różnice są największe(prawie 40%), a to nie znaczy, że dla wyższych nie ma lub jest pomijalne. Największy wpływ ma obciążenie. Z wykresów widać, że najbardziej zbliżone do benzyny spalanie występuje w okolicach 2,5tys obrotów i pod dużym obciążeniem.
  9. Temperatura płomienia z LPG jest tylko trochę wyższa. Problem polega na tym, że czas spalania LPG jest dłuższy niż mieszaki benzynowej, dlatego płomień dłużej oddziałuje na wnętrze cylindra.
  10. wszim

    Duży Van.

    chevrolet orlando 1,8 z LPG
  11. Nie mam już małych dzieci. Tak jak pisałem problem jest bardziej natury słabej jakości materiałów użytych na tapicerkę. Miałem kilka aut i nigdy w tak krótkim czasie fotele nie ulegały destrukcji.
  12. @@spad. Niestety w chevrolecie orlando jakość tapicerki jest żenująco słaba. Po dwóch latach już pojawiły się wyblaknięcia od słońca i drobne usterki. Materiał jest cienki jak pergamin. Na rynku europejskim nie będzie już nowych chevrletów więc nie kupisz za dwa lata za 200zł foteli z nowego rocznikowo rozbitka. A nowe fotele od GM kosztują krocie.
  13. Spojrzałeś akurat w te najdroższe. W kolekcji classic ze skórą za 5 foteli 322E. Wiem, mało nie jest, ale wyglądają bardzo dobrze.
  14. Niby jak? Przecież mieszanką bezpośrednio steruje oryginalny ECM. W sterowniku ustawiasz jedynie mnożniki czasów wtrysku żeby trafić w zgodnośc z ch-ką map benzyny. Jak dasz wysokie to ci ECM zaraz longtermy mapy przestawi i po krótkim dystansie wróci do stechimetri, bo taki jest algorytm. Za to po takiej zabawie po przełączeniu na benzynę będzie zdychawka, bo mapy wtrysku rozjechane. Będzie grzało w garach na wysokich obrotach bardziej niż benzyna bo proces spalania LPG jest dłuższy w czasie i elementy silnika narażone są dłużej na konwekcję energii cieplnej. Zależnie od konstrukcji jednemu silnikowy to rybka, dla innego takie parametry pracy będą skrajnymi dla wytrzymałości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.