Jump to content

gajos3

użytkownik
  • Content Count

    3487
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    15m 56s

About gajos3

  • Rank
    ostatni Mohikanin

Profile Information

  • Lokalizacja
    Bielsk Podlaski/Białystok

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. gajos3

    Rozrząd ?

    Panie Majster, baaaardzo dobra robota. 😀 Trzeba mu było zrobić z 11:1 stopień sprężania.
  2. Miałem Borbet B 6Jx14" i miały ET 33 i idealnie leżały. Były to felgi akcesoryjne do Uno.
  3. @Majkiel , aż wstyd się przyznać, ale dopiero zajrzałem na AK. Ja mam u siebie sprężyny chyba -40mm sparco. Kiedyś od Sienka kupiłem, bo w jego 1.0 był na nich efekt motorówki. U mnie delikatnie też jest, ale nie aż tak z racji sporo ciezszego silnika. Jeśli chcesz "lekką glebe" ale żeby zęby nie dzwoniły na wybojach, to sprężyn ani Sparco, ani TA technix, ani MTS Technix, ani Novitec nie kupuj. Idealne byłyby Eibach Pro Kit -35mm (komfort zostaje, obniżenie minimalne), ale znaleźć taki komplet, to jak znaleźć Uno bez grama rdzy. :-) Więc jedyna rada wg mnie, choć pewnie mnie zaraz za to zgnoją, to kupić np tylne sprężyny od Vana, bo są twardsze i ciachnąć jeden zwój. Ewentualnie z przodu zrobić podobnie. :-) Trochę to kontrowersyjne, ale zrobione z głową może świetnie działać. A sprężyny, nawet używane w dobrym stanie, kupisz za grosze.
  4. Problem rozwiązany. Okazało się że nowe koło pasowe które założyłem było wadliwe. Bo zdemontowaniu i sprawdzeniu na tokarce bicie osiowe to lekko ponad 1mm, a promieniowe to lekko ponad 0.5mm i to wszystko bez napięcia paska klinowego. Zamontowalem nowe koło pasowe Corteco i dieselek znów miło klekocze jak na HDI przystało. :-)
  5. Przy takim sprawdzaniu jak piszesz, pompa wspomagania normalnie się kręci przy maksymalnym skręcie kół. Orientujesz się czy w 2.0 HDi w innych autach np w XP alternator ma kółko pasowe ze sprzęgłem?
  6. Jak sprawdzić czy pompa wspomagania nie blokuje się podczas pracy? Przy zdjetym pasku koło pompy kręci się swobodnie przy max skreconych kołach. Masz jakiś patent na sprawdzenie koła pasowego? Bo bicia nie ma, nie chlapie tak jak stare gdy się rozleciało, szarpałem za nie to też luzu żadnego nie czuć.
  7. Radość nie trwała długo. Problem powrócił, z trochę mniejszym natężeniem, ale znowu dzieje się to samo. Z braku pomysłów wyjąłem alternator, wymieniłem przy okazji łożyska o szczotki, bo podejrzenie padło, że coś może z alternatorem złego się dzieje. Nic to nie dało. Zaobserwowalem jednak bardzo ciekawą rzecz, która stała się na praktycznie nowym pasku klinowym. W rowkach pojawiły się jakby kawałki gumy przyklejone do paska. Usunąłem jest cienkim wkretakiem bez uszczerbku paska. Trochę tracę pomysły co może być przyczyną, skoro wszystkie elementy są nowe. Czy może to powodować tani zamiennik koła pasowego z tłumikiem drgań? A może włożenie do alternatora koła pasowego ze sprzęgłem rozwiązałoby problem?
  8. Żeby nie być gołosłownym proszę FILM
  9. Napinacz wymieniony i problem rozwiązany! Silniczek znowu ładnie klekocze! Dzięki Szyman!
  10. Ale ja nie mam sztywnego koła pasowego, tylko takie jak powinno być - z tłumikiem drgań.
  11. https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-164-kolekcjonerski-stan-ID6yXFeR.html Co prawda nie Busso, ale też może byc ciekawy.
  12. Kurcze, mogłem od razu do Ciebie zadzwonić. Rolka zwrotna na mimośrodzie ma być ustawiona tak, aby blokada swobodnie wyszła z zablokowanego napinacza ze sprężyną? Czy jest jakaś inna szkoła? Dzieję się w naszym autku tak jak na na tym filmiku FILM
  13. Witam Koleżanki i Kolegów Walczę ostatnio z żonowozem - Peugeot 206 2.0 HDI i trochę kończą mi się pomysły, ale od początku... Silnik jakiś czas temu zaczął głośniej "klepać". Po obejrzeniu wszystkiego dokładnie padł wyrok - koło pasowe wału korbowego. Diagnoza trafna, po wymianie klepanie ustało i klekocik zaczął pracować tak jak powinien. Stare koło widać że było zużyte, bo kawałki gumy zaczęły wyłazić z tłumika drgań. Nowe koło, niestety jakiś najtańszy zamiennik, działa. Szczęście trwało krótko, bo dosłownie po paru dniach (kilkudziesięciu kilometrach), coś zaczęło brzęczeć, telepać się pod maską, ale tylko na wolnych obrotach. Po obejrzeniu wszystkiego wyszło, że na wolnych obrotach pasek mocno drży pomiędzy kołem pasowym a kołem na sprężarce klimatyzacji (najdłuższe miejsce pomiędzy kołami) i podczas tych drgań paska drży też napinacz (ten ze sprężyną w środku). Wszystko wpada w jakiś jakby rezonans i wydaje dziwne dźwięki. Wystarczy wprowadzić silnik na wyższe obroty około 1000-1100 rpm i wszystko ustaje i pasek zaczyna ładnie się obracać bez drgań, tak samo przestaje drgać napinacz. Profilaktycznie wymieniłem pasek klinowy wielorowkowy, bo stary był podejrzany, ustawiłem na nowo napinacz i rolkę prowadzącą na mimośrodzie. Efektu zero. Wykręciłem napinacz ze sprężyną, wydaję się dobry, nie ma luzu, sprężyna jest sztywna - napinacz firmy Dayco. I teraz pytanie, czy wymienić też napinacz, czy to jednak koło pasowe jest marnej jakości i są takie efekty? Koło na oko nie ma bicia ani "jajka". Nie chcę wyrzucać pieniędzy, gdy może się okazać, że dalej nie będzie efektu. Może ktoś miał z czymś takim problem i jest w stanie coś doradzić? PS sprzęgła w kole alternatora nie ma, alternator jest ok, ma wymienione łożyska, pompa wspomagania też nie ma luzu i wszystko ładnie działa.
  14. gajos3

    ASO Fiat

    Wysłałem priv.
  15. gajos3

    ASO Fiat

    Witam, Czy mamy na sali kogoś kto pracuje w ASO Fiata? Miałbym kilka pytań i chciałbym wejść w kontakt z taką osobą. Dziękuję.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.