Skocz do zawartości

gajos3

użytkownik
  • Zawartość

    3485
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6 Normalny

O gajos3

  • Tytuł
    ostatni Mohikanin

Profile Information

  • Lokalizacja
    Bielsk Podlaski/Białystok

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. gajos3

    Koza - jak sprawić by klękła ;)

    @Majkiel , aż wstyd się przyznać, ale dopiero zajrzałem na AK. Ja mam u siebie sprężyny chyba -40mm sparco. Kiedyś od Sienka kupiłem, bo w jego 1.0 był na nich efekt motorówki. U mnie delikatnie też jest, ale nie aż tak z racji sporo ciezszego silnika. Jeśli chcesz "lekką glebe" ale żeby zęby nie dzwoniły na wybojach, to sprężyn ani Sparco, ani TA technix, ani MTS Technix, ani Novitec nie kupuj. Idealne byłyby Eibach Pro Kit -35mm (komfort zostaje, obniżenie minimalne), ale znaleźć taki komplet, to jak znaleźć Uno bez grama rdzy. :-) Więc jedyna rada wg mnie, choć pewnie mnie zaraz za to zgnoją, to kupić np tylne sprężyny od Vana, bo są twardsze i ciachnąć jeden zwój. Ewentualnie z przodu zrobić podobnie. :-) Trochę to kontrowersyjne, ale zrobione z głową może świetnie działać. A sprężyny, nawet używane w dobrym stanie, kupisz za grosze.
  2. gajos3

    2.0 HDI problem z paskiem klinowym

    Problem rozwiązany. Okazało się że nowe koło pasowe które założyłem było wadliwe. Bo zdemontowaniu i sprawdzeniu na tokarce bicie osiowe to lekko ponad 1mm, a promieniowe to lekko ponad 0.5mm i to wszystko bez napięcia paska klinowego. Zamontowalem nowe koło pasowe Corteco i dieselek znów miło klekocze jak na HDI przystało. :-)
  3. gajos3

    2.0 HDI problem z paskiem klinowym

    Przy takim sprawdzaniu jak piszesz, pompa wspomagania normalnie się kręci przy maksymalnym skręcie kół. Orientujesz się czy w 2.0 HDi w innych autach np w XP alternator ma kółko pasowe ze sprzęgłem?
  4. gajos3

    2.0 HDI problem z paskiem klinowym

    Jak sprawdzić czy pompa wspomagania nie blokuje się podczas pracy? Przy zdjetym pasku koło pompy kręci się swobodnie przy max skreconych kołach. Masz jakiś patent na sprawdzenie koła pasowego? Bo bicia nie ma, nie chlapie tak jak stare gdy się rozleciało, szarpałem za nie to też luzu żadnego nie czuć.
  5. gajos3

    2.0 HDI problem z paskiem klinowym

    Radość nie trwała długo. Problem powrócił, z trochę mniejszym natężeniem, ale znowu dzieje się to samo. Z braku pomysłów wyjąłem alternator, wymieniłem przy okazji łożyska o szczotki, bo podejrzenie padło, że coś może z alternatorem złego się dzieje. Nic to nie dało. Zaobserwowalem jednak bardzo ciekawą rzecz, która stała się na praktycznie nowym pasku klinowym. W rowkach pojawiły się jakby kawałki gumy przyklejone do paska. Usunąłem jest cienkim wkretakiem bez uszczerbku paska. Trochę tracę pomysły co może być przyczyną, skoro wszystkie elementy są nowe. Czy może to powodować tani zamiennik koła pasowego z tłumikiem drgań? A może włożenie do alternatora koła pasowego ze sprzęgłem rozwiązałoby problem?
  6. gajos3

    2.0 HDI problem z paskiem klinowym

    Żeby nie być gołosłownym proszę FILM
  7. gajos3

    2.0 HDI problem z paskiem klinowym

    Napinacz wymieniony i problem rozwiązany! Silniczek znowu ładnie klekocze! Dzięki Szyman!
  8. gajos3

    2.0 HDI problem z paskiem klinowym

    Ale ja nie mam sztywnego koła pasowego, tylko takie jak powinno być - z tłumikiem drgań.
  9. gajos3

    Klasyk youngtimer do 10.000 zł

    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-164-kolekcjonerski-stan-ID6yXFeR.html Co prawda nie Busso, ale też może byc ciekawy.
  10. gajos3

    2.0 HDI problem z paskiem klinowym

    Kurcze, mogłem od razu do Ciebie zadzwonić. Rolka zwrotna na mimośrodzie ma być ustawiona tak, aby blokada swobodnie wyszła z zablokowanego napinacza ze sprężyną? Czy jest jakaś inna szkoła? Dzieję się w naszym autku tak jak na na tym filmiku FILM
  11. Witam Koleżanki i Kolegów Walczę ostatnio z żonowozem - Peugeot 206 2.0 HDI i trochę kończą mi się pomysły, ale od początku... Silnik jakiś czas temu zaczął głośniej "klepać". Po obejrzeniu wszystkiego dokładnie padł wyrok - koło pasowe wału korbowego. Diagnoza trafna, po wymianie klepanie ustało i klekocik zaczął pracować tak jak powinien. Stare koło widać że było zużyte, bo kawałki gumy zaczęły wyłazić z tłumika drgań. Nowe koło, niestety jakiś najtańszy zamiennik, działa. Szczęście trwało krótko, bo dosłownie po paru dniach (kilkudziesięciu kilometrach), coś zaczęło brzęczeć, telepać się pod maską, ale tylko na wolnych obrotach. Po obejrzeniu wszystkiego wyszło, że na wolnych obrotach pasek mocno drży pomiędzy kołem pasowym a kołem na sprężarce klimatyzacji (najdłuższe miejsce pomiędzy kołami) i podczas tych drgań paska drży też napinacz (ten ze sprężyną w środku). Wszystko wpada w jakiś jakby rezonans i wydaje dziwne dźwięki. Wystarczy wprowadzić silnik na wyższe obroty około 1000-1100 rpm i wszystko ustaje i pasek zaczyna ładnie się obracać bez drgań, tak samo przestaje drgać napinacz. Profilaktycznie wymieniłem pasek klinowy wielorowkowy, bo stary był podejrzany, ustawiłem na nowo napinacz i rolkę prowadzącą na mimośrodzie. Efektu zero. Wykręciłem napinacz ze sprężyną, wydaję się dobry, nie ma luzu, sprężyna jest sztywna - napinacz firmy Dayco. I teraz pytanie, czy wymienić też napinacz, czy to jednak koło pasowe jest marnej jakości i są takie efekty? Koło na oko nie ma bicia ani "jajka". Nie chcę wyrzucać pieniędzy, gdy może się okazać, że dalej nie będzie efektu. Może ktoś miał z czymś takim problem i jest w stanie coś doradzić? PS sprzęgła w kole alternatora nie ma, alternator jest ok, ma wymienione łożyska, pompa wspomagania też nie ma luzu i wszystko ładnie działa.
  12. gajos3

    ASO Fiat

    Wysłałem priv.
  13. gajos3

    ASO Fiat

    Witam, Czy mamy na sali kogoś kto pracuje w ASO Fiata? Miałbym kilka pytań i chciałbym wejść w kontakt z taką osobą. Dziękuję.
  14. gajos3

    Układy wydechowe

    Majkiel z tego co się orientuję to w zamienniku, 1.4 i 1.5 ma te same tłumiki. Myślę że jeśli byś takie zestaw włożył do swojego to byłoby okej i pod względem osiągów i pod względem głośności. Za około 100zł pewnie uda się kupić jakiś zamiennik, który te kilka lat powinien wytrzymać.
  15. gajos3

    Czujnik temperatury i ciśnienia oleju

    Ciśnienie oleju to chyba najprościej w podstawkę filtra oleju zamiast korka zaślepiającego, a temperatura oleju to albo tam samo w drugi korek albo wspawać nakrętkę w miskę olejową i wkręcić w nią czujnik. Ważne oby była w tylnej stronie miski, możliwie blisko dna.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.