Jump to content

grzess

użytkownik
  • Content Count

    412
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1d 4h 4m 58s

Community Reputation

4 Normalny

About grzess

  • Rank
    leniwy kierowca
  • Birthday 11/19/1969

Profile Information

  • Name
    Grzegorz
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Podbeskidzie
  • Zainteresowania
    Muzyka.
  • Car
    Punto II

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeszcze walczę aby mój Puntek jeździł. Po instalacji emulatora silnik szedł niewiele lepiej. Więc zdecydowaliśmy się z mechanikiem nr 1 przeprowadzić czyszczenie katalizatora za pomocą środka Liqui Moly Catalytic System Cleaner nr 8931 oraz Liqui Moly Catalytic System Clean nr 7110. Po zastosowaniu tego silnik szedł lepiej więc mechanik nr 1 zlecił mi przejazd na stację diagnostyczną w celu kontroli spalania. Diagnosta sprawdził i stwierdził że spalanie jest prawidłowe. Przed powrotem byłem jeszcze u znajomego mechanika nr 2 aby się skonsultować bo samochód chodził ale jeszcze tak nie do końca dobrze. Pokazałem mu puszki po tym środku Liqui Moly Catalytic System. On stwierdził że ten środek to jest (tu użył niecenzuralnego słowa) delikatnie mówiąc kiepski. Poradził mi aby mechanik nr 1 wyczyścił katalizator za pomocą aktywnej piany. On by to zrobił ale może dopiero za 3 tygodnie. Aktualnie Puntek stoi u mechanika nr 1 i trwa proces czyszczenia katalizatora. Jeśli chodzi o przepustnicę – to mechanik nr 1 twierdzi że przepustnicę czyścił jeszcze przed wymianą sondy lambda – ja mu wierzę bo to jest solidny chłopak. Zobaczymy jaki będzie efekt czyszczenia za pomocą aktywnej piany. Tyle...
  2. To po co właściwie jest druga sonda? I tak się zastanawiam czy aby nie "kończy się" katalizator... Czy nie będzie go trzeba wymienić.
  3. Nie ja nic nie robiłem bo mam nikłe doświadczenie w grzebaniu przy silniku. Znajomy do którego mam zaufanie, podpiął komputer i stwierdził że to sondy lambda - ale nie wiedział która. Najpierw wymienił przed katalizatorem a potem miała być wymieniona druga więc zastanawiał się nad emulatorem. W drodze z pracy zaświeciła się kontrolka i już nie zgasła silnik nierówno pracował, przy ruszaniu dusiło go i właściwie pojechałem prosto do mechanika który ma rozwiązać problem. W tej chwili nie jestem w pracy i nie mam z nim kontaktu - dopiero jutro będę wiedział więcej.
  4. W moim kropku PII 1,2 8V 2002 r. zaświeciła się kontrolka błędu spalania. Auto straciło moc, śmierdziały spaliny i pojechałem do mechanika. Podpięcie komputera – uszkodzone sondy lambda. Wymienił pierwszą sondę – silnik popracował, zagrzał się i komputer pokazał aby wymieć drugą sondę. Znajomy radzi aby zamiast sondy lambda (za katalizatorem) zamontować coś co ją zastąpi – taki emulator i auto będzie chodziło poprawnie. Czy ktoś wie jak to działa ? Ja się zastanawiam – jeżeli na przeglądzie diagnosta sprawdzi jakość spalin to co wyjdzie… Jak ktoś coś wie – to proszę o odpowiedź
  5. Ostatnio zauważyłem w garażu nieco kropli oleju pod moim wiekowym Punto. Znajomy Mechanik dokonał niezbędnych napraw: - wymiana dziurawej misy olejowej, - wymiana kompletnego rozrządu, - wymiana uszczelki na półośce przy skrzyni biegów, - wymiana oleju silnikowego, w skrzyni biegów, filtrów oleju i powietrza, - wymiana paska alternatora, - wymiana płynu chłodniczego. W sobotę 27.07 odebrałem kropka od niego a on w niedzielę pojechał na wczasy. Niby wszystko OK, ale po odpaleniu silnika i „dodaniu gazu” słyszę w kabinie szum płynu chłodniczego chłodzącego silnik. Czy tak może być? Dzwoniłem do niego i twierdzi że jest OK, płynu jest dość, nigdzie nie ucieka i że się to uspokoi. Czy ktoś coś wie na ten temat?
  6. Już w porządku. Wczoraj wracając z pracy żona wstąpiła z Yariską do warsztatu. Podłączenie kompa nic nie pokazało ale pracownik pomyślał trochę i przeczyścił przepustnicę i pomogło! Teraz jest na biegu jałowym ok 800 obrotów a żona twierdzi że jej autko dużo lepiej chodzi, bo przedtem bała się ruszać ze świateł że jej zgaśnie. Jedna rzecz mnie tylko zastanowiła - w warsztacie powiedzieli jej że po wymianie akumulatora (dwa dni wcześniej wymieniłem) trzeba przeczyścić przepustnicę - co ma piernik do wiatraka?
  7. Jaka jest prawidłowa wartość obrotów silnika w Yarisce II 2007 r. 1300 cm3 na biegu jałowym? Ostatnio żona coś narzekała i siadłem do jej samochodu. Obrotomierz pokazał 4 kreski czyli ok 400 obrotów. Ponadto zauważyłem że po odpaleniu silnika obroty chcą spaść prawie do zera a dopiero później wchodzą na ww. pułap. Ktoś coś wie na ten temat?
  8. Hejka! Od kilku dni przeszukuję internet w poszukiwaniu nitów stalowych nierdzewnych szczelnych. Potrzebuję przynitować ucho garnka do którego moja luba bardzo się przywiązała. Czy ma ktoś namiary na sklep internetowy oferujący takie nity.... bo ja trafiłem tylko na producentów ...
  9. Jak uważacie czy zwykły mechanik znający się na rzeczy zrobi to taniej???
  10. Tak jeszcze myślę czy mi czasem tego nie uszkodzili w serwisie Toyoty bo w połowie września dałem im Yariskę bo mieli akcję serwisową o czym pisałem tu: Wcześniej tego dziwnego działania pokrętła nie zauważyłem więc być może że było O.K. ale nie jestem tego w stanie stwierdzić na 100 % a szkoda bo bym się upomniał o naprawę tego.... Pzdr... Dobranoc.
  11. Przerąbane... No to szkoda bo nie jestem zbyt dobrym mechanikiem... Będę musiał kiedyś podjechać do Znajomego Mechanika. Ale to na spokojnie..
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.