Skocz do zawartości

darekmalysz

użytkownik
  • Liczba zawartości

    211
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

darekmalysz's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. Witam . Do czego służy ta metalowa rura przy kolektorze połączona z głowicą (silniki CITROEN 1.8 2.0 16V ) ? Czy jeżeli będzie nieszczelność na połączeniu tej rury z głowicą to może mieć wpływ na wolne obroty (falowanie)? '>rysunek kolektora
  2. > Tak bo skrzynie renault są bardzo kompatybilne zwłąszcza rodziny jb1, jb3 i jc5 > Po prawej stronie na skrzyni jest taka czarna puszka. Tam jest właśnie 5ty bieg. > Za tarczą widać tą czarną puszkę ( osłone) > Wprawny mechanik zmieni 5ke w godzinę - mi zajmuje 2. ponieważ ja założyłem wątek - pogrzebałem w necie i znalazłem takie coś : Quote: tanisław Bobel - 2007-03-16, 10:59 Temat postu: Wymiana kół zębatych 5-go biegu w skrzyni JC5225 v40 1,9 dByłem zmuszony zrobić to sam!!!.Z tą awarią byłem u 5-ciu (fachowców)żaden z nich niechiał tego naprawić, powowody-długo zajęte miejsce w wrsztacie- dużo (certolenia) a mało kasy.!!!! Więc do dzieła. Autko na kołki, maska w górę. odłączyć i wyjąć akumulator,wyjąć filtr powietrza oraz wymontować jego obudowę, odkręcić koło z tej samej strony,wymontować osłoy 1. silnika pod spodem 2.wewnętrzną nadkola.Spuścić olej ze skrzyni biegów.Opuścić skrzynkę poprzez odkręcenie do końca gwinu 3 nakrętek znajdujących się pod obudową filtra powietrza ma to na celu ułatwienie zdjęcia pokrywy 5-go biegu.odkręcić 3śruby mocującą pokrywę . WAŻNE ustawić lewarek zmiany biegów w pozycji luz.Zdjąć pokrywę. Odkręcić śrubę na wałku pośrednim trzymającą koło zebate oraz na wałku głównym -nakrętkę samokontrującą trzymającą 5-kę kluczem nsadowym 27 z przedlżką Koła zębate blokujemy wkładając między nie kawałek twardego drewna. Koło 5 zdemontujemy poprzez pociągnięcie za widełki wybieraka tak by wystawało za wałek,jeżeli stawia opór ( w myśl zasady- nic na siłę wszystko mlotkim) lekko młoteczkim poprzez drewienko od strony komory silnika- delikatnie jak z kobietą!!Wyjmujemy synchronizator oraz koła zębate- te na wałku pośrednim jak oporne 2 kliniki drewniane i niema mocnych. Wymieniamy 100% oba koła dlatego że stanowią parę i uszczelkę pod pokrywę oraz nwe 1śrubę na wałku pośrednim 2 nakrętkę samokontrującą 5-go biegu. Ja udałem się do serwisu RENUALT tam otrzymałem wszystko-łącznie z insrukcją montarzu oraz śr. zab. odkręcanie śrub.Przed montarzem wypłukać skrzynię naftą. Zakręcić korek zamontować pokrywę wlać naftę pokrę cić kilka razy w jedną stronę i w drugą kołem spuścić naftę.Montarz -w odwrotnej klejności oba koła zębate ,pamiętaj lewarek na luz , 5-ka razem z synchronizatorem tak włożyć na wałek i widełki wybieraka niedopuścić do tego by się wysunoł synchronizator.Zkręcamy wtedy gdy mamy pewność że biegi- wszystkie wchodzą swobodnie.Uwaga- koła zębate blokujemy przed obracaniem blachą miedzianą lub aluminiową i dokręcamy śrubę na wałku pośrednim oraz nakrętkę samokontrującą na 5-ce Olej wlać nowy!!!!! KOSZT za części i olej 1350zł + własne ręce i około 10 godzin czasu, w serwisie volvo miałbym za tą cenę tylko 1 koło zębate. Powodzenia Stanisław. Co prawda dotyczy to Volvo v40 ale to skrzynia Renault - wiem bo jeszcze do niedawna miałem takie auto i tam piątka była raczej długa.
  3. > Skrzynia renault. Niezależnie czy mówimy o skrzyni jb1, jb3 czy jc5, czy skrzynie volvo na bazie > renault w tym sławetna z torsenem zewnętrznym. Nie wiem jaką masz ale pewnie jakies jc5/jb3. > Podaj jej oznaczenie np jc5 130 a ci powiem jaką masz 5kę. Firma car cryf ( z allegro ) wyśle > ci cały długi zestaw. Popularny mod w królowej polskiej lawet ok. jutro zerknę na oznaczenia
  4. > W renault wchodzisz w kanał, kluczem dziesiątką odkręcasz 6 śrubek, kupujesz dlugą piątkę i w 20 > minut zakładasz 5ke autostradową. Masz 800 obr/min mniej... Koszt to jakieś 3 stówki Czy możesz rozwinac temat ? Jaki rodzaj (oznaczenie) skrzyni?
  5. Witam. Jakie macie obroty silnika przy 130km/h na V biegu ? Jak wyciszenie? Dotyczy samochodów ze skrzynią 5-cio biegową. Chwilowo jeżdżę CLIO III 1.2 16v i przy 130km/h obroty silnika oscylują w okolicy 4000. Jazda wg mnie jest trochę uciążliwa - spory hałas. Nie wyobrażam sobie jazdy tak kilkaset km po autostradzie Jeździłem już różnymi samochodami ale jakoś teraz zaczęło mi to przeszkadzać i dlatego pytam tak z ciekawości .
  6. Witam. Czy dużo jest problemów z zamianą xenonów w Peugeocie 407 na zwykłe lampy? Jak z wtyczkami , regulacją wysokości - ewentualną diagnostyka przez komputer itp.
  7. Witam. Jakie samochody z lat 2000-2005 lat można kupić z automatyczną skrzynią biegów , której eksploatacja przebiega w miarę bezproblemowo - bez drogich napraw? Co można polecić a co zdecydowanie unikać ze względu na rażące błędy konstrukcyjne powodujące problematyczną i drogą eksploatację. Samochody do 25.000zł
  8. Witam. W jakich samochodach są dostępne zintegrowane foteliki dla dzieci (tak jak np. w starych volvo s40/v40). Jak ma się korzystanie z takich fotelików od strony prawnej ? Czy nie ma jakiegoś kruczka który nakazuje wozić dziecko w osobnym foteliku?
  9. > Jaki dokładnie jest to błąd, na pewno to chodzi o ten przedni czujnik na pasie? Na 100% chodzi o ten czujnik - sprawdzane w sumie na czterech różnych testerach w różnych warsztatach.
  10. > wydaje mi się, że po wymianie tego czujnika body widzi nowe urządzenie i trzeba wykonać osiowanie czy coś więcej na ten temat mogę się dowiedzieć? A innym tez się to może przydać
  11. > A założyłeś ten czujnik, który miałeś wcześniej w samochodzie czy ten który kupiłeś razem z pasem > przednim? ten który był wcześniej, bo pas był goły i wszystko przekłdałem ze swojego
  12. > a , ten pod maską ! kabelka gdzieś przycietego nie ma (zwarcie) Kabel jest ok. Sprawdzony przez dwóch niezależnych elektryków . Ja sam profilaktycznie wymieniłem fragment kabla z wtyczką do czujnika. Jeden z fachowców podłączał się nawet bezpośrednio z czujnikiem przed samym sterownikiem wewnątrz auta (pod lewarkiem biegów). Najgorsze w tym to że podały się 2 warsztaty elektroniki samochodowej (
  13. > A po dzwonie, ale jeszcze przed wymienieniem czegokolwiek pamiętasz czy świeciła się już kontrolka > od poduszek? No właśnie nic nie świeciło - wszystko było ok. Uszkodzeni było minimalne - reflektor, grill i nadłamane uchwyty na pasie przednim.
  14. > pamiętam ,że jeszcze w Brava po puknieciu trzeba było ten czujnik palcem wdusić. banalne a może to > jest to? Nie o ten czujnik chodzi. Tamten odcinał zapłon (albo pompę paliwa - nie pamiętam) i auto nie odpalało. Ten "mój" odpala poduszki w razie wypadku a poza tym auto normalnie jeździ
  15. Witam. Mam stilo 1.9jtd w którym był wymieniany pas przedni - delikatnie uszkodzony w wyniku kolizji. Poduszki były ok. Po wymianie pojawił się błąd czujnik uderzeniowego przedniego. Czujnik został wymieniony na inny (w sumie mam już 3 sztuki) i nadal nie można błędu wykasować. Wymieniałem również sterownik na inny (te same numery, ta sama wersja auta). Wiązka została sprawdzona i jest ok. W sumie auto było już u dwóch elektroników samochodowych i niestety błąd jest nadal - poddali się . Czy ma ktoś pomysł na usunięcie tego błędu? Ja też mam pojęcie o elektronice ale nie mam odpowiedniego sprzętu. Czy te czujniki (nr 46781029 lub siemens 5wk43048) są jednorazowe i powinny być za każdym razem wymienione ? Jaka jest dokładnie zasada działania tego modelu czujnika ? Czy można do jakoś sprawdzić (pomiary oporności itp) ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.