-
Liczba zawartości
4 569 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
tomeq77's Achievements
starszy kierowca (13/20)
446
Reputacja
-
Ok, to jest jakiś pomysł
-
Nie wiem czy temat bardziej na SV czy na "Zrób to sam". Muszę zrobić urządzenie wzbudzane fotokomórką, w którym przy zbliżeniu się z ukrytego głośnika usłyszymy jakiś komunikat (albo losowo 1 z 10 komunikatów), w stylu: 1. stój, bo strzelam, 2. granat, padnij! ... 10. Kto nie skacze te z ...! A może jest jakieś gotowe rozwiązanie na rynku?
-
Miałem dawno temu Fiata Brava 1.4. 12v. Miałem kolizję: gość wymusił i wjechał mi w tylne koło. Dostałem całkę: 3.600 zł. Oczywiście nic z uszkodzeniami nie robiłem, bo oprócz małej rysy na błotniku między kołem a drzwiami to jedynym widocznym uszkodzeniem był połamany kołpak. Po pół roku sprzedałem to auto za 3.800 zł.
-
Nie wiem, może: W budżecie do 45kzł nie będzie to auto prosto z taśmy produkcyjnej
-
Zapomniałem dodać, że szukam auta (kombi) do max 45 kzł
-
Wcześniej jeździłem Fordem Focusem MK1 kombi 1.8 TDCi 100km. Wyposażeniem, które uważałem wtedy za niezbędne, była klima, krata oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej i grzana przednia szyba. Teraz jeżdżę Oplem Astra J kombi 1.4 turbo + LPG 140 km. I teraz za niezbędne uważam: klimę, siatkę jw., automatyczne światła, czujniki parkowania przód i tył oraz tempomat. Nadchodzi powoli zmiana samochodu. W grę wchodzi TYLKO Pb (+ LPG). Hybrydy, elektryki i diesle odpadają Robię ok. 25-30 kkm rocznie. Jakie wg Was są najbardziej przydatne udogodnienia w samochodzie?
-
A nakieruj mnie, które z powyższych wymagań Twoja propozycja spełnia?
-
Muszę znaleźć/zrobić duży ścienny zegar LED. Zegar ma być zamontowany na zewnętrznej ścianie budynku. Wymagania: -średnica min. 1,3 m -zasilanie inne niż bateryjne -wygląd to tylko dwie wskazówki i 4 lub 12 kropek godzinowych -podświetlenie LED (lub inne ) kropek i wskazówek (ważne, żeby po zmroku był czytelny). Jest możliwość montażu instalacji od środka i przewiercenia się w wymaganych miejscach. Pomożecie?
-
W a14net wymieniłem po 230 kkm. Wcześniej, bo po ok. 160 kkm regenerowałem skrzynię, ale bez wymiany sprzęgła.
-
Od pół roku mam GP 1.4 8V 77km I od pół roku mam dziwne wrażenie, że tył hamuje mocniej niż przód. Dodatkowo wyraźnie przy hamowaniu słychać z tylu tarcie/szuranie. Mechanik po przejażdżce uznał, że może odkleiły się okładziny od szczęk i blokują. Wziął auto na warsztat, ściągnął bębny i okazało się, że wszystko gra: okładziny w dobrym stanie i na miejscu, tłoczki pracują, bębny bez rantów. Werdykt: to Fiat i wszystko jest możliwe... albo ktoś przy wymianie pompy ABS pomylił przewody hamulcowe i teraz większa siła hamowania idzie na tył a mniejsza na przód. Możliwa jest taka "pomyłka"? PS. dużo już aut miałem i dużo przy nich sam robiłem, ale z hamulcami (oprócz wymiany tarcz i klocków) nie mam jeszcze doświadczenia.
-
Jaki jest kierunek przepływu cieczy? Od chłodnicy prze termostat i dalej do silnika, czy przez termostat do chłodnicy i dalej do silnika?
-
Obudowa termostatu jest lekko ciepła, na pewno nie ma 110 st. C. Gorący jest wąż po prawej. Gdzieś wyczytałem, że duży obieg cieczy chłodzącej jest w tej kolejności: silnik - chłodnica - termostat - silnik -. Czy tak jest? Ja zawsze myślałem, że odwrotnie
-
Od jakiegoś czasu pomimo niezbyt wysokich temperatur bardzo często włączał mi się wentylator chłodnicy. Objawy: wąż między termostatem a chłodnicą zimny, wąż po drugiej stronie chłodnicy gorący, nagrzewnica grzeje, płynu raczej nie ubywa. Zacząłem od wymiany termostatu, ale nie pomogło. Na kompie temperatura płynu wacha się między 100-110 st. C. Co to może być? Tylko UPG czy może jeszcze coś innego/tańszego? A może TTTM?