Skocz do zawartości

wojtekno

użytkownik
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Profile Information

  • Lokalizacja
    PyPyrzowice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

wojtekno's Achievements

pieszy

pieszy (1/20)

0

Reputacja

  1. > dzisiaj pojechałem sobie do Krakowa wymienić rozrząd i wywalić klapy > podczas jazdy zauważyłem pewne niepokojące objawy > w zakresie prędkości 55-70 podczas przyspieszania rzuca mi tak jakby prawym kołem, prawa strona się > trzęsie. Powyżej tych prędkości bez zarzutu. Wyważyłem koła przednie, bez poprawy, nadal to > samo. Czy ewentualnie tylne koła które nie były wyważane po ostatnim sezonie mogą coś takiego > powodować ? Koła mam już zimówki, od jakiś 3 tygodni chyba i do tej pory wszystko było OK, > stało się to wszystko dzisiaj podczas jazdy do Krk > Nie wpadłem w żadną dziurę, jazda bardzo spokojna itd itp. Co się popsuło ?? Nie chce złowróżyć ale te objawy mogą wskazywać na problemy z prawą półosią-krzyżak , podpora bądź wyrobiony kielich -ale mam nadzieję ,że się mylę bo temat bardzo niewdzięczny i niestety drogi.Jeżeli się nie mylę to życzę żeby był to tylko krzyżak.Tak czy inaczej ostrożnie i nie pochopnie z diagnozowaniem bo zabawa nie jest tania. Pzdr. Ps Widze ,ze jesteś z KTW , na Roździeńskiego niedaleko Ikea -po przeciwnej stronie naprzeciw Forda wjeżdżasz jest Italauto ,robiłem parę rzeczy u nich -maja dobre opinie - specjalizują się w grupie Fiat,Alfa.Namierzysz ich w internecie -zadzwoń i umów się -myślę,że zdiagnozują.
  2. > Witajcie > Tak jak kiedyś pisałem mam do wymiany elastyczny łacznik rury wydechowej ( ePER ), taki jak tu: > Problem w tym, że sam łącznik nie występuja jako osobna część (a przynajmniej nie udało mi się tego > znaleźć). > Z dostępnością całej rury wydechowej też kiepsko. > Pytanie: > - czy ktoś zna wymiary tego łącznika ? > - czy rura wydechowa jest taka sama jak w Vectrze C/signum/Saab 9-3 ? > Wydaje się, że najprostszym rozwiązamien zamiast (wy)spawać sam łącznik byłaby wymiana całej rury, > takiej jak ta: Rura kolektorowa , tylko że sprzedajacy nie wie czy pasuje do Cromki > Wg tej strony powinno pasować, ale... > Ktoś się orientuuje ? Witam, przerabiałem ten temat u siebie jakieś dwa lata temu , dużo szukałem i doszedłem po zagranicznych katalogach producentów,że powinna pasować o Vectry C. Zakupiłem na alledrogo bodajże Polmostrowa i jeżdże do dzisiaj:-) bez problemów.Przy montażu jedynie od strony katalizatora trzeba ten trójkątny kołnierz na rurze kolektorowej w jednym miejscu minimalnie podpiłować bo bo jest tam jakkis uchwyt przy katalizatorze który troszke przeszkadza(ale to tak wspominam-to rzaden problem). Rura pasuje bez problemu i świetnie sie sprawuje.Należy zaopatrzyć się w dwie nowe uszczelki trójkątne(tez w Vectry) oraz cztery nakrętki miedziane od strony DPF. Nakretki od katalizatora puściły jakby były wczoraj zamontowane (dosłownie)-wogóle nie zapieczone. Problematyczne może się okazać natomiast odkręcenie nakrętek od strony DPF. U mnie trzy puściły(oczywiście pryskałem czym się dało) a jedna się ukręciła-są tam szpilki w kołnierzu DPF-a. Pozostałą część szpilki uciąłem i rozwierciłem i przy skręcaniu użyłem śruby z nakrętką - to jedyny problem jaki napotkałem.Warto wcześniej wejść na kanał i przyjrzeć się nakrętką od strony DPF i dostępie do nich -przyda się przedłużka i klucz nasadowy w szczególności do jednej śruby ale tragedii jakiejś nie ma -po prostu o tym wspominam. Ja jeszcze przy montażu dodatkowo posmarowałem uszczelki i kołnierze pasta uszczelniającą do montażu tłumików tak na wszelki wypadek żeby nie było jakiś przedmuchów .I z wyczuciem przy skręcaniu kołnierzy szczególnie przy DPFie - szpilki są jednak w tym miejscu dosyć sfatygowane temperaturą.Mam nadzieje,że komuś się mój post przyda. A jeszcze jedno -przy montażu szpilki psiknąłem smarem aluminiowym(może być ceramiczny) Loctite -być może kiedys jeszcze będzie potrzeba to rozkręcać ;-) . Pzdr.
  3. > Nie powinno tak być, musisz jeszcze raz wszystko przejrzeć i sprawdzić. Jeśli wymieniałeś płyn, to > może to być efekt spęczniałych uszczelnień gumowych. Ja mam problem z grzejącymi się dwoma > kołami po przekątnej i prawie na pewno winna jest pompa hamulcowa. > Pozdrawiam Panowie miałem podobny problem z grzejącymi się kołami po przekątnej-z czasem problem zaczął się nasilać,śruby od kół potrafiły być gorące. Na podnośniku koła chodziły lekko ,nic nie tarło jednak w czasie jazdy coś sie zmieniało i zaczynały się grzać koła(przednie prawe i tylne lewe)-miały niemal identyczna temperaturę albo lekko ciepłe albo jeśli gorące to tez obydwa. Odrzuciłem więc możliwość źle pracujących zacisków(małe prawdopodobieństwo aby dwa koła zachowywały się identycznie) i wymieniłem pompę hamulcową na nową. Wymiana załatwiła sprawę grzejących się kół definitywnie.Do wymiany pompy bezwzględnie należy wyjąć akumulator i zdemontować jego skrzynkę-to daje dobry dostęp do nakrętek pompy kluczem sztorcowym nasadowym(najlepszy sześciokątny 22 i długa przedłużka plus grzechotka). Nakrętki są zabezpieczone klejem ,trzeba uważać żeby nasadka nie zjechała i nie obrobiła nakrętki.Gdyby ktoś wymieniał to myślę ,że te uwagi okażą się cenne. Klucz do przewodów hamulcowych przy pompie 11 -odkręcają się bez problemu ale kupiłem specjalny do przewodów.Po skręceniu wszystkiego i zalaniu płynem zbiorniczka(po demontażu jest okazja umyć sobie zbiorniczek-ale z tym to ostrożnie,żeby nie zostało coś co może wymieszać się z płynem i uszkodzić uszczelnienia pompy) możemy odpowietrzyć układ hamulcowy.Ja odpowietrzałem tradycyjna metoda czyli jeden depta i trzyma pedał hamulca drugi popuszcza odpowietrznik itd. Odpowietrzanie rozpocząłem od przedniego lewego koła (ze względu na wymianę pompy -żeby szybko pozbyć się powietrza z układu) potem prawy tył,prawy przód i lewy tył czyli po przekatnych tak jak sekcje w pompie.Zero problemów,nie trzeba się bać. Oczywiście zapłon podczas odpowietrzania wyłączony.W naszym układzie ABS normalnie gdy ABS nie pracuje zawory są otwarte tak jakby ABS-u nie było. Dobrze sie zaopatrzyć w 2 litry płynu hamulcowego.Ja przez każdy zacisk przepuściłem ok 250-300 ml płynu.Przy okazji wyjętej skrzynki akumulatora wymieniłem tez płyn w " sprzęgle" gdyż pod wyjęciu jej bardzo dobry dostęp do odpowietrznika wysprzęglika sprzęgła.(jest pod akumulatotrem-czarny plastykowy!!)-polecam to zrobić.Ważna uwaga przy tej czynności-zbiorniczek wyrównawczy jest zbudowany w ten sposób ,że przy wymianie-odpowietrzaniu sprzęgła poziom płynu w komorze z której jest pobierany płyn do wysprzęglika obniża się dość szybko podczas gdy patrząc od przodu zbiorniczek jest cały czas prawie pełny-ja w ten sposób opróżniłem całkowicie obwód sprzęgła aż pedał wpadł w podłogę i zrobił się całkowicie luźny -obserwować więc trzeba tylną część zbiorniczka do której dochodzi przewód gumowy od sprzęgła i uzupełniać płyn do pełna. Mam nadzieję ,że moje wypociny się komuś przydadzą. Pozdrawiam. W razie wątpliwości proszę śmiało pytać na priv.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.