Skocz do zawartości

adam14

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 152
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    EZD
  • Zainteresowania
    spanie i drapanie
  • Samochód
    2x L3 Initiale, 1x Megane CC

adam14's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

0

Reputacja

  1. Warto. Miałem wcześniej dwie sztuki przedliftowe 150KM. Auta sprawdziły się idealnie więc teraz są dwie kolejne poliftowe initiale, moja 150KM manual i 173KM automat żony. Zrobiłem nimi jakieś 400kkm. Poza trzeszczeniem plastików wadą są jedynie zamki drzwi (pasują od clio III) i czasami świrują czujniki ciśnienia. Jedna z tych lagun dojechała 300kkm na oryginalnym zawieszeniu i osprzęcie silnika, ale wtedy do wymiany był już DPF (wypalał się co tysiąc kilometrów). Poza zamkami wymieniałem także łożyska (~220kkm przebiegu). Nic więcej tylko standardowe rzeczy, jak olej, klocki i filtry. Jak masz zadbany i bezwypadkowy egzemplarz, to bierz. Będziesz zadowolony.
  2. > Muszę obmacać dokłdniej te wtyczki. u mnie było to samo, potem się całkowicie wykrzaczyło pomimo, że wtyczka była fizycznie wpieta. Dociśniecie pomogło. To samo miałem w kierownicy, wtyczka (jedna z dwóch) się luzowała.
  3. > To ja dzwoniłem do ASO (...). Przez telefon podali mi historię i wszystko się zgadzało. Mały update do tematu. Podzwoniłem, odwiedziłem, podyskutowałem. Z założenia (oficjalnie) nie ma możliwości aby udostępniać takie informacje osobie nie będącej właścicielem auta. Tutaj wszystkie ASO są zgodne. Na telefon, w 4 miejscach, nie udało się nic dowiedzieć. Telefony odpuściłem. Odwiedziłem osobiście ASO w 2 miastach, oddalonych od siebie o około 200km i po rozmowie uzyskałem interesującą mnie informację na temat prawdziwości przebiegu. Reasumując: wszystko zależy od człowieka. Sprawdzającym polecam osobistą wizytę w serwisie.
  4. > spróbuj, jak nie to dzwoń po innych ASO w innych miastach.... Tak zrobię Dzisiaj, jak się uda, to stanę gdzieś w południowej Polsce i zapytam bezpośrednio w ASO. Dięki za rady
  5. > nie wiem czy telefonicznie, ja jeździłem osobiście... Dzięki za info Chyba też się wybiorę. Przez telefon mnie spławili informacją, że powiedzą na przeglądzie, czyli po uiszczeniu opłaty. > Bez problemu pan w ASO potwierdzał przebieg i mówił czy był rozrząd robiony czy nie, wiele więcej > nic powiedzieć nie chciał. To wystarczy > to zorganizuj sobie jakiegoś mechanika... Nie w tym rzecz, od strony mechanicznej sobie poradzę. Z tego co ustaliłem to weryfikacja przebiegu jest możliwa podczas przeglądu, przynajmniej w Łodzi. Sporo jednak zależy od człowieka na jakiego się trafi w serwisie. Chyba spiszę viny i podjadę osobiście.
  6. > przebieg 73,5 tys km (potwierdzony książką serwis i w salonie > Renault) Gratulacje zakupu Napisz jak weryfikowałeś przebieg. Podczas przeglądu w ASO? Jest możliwość uzyskać takie info telefonicznie mając VIN? Też planuje zakup, jednak z przyczyn obiektywnych wizyta tym autem w aso jest niezmiernie trudna
  7. Moje laguny dopadła zamkowa zaraza. W obu, w tym samym czasie popsuły się zamki drzwi przednich. Zaczęło się niewielkimi fochami, potem po prostu się zepsuły całkowicie. Wstępnie pisaliśmy o tym tutaj . Poniżej kilka wniosków z naprawy, co może pomóc innym zainfekowanym chorobą zamkową. W L3 sytuacja była krytyczna. W obu przednich zamkach zepsuły się silniczki, auto nie zamykało drzwi. Wiedziałem, że wystarczy przełożyć silniczki, więc kupiłem zamki od Clio 3. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że całe zamki pasują do laguny 3. Jedyna różnica to długość cięgna klamki wewnętrznej. Nie jest to problem, bo można je zamienić na to ze starego zamka, lub zamontować układając w łuk. Przy okazji, wiedziony ciekawością, postanowiłem oczyścić sam silniczek. Znalazłem taką poradę gdzieś w necie. Niestety w moim przypadku efekt negatywny. Silniczki kręcą, jednak obciążone mechanizmem zamka nie dają rady i po kilku chwilach zamek jest martwy. W przypadku L3 sprawa demontażu zamka nie jest tak prosta jak w L2, ze względu na mizerny dostęp. Zwłaszcza klamka sprawia sporo problemów. Zalecam ostrożność, można ją uszkodzić. Wyjęcie klamki zewnętrznej jest możliwe po przesunięciu elementu, który owa klamka podnosi (ciężarek). Można to zrobić długim śrubokrętem przez otwór po zamku. Trudno to opisać, więc polecam chwilę poświęcić aby zobaczyć jak to wygląda. To samo dotyczy montażu. Wewnętrzna część klamki należy przygotować - ruchomy element z ciężarkiem ma swoją pozycję, przy której jest możliwe włożenie samej klamki. Pamiętajcie, nic na siłę! W L2, drzwi lewe przednie, urwało się cięgno klamki. Od ręki dostałem tylko zamek przedni z megane 2, który mechanicznie jest taki sam, jednak cięgno klamki jest za krótkie. Jeśli ktoś ma uszkodzony zamek to może przełożyć samo cięgno, jednak to trochę rzeźby. Ja natomiast dorobiłem nowe cięgno w sklepie rowerowym i tak oto stary zamek, po czyszczeniu, dostał drugie życie. Natomiast drzwi prawe to upierdliwy silniczek, który nie zawsze działał (podobnie jak w L3). Silniczki są identyczne w zamku drzwi tylnych. Na szczęście miałem taki w zapasie, więc wystarczyło podmienić. Reasumując: Zamek do Clio III można kupić od 30zł, do L3 kilka razy tyle. Jeśli piny się zgadzają to jest plug&play. Działa to przynajmniej w L3Ph2 z 2011 gdzie pasowały zamki z Clio 3 2006r. Możecie wpisywać rozmiar buta.
  8. > sprzedać to będzie trudniej niż lagunę... Własnie egzotyka mnie trochę odrzuca.
  9. Dzień dobry Szukam dość aktywnie drugiej L3Ph2 Initiale. Ma zastąpić L2ph2, tez initiale, mojej żony. Znalazłem interesujący mnie model, praktycznie klon mojego auta, prawie się zdecydowałem... i pojechałem zobaczyć Latitude. W aucie posiedziałem, pomacałem, nie jeździłem z braku czasu. W sumie ma to samo co moja laguna, silnik, skrzynia, szkło w dachu, rocznik ten sam. Dodatkowo parę innych gadżetów. Wydaje się przestronniejszy. I teraz mam dylemat: czy warto wydać te +10kpln więcej? Wygląda mi to na innaczej opakowana lagunę Ma lub miał ktoś z was do czynienia z tym autem? Opinie na www dość pozytywne... Z góry dziękuje za rady
  10. > no tak, ale z kolei kolega kabz pisze, ze ma Ph2, a tez tego nie ma > chyba, ze sam nie wie, ze ma Dowcipny jesteś Nie miałem tego w ph1 z 2008 i nie mam w ph2 z 2011. Nie jest wykluczone, że istnieje możliwość aktywacji tej funkcji w jakiś sposób. Do zweryfikowania.
  11. > w przedlifcie moze nie byc Myślisz, że to seryjne jest? W mojej poprzedniej ph1 nie było. Teraz mam ph2 initiale z 2011 ze wszystkimi opcjami z listy i tez nie ma takiej funkcji kierunkowskazów.
  12. > Wypas pełen potrzebny... Też jestem na etapie podobnego zakupu przypnę się do tematu > Diesla nie kcem, bo ma być lpg... Ja nastawiam się na Espace IV i docelowo miał to być 3,5. Doczytałem gdzieś, że tam nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego co nie jest zbyt dobre w przypadku lpg. Szeroko polecany jest 2,0T i takim się interesuję. Czy jest w okolicach Łodzi ktoś, kto posiada takiego Espaca? Chętnie porozmawiam
  13. > Wyjąłem wszystko z bagażnika, do gołej blachy. Trzeszczy nadal Przyzwyczajaj się. L3 niestety w taki sposób przemawia do właściciela Mam już drugą.Zbliżam się do 200kkm przejechanych tym modelem i widzę, że obie hałasują tak samo, w tych samych miejscach. L2ph2 zony mniej trzeszczy co mnie bardzo zaskakuje. Dodam, że obie moje obecne laguny to initiale, niby lepiej wykonane
  14. > Albo wymieniasz cały zamek....... Dzięki doczytam Zamki własnoręcznie regenerowałem w L2, nie myslałem, że w L3 tez będzie taka potrzeba Przepraszam za mały
  15. > z duza doza prawdopodobienstwa bedzie trzeba wymienic albo naprawic (tania sprawa) zamek drzwi Własnie o tych zamkach chciałem napisać. W mojej L3ph1 nic się nie działo do około 300kkm, potem ją sprzedałem. W obecnej L3ph2 mam problem z szalejacymi zamkami drzwi przednich. Możesz kilka słów więcej napisać jak się do tego zabrać? Tzn na czym polega naprawa?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.