Jump to content

nunu7

użytkownik
  • Content Count

    5705
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About nunu7

  • Rank
    F1
  • Birthday 02/09/1985

Profile Information

  • Lokalizacja
    CGR
  1. nunu7

    akumulator

    tylko dopóki nie zdecydujecie sie na alternator (co szczerze polecam. jakiś stary bosch ze szrotu z podobnym mocowaniem jak prądnica bedzie zdecydowanie lepszy od nowych choińczyków z allegro), to pamiętaj, zeby zostawić tak jak jest, czyli plus na mase, bo spalisz regulator napiecia i prądnice i wówczas juz bedziesz musiał ją wymienić
  2. nunu7

    akumulator

    luki ma 100% rację KUp jednego 125Ah- tylko nie tego długiego półmetrowego, a krótkiego jak ten 6V -bodajze 35cm- będzie idealnie pasował w oryginanle miejsce(to juz bedzie full wypas aż z naddatkiem), taki starczy na bardzo długo, bo nie bedzie nawert porządnie przemęczany. Dwie szóstki sa tam do niczego nie potrzebne. Nie wiem dlaczego to tak kiedyś zaprojektowali. JA w c360 jeżdze na jednym 12v 125Ah. Ba nawet ciężka czwórka (u1014) na takim 125ah daje radę (ale tym dłuższym, mocniejszym) ps nawet 100Ah byłby ok, ale różnica w cenie jest miedzy nimi niewielka, wiec lepiej dac tego mocniejszego- na dłuzej wytrzyma Te cartechy z allegro http://allegro.pl/akumulator-12v-125ah-900a-cartech-grudziadz-120ah-i6576662335.html Sa bardzo tanie a dosc przyzwoite Popatrz , czy gdzies w Twojej okolicy maja punkt odbioru ( a maja ich duzo w Polsce) i za trzy stówy bedziesz miał jeden, bardziej niz wystarczający, nowy akumulator.
  3. > Swoją drogą zawsze myślałem, że nowoczesny (no dobra, 2.0 TDI na pompkach to już też nie jest szczyt techniki) jak już odpali, to będzie jechał. Nawet na letnim odpalisz (jak masz zdrowy aku, swiece i silnik) ale po kilku milutach motor stanie. Ot filtr nie przepuści paliwa bo cały zamieni się w świeczke (dosłownie oblepi takim białym glutem jak świeca)
  4. co CIe kolego tak świeszy? przy 12,1V aq ma w sobie nie wiecej pradu niż jakies 20% pojemnosci i gestosc elektrolitu na bardzo juz niebezpiecznie niskim poziomie cos koło 1,15 g/cm3 (nie pamietam juz dokładnie, musiałbym zajrzec do ksiazki), wiec o ile w aucie nie bedzie jakis mocno przewymiarowany, tylko standardowy 60-80Ah, to bedzie spory problem z rozruchem.
  5. miernik do d*** przy takim napieciu i -5 w nocy diesel by nie odpalił z rana
  6. Jenoxy sa bardzo ok. Dosc tanie a jakosc dobra. JAk masz gdzies w okolicy dostepny to bierz. Lepsze to niż jakies futury czy bosche, za ktore muzisz zapłacić zdecydowanie wiecej. MAm dwa takie classiki niebieskie jak na obrazku. Kupione kiedys na promocji w markecie. To juz było ze 4 czy 5 lat temu i do dzis rozrusznik kręci jak dziki.
  7. bierz wixa nie jest byle co, skoro należy do MannHummel Filter.
  8. nunu7

    Brak miejsca w DR

    Przypomnij sobie kolego dlaczego ma być taniej, bo jestem nbardzo ciekaw. JAkos nie potrafię sobie wyobrazic tej osczednosci. wg mnie, jak sie najpierw zmieni dowód a dopiero potem pojedzie na badanie, to sie z własnej woli pozbawia jednego miejsca na pieczątki. BO przecież ten nowy dowód bedzie wazny tylko do połowy stycznia i w tym styczniu jak sie pojedzie na przeglad, to stempel z tego przeglądu zajmie juz drugie wolne miejsce.
  9. nunu7

    Przyczepka lekka

    Oprócz tego jest jeszcze jeden minus. Kupujesz niby nową przyczepkę, a w papierach będziesz miał rok produkcji powiedzmy 1975
  10. nunu7

    Przyczepka lekka

    Toż za takie same pieniądze masz nowego, w pełni legalnego, z homologacjami Rydwana. http://www.rydwan.eu/kopia-lekkie-dwuosiowe Mam od nich przyczepke jednoosiawą o DMC 750 i ładownosci 520 (na resorach od Zuka) i musze przyznać, ze jest bardzo dobra. Zdarzało mi sie tam ładować po 1100-1200kg i nic sie nie pogieło, nic nie uszkodziło. Mamją juz jakieś 5-6 lat i widze, ze jeszcze spoooro posłuży. JAk to ma wozić cieżkie rzeczy, to tej z obi bym nie kupował. Ona waży tylko 135kg , wiec jest bardzo delikatna. TA moja ma mase własna 230kg (przy długosci skrzyni 200cm) i tu juz sie nie boje przeciążyć.
  11. JAk przyczepa ma hamulce, to spoko luz. Natomiast bez hamulców z taką DMC 750 na śliskiej drodze przy nawet lekkim przyhamowaniu w zakrecie, od razu tył auta traci przyczepnosc i łamie zestaw. A jak przyczepka jest załadowana, to juz w ogóle strach jechac po zaśnieżonej/oblodzonej drodze. Bardzo łatwo wylądowac w rowie i jeszcze sobie auto zniszczyc.
  12. ja mam wcale nie najtańszy i na nowej baterii pokazuje mi ładowanie 14,4, a na słabej, jak juz świeci ikonka, ze sie kończy, 14,2. Różnica jest widoczna.
  13. na gwiazdce zawsze długo ładuje, bo próbuje upchnac prądu do 100% pojemnosci aq. To 12,8V to jest właśnie max, co mozna bezpiecznie wpompowac do baterii. Podłączyłeś go tak z ciekawosci, czy dlatego, ze rozrusznik niepokojąco wolno kręci? jesli rozrusznik kręci normalnie, a Ciebie martwo tylko to, ze aq sie długo dołądowywał, to wg mnie szukasz dziury w całym. ps ładowanie meirzy sie przynajmniej po paru minutach od odpalenia ps2 spróbuj innnym miernikiem (albo w tym wymien baterie), bo o ile nie jest to jakas droga zabawka, to w zależnosci od napiecia bateryjki moze pokazywac spore różnice.
  14. czyli nie jest to zadna wielka filozofia, typu badanie popiołów, zakwaszenia etc, tylko zwykłe odliczanie. I niezależnie czy wleje minerała od lotosa, czy jakis wypasiony syntetyk, wskaźnik i tak każe mi go wymienic po iluśtam godzinach pracy silnika czy uruchomieniach. Ot kolejny niewiele znaczący bajer.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.