Skocz do zawartości

janist

użytkownik
  • Liczba zawartości

    896
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O janist

  • Urodziny 09.12.1972

Profile Information

  • Imię
    Tomasz
  • Lokalizacja
    Oława
  • Samochód
    Alfa Romeo Gullietta
    Skoda Superb III

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

janist's Achievements

młodociany kierowca

młodociany kierowca (11/20)

2

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź. No można wymienić ale to kłopotliwe i spora szansa, że jak ktoś to robi 1-wszy raz to może się nie udać. Szukam warsztatu, który się podejmie.
  2. Spokojnie, Gulietta jest super. Jeździ przeważnie żona, ja od czasu do czasu i zawsze z bananem na twarzy. Natomiast złamała się klamka a z drugiej odchodzi farba. I tu pojawia się problem bo jest zintegrowana z boczkiem, który kosztuje ok. 2500PLN. Szukam innego rozwiązania. Czy znacie jakiś warsztat w okolicach Wrocław-Oława, który albo wymieni sam uchwyt, albo cały mechanizm. Wymiana mechanizmy może być skomplikowana, bo co prawda można taką część kupić ale nie jest ona przykręcona do boczku ale zgrzana. Da się to pewnie zrobić ale trzeba mieć sprzęt i wprawę. Ostatnie , ale najmniej pożądana opcja to używany boczek. pozdrawiam
  3. Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Stan na teraz jest taki, że się z nim skontaktowałem no i będzie malowany drugi i ten pierwszy jeszcze raz. Moje oczekiwanie jest taki, że ma być ten sam kolor a przynajmniej ja mam nie widzieć różnicy. Zobaczymy.
  4. Niby oczywiste, ale jednak nie. Prawie rok temu w zakładzie w którym zawsze robiłam naprawy blacharsko lakiernicze bo zawsze świetnie to robili pomalowali mi zderzak. No i okazało się, że kolor nie jest taki sam jak reszta nadwozia. Właściciel mnie przekonywał, że to normalne, że wyblaknie. Że producenci lakierów to tak robią i że i nie ma innej rady ,, i że trzeba tak bo wyblaknie a jak będzie trzeba to pomaluje jeszcze raz. No i co widzę samochód (na co dzień jeździ żona) to, kurka, widzę, że to inny kolor. No a teraz jest 2 zderzak do pomalowania. No to pytanie. Czy naprawdę się nie da czy mu się nie chce? A kolor to alfa red.
  5. > być może to kwestia opon, może kwestia stylu jazdy, > no to jeżeli to nie jest domena modelu to trzeba szukać co jest nie tak, koledzy już napisali, być > może amortyzatory, może wypracowane któreś elementy gumowe No i jestem umówiony w japantech na diagnostykę. Naprawię co trzeba a potem nowe kapcie.
  6. > Są auta które mają tendencje do ząbkowania opon, a czasem jeszcze kształt bieżnika temu sprzyja i > efekt ząbkowania gotowy. > Tak było w przypadku Vectry B i Focusa I które ząbkowały opony na potęgę, ZTCK też Vectra C (i > bliźniaki czyli Saab 9-3 i Croma) mają tendencje do ząbkowania, nie wiem jak rzecz ma sie z > Focusem II czy coś tam poprawili czy nie. Po prostu niektóre TTM i tyle. U mnie w Cromie akurat nie ma takiego efektu. Natomiast w Civicu wygląda na to, że nie było i się pojawił. Stąd raczej to nie TTM.
  7. > Najlepiej w firmie zajmującej się zawieszeniami. Mają stanowiska do badania siły tłumienia drgań. > Tat, tak, zaraz się odezwą "fachury" kwestionujący takie badania. Jednak w mojej 25letniej > karierze kierowcy, kilka razy korzystałem z takiej pomocy i nigdy się nie zawiodłem. Badanie > wartości dobrej wódki Wybór należy do ciebie. Nie zamierzam żałować paru złotych na takie badanie. Problem tylko gzdie znaleźć taki warsztat i czas. Natomiast takie badanie na stacji diagnostycznej to raczej pomyłka .Tam to wyniki badań są raczej losowe. Zresztą niedawno miałem przegląd rejestracyjny. Zresztą w ASO tez byłem na przeglądzie ale nie mam pojęcia czy tam badają zawieszenie.
  8. > W żadnym aucie z wielowahaczem nie miałem wyząbkowanych opon. Japonia, Niemcy. Ja nigdy w żadnym aucie nie miałam ząbkowanych. A'propo; jakie zawieszenie jest w civicu VIII?
  9. > 140kkm to dla opon superwynik. I zapewne masz rację. Powiedzmy, że trochę więcej niż połowa ze 140 bo zimówki. > Z drugiej strony, skoro nie ufasz diagnostyce zawieszenia (a jak pisałem, amorki przy tym przebiegu > mogą być zużyte) to trudno ci podpowiedzieć. Badanie zawieszenia to nie jest jakiś dramatyczny > koszt. Dobry fachowiec potrafi ocenić stan amortyzatorów. W odróżnieniu od kierowcy, który > "przyzwyczaja się" do stopniowo pogarszającego się stanu. Co masz na myśli pisząc diagnostyka zawieszenia?
  10. > Wymienic opony i amortyzatory. To jest rozwiązanie ale jeśli amortyzatory jeszcze OK to trochę szkoda kasy. Biorąc pod uwagę, ze w drugim aucie czeka mnie rozrząd to robi się sporo pieniędzy.
  11. > więc daj na tył, ale najpierw podjedz na diagnostykę sprawdzą ci zawieszenie koszt 20zł Ale co mi mają zdiagnozować? Sprawność amortyzatorów. Jakoś nie jestem przekonany, że to badanie jest wiarygodne.
  12. > Wina leży trochę po stronie zawieszenia, ale nic z tym nie zrobisz i trochę po stronie opon. Jedne > opony ząbkują bardziej niż drugie, a są też takie, co w ogóle nie ząbkują. Zawieszenia tylnej > osi są obecnie na tyle doskonałe, że opona ma cały czas kontakt z nawierzchnią pod tym samym > kątem. To jest wyzwanie dla producentów opon, żeby zrobić taki bieżnik, który nie będzie > ząbkował. Teraz spróbuj pojeździć, ale pierwsze tysiące km będzie głośno. Moja rada na > przyszłość, zamieniać tylne koła prawe z lewym po przejechaniu ok. 8 kkm, tak by opony toczyły > się w drugą stronę (oczywiście jeśli nie są kierunkowe). Pomaga też nieznacznie obniżenie > ciśnienia. OK, ale czemu przez 6 lat było OK i nagle się wyząbkowało? Wysokość bieżnika? Z drugiej strony opony mają już swoje lata i raczej powinny juz udać sie do krainy wiecznych łowów. Tyle, że jeśli ro amorki to nie chciałbym, żeby nowe opony wyząbkowały się w sezon.
  13. > Albo i nie, jeżeli amorki faktycznie są wyrąbane. Nie,no te wyząbkowane są teraz na przodzie. Mogę co najwyżej dać z powrotem na tył.
  14. > Pojeździć. Za 2-4 tys. km dotrą się. Możliwe, że nie zdzierżę.
  15. Witam, zmieniłem opon na letnie, zamieniająć tył z przodem i hałas stał sie nie do zniesienia. Okazało się, że przednie opony, czyli te, które w poprzednim sezonie jeździły z tyłu wyząbkowały się. Oponiarz mówi, że to wina amortyzatorów. Ale nie jestem tego pewien. Dodatkowo opony, mimo, że bieżnika jeszcze mają sporo, są z 2008 roku (op początku na tym aucie). Przebieg auta 140tkm. Opcje jakie mam to albo wymienić amory, albo nowe opony albo szukać w geometrii. Jaki rozwiązanie polecicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.