Skocz do zawartości

RuDoLpH

użytkownik
  • Liczba zawartości

    98
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Tarnów

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

RuDoLpH's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. Wczoraj wieczorem poszedłem jeszcze do garażu, kilka prób to samo, z wciśniętym pedałem gazu zapaliłem. Spróbowałem starym sposobem przygazówka 4 tys. obrotów parę razy, potem wcisnąłem i trzymałem dłuższą chwilę na 4 tys. obrotów. Coś zaśmierdziało, zgasiłem, próbuje zapalić - działa:) Poszedłem na tył samochodu a tam dwie plamy w ilości jak z kieliszka - woda z taka czarna sadzą wypluta z tłumika końcowego i druga plama taka sama gdzieś sprzed tłumika końcowego. Póki co odpala :), podejrzewam, że może kwestia brudnej przepustnicy, może przepaliło ten syf i wyrzuciło tłumikiem nagar.
  2. Witam, Panowie od wczoraj coś się podziało, słychać normalnie pompkę paliwa, rozrusznik kręci ale nie może odpalić. Awaryjne odpalanie na LPG również nie działa. Dopiero z wciśniętym pedałem gazu Astra G 1.6 16V X16XEL odpala, jak już odpali pracuje równo. Każde kolejne próby to samo, nie ma znaczenia, że chwilę popracuje na benzynie. Poprostu nie odpali inaczej niż z wciśniętym pedałem gazu.
  3. Dzień dobry, Panowie co można zamontować w miejsce czujnika oblodzenia (termostatu parownika) w oryginale jest RANCO K14 P0143. Klimatyzacja układ BEHR. W jakim zakresie pracuje tern mechaniczny termostat parownika klimatyzacji? Ciężko znaleźć na Allegro używany czujnik oblodzenia RANCO K14 P0143. W tym momencie mam odpięte wtyczki i spięte dwa przewody na krótko, bo nie załączała się sprężarka. Jakie jest realne ryzyko, przy założeniu, że w zimie nikt nie będzie korzystał z klimatyzacji? Czy można go zastąpić, którymś z poniższych, np. K14-P0121-000?
  4. Sprawdziłem przed chwilą w innej Astrze G X16XEL, jak zachowuje się klimatyzacja i rzeczywiście to charakterystyczne stuknięcie (mniej więcej 2x cichsze u niego) następowało za każdym razem przy włączaniu klimatyzacji. Przy wyłączaniu klimatyzacji u niego cisza... U mnie jest na odwrót - stuknięcie dwa razy głośniejsze - występuje przy wyłączaniu... Przy włączaniu cisza. Póki co załącza się sprężarka za każdym razem, chłodzi normalnie, jedynie przy wyłączaniu występuje to opisywane głośne stuknięcie. Nie wiem, czy w czymś to pomoże ale podczas pracy występują następujące parametry. Włączony zapłon - wyłączony przycisk "AC": Włączony zapłon - włączony przycisk "AC" (identyczne parametry jak wyżej): Włączony silnik - włączony przycisk "AC" na biegu "0": Włączony silnik - włączony przycisk "AC" na biegu "1": Włączony silnik - włączony przycisk "AC" na biegu "2": Włączony silnik - włączony przycisk "AC" na biegu "3": Włączony silnik - włączony przycisk "AC" na biegu "4": Włączony silnik - wyłączenie przycisku "AC" na "0" biegu: Włączony silnik - wyłączenie przycisku "AC" na "4" biegu: Nie wiem czy to zbieg okoliczności... (W sumie klimatyzacja wczoraj ożyła po kręceniu pokrętłami...) Podczas dzisiejszej jazdy klimatyzacja działała bez zarzutu do momentu, kiedy zmieniłem pokrętłem kierunek nawiewu z pozycji "tułów" na pozycję "tułów + nogi" - wtedy nastąpiło rozłączenie klimatyzacji (na biegu "4" wentylatora, cały czas świeciła dioda "AC" na przycisku, z nawiewów leciało natomiast nieschłodzone powietrze). Powrót do strefy "na tułów" i zmiana na inny kierunek nawiewu nie załączyło z powrotem sprężarki. Dopiero wyłączenie klimatyzacji przyciskiem "AC" i ponowne wciśnięcie "AC" załączyło klimatyzację. Po ponownym załączeniu klimatyzacji, zacząłem operować pokrętłem nawiewu pomiędzy wszystkimi kierunkami: "tułów", "tułów+nogi", "nogi", "nogi + szyba", "szyba" - jednak nie spowodowało to już dalszego rozłączania klimatyzacji. Z tymi pokrętłami - zbieg okoliczności. Filtr kabinowy do układu Behr. 2 wentylatory pod maską. Fakty: w chłodniejsze dni, na postoju, dłużej pracuje sprężarka bez rozłączania. W upalne dni, podczas jazdy, po krótszym czasie rozłącza. Po podpięciu urządzenia parametry (ciśnienie) wskazują jakby było "za dużo" czynnika, ale przez 4 lata klimatyzacja działała bez zarzutu, więc czynnika nie przybyło. P.S. Proszę scalić moje posty, gdyż nie mam możliwości edycji.
  5. Delphi. Rozpiąłem kostkę od cewki, poruszałem wszystkimi pokrętłami od nawiewu, po poruszaniu pokrętłami "ciepło/zimno", "prędkość wentylatora", "strefa nawiewu" - ożyła... Na 3 i 4 biegu chłodzi. Na "0", "1" - podczas jazdy jak rozłączyło to już nie załączyło, zwiększanie pokrętłem biegów na "3" i "4" również nic nie dawało - trzeba było wyłączyć i włączyć przyciskiem "AC". Na postoju, jak testowałem to na początku jak wyżej, ale później już ładnie się załączała za każdym razem.... Nie miałem okazji sprawdzić w innej Astrze zachowanie/odgłos sprężarki przy wyłączaniu klimatyzacji. Zastanawia mnie, że zarówno przy automatycznym wyłączaniu się sprężarki na biegu "0" i "1", jak również po wyłączeniu klimatyzacji przyciskiem słychać było taki jednorazowy dość głośny "stuk". Przy załączaniu nie ma tego puknięcia, przy wyłączaniu klimatyzacji głośny "STUK". Wydaje mi się, że nie było tego wcześniej, bo bym zwrócił na to uwagę.
  6. Dzień dobry, Następujący problem: Astra G X16XEL - klimatyzacja manualna. W tym momencie, po wciśnięciu przycisku "AC" - absolutnie brak reakcji, znajduje to odzwierciedlenie w parametrach, które również nie zmieniają się. Wczoraj wieczorem jeszcze klimatyzacja działała wyśmienicie, bez żadnych niepokojących objawów. Podpowiedzcie proszę, co może być przyczyną. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
  7. Ciężko się z tym nie zgodzić W tym znaczeniu, że pedał wciśnięty ... a reakcja na pedał jakby jakaś dziura była ... jakby trzeba było trochę powietrza przepchnąć żeby paliwo zapaliło, powyżej 2 tysięcy bardzo żwawo. Ale przez te parę dni poprawiło się ... w miarę to już jeździ ... strzałów zero. Kolejna ciekawostka: dzisiaj rano po odpaleniu w garażu (+9C) wypadanie zapłonu i nierówna praca zarówno na benzynie jak i LPG (jakby nie na wszystkie palił). Jednak po paru "przygazówkach" zaczął równo pracować a podczas jazdy - bez "zmuły", bez szarpnięć. Póki co ... pierwszy raz taka sytuacja, jestem ciekawy czy będzie się to powtarzać ...
  8. Panowie, na nowej listwie DIS i po zabiegach gazowni (czyszczenie przepustnicy, krokowego gazowe i mieszalnika) przez tydzień nie odnotowano żadnego strzału. Jednak, jedna rzecz mnie niepokoi - brak mocy w dolnych partiach obrotów, tzn. do 2 tys. obrotów wyczuwalny spadek mocy (odczuwalne zamulenie), powyżej ładnie się już wkręca. Rzekłbym, że porównywalne zamulenie na benzynie i na LPG (odpadłby wątek regulacji instalacji gazowej) ... Wydaje się, że wcześniej dynamiczniej wkręcał się na obroty ... Proszę o pomoc, mogę podłączyć się i odczytać wskazane przez Was parametry celem postawienia jakieś diagnozy. Dziękuję.
  9. Byłem wczoraj w gazowni. Podłączono się komputerem i okazało się, że sonda lambda sprawna, pracuje prawidłowo. Skład mieszanki, regulacja - bez zarzutu. Profilaktycznie wyczyszczono/przemyto przepustnicę (okazała się mocno zabrudzona) oraz silnik krokowy gazowy i mikser (również zabrudzone). Robiono testy, silnik był nagrzewany do włączenia się wentylatorów, podczas jazd (z podpiętym komputerem) totalnie przyduszano samochód, obciążając silnik, np. wrzucając "4" przy minimalnych prędkościach - nie odnotowanego żadnego wystrzału, ani innych niepokojących zjawisk (przy podglądzie parametrów podczas jazdy). Jednak nie ma pełnego odniesienia, bo wczoraj było wyraźnie chłodniej na polu, temperatura otoczenia +8C, a wystrzały pojawiały się jak było wyraźnie ciepło +20C na zewnątrz. Co myślicie o montażu registera (śruby) w miejsce krokowego gazowego, gdyby problemy z wystrzałami w kolektor dolotowy nadal występowały ?
  10. Znajomy mechanik sugeruje, że może któryś zawór ssący lekko przepuszczać (zważywszy na przebieg ~300 tys) i stąd te strzały w dolot. Skłaniał się bardziej ku tej opcji aniżeli do DIS. Zainwestowałem dzisiaj w nową listwę zapłonową NGK 300 zł ... i trochę boli, w kontekście gonienia własnego ogona :-) Pytanie trochę na marginesie, czy moduł DIS z NGK jest OK (bo w lokalnym sklepie motoryzacyjnym mieli tylko tej firmy dostępny na miejscu) ? Trochę pluje sobie w brodę, że np. nie zamówiłem przez Internet Delphi, bo cena taka sama jak NGK, a wszyscy zachwalają Delphi, natomiast o DIS NGK nie ma praktycznie żadnych opinii. "Na początek podłącz się do gazowni i zobacz jak faktycznie pracuje lambda na lpg." Czysto teoretycznie czy walnięta sonda lambda może przyczyniać się do opóźnienia spalania stukowego i strzałów na LPG ? Wspominałem o regulacji w styczniu 2016 r. parownika, wtedy był problem ze zbyt bogatą mieszanką ...i jej zubożeniem, ale w końcu udało się wyregulować. Tyle, że strzały w dolot to raczej domena zbyt ubogiej mieszanki ... ?
  11. Na BENZYNIE: na wolnych obrotach (na rozgrzanym silniku do temperatury operacyjnej 80 stopni) : O2S Integrator: 125 steps - 131 steps (wahania w takim zakresie) [przy 90 stopniach: 127 - 131 steps] O2 BLM Cell Content: 138 steps (stała wartość - bez wahań) [przy 90 stopniach: 137 steps] Przy obrotach 2 tys: O2S Integrator: 116 steps - 120 steps (wahania w takim zakresie) O2 BLM Cell Content: 150 steps (stała wartość) Przy obrotach 3 tys: O2S Integrator: 130 steps - 133 steps (wahania w takim zakresie) O2 BLM Cell Content: 128 steps (stała wartość) Dziwi mnie to opóźnienie spalania stukowego (na starych świecach i starej cewce zapłonowej, były tylko na 1 i 2 cylindrze minimalne wartości - teraz są większe wartości a są nowe świece NGK i nowa cewka NGK) Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,5 CA Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,4 CA Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA Z czego może wynikać to opóźnienie spalania stukowego na 1 i 2 cylindrze (gdzie szukać winowajcy) ? Jakie działania należałoby podjąć, żeby nie było opóźnienia ? Na LPG: na wolnych obrotach (silnik rozgrzany do 90 stopni ponad): O2S Integrator: 128 steps (stała wartość) O2 BLM Cell Content: 150 steps (stała wartość) Przy obrotach 2 tys: O2S Integrator: 180 steps O2 BLM Cell Content: 150 steps Przy obrotach 3 tys: O2S Integrator: 139 steps O2 BLM Cell Content: 128 steps
  12. Do tej pory zarówno na benzynie jak i LPG rysowało takie same wykresy - sinusoidy (owszem jest emulator). A nie jest zastanawiające, to opóźnienie spalania stukowego, zarówno na benzynie, jak i LPG - wartości "5 CA" na 1 i 2 cylindrze oraz wartość "1 CA" na 3 i 4 cylindrze (gdzie wzorcowo powinno być "0" wszędzie - tak miałem do tej pory) ? Jaki wpływ ma regulacja gazu do opóźnienia spalania stukowego na benzynie (takie same wartości zarówno na benzynie jak i LPG) ? Regulacja instalacji była robiona w styczniu 2016 r., problemy pojawiły się teraz jak się ciepło zrobiło na zewnątrz.
  13. Problem: na gorącym silniku strzały w układ dolotowy na LPG (pojawił się wraz z nadejściem wiosny, kiedy temperatura na zewnątrz wzrosła do około 20 stopni, jak temperatury są niskie nie ma żadnych strzałów). Od razu podejrzenie padło na układ zapłonowy, przed wymianą świec i modułu dis (cewki zapłonowej): Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,1 CA Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,2 CA Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA Zacząłem od wymiany świec z NGK V-Line 23 na NKG V-Line 23, jednak problem nadal występował. Zainwestowałem w moduł DIS (cewkę zapłonową) również firmy NGK. Po wymianie świec i modułu DIS, następujące parametry: Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,5 CA Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,5 CA Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,1 CA Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,1 CA Zarówno na benzynie jak i LPG. Natomiast jeszcze jedna kwestia, która mnie zaniepokoiła - na benzynie sonda lambda rysuje ładne wykresy, natomiast na LPG wykres wygląda jak cięcie brzytwą, 4 - 1074; 4-1074; 0-1074; 4-1074 (tylko te dwie wartości).
  14. Wydaję się, że trzeba będzie pogłębić ten 1% ... Dzisiaj, jakby nigdy nic - rano podświetlenie prawidłowo załączyło się ze światłami i działało cały czas. Teraz wieczorem, po załączeniu świateł nie działało, ale wystarczyło lekko klepnąć palcami w kokpit bezpośrednio nad zegarami i oświetlenie podczas całej jazdy normalnie działało. Reasumując, póki co w sporadycznych przypadkach, gdy podświetlenie nie załączy się, wystarczy bardzo lekko klepnąć palcami w kokpit nad zegarami i załącza się.... W związku z tym, gdzie konkretnie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy, jak "doraźne" metody przestaną działać ?
  15. Witam, Nie działa mi podświetlenie zegarów: obrotomierza, prędkościomierza, stanu paliwa. Wyświetlacz TID - działa. Ponadto, wyświetlacz TID reaguje na pokrętło od ściemniania lub rozjaśnia oświetlenia. Wyświetlacz przebiegu kilometrów - działa. Wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej - działają. Podświetlenie konsoli środkowej, pokręteł i przycisków - działa. Oświetlenie tablicy rejestracyjnej i halogeny przód + tył - działają. Czy możliwe, że nagle przepaliły się wszystkie 3/4 (nie wiem ile ich jest) żarówki ? Do tej pory nie było ubytków w oświetlenie na desce rozdzielczej. Chyba, że padł bezpiecznik, ale który (numer) jest odpowiedzialny za oświetlenie zegarów ? Proszę o pomoc, z góry dziękuję. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.