Jump to content

lnk

użytkownik
  • Content Count

    321
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1d 49m 53s

1 Follower

About lnk

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    B-B

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wychodzi więc w moim przypadku (90% przebiegu w trasie, głównie poza domem), że mam czas na amortyzację 1,5 rocznego obecnie auta spalinowego i za ~4-5 lat mam nadzieję że zasięgi i sieć będą na tyle rozwinięte ze pójdę w elektryka (o ile będzie jeszcze jakiś wybór 😀). No i cena musi pójść w dół.
  2. Samo "paliwo" to łajnie wychodzi. Nie do pobicia. Eksploatacja też spoko. Tak dostosowując do mojego sposobu użytkowania to ciekawi mnie jakby to wyszło gdyby 80% tankować w trasie, a 20% w domu (nie wiem jakie stawki obowiązują za płatne tankowania).
  3. Ja mam gumową matę rezaw więc nigdzie nie "przykleję" takich stoperów. Na drobnicę używam natomiast organizerów przyczepionych na rzepy do oparcia kanapy. W razie potrzeby biorę w sklepie pudło tekturowe i działa (używam go następnie jako śmietnik w garażu).
  4. Nie wiem jak z nowszymi TSI ale jak miałem 1.2 105KM to były problemy z pompą wody. 2 razy wymieniałem (raz na gwarancji 60kkm, raz prywatnie 115kkm). Ciekły niestety.
  5. U mnie to wygląda tak: - z okresu gum Turbo pamiętam dwa auta marzenia: Honde NSX i Mazdę MX-5 (I gen). Hondy pewno nigdy nie kupię ale Mazdę mam od ponad 10 lat. - z okresu startowania w KJS i jeżdżenia na rajdy, marzeniami były: Toyota Celica 4WD, Lancia Delta Integrale, Sierra/Escort Cosworth (trochę mniej Sunny GTi-R i 323 GT-R) a poźniej Lancer Evo6 najlepiej Tommi. Celice kupiłem 2 lata temu (z braku środków zwykłe 2.0), na Lancie i Miśka pewno nie będzie mnie stać, ale może uda się kiedyś kupić Celice Turbo 4WD. - obecnie co mi się podoba? Z wiekiem doceniam piękno starszej klasycznej motoryzacji- lata 70te. Fajna jest Toyota 2000GT, Alfa Gulia Sprint GT, Lancia Stratos a z bardziej przyziemnych BMW 3.0 CS E9. No i jeszcze raz na czas marzy mi się Renault Spider (w wersji bez szyby czołowej) z końca ubiegłego wieku.
  6. Jak dla mnie brać młodszy. Mam w domu dwa auta do codziennej jazdy - jedno typowo miejskie robi 5kkm/rok w trybie 1-3km stop i tak x -razy/dzień, drugie uniwersalne, bardziej w trasy 25km/rok. Dużo więcej kosztuje mnie utrzymanie auta z małym przebiegiem, aku niedoładowane, hamulce siadają, wydech rdzewieje, sprzęgło ledwo dycha. Z autem robiącym większe przebiegi, jeżdżącym po autostradzie, raz na czas "wypalanym" w wielogodzinnej jeździe, nic się nie dzieje. Moje obserwacje są więc takie że mały przebieg niestety dobrze autu nie robi, na ogół jest powiązany z jadą w mieście/na krótkich dystansach, z zimnymi startami i większym zużyciem podzespołów. Większy przebieg na ogół oznacza że auta raz na czas ruszy w trasę co oznacza mniejsze zużycie eksploatacyjne. Ale jak to w życiu przypadków mogą tyć setki i dużo zależy jak kto o auto dbał.
  7. Tylko pytanie czy te fotele z tyłu mają isofixy (wszystkie 3 czy tylko dwa skrajne fotele).
  8. Jeżeli chcesz isofix na wszystkich fotelach to raczej trzeba szukać aut gdzie z tyłu są trzy identycznego rozmiaru fotele. Jeżeli środkowy jest pomniejszony względem zewnętrznych to nie będzie tam w większości przypadków isofix'a.
  9. lnk

    Siła promocji

    Nie tylko, w bliźniakach 500X/Renegate masz od 1.0T do 2.0 Multijet, teraz wchodzi PHEV. Jest i manual i automat. 2WD i 4WD. Jest też trailhawk będący namiastką prawdziwego Jeepa który dojedzie dalej niż typowe Suvy. Cena podstawy też niecałe 70 tysięcy. Jest więc alternatywa.
  10. lnk

    Siła promocji

    Vitara i S-cross maja dobra cenę, są SUV-ami więc się sprzedają. Do tego dochodzi niezawodna technologia Suzuki (zobaczymy jak będzie z 1.0 T i 1.4T), oni nie kombinują tylko produkują głównie w oparciu o sprawdzone podzespoły. Ja sam jak w 2018 zmieniałem samochód bylem bliski kupna Vitary 1.6 120KM, ale ostatecznie po 2-ch jazdach próbnych wyszło ze to auto nie dla mnie. Kilometry nabijam w trasie a tam niska masa nie bierze się znikąd -cieniutkie drzwi i tapicerki, bardzo słabe wygłuszenie. Bardzo głośno w środku. Ostatecznie odpuściłem. Ale do jazdy po mieście, wiejskiej/podmiejskiej w sam raz.
  11. lnk

    No i wykrakaliscie

    Moja Pani często przemieszczająca się po mieście wypatrzyła takie Jimniaki jak parkują nad wysokimi krawężnikami, na garbatych skwerkach i tez mnie męczyła że chce takie. Miałem zdanie takie jak Ty -jakaś głupia moda bo to twarde, niewygodne, tylny napęd na czarnym (więc kobietę na deszczu obróci), niestabilne w zakręcie, itd ale że z kobitami się nie dyskutuje to pomyślałem, a co tam kupię i będę miał wózek aby podjechać w weekend na narty i wbić się w zaspę pod samym wyciągiem. Ale wszedł nowy model z jego popytem, że ceny starej wersji tak poszły do góry ze mi przeszło. Wymieniłem Yarisa żony na coś nowszego, ale jak ceny Jimny spadną to kto wie...
  12. lnk

    Scala za 65 kPLN

    Mając obecnie np. nowa Corolkę od 69990 nie dziwię się że ludzie wybierają japońca zamiast Skody za 65-67 tyś. Łatwo można zauważyć jak kiedyś wyglądał Rapid w statystykach sprzedaży, jak stoi Scala, i jak pnie się górę Corolla. Klient patrzy przez pryzmat ceny do tego co auto oferuje i Skody w tej kwestii, co nowy model, wypadają coraz słabiej vs. konkurencja (choć znajdą się tez modele które jeszcze są konkurencyjne, ale dla mnie to nie Scala).
  13. lnk

    Kombi do 100kpln

    To jest jasne, ale wiele miast ma strefy -czym bliżej centrum tym wyższa norma euro, czy też wjazd tylko hybryd/elektryków. Na pewno jest szansa że hybryda dojedzie bliżej centrum niż elektryk, na pewno nie na odwrót. Dochodzi tez kwestia możliwych podatków ekologicznych za posiadanie auta (które są już stosowane u niektórych zachodnich sąsiadów), hybryda znowu powinna być górą. Ale tak naprawdę co do "eko terroryzmu" to na razie gdybanie, co będzie za xx lat, jak będzie w PL. Trzeba czekać, choć trend jest raczej jasny - 100% elektryki. Co do auta na 10 lat to patrząc co ostatnimi czasy dzieje się z hybrydami Toyoty (silniki/skrzynie/gł.podzespoły bezawaryjne, przebiegi nawet 500-700kkm) vs. wpadki innych producentów spowodowane głównie dopieszczaniem downsizingu i skrzyń dwusprzegłowych to ja bym szedł w hybrydę. Wiesz że te 10 lat pojeździsz i dobrze sprzedaż.
  14. lnk

    Kombi do 100kpln

    Ja bym szedł ta drogą. Jak na 10 lat to nie wiadomo czy spalinówką za parę lat wjedziesz do centrum miasta. Hybrydą prędzej.
  15. Wiele zależny ud konstrukcji reflektora -czy jest odbłyśnik, czy soczewka, jeżeli odbłyśnik to jak jest duży, na jakiej wysokości są refl. zamontowane, jakie jest napięcie, itd. W dobrym układzie H4 może bardzo dobrze świecić Co do żarówek to norma homologacyjna czyli regulamin ECE 37 mówi że H7 mają 1500lm +/-10% a H4 1650/1000lm +/-10%. Dużo więc zależy od wykonania samych żarówek bo zakres tolerancji to 20%.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.