Jump to content

lnk

użytkownik
  • Content Count

    362
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1d 13h 46m 27s

Community Reputation

92 Normalny

1 Follower

About lnk

  • Rank
    leniwy kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    B-B

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. lnk

    Hak...

    Ja montowałem Auto-Hak Słupsk z holenderskim systemem wypinania kuli. Nasi robią ramę, wypinany wertykalnie system kuli dają Holendrzy. Zalety: nacisk pionowy na kule 100kg, po demontażu nie widać że auto ma hak (ale to zależny tez od modelu samochodu). Wożę własnie rowery na platformie od 2-lat, do tej pory ok 7-8 tyś km. przejechane z rowerami, wszystko OK.
  2. Moim zdaniem za te 6-7 lat popyt na proste i tanie w utrzymaniu auta będzie większy niż obecnie. Obecne auta są naszpikowane elektroniką, wszystko na dotyk, GPFy, tańsze materiały, mniejsze naddatki konstrukcyjne, nie przewidziana technologia naprawy -tylko wymiana, itd. A tipo z silnikami Fire dalej pozostanie proste, łatwe w naprawie i przewidywalne kosztowo. Co do eko, to możemy się zdziwić, jak zrobią strefę bezemisyjną w centrach miast i wysoką normę EURO poza centrum. Stanie się to szybciej niż myślimy. Wyjdzie dekret z np. 5 letnim okresem dostosowania i nikt nie będzie nikogo pytał czy mu pasuje czy nie.
  3. Mieliśmy taką akcję w robicie. Kolega jechał główną droga przez miasto, dwupas, gdzie co skrzyżowanie są kamery i dużo stacji, handlu przy drodze też często z dostępną kamerą. Gość wyjechał z podporządkowanej, uderzył kumpla na wysokości przedniego koła i pojechał dalej. Niestety pościg nie był możliwy bo dostał wahacz. Sprawa zgłoszona policji, niestety umorzona. Nie mogę tego zrozumieć, co 300m kamera na drodze i nie byli w stanie znaleźć sprawcy, szlak mnie trafia jak o tym gadamy. Finalnie zrobione z AC.
  4. hej, Wrzucę dwa zdania od siebie bo od przeszło dwóch lat śmigam Fiatem, a wcześniej 7 lat śmigałem Skodą. Oba zakupione jako nowe. Jakie Tipo jest każdy widzi, to poprawny kompakt, dość przestronny z prostą i sprawdzoną techniką. Nie ma w nim nowinek, nie ma flokowanych schowków w drzwiach ale jako środek transportu trudno mu coś zarzucić. Po Golfie na pewno poczujesz różnicę w właściwościach jezdnych (bo moc to wiadomo). Tipo to relaksacyjny samochód, dość miękki ale wygodny, nawet w dłuższych trasach. Zawias i ukł. kierowniczy są poprawne ale nie nadążają za T-jetem. Silnik naprawdę się im udał, trzeba kupować zanim normy EURO go nie zabiją. Płynnie rozwija moc, jeździ mi się lepiej niż 1.2 TSI który w pewnych zakresach miał duży przyrost momentu po czym słabł z obrotami. No i gaz lubi, i tuning lubi. Takich silników z prostym Turbo MPI już nie ma. Mi pali 0,6l więcej niż TSI więc bez tragedii. Auto jest solidnie zmontowane, u mnie nic nie trzeszczy, zużycia póki co nie widać. Utrata wartości jest naprawdę mała. Jak pisałem na grupie Fiata u mnie - nowe 62,700, po roku 61,320, po dwóch 57,475. Wszystkie wyceny z kalkulacji AC w PZU. Taką mam stałą wartość gwarantowaną polisą. Pytanie w jakiej cenie uda Ci się kupić, ale w czasach kompaktów za 80-100 tyś, Tipo znajduje swoją niszę. Miałbym więcej hajsu pewno kupiłbym coś innego, ale jak kupowałem to za 60+ z nowych z turbo motorem i jakimś wyposażeniem lepszym niż zaślepka to wybór był naprawdę ograniczony. Popatrz ewentualnie na Astrę albo Megankę bo swego czasu tez były sensownie wyceniane. Cała reszta to + 10/15 tysięcy.
  5. W mieście, szczególnie dużym, zaleta 4wd to zapewne łatwiejsze włączanie się do ruchu na śliskim. Masz lukę, dajesz gaz i się wbijasz. Z jedną ośką mielisz kołami, więc musisz czekać na większa odstęp aby wbić się do ruchu. Pewno powiększa się też teoretycznie liczba miejsc gdzie możesz stanąć w zimie, mała zaspa wskakujesz, z ośką omijasz. Ale prawdę mówiąc jak ktoś nie mieszka w górach gdzie zimy jeszcze występują, nie ma ostrego podjazdu do domu, ect to 2wd spokojnie wystarcza 99% użytkownikom. Moja mama ma Pandę 1.2 4x4, 10latek, nic się nie dzieje. Pewno oprócz spalania, żadnych dodatkowych kosztów....zapomniałem tłumik dużo droższy, bo zamienników nie było za bardzo. Ale napęd petarda, ciężko to zakopać, idzie jak przecinak. Teraz w sumie wystarczył by jej 2wd, ale przed emeryturą jeździła tam gdzie 4wd był pomocny i kobieta stresu nie miała.
  6. Tipo HB lub SW 1.6 AT. Prosty, wolnossący, bez wodotrysków, raczej dla spokojnie nastawionych kierowców, ale póki co nikt nie zgłasza problemów z tym motorem i skrzynią, no i gaz lubi. Z nowszych konstrukcji to może być najtańsza opcja.
  7. Dokładnie w Tipo jest jak piszesz, kilka sekund i komunikat znika, jak masz kamerę cofania i włączasz silnik na wstecznym to komunikat się nie pojawia od razu, tylko obraz z kamery, dopiero po przejściu na bieg do przodu komunikat wraca na te kilka sekund. Android Auto aktywuje się od razu bez żadnego komunikatu, bez niepotrzebnych operacji, wystarczy wpięcie kabla. Ale ponieważ w świecie automotive zmiany softów są na porządku dziennym to pewno w wielu markach wersja modelowa MY' może działać na innej zasadzie. Producenci z jednej strony bronią się przed roszczeniami jak i z drugiej chcą ulepszać dla satysfakcji klientów
  8. Mi się podoba. Fajne ostre przetłoczenia blach i zadziorny charakter. Do tego dojdzie solidna technika i jest fajne auto. Pewno rynku w EU nie zwojuje ale jest premium opcją dla widocznych na każdym kroku M-B/BMW/Audi.
  9. lnk

    Boxy na dach

    U mnie w robocie dwóch kolegów ma boxy Taurus, jeden ma Altro, drugi sporo mniejszy Extreme. Bez problemu pożyczają znajomym będących w potrzebie, więc boxy często w użyciu. Ja już 3x brałem "za flaszkę lokalnego trunku" na tydzień w alpy model Altro i wszystko super. Znacznego zużycia na kilkuletnim boxie nie zauważyłem. Nie mam porównania ale funkcjonalność dla mnie tez OK. W trasie jeżdżę przez noc +/-120 km/h bo dużo ograniczeń jak i kwatera od południa to nie ma co gnać. Przy tych prędkościach cisza, niespecjalnie słychać ten plecak na dachu. W sumie kupiłbym taki sam, ale że używam raz do roku jadąc na narty +/-1000km (lokalnie wystarczają mi belki + uchwyt narciarski które mam) to będę pożyczał. Jak masz wjazd do garażu to zwróć uwagę na wysokość boxa jak i całego zestawu. Ja z boxem miałem ~5cm luzu, jak ktoś korzysta na codzień i ma wyższe auto to może mieć problem.
  10. Ja wprawdzie nie mam LPG ale na przeglądach 15/30/45 kkm lałem MOTUL X-clean 5W-40. Dość popularny, zgodny z norma Fiata olej, alternatywa dla drogiej Seleni. Kwestia to wymieniać max co rok/15kkm i silnik na lata.
  11. lnk

    Mały szybki

    Jak pasowało C2 to popatrz może na Twingo RS. Będzie w podobnym charakterze a da się kupić młodsze, ceny tez ma niezłe tylko wybór mały więc trzeba poczekać aż coś się trafi. Poza tym zostaje wysokoobrotowa Japonia. Wymieniany tu już Swift to super opcja. Jeżeli chcesz się bawić w dalszy rozwój pod względem mocy to uturbiony Abarth. Silniki starej szkoły z dużym potencjałem na 200+, którego współczesne popularne silniki projektowane przez księgowych nie oferują. Ja osobiście mimo że od 2009 mam na codzień już trzecie auto z turbiną (TCe, TSI, T-jet), to jednak do zabawy, przejażdżek relaksowych skłaniam się ku wysokoobrotowej konstrukcji.
  12. Mam od dwóch lat ten sam zestaw. Ogólnie mocno eksploatowany, w tym 2 wyjazdy 1000+km i kilkanaście 500+km od domu, oraz wiele weekendów lokalnie. Super prosty i szybki montaż, stabilność konstrukcji. Wychodziłem z założenia że bagażnika nie kupuje się na rok, nie są to belki pod dane auto ale rzecz którą możemy używać przez wiele lat zmieniając kolejne samochody. Dlatego wg. mnie warto dopłacić do jakości i solidności, jak używałbym 3x w roku to wolałbym wypożyczać.
  13. Po staremu, ja robiłem teraz z miesięcznym opóźnieniem i żadnego problemu nie było (mowa o mx-5 którą jeżdżę tylko weekendowo, więc stała spokojnie w garażu aż sytuacja trochę ochłonie).
  14. Jak z placu i to rocznik 2020 to wybór pewno znikomy, dealerzy na początku 2020 pewno skupiali się na wyprzedaży 2019, po czym wszystko stanęło i pewno mało co dojechało przed chaosem z koroną.
  15. @Cinos No i z takimi cenami to VW rozwalił system. Silnik już w podstawie wystarczający na codzień, dobrać pakiet wyposażenia do upodobań i w dobrej cenie mamy dobry samochód. Ciekawe jak z dostępnością.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.