Jump to content

lnk

użytkownik
  • Posts

    444
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Lokalizacja
    Polska Południowa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

lnk's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/19)

177

Reputation

  1. lnk

    [KzAK] A klasa

    Miało być 5 miesięcy a Kijaneczka dotarła po niecałych 2-ch. Auto odebrane, właściciel zadowolony. Spostrzeżenia po pierwszych 170km: - bardzo mało pali (póki co średnia z kompa 4,7- dla pierwszych spokojnych przejażdżek drogami lokalnymi) - wszystko bardzo przejrzyste i ergonomiczne w obsłudze - nawet fajna dynamika, 84KM w tej budzie, wokół komina spokojnie wystarcza. Zadziwia mnogość gadżetów i poziom wyposażenia (jak na klasę A) i to w cenie najtańszego Up'a. Na więcej spostrzeżeń przyjdzie czas
  2. U mnie w rodzinie jest od 4 lat Ducato półintegra 2006r. (końcówka gen.II) która zastąpiła alkowę Ducato 92r kupioną jako tester czy się spodoba. 2x skorzystałem z użyczenia i co mogę doradzić to zwróć uwagę na na DMC i wagę auta gotowego do jazdy. Jak zatankujesz na maxa zbiorniki wody+ wrzucisz rodzinę i graty wakacyjne to łatwo przekroczysz DMC a kontrole na zachodzie to nie rzadkość. Mnie raz kontrolowali i gdyby nie to że zjeżdżałem do PL i zbiorniki były puste, żarcie wyżarte to bym łatwo przekroczył DMC. Poza tym nie warto przesadzać z wymiarami, przy wymiarach ponad 6m+ nie łatwo o parking w miastach, manewrowanie w wąskich uliczkach to challenge, itd. Wszystko zależy czy preferujesz objazdówkę czy bardziej stacjonarnie. Ja preferując częste zmiany miejsc i brak większego planowania myślę obecnie o campervanie (małym, zwartym w stylu Ducato II Hymer Magic).
  3. W głównym wozie wymieniam wszystkie filtry co 15kkm, co oznacza u mnie co 8-9miesięcy. W samochodzie żony który jeździ tylko wokół komina (3-5kkm/rok) wymieniam w zależności od wzrokowego stanu zużycia (zabrudzenia)
  4. lnk

    Skoda Fabia 2022

    Ciekawe czy będzie plastikowa kierownica, dziura na radio i przemielony plastik. Zastanawiam się po co dają w cenniku te najtańsze wersje z ogołoconym wyposażeniem (np. brak klimy) jak i tak nikt tego nie kupuje. No chyba że tym razem Skoda nas zaskoczy na +
  5. lnk

    [KzAK] A klasa

    Też tak chcieliśmy, ale niestety takich aut nie ma. Nawet ta jedna sztuka co stała w salonie to byłaby do odbioru w czerwcu, sprzedawca powiedział: a co będziemy pokazywać jak Panu sprzedamy? Zresztą jak potem ma się jeździć te 5-6 lat to lepiej poczekać do tych 5 miesięcy i mieć co się chce a nie co było, to nie piekarnia (mowa o ważnych cechach auta- większym silniku, dużo lepszym wyposażeniu, a nie np.kolorze). Argumentu finansowego tez zbytnio nie było. Dodatkowo w omawianym przypadku w lecie wyjazdowo bardziej udziela się wspominana C-klasa, maluch więcej jeździ poza sezonem letnio-wakacyjnym, wiec ojciec przełknął to 5 miechów. Ale co osoba to inna sytuacja, ale racja zawsze chce się nowe na już.
  6. lnk

    Rok z Tipo

    No to mam ten sam, produkcja koniec stycznia 2018. Mam nadzieje że z nienacka nie klęknie.
  7. lnk

    Rok z Tipo

    U mnie brak luzów, był pierwszy przegląd rejestracyjny i wszystko cacy. Hamulce, amorki seryjne i też się trzymają. Zaciekawiłeś mnie tym tematem. Jaki to był dokładnie aku? Daj znać, dzięki. Sprawdziłem, u mnie siedzi 63Ah, 450A by MUTLU. Nie znałem marki aż sprawdziłem, to turecki klepacz aku, działający od 45r. i sprzedający rocznie 6 milionów sztuk. Domyślam się ze inne tureckie montownie tez po Mutlu sięgają. Tak samo, $$$ na nowe nie wyczaruje z rękawa, za dużo trzeba by dopłacić a Tipo spełnia obecnie wszystkie potrzeby.
  8. lnk

    Rok z Tipo

    No i 3 rok minął... 73kkm za nami, z powodów covidowych przebieg roczny trochę spadł ale auto dalej dzielnie spełnia swoją funkcję wożąc rodzinę na krótsze lub dłuższe wycieczki po kraju i Europie. Cóż się wydarzyło przez ten rok? W zasadzie nic. Absolutnie nic się nie zepsuło, nie widać specjalnie oznak zużycia, nic nie trzeszczy, wszystko trzyma się kupy jak powinno. Plusy i minusy pozostają bez zmian; Tipo to wygodny, przestronny kompakt, bezproblemowy i tani w eksploatacji. Silnik 1.4 T-jet to optimum moc/osiągi dla tej wielkości kompaktu; choć zawsze chciałoby się więcej, do normalnej jazdy, rodzinnego użytku nic więcej nie trzeba. Trochę statystyki z 73kkm: Średnie zużycie paliwa- 6,80 l/100km. Całkiem przyzwoicie jak na T-MPI. Choć przebieg robiony w 90% trasie bez zbędnego pośpiechu, to uwzględniając obciążenie (co roku ok. 6-7km z rowerami na haku, z 1-2kkm z nartami na dachu) nie wychodzi duże to spalanie. - koszt 100km paliwo - 31,60 zł, - koszt 100km paliwo i koszty eksploatacji - 42,84 zł - koszt 100km całkowity z utratą wartości - 57, 24 zł Po 3 latach wartość spadła o 9200zł ( wg. wyceny wartości z polisy PZU). Koszty uwzględniają przeglądy ASO (15/30/45/60), full pakiet PZU (OC/AC/NW/Ass 1000km+/stała wartość/ubezp.,zniżek), koszty zachcianek ( kosmetyki detailingowe, chemia silnikowa, drugie alu koła, etc). Co dalej? Z auta jestem bardzo zadowolony, nie myślałem o zmianie, ale jeżdżąc po salonach w poszukiwaniu klasy A dla ojca, napaliłem się że może podepnę się, kupimy 2 auta (C dla mnie, A dla ojca) to będzie taniej. Ale chcąc auto z podobnym wyposażeniem jak moje Tipo (pomijając systemy bezpieczeństwa, których Tipo nie ma, a na których mi nie zależy), podobnym silnikiem i gabarytami trzeba zostawić w salonie obecnie koło 100tyś. Szkoda kasy, dopłata była by ogromna a w zamian nic specjalnie lepszego w sensie użytkowym by się nie dostało. W zamian chodzi mi klasyk no.3 po głowie. Jeździmy więc dalej. Każdemu życzę tak bezproblemowego auta jak Tipo. Jak Europa się odblokuje to następna relacja koło 100kkm
  9. Niekoniecznie tak jest że to różne światy. Ja w Tipo wymieniałem po uderzeniu kamieniem w serwisie szyb Pilkington 550 z montażem (i to lepszy bo z folią wyciszająca, std był za 500) w ASO 2500zł Pilkington bez wyciszenia. Dodatkowo nawet mały serwis szyb wymienia rocznie ok.1000 szyb, ma duże doświadczenie i umie to dobrze zrobić, w ASO różnie z tym bywa, robią to dość rzadko. W sytuacji gdy pod szybą są radary/czujniki problemem może być czy serwis szyb umie skalibrować kamery, ale usługi takie już zaczynają się pojawiać na rynku. Pewno w niektórych przypadkach pozostanie ASO i przebitka xx-xxx%.
  10. lnk

    [KzAK] A klasa

    To jest chyba standard dzisiejszych czasów, że aut od ręki nie ma, a jak są to trzeba iść mocno na kompromis a nie o to chyba chodzi wydając dość sporo gotówki. Ze względu na ilość dostępnych "niedobitków" ceny nie są też niższe niż na zamówienie (mowa cały czas o A klasie). W przypadku Kii dostępna była 1szt wersja 1.0 M (stojąca na salonie), wersji 1.2 L nie mieli a taka została zamówiona. Podobna sytuacja we wszystkich salonach 4-6miesiecy, jedynie Suzuki było by szybko. Wygląda że ludzie wyciągnęli pieniądze ze skarpet, jak i sytuacja niedoboru na rynku stali/półprzewodników/tworzyw nie pomaga w produkcji aut i zaspokajaniu popytu.
  11. lnk

    [KzAK] A klasa

    No i wygrała najbardziej rozsądna, najlepiej wyposażona i jednocześnie jedna z tańszych ofert. Kia zamówiona. Odbiór do końca września, choć sprzedawca deklarował że umowa asekurancka i typowo przypływają po 3-3,5 miesiącach. Zobaczymy.
  12. Nic z tych rzeczy. Po prostu dawniej zawsze rejestrowałem na siebie auta którymi tylko ona jeździ (tak zawsze wychodziło bo było łatwiej załatwić - albo była zameldowana w innym województwie i nie po drodze z rejestracją, albo była w ciąży a urząd się uparł że musi osobiście stawić się też współwłaściciel) Jak pieczątki się skończyły i musiałem zmienić dowód to stwierdziłem, kobita jeździ już z 10 lat niech sobie buduje historie ubezpieczeniową i dopisałem ją. Ponieważ miałem pakiet OC/AC po wydaniu nowego dowodu, już z współwłasnością na żonę zadzwoniłem to zgłosić do ubezpieczyciela i przyszła rekalkulacja. Musiałbym sprawdzić ile $ więcej. Było to 4 lata temu w Proama. Czy to standard nie wiem. Swoją drogą w kalkulatorach OC/AC jest pytanie czy auto ma współwłascicieli i jakie mają zniżki więc coś jest na rzeczy. Edit: znalazłem; w 02/2017 na mnie był pakiet OC/AC za 890zł, po dopisaniu żony w 09/2017 wystawili aneks za 913zł. Dopłata więc 23zł. Więc tragedii nie było.
  13. U mnie w takim przypadku była rekalkulacja i większa stawka (żona miała swoje ale auto zarejestrowane na mnie, jak się pieczątki w dowodzie skończyły postanowiłem ja dopisać no i podnieśli stawkę).
  14. lnk

    [KzAK] A klasa

    Wszystkie pod gaz chyba będą pożądane. W K/H proponowali instalacje pod silnik 1.2, mówiąc że całkiem dużo osób wybiera te silniki (także w Rio/i20) aby gazować. W naszym wypadku nie jesteśmy zainteresowani ale domyślam się ze może to być znaczący argument na tak. W dzisiejszych czasach dobrze gazowalna opcja MPI to wymierający gatunek.
  15. lnk

    [KzAK] A klasa

    Racja, te systemu czasami bardziej denerwują niż pomagają. Jak dla mnie przydatna funkcja to awaryjne hamowanie, zagapić/za późno zareagować na manewr przed nami, może każdy i wtedy taki system ratuje tyłek. Trzeba sprawdzić czy da się dane funkcje dezaktywować niezależnie, bo wtedy zostawiasz aktywne co Ci pasuje. Zwykłe kamery dostępne (w kii "L" w standardzie) i dla ściętego nadwozia HTB to spokojnie wystarczy.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.