Skocz do zawartości

Majkiel

użytkownik
  • Zawartość

    2296
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    10h 1m 10s

O Majkiel

  • Tytuł
    Mistrz Patelni
  • Urodziny 21.03.1980

Profile Information

  • Imię
    Krzysztof
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice/Knurów, Polska
  • Samochód
    Fiat, Ford

Ostatnie wizyty

1217 wyświetleń profilu
  1. Majkiel

    VeeDud Golf 8 wersja produkcyjna...

    Jak widać Niemcy uczą się Tylko Stilo w wersji 3d miał fajniejszy tył. Ten jest taki zwykły, taki golfowy. Brzydki nie jest, ale nic nie urywa. Oby z ceną nie pojechali
  2. Majkiel

    Nowa trucizna

    W zasadzie to masz rację, ale te wydatki rzadko kiedy się kumulują w jeden rok. Wiele z kosztów eksploatacji, jak na przykład klocki hamulcowe wymieniasz częściej, rozrząd też zależnie od marki, ale bywa że i co około 5 lat. Często będzie tak, że jeszcze przed ósmym rokiem padnie akumulator, trzeba będzie zmienić rozrząd, a opony po 6 latach pójdą na śmietnik. Każde auto i sposób użytkowania będzie inne, więc właśnie to wyczucie "że już czas" może być najbardziej istotne. Bratu ostatnio z dnia na dzień posypało się dwuletnie sprzęgło, robiąc je dwa lata temu zakładał, że wytrzyma dłużej. Dolicz jeszcze niższe koszty ubezpieczenia starszego auta oraz mniejsza utratę wartości. Ile Twoje Bravo czy moje Grande stracą albo straciły na wartości przez dwa lata, a ile takie nowe? Gorzej, jeśli zaczynają się większe problemy z blachą czy trudnymi do zdiagnozowania usterkami, gdzie wymieniasz to, tamto, a auto dalej ma problem. Albo taka sytuacja, że auto na nieprzewidzianych naprawach, nawet drobnych, ląduje raz w miesiącu. P.S. Jak wydech oryginał, to szkoda wymieniać, bo żaden "nowy" tyle nie wytrzyma Też mam oryginalny (poza plecionką) - 12 lat i 180kkm, z czego 150 na LPG
  3. Majkiel

    Przewozenie nart - jak?

    W zeszłym roku widziałem kilka aut z takimi wynalazkami, niektóre z "odległymi" rejestracjami. Skoro dojechali w góry, to jakoś to działa. Sam się 2-3 lata temu nad magnesem zastanawiałem, ale ostatecznie kupiłem belki i zamontowałem stary uchwyt na narty. A same belki nie tylko na narty się przydadzą - box, uchwyt na rowery, choinka przed świętami, większa szafka z ikei Jak nie chcesz wielkiego boxa, to na belki zamontuj zwykły uchwyt na narty, tańszy, nieduży w przechowywaniu i na pewno pewniejszy niż taki na magnes. A jak się belki nie sprawdzą to prędzej je sprzedasz niż taki uchwyt magnetyczny. Pewnie że boks lepszy, ale jak rzeczywiście cały rok masz się o niego potykać, a z nartami nie jeździsz często ani daleko, to aż tak się nie zniszczą i nie ubrudzą.
  4. Majkiel

    Przewozenie nart - jak?

    Model Relax 300 ?
  5. Majkiel

    Przewozenie nart - jak?

    Używany oczywiście? Czy jakiś nowy w takiej cenie wytargałeś? Też muszę poszukać, bo dotychczas woziłem narty albo z tyłu w aucie albo na dachu w "szczękach". Beskidy czy Zieleniec w miarę blisko, ile razy wiozłem nigdy nie były ani posolone ani brudniejsze niż przed załadowaniem, ale w tym roku jest nas więcej i poza nartami muszę coś jeszcze wrzucić na dach
  6. Majkiel

    Samochód demonstracyjny?

    Słowo klucz - cena. Przykład - ostatnie wyprzedaże rocznika we Fiacie - takiego lepiej wyposażonego Tipo można kupić z rabatem rzędu 10000 (nawet więcej za s-Design), więc demo powinno być konkretnie tańsze, bo jak masz mieć 1000zł różnicy pomiędzy nowym z zeszłego roku a identycznym, ale jeżdżonym jako demo, też z zeszłego roku, to lepiej brać w pełni nowe.
  7. Majkiel

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    Nie. Lepiej 5k dołożyć i astre J dziabnac;). A jak dołoży się i będzie 50tyś, to ktoś inny powie, "nie lepiej dołożyć 5000 i kupić coś lepszego niż tego grzmota Astrę?". I tak można w nieskończoność. A te niby tylko 5 tysięcy, to ponad 10% przy tej kwocie, i nie każdy kto ma 40 czy 50 ma jeszcze 5 w drugiej kieszeni. A nawet jeśli ma, to pytanie lepiej mieć Astrę czy Tipo za 50 czy Dacię za 40 i do tego kasę na przyjemności czy inne rzeczy?
  8. Majkiel

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    Oj tam, jeszcze niedawno większość aut nie miała regulacji i ludzi do dziś nimi jeżdżą
  9. Majkiel

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    Szerokości i bezawaryjności W tej cenie, to nie ma konkurencji. Daj znać jak się auto spisuje podczas jazdy z obciążeniem, czy bardzo głośno jest np, na autostradzie,
  10. Majkiel

    Mikrosamochody a bezpieczeństwo

    Patrząc na testy Euro NCAP myślałem że będzie gorzej, że rozleci to się przy pierwszym kontakcie z przeszkodą. Chociaż to co tam testowali wygląda na w miarę nowe konstrukcje, a to co jeździ po drogach to często stare Ligier'y czy Microcar'y.
  11. Majkiel

    1.3t Renault co to za silnik ?

    Tak jak pisali poprzednicy, następna 1.2 TCe. Też zwrócił moją uwagę, ale póki co zbyt nowy i niewiadomo ile pali, jak sprawują się wersje 100, 115, 130KM , czy są jakieś większe problemy. Montują go w Megane i w Dusterze. W sumie dość "duży" jak a dzisiejsze czasy silnik i co ciekawe nie mniejszy a większy od poprzednika. A jakie wersje? Najsłabsze czy może mocniejsze?
  12. Majkiel

    Poszukiwania auta cd.. 407 AT

    Ludzi może nie zabraknie, ale aut które można od a do z samemu ogarnąć. Kilka, no kilkanaście już lat temu, o mechanice miałem takie pojęcie, że o ile z grubsza wiedziałem jak co działa, to do samodzielnej roboty nie za bardzo. Ale 10 lat temu kupiłem nowe auto, Uniak został i coś tam zacząłem dłubać. W sumie największym problemem są stare zapieczone śruby, które są czasem "na okrągły klucz" W nowych autach, o ile z zawieszeniem, klockami itp. można sobie poradzić, to już silnika czy skrzyni bym nie tykał.
  13. Majkiel

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    W sumie to lepiej żeby biodegradowała się kierownica niż progi czy podłużnice
  14. Majkiel

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    Czyli pozostaje mieć nadzieje, że albo kolega trafił na ten egzemplarz który jest wyjątkiem potwierdzającym regułę, albo taki z niego kierowca Było już w kilku wątkach W sumie 150kkm przebiegu po mieście to co najmniej dwa razy tyle dla nazwijmy to normalnej, mieszanej eksploatacji i to co 3-4 razy tyle w trasie. W124 to to nie jest, ale tragedii nie ma. W internecie były wpisy o półmilionowych Loganach, także mechanicznie Dacia daje radę, ale pokazywali zdjęcia wykruszonej kierownicy czy pedałów
  15. Majkiel

    Poszukiwania auta cd.. 407 AT

    Wydaje mi się, że to jest inny typ klientów. Pierwsi mają np 30-40 tyś i zastanawiają się kilkuletni niepewny czy nowa Dacia, albo mają ciut więcej i rozważają w miarę młode używane czy Tipo/Astra/Rapid. Szukają auta na kilka lat, żeby zawiozło ich na wakacje i tak dalej. A druga grupa to ludzie, którzy mają do 10-ciu tysięcy i o nowym nawet nie mają co marzyć, dodatkowo nie chcą zbankrutować na paliwie więc szukają LPG i jako namiastki luksusu klimy. Auta szukają głównie na dojazd do roboty, często są to auta do dorżnięcia - używane do poważnej awarii albo biodegradacji. Przy takiej kwocie wiadomo, że kupuje się auto stare, w jako takim stanie. A tacy co mają 10-20 tyś zł są chyba najbardziej Chcą auta które wygląda jak nowe i jest bezawaryjne, pomimo tego że swoje lata już ma. Handlarze oferują pudrowane trupy, ociekające plakiem, z nierealnym przebiegiem i często po naprawach blacharskich. Tylko prawdopodobieństwo poważnej awarii w nowym, jest dużo mniejsza niż w używanym. Dodatkowo w nowym wiesz że w razie czego jest gwarancja, przez 2-3 lata jedynie za przeglądy trzeba tych 500-1000 zł zapłacić i nie będzie niespodziewanego wydatku. A w używce? Do końca nie wiadomo czy kolejny dzień coś się nie rozsypie i z marszu nie trzeba będzie wydać 2000 albo więcej. Wiadomo, 100 kkm w mieście, to tyle co 400 kkm na trasie, ale kupując używane, nie ma gwarancji, gdzie był samochód eksploatowany. Tych 400kkm w trasie, zmienia się na magiczne 195 i jest dobrze O historiach wypadkowych nie mówimy nawet. Do tego assistance - dla aut powyżej iluś lat jest drogie albo nie można wykupić.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.