Skocz do zawartości

Majkiel

użytkownik
  • Zawartość

    2131
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

286 Przezacny kompan

O Majkiel

  • Tytuł
    Mistrz Patelni
  • Urodziny 21.03.1980

Profile Information

  • Imię
    Krzysztof
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice/Knurów, Polska
  • Samochód
    Fiat, Ford

Ostatnie wizyty

1062 wyświetleń profilu
  1. Majkiel

    Nokian WR D3/4 - konkurencja

    Nie jeździsz zbyt często po ostrych krawężnikach? Różne opony widziałem, ale tak wygryzionych to jeszcze nie. ... a zastanawiam się nad WR D4 do Fiesty od żony.
  2. Majkiel

    UNO 1.4 - czujnik temperatury

    W tym silniku są dwa czujniki. Jeden czujnikw kolektorze dolotowym, a drugi w głowicy. 1. Czujnik koło paska rozrządu - to czujnik temperatury cieczy chłodzącej dla wskaźnika na tablicy liczników. 2. Czujnik w kolektorze dolotowym - koło modułu zapłonowego (chyba przy cewce) - to czujnik temperatury płynu do komputera. Nie wiem czy w 1.4 jest taki sam jak w 1.0/1.1, ale jeśli tak, to czujnik ten wygląda tak:
  3. Majkiel

    EV AK Pionierzy!

    Wszystko zależy jeszcze od ceny. Jeśli to pudełko będzie w miarę tanie, to nawet jak będzie dwuosobowe sprawdzi się jako środek transportu do pracy. Nawet nie musi mieć mega zasięgu. Po co dzień w dzień wozić powietrze w dużym aucie jadąc samemu, jam można takim pudełkiem, którego dodatkowo nie trzeba tankować tylko wieczorem albo pod firmą podłączyć do gniazdka. Rano dziecko do przedszkola/szkoły, potem do pracy, z powrotem odebrać dziecko, szybie zakupy i do domu. Jeśli do tego będą konkretne ulgi (tańsze parkowanie, przeglądy, ubezpieczenie, strefy tylko dla elektryków) to takie toczydełko jako kolejne autko ma rację bytu, tylko raczej dla posiadaczy domków, którzy mają gdzie postawić i naładować takiego elektrycznego smarta Niestety, cena pewnie będzie jak za przyzwoity segment A, osiągi raczej mizerne i nawet jeśli to by było 4-ro osobowe, to każdy zamiast wydawać X złotych na dodatkowe auto do miasta, jak zechce taniej/oszczędniej/bardziej ekologicznie, dołoży połowę tej sumy np do hybrydowej wersji normalnego samochodu.
  4. Majkiel

    Zmiana mechanizmu drążka biegów.

    W 899 była skrzynia na linkach. Dawno temu, Glaca robił jakieś patenty ze zmianą "patyków" na linki, ale co z tego wyszło nie wiem. Nie było to w każdym razie plug'n'play. Skrzynia z "dziewięćsetki" też nie podejdzie do 1.0 Sprawdź 3 rzeczy: Czy nie ma luzu, który da się zniwelować przy drążku Czy nie ma luzu przy wybieraku (u mnie latało połączenie patyka od lewarka z wichajstrem od skrzyni, po dokręceniu jest ciut lepiej) Jak ma się sprawa oleju w skrzyni. Tyle mi przychodzi do głowy, ale fachowcem nie jestem. Najlepiej jakby się wypowiedział fachura @pawel_78, może coś pomoże @fenix8 - kilka uniaków przeszło przez jego ręce.
  5. Majkiel

    VAG - 1.0, 1.5 i 2.0 TSI w Leonie

    Nie wróżę tym silnikom długiego życia u przedstawicieli handlowych
  6. Od jakiegoś czasu ucieka mi płyn chłodzący. Przewody z lpg przeglądnięte, podejrzane miejsca naprawione. Z resztą cieknie po drugiej stronie - ewidentnie widać do na dolnej osłonie silnika - od strony rozrządu jest mokro od płynu. Wąż biegnący od chłodnicy do silnika wygląda OK, jest tam jeszcze jakieś newralgiczne miejsce? Druga rzecz (może z tym związana?) jest taka, że po kilkugodzinnym postoju (rano, po wyjściu z pracy) samochód odpala za 3-4 razem. Czasem niby "zagada" za 1-2, ale potelepie się chwilę strasznie nierówno i zgaśnie. Jak już zapali, działa bez zarzutu, podobnie odpalenie po krótszej przerwie. Pacjent 1.4 16V z LPG, 170kkm
  7. Majkiel

    Grande Punto - mokro pod dywanikiem

    Kojarzysz może jaki numer mają te gumowe kołki, albo jak to się nazywa w nomenklaturze fiata? Szukałem w eperze, ale nijak nie umiem znaleźć.
  8. Majkiel

    Golf 1.0 TSI vs Rapid

    Kumpel ostatnio miał podobną zagwostkę. Co prawda szukał używanego (tańszego) auta, ale też czy wziąć trochę nowszy/mniejszy/lepiej wyposażony czy starszy/większy/golasa. Wybrał mniejsze. Co jest priorytetem? Jeśli auto rzeczywiście tylko na miejską jazdę, to lepiej ciut mniejsze - zawsze łatwiej zaparkować, można wziąć lepiej wyposażone, przy takim samym silniku powinno trochę mniej palić bo lżejsze, a dzieci i zakupy pomieści. To zadanie w zupełności spełni nawet kilkuletnia Panda Niemiec, Włoch, Francuz czy Koreańczyk - gdzie lepsze warunki finansowe albo co się bardziej podoba lub jest aktualnie na placu. To już nie te czasy, że auta jednej marki rdzewieją na potęgę, innej żłopią olej, a jeszcze innej mają ciągłe problemy z elektryką. Suzuki Swift/Baleno wyglądają ciekawie, Nissan Micra też już nie jest taka mikro.
  9. Majkiel

    Koza - jak sprawić by klękła ;)

    No właśnie, większość tych "minus ileś" jest uniwersalnych, od 0,9 do 1,7. Z tyłem będzie OK, ale przód - łatwo się domyślić że będzie od -40 do +40 Oprócz Eibacha, jeszcze Jamex ma oddzielnie wersje -35 dla 1.0/1.1/45/60 oraz 1.4/1.5/70/75/Turbo/1.7D. Z vanem o tyle ciężko, że nowych dedykowanych nie ma, a znaleźć używkę też ciężko. Jakby się udało znaleźć, to na przód można spróbować założyć takie z 1.0 jak kilka postów wcześniej pokazał fenix. Położę sprężynę na płycie indukcyjnej i podgrzeję, sklepię młotkiem, a później szybko wrzucę do zamrażarki Są firmy które sklepują sprężyny, może im dać któreś z moich przednich.
  10. Majkiel

    Nowe 911 już było?

    Dokładnie to miałem napisać 😄
  11. Majkiel

    Dlaczego mpv umiera?

    Moda. Po prostu. Jakiś czas temu pojawiły się vany i jako może nowość były modne. Może zupełna nowość to nie była, bo wcześniej jakieś tam vany były, ale pojawiły się od wielu producentów i lepiej przemyślane. Coś innego niż oklepane sedany, hatchbacki i kombi. Ostatnimi laty przyszedł boom na suvy i crossovery i każdy (no prawie) chce takiego mieć. Ciekawe co będzie za 5 lat. Wymyślą jakiś nowy segment czy zrobią sedana na nowo A może będzie boom na pick-upy?
  12. Majkiel

    Mały z dużym bagażnikiem na wózek dla dziecka.

    Jak duży jest wózek ? Problemem większości małych aut jest "krótki" bagażnik. A że wózki mają stosunkowo szeroki rozstaw tylnych kół, to trzeba je ściągać. Choć w naszym przypadku, jeśli jeździło się tylko po mieście, to wózek pakowałem do Grande Punto czy Fiesty bez zdejmowania kół - pionowo. Coś tam miejsca jeszcze zostawało, ale bez szaleństw. Tak umieszczony wszedłby nawet do Cinquecento Żeby wcisnąć wózek "na płasko" to albo potrzeba kompakta albo jakiegoś powiększonego klasy B (fabia kombi/sedan, thalia, clio kombi, logan,itp), albo tak jak przedmówcy pisali, coś a la Doblo czy Kangoo. Dodatkowym plusem jest fakt, że można też to auto wykorzystać przy transporcie czegoś trochę więszego
  13. Majkiel

    Honda CIVIC VIII za i przeciw

    Na Hondach i w ogóle japońcach to się nie znam, ale tak powoli i nieśmiało czegoś nowszego i trochę większego niż Punto szukam. Civic'a VIII ludzie raczej chwalą, ale swoje lata już ma. Jeśli IX jest godnym następcą VIII to jest to jakaś opcja. Nowe auta są coraz bardziej jednorazowe, a silniki jak w Tico tylko podkręcone do granic możliwości.
  14. Cóż, życie. Te auta mają teraz najgorszy wiek. Są na tyle stare, że warte tyle co czapka śliwek i jakakolwiek grubsza naprawa jest często nieopłacalna. Do tego wiele BBMów zjada Zarazem są zbyt młode i nowoczesne, żeby ktoś oglądnął się za zadbanym egzemplarzem. Niewiele starsze Tipo o czy Tempra w fajnym stanie - jeszcze nie są youngtimerami, ale jak się ładnie prezentują, to zwracają uwagę.
  15. Majkiel

    Honda CIVIC VIII za i przeciw

    A czy w IX jest ten sam, również idiotoodporny 1.8 ?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.