Jump to content

Majkiel

użytkownik
  • Content Count

    3516
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    2d 19h 4m 51s

About Majkiel

  • Rank
    Mistrz Patelni
  • Birthday 03/21/1980

Profile Information

  • Name
    Krzysztof
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice/Knurów, Polska
  • Car
    Fiat, Ford

Recent Profile Visitors

1586 profile views
  1. Alfa nie jest ciasna, alfa jest przytulna
  2. Chyba że ma LPG, wówczas może ktoś się zainteresuje.
  3. Dokładnie, w pierwszych Grande odpływ wody z podszybia był wprost na alternator, który dodatkowo znajduje się na samym dole. Chyba nawet zanim weszło Evo, zaczęli montować wygięty lejek, żeby kapało obok alternatora. Osobiście zamieniłem prosty dziubek na wygięty i póki co nie ma problemu z alternatorem W Tipo inaczej rozwiązali odpływ
  4. Ten, jak słusznie zauważyłeś ma 360 l. Jak pisałem kilka postów wyżej, 360 w wersji z pełnym kołem zapasowym albo zbiornikiem LPG, natomiast z dojazdówką albo zestawem naprawczym jest 440. Jak jest pełne koło, to podłoga jest wyżej. Z resztą, w wielu autach tak jest - Focus z kołem ma bagażnik jak klasa B, Astra K też ma bagażnik bodaj o 60 litrów mniejszy
  5. Jeśli nie nie potrzebujesz niwelować jakiś różnic terenu, to niższa podmurówka będzie lepszym wyborem. 4 czy 5 milimetrów moim zdaniem nie ma większego znaczenia przy takiej wysokości paneli. Wyglądają podobnie, zardzewieją tak samo szybko.
  6. Pytanie jakie kryteria ma spełniać pełnowartościowy kompakt. Wymiary, cena, pojemność bagażnika, miękkość deski rozdzielczej, moc silnika czy liczba opcji wyposażenia. Czego brakuje do pełnowartościowego kompakta. W czasach Bravo II czy Cromy II Fiat chciał być trochę może nie premium, ale wysoko pozycjonowany pod względem jakości wykończenia i użytych materiałów. Z Tipo stwierdzili, że jeśli mają się bić o klienta, to ładnym plastikiem niekoniecznie wygrają, a dobrą ceną mogą coś zwojować. Gdyby cennik otwierała wersja nie za 45 a za 55 tysięcy, a już przyzwoicie wyposażone Tipo wołali nie 65 a 80, to klientów nie byłoby zbyt wielu, pomimo tego, że wnętrze wyściełane byłoby skórą, alcantarą czy atłasem Mogli coś namieszać. W starszych fiatach, nie było problemów z głowicami 1.4 16V oraz współpracą z LPG. W Tipo musieli spełnić ostrzejsze normy emisji spalin, więc coś "poprawili", przy okazji psując inną. Fajnie byłoby wiedzieć, czy rzeczywiście w silnikach np od 2018 jest coś zmienione, czy to kwestia po prostu tego, że trzeba ten silnik gazować trochę inaczej niż starsze 1.4.
  7. Może to zależy od landu. U nas w różnych częściach kraju też ludzie mają różne preferencje.
  8. Majkiel

    Duster 1.0 tce

    W Clio też jest 100KM i 160Nm Duster jednak swoje mierzy i waży, a do tego ma aerodynamikę lodówki Podejrzewam, że najgorzej będzie przy komplecie pasażerów i załadowanym bagażniku - tak jak w przypadku np. Astry 1.0.
  9. Firefly są produkowane od ponad roku w fabryce Powertrain w Bielsku Białej. Montują je między innymi do 500X czy Renegade. To nie jest tak, że FCA przejął PSA czy na odwrót. Poszczególne marki pewnie zostaną i nie będzie tak, że zaorają Citroena, Opla albo Alfa Romeo. Może podzielą się, tak jak w grupie VAG, gdzie teoretycznie Skoda miała być budżetowa , Seat usportowiony, vw takim poprawnym średniakiem a audi bardziej premium. Albo zunifikują co się da i różnica pomiędzy Astrą VI, Tipo III , Megane VI i nowym Dodgem Neon to poza logo będzie kolor tapicerki, kształt zderzaków i może jakieś niuanse w wyposażeniu. Pożyjemy, zobaczymy. U Arabów czy w USA Fiat Tipo wygląda tak:
  10. Wsadzą to, co się będzie sprzedawać i na co pozwolą przepisy. 120-to konnego tjet'a już raczej nie będą produkować. Silniki - pewnie dużo będzie zależeć od kontynentu i norm emisji spalin. U nas pewnie będą benzyniaki znane z Opla albo peżota i multijet. Obecnie następna Punto produkowany jest w Brazylii, jako Argo, są tam silniki 1.0 72KM, 1.3 109KM i 1,8 130KM.
  11. No dobra, zagalopowałem się, ale akurat Ideę często ostatnio widuję i wrzuciłem ją po prostu jako przykład minivana. Chociaż w Brazylii tłukli ją do 2017
  12. Czyli szukasz minivana Scenic, Idea, Meriva, 500L, Venga, ix20, B-Max. Ewentualnie kompakta ze stosunkowo dużym kuferem - Tipo, Scala, Civic. Patrz na wygodę w codziennym użytkowaniu, te dwa razy w roku na wakacje, to zawsze można założyć boxa
  13. Kurcze, co wy macie z tymi alternatorami. W Uniaku padł mi w zeszłym roku - 21 lat i 145 kkm, a w Grande Punto robiłem alternator jakieś 95 kkm temu.
  14. Majkiel

    Duster 1.0 tce

    Duster jak Duster, natomiast silnik jest nową konstrukcją i póki co ciężko o miarodajne opinie na temat jego awaryjności. Próżno też szukać testów Dustera z bazowym motorem. W clio czy sandero, silnik ten jak najbardziej daje radę, natomiast połączenie sporego suva z tym silniczkiem moim skromnym zdaniem jest odważnym posunięciem producenta.
  15. Nie takie skomplikowane Tutaj masz manual wymiany czujnika skrętu - może być pomocny.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.