Jump to content

Majkiel

użytkownik
  • Content Count

    2503
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1d 21h 39m 58s

About Majkiel

Profile Information

  • Name
    Krzysztof
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gliwice/Knurów, Polska
  • Car
    Fiat, Ford

Recent Profile Visitors

1397 profile views
  1. O widzisz, o "sławnej" M32 zapomniałem Chociaż u tych, którzy bardzo pilnują wymian oleju to ta skrzynia nawet działa. Jak ktoś planuje poniżej 10kkm rocznie, to może na awarie się nie załapie
  2. Może wersja 1.4T - ot pierwsza z brzegu Spali pewnie mniej niż 1.8, a do tego, przynajmniej na papierze, ma lepsze przyspieszenie no i "ciągnie" niżej niż wolnossąca benzyna. A silnik chyba ten sam co w astrze.
  3. Ad1. Odległość nie jest jakimś problemem, ale dobrze żeby nie było sytuacji takiej, że do jednego anemostatu jest 20 metrów i 10 zakrętów, a do drugiego 3 metry i jedno kolanko. Ja właśnie mam reku w pomieszczeniu koło garażu i do wyciągu w kuchni chyba 20 metrów. Z tym że pomiędzy centralą a skrzynką rozdzielczą jest ok.11 metrów kanału elastycznego fi160. Ad2. A jeśli już, to co miałoby być na tym poddaszu? Ja zrobiłbym skrzynki z dodatkowymi wyjściami i je zaślepił, ewentualnie jeśli mają być zabudowane, to wyprowadzić z nich po kawałku flexa zakończonego zaślepką. Grawitacja nie ma sensu, chyba że w przyszłości parter i piętro będą odseparowane. Ad3. Nikt ci wprost nie powie, bo wszystko zależy od samego domu oraz liczy osób przebywających na stałe. Niektóre rekuperatory mają funkcję "kominek", która powoduje zwiększenie nawiewu - robi się lekkie nadciśnienie - co ma ułatwić rozpalanie i zwiększyć ciąg w kominie podczas rozpalania. Nawet jak anemostat będzie na drugim piętrze, to ciśnienie w całym domu jest takie samo. Druga rzecz to blisko umieszczony anemostat, ma ułatwić rozprowadzanie ciepłego powietrza. Jak napalę w kominku, który jest w rodu salonu, to nawet przy wyłączonym reku, w kuchni położonej po przeciwległej stronie domu czuć ciepło, zwłaszcza pod sufitem, tak samo na piętrze. Rekuperator pomaga w dystrybucji, ale przepływ powietrza jest na tyle mały, że gorące powietrze z okolic kominka szybciej rozchodzi się konwekcyjnie po domu. Ja mam anemostat stosunkowo blisko kominka, bo takie miejsce mi pasowało, ale gdyby kominek był gdzie indziej, pewnie anemostat pozostał by tam, gdzie jest. A, jeszcze jedno, dodatkowy anemostat nawiewny, to problem ze zbilansowaniem instalacji. Standardowy kanał 75mm, przy przepływie powietrza 2m/s ma wydajność 20m3/h, a przyjmuje się, że na osobę powinno być około 25-30 m3/h. U kolegi wentylację zrobiła firma, która montowała kocioł na węgiel. Narobili anemostatów, wstawili duży rekuperator i jak przychodzi zima, to w domu pracują dwa nawilżacze, bo wilgotność spada poniżej 30%. Ad4. Najlepiej zapytać tynkarza. Ja otwory w stropie robiłem już po tynkarzach - przyjechał gość z taką dużą otwornicą i wywiercił.
  4. Tylko pytanie co jest, a co nie jest ocynkowane.
  5. Możesz powiedzieć jakie błędy zrobili? U nas brukarze będą działać we wrześniu i muszę się przygotować
  6. Ale nowe czy rocznik 2018? Pytam, bo według cennika, Clio dCi 90 jest od 63, a kombi 66 i to bez kamery cofania czy automatycznej klimatyzacji, które są w "wypasionej Dacii" (ależ oksymoron )
  7. Kupowałem u nich materiały - przewody elastyczne, dwie skrzynki rozdzielcze według własnego projektu (jedna dość niestandardowa), skrzynki rozprężne i jeszcze kilka dupereli. realizacja w miarę szybka wszystko przyjechało na palecie. Zapłaciłem coś około 3500. Sam policzyłem czego ile i zamówiłem, a później powoli dłubałem. Lokalnie dokupiłem jeszcze jakieś przewody do czerpni i wyrzutni. Za materiały wyszło około 5000 plus rekuperator - kupiłem niedrogiego Kinetica za trochę ponad piątkę (nie pamiętam teraz dokładnie). Projekt to tak naprawdę powiedzą ci że w pokoju jednoosobowym masz dać nawiew 1 kanał fi75, a w dwuosobowym dwa, w łazience czy kuchni wywiew. Cała sztuka polega na poprowadzeniu tego, trzeba na spokojnie popatrzeć i przemyśleć którędy. ale to też nic trudnego. Jakby co to pytaj
  8. Prestige za 67 Jest jeszcze wersja Tech-road za 70
  9. Kumpel rozważa zakup Daćki z silnikiem 1.5 dCi Fajnie wyposażona Sandero czy też Logan MCV, kosztują około 55, design wnętrza wersji "z tabletem" nawet mu pasuje, a na pytanie o materiały deski powiedział, że mieszkanie już ma i nie musi na niej spać Tak naprawdę najbardziej boi się francuskiego serca - co możecie powiedzieć o tym wynalazku? W miarę proste i pewne czy trapią ten silnik jakieś bolączki? Leje się tam jakiś adBlue? Ani na dieslach, ani na samochodach francuskich kompletnie się nie znam Czy lepiej poszukać używanego multijeta albo tdi ?
  10. Pytanie czy ci się spieszy. No i drugie, cy jeśli z października zrobi się grudzień, to co - dadzą wówczas jakiś rabat - bądź do bądź, to będzie już praktycznie wyprzedaż rocznika Można też poszukać na otomoto, może jakiś dealer ma akurat podobną konfigurację na placu. W czasach jeszcze niedrogich kii i hyundaiów, kolega jechał po auto do trójmiasta - nie musiał czekać pół roku, wyposażenie pasowało, było nawet ciut taniej. Jedynie kolor chciał inny, ale się przyzwyczaił
  11. Niedawno była wymieniana uszczelka pod głowicą w Uniaczu, Punciak pozazdrościł i stwierdził ze też chce nową A tak na poważnie, silnik kiedyś zaliczył zrzut płynu chłodniczego i lekko się przegrzał, więc uszczelka dostała w kość, a 190 kkm na karku też swoje robi. Trzeba sprawdzić i jeśli to upg, to zrobić, zanim będzie wyglądać tak:
  12. Teść oglądał Corollę i był mocno zdegustowany. Skwitował, że drzwi zamykają się jak w Trabancie Nie żeby jeździł jakimś wypasionym autem, bo ma od nowości Focusa I.
  13. Zapach to na mój gust płyn. Tylko dlaczego po czasie ustępuje? Drży na zimnym, później się uspokaja. Z resztą nie tylko wydech, ale i silnik.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.