Jump to content

mmaciejosss

użytkownik
  • Content Count

    1152
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

52 Normalny

About mmaciejosss

  • Rank
    kierowca
  • Birthday 04/17/1976

Profile Information

  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Car
    Suzuki Vitara 1,4T Hybrid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie wiem jak w tym modelu ale w poprzedniku 1.3 93km ( chyba ) na V biegu przy 120km/h było ok. 3.000 ( może minimalnie więcej ) , ale przypominam , że to dopiero jechało pow. 4.500obr. czyli na V biegu niewiele mocy miało ale do utrzymania zadanej prędkości wystarczyło i mało palilo
  2. https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/suzuki/swift/vi/hatchback/silnik-hybrydowy-1.2-dualjet-shvs-90km-2017-2020/?vs=fiat%2Ftipo%2Fii%2Fhatchback%2Fsilnik-benzynowy-1.4-95km-2016-2020&c1=27290&c2=26309 Osiągi bardzo porównywalne . Wymiarami klasa różnicy . Jako drugie i do miasta brałbym Swifta. Różnica w spalaniu bardzo duża
  3. te Sandero na LPg ma 100kucy i silnik doładowany turbo 170Nm , ponoć całkiem fajnie się odpycha , wygląd rzecz gustu , za 50koła można mieć już dość bogatą wersję
  4. w starszych modelach mówiło się " chciałeś japońca , kręć go do końca " i to by się zgadzało , było w rodzinie swift 1,3 chyba 93km , i to nie jechało jak było na wolnych obrotach , ale spalanie po mieście było 6,5-7l/100km , wynik akceptowalny jak na krótkie trasy i w marę deptanie , po kręceniu pow. 4,5krpm auto już całkiem zwinnie przyśpieszało obecne z MH bardziej ciągną od dołu i nie potrzebują kręcenia
  5. czasami musi być jakiś kompromis w zakupie , jeśli średnio wyjdzie 1l różnicy w spalaniu na 100km , to na 1.000km będzie 10l , a na 10.000km , 100l. czyli 5stów w kieszeni , to oczywiście przykład , bo nie wiem czy tyle wyjdzie , ale tak licząc tak po 100.000km , mamy 5koła w kieszeni 😉
  6. Suzuki będzie bardzo dobrym wyborem , małe zwinne , lżejsze od ww konkurencji o 100-150kg co przekładać się będzie co jak co na spalanie , najnowsze mają Mild Hybrid ( taka moda ) , to też będzie mniej palić , osiągi identyczne co ww konkurencja ( Vmax większa w Suzuki , ale kto tym jeździ 180km/h ) , do miasta idealnie a i sylwetka niczego sobie wg mnie
  7. Olej żywotność. Bezpieczeństwo najważniejsze. Jak wytrzymają kilka-naście kkm będzie ok. To większy koszt o kilka piw lub jedno wino a komfort jazdy o wiele lepszy
  8. w moim aucie mam wrażenie , że mijania włączają się zbyt szybko ( jeszcze szaro się nie robi a mijania chodzą ) , może to i dobrze , ostatnio jadąc delikatnym laskiem cały czas było na mijania , może irytujące , ale na pewno byłem bardziej widoczny dla tych z na przeciwka co innego mam w automatycznym przyciemnianiu zegarów , nie działają razem z mijania tylko zdecydowanie później się przyciemniają , co mi się bardzo podoba
  9. Chyba siebie tłumaczę . Auto ma 1.200km i pierwszy raz miałem okazję tak wystartować .Młodzi raczej szukali "klienta" do ścigania . Ja muszę poćwiczyć szybką zmianę biegów z kolei 😉😀 wtedy będzie lepiej
  10. Dziś w realu miałem okazję sprawdzić swoje 1.4T z BMW 320CI (na oko kilkaustoletnie , nie wiem czy 150 czy 170km , ponoć tyle mają ) i 0-100 praktycznie łeb w łeb bo zmian biegów jeszcze nie ogarniam ,potem odchodziłem delikatne tak przy 120 auto było za mną . Błąd u mnie to brak precyzyjnej zmiany biegów (uczę się bo biegi nie wchodzą jak w poprzednim aucie ) i traciłem ma zmianach ale potem już lepiej szlo. Jak już zwolniliśmy raczej do 4 biegu koło 80km/h to turbo zdecydowanie odchodziło lepiej. Coś tego typu sztuka i szczyle po 20l co chcieli byś szybsi https://www.autoc
  11. Mitsubihi np w ASX ma nadal 2.0-150Km ( tylko taki silnik ) w różnych konfiguracjach i w porównaniu do Vitary 1,4T MH ważącej co prawda o 200kg mniej , osiągi wg producenta ma na niższym poziomie nie wspominając o spalaniu wg producenta
  12. ten 1,2 65km podałem tylko jakie ma obroty silnika przy danej prędkości idealne porównanie to np Octavia I 1,6 o mocy 102km i najnowsza 1,0T-110km https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/skoda/octavia/i/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-mpi-102km-1998-2010/?vs=skoda%2Foctavia%2Fiv%2Fliftback%2Fsilnik-benzynowy-1.0-tsi-evo-110km-od-2020&c1=4412&c2=31517 ta pierwsza nie jedzie a miałem okazję nią jeździć też , wyprzedzanie tą 1,6 było niewiele lepsze niż Fabią 64km ( lżejsza i krótsze biegi ) , o spalaniu nie wspomnę , dycha zawsze była po
  13. w normalnym 1,4 np 100km ( Hyundai I30 ) takie obroty będą przy ok 80-85km/h na VI biegu i niestety to auto nie jedzie póki nie ma 4.500obr/min , potem w miarę się odpycha , ale to jest piłowanie , a w 1,0T ( 95-115km ) masz takie obroty przy ok 120-125km/h i mimo niskich obrotów lepiej się odpycha 1,2 w Fabii I o mocy 64km , przy 3000obr/min było dopiero 95km/h , przy 140-4.500 i to jest piłowanie dziś jechałem 1.4T i przy 140km/h miałem 2.800obr , przy 160km/h niecałe 3.500 , to optymalne przełożenie dla silnika doładowanego by spalanie było niskie
  14. Nieraz warto obejrzeć testy przed zakupem 😉.
  15. W LED to raczej łączny czas .LED nie pada przy zapalaniu jak ma dobrą elektronikę . I nie wypala się jak ma dobre chłodzenie , to najważniejsze dla LED-a. Jakby w aucie miał wytrzymać choćby 30.000h to takim autem byś 1mln km zrobił non stop na mijania . Jak już pisałem , realne ? Nie bo 70% na dziennych tego będzie
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.