Skocz do zawartości

vtorek

użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 153
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O vtorek

  • Urodziny 06.01.1980

Retained

  • Securityman

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Zainteresowania
    autka, muza
  • Samochód
    Opel Astra IV

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

vtorek's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/20)

24

Reputacja

  1. vtorek

    [K] motor 1.2 130KM

    Panowie - dzięki za odpowiedzi
  2. Kontynuując temat który założyłem kilka dni temu z pytaniem o motor 1.2: dzięki kolegom wgryzłem się mocniej w Internety i faktycznie wychodzi że lepiej zainteresować się trochę starszą ale z motorem 1.4. Upatrzyłem sobie pewną z motorem 150KM z roku 2019 z przebiegiem 15kkm. Czy czegoś szczególnie obawiać się w tym motorze? Czytałem że były jakieś problemy z wysprzeglikem skrzyni. Czy ten problem został jakoś wyeliminowany czy występuje bez względu na rocznik? Drugie pytanie. Pojadę trochę januszexem ale czy 16 calowe felgi stalowe z astry j podejdą do takiego auta jeżeli na aucie są teraz 17stki? Czy czujniki ciśnienia z astry j są kompatybilne z k (oryginały fabryczne)?. Mam po prostu komplet całkiem niezłych zimówek na stalowkach, które może dałoby się jeszcze wykorzystać. Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi
  3. vtorek

    [K] motor 1.2 130KM

    OK - dzięki za podpowiedzi To podrążmy w takim razie motory 1.4 - czy dobrze kojarzę, że tam były 2 wersje mocy? 125 i 150KM? Jak ze spalaniem tej mocniejszej wersji? I jakieś typowe bolączki czy ten motor raczej można "brać w ciemno"?
  4. Pewnie było już kilka razy ale jakoś nie mogę się doszukać Czy silnik 1.2 130KM w Astrze z roku 2021 to konstrukcja Opla? Czy to już jest ten silnik PSA który podobno ma duże problemy z rozrządem (łuszczący się pasek). Ten opla jest na łańcuszku? I pytanie do praktyków jak ten motor sprawuje się ogólnie w eksploatacji? Miałem chwilę do czynienia z 1.4 125KM i bardzo przyjemnie się tym jeździło - 1.2 pewnie wrażenia trochę gorsze bo to 3 cyl ale jeżeli dynamika będzie na zbliżonym poziomie to jak dla mnie będzie to wystarczające. Mam na oku taką Astrę ale jeżeli tam są te silniki PSA to nie wygląda to różowo. Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi
  5. Odpowiem sam sobie Będzie dla potomnych. U mnie problemem okazał się programator (EL50488). Z niewiadomych przyczyn nagle nie raczył programować ostatniego koła. Inny programator (aczkolwiek także EL50488) zaprogramował wszystkie koła od razu bez żadnego problemu.
  6. Facet złożył koła to sprawdził jeszcze jakimś urządzeniem (nie programatorem) czy "żyją" i wyszło że wzystkie 4 są ok, więc stwierdziłem że nie będę płacił za programowanie skoro mam programator w domu (bo oczywiście zapomniałem wziąć). Bateria przyszła mi na myśl i zmieniłem na nówkę - bez efektu.
  7. Podbijam temat (niestety). Wymieniłem dziś koła i pojawił się problem przy programowaniu. Trzy pierwsze koła programują się bez problemu, ostatnie nie chce. Kilka tygodni temu sprawdzałem czujniki na "sucho" i elegancko się zaprogramowały. Teraz nie chcą. Jakieś sugestie?
  8. No tak A jak jest elektryczny to w sumie nawet nie wiem czy zadziała? Analogowy ręczny to sobie zaciągniesz w awaryjnej sytuacji ale elektryk?
  9. No właśnie - to mi przyszło pierwsze na myśl. Jakoś nie wyobrażam sobie sytuacji, że sadzam Młodego za kierownicą po raz pierwszy i wyjeżdżamy na ulicę, a ja nie mam żadnej kontroli nad autem oprócz tego że ewentualnie mogę złapać kierownicę i zaciągnąć ręczny. Ok - powiedzmy, że nauczyłem go gdzieś ruszać i operować pedalierą na parkingu - to i tak dalej to duże ryzyko. Ten przepis o tym że mogę z nim jeździć byłby lepszy gdyby było powiedziane, że dzieciak musi najpierw odbyć kurs z instruktorem i jeździć z nim mogę potem (albo w trakcie kursu z instruktorem) żeby się doszkalał i obywał z samochodem i ruchem pod moim okiem przed egzaminem.
  10. Wielkie dzięki za info. Teraz z tymi czujnikami jest trochę prościej niż parę lat temu i przede wszystkim ceny programatorów spadły. Nie problem teraz kupić ten EL50488 za 40/50 zł. Mnie właśnie trochę odstraszał drugi komplet felg z powodu zabawy z programowaniem ale chyba jednak byłem trochę przewrażliwiony. Obecnie temat już jest dość mocno oblatany w necie i wygląda to na dość prostą procedurę. Zrobi się trochę cieplej, to kupię ten EL, wytargam felgi i jak będzie wszystko ok to na wiosnę postawię astrę na alu - przyda jej się lekkie odświeżenie Jeszcze raz dzięki za info Johny!
  11. No to elegancko To pytanie dodatkowe - miałeś jakieś swoje urządzenie do progrmowania czy robiłeś to u kogoś? Zastanawiam się nad zakupem (także na przyszłość) programotora EL50448. Ogarnie taki programator takie czujniki - niby opisany, że tak, ale wolałbym jakieś opinie praktyków.
  12. Czołem Panie i Panowie, Udało mi się w przyzwoitych pieniądzach dorwać do mojej Astry oryginalne felgi alu z czujnikami, które chcę założyć na lato. Przyznam szczerze, że kupowałem trochę w ciemno i na swoje ryzyko jeśli chodzi o sprawność czujników. I teraz pytanie: jest jakaś opcja sprawdzić działanie tych czujników "na sucho" tzn przez założeniem na felgi opon i napompowaniem? Można je spróbować zaprogramować do samochodu jeżeli nie będą wykrywać ciśnienia? Chciałbym po prostu uniknąć sytuacji, że złożę koła w całość i okaże się, że któryś nie działa i trzeba będzie znów koło rozbierać. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale czujniki są Schradera (to jest o ile dobrze kojarzę fabryka).
  13. Cześć Panie i Panowie, Czy ktoś z Was ma może na swojej astrze J takie felgi i mógłby się podzielić zdjęciami swojego wozu? Nigdzie nie mogę utrafić zdjęcia jotki z taką felgą a jestem ciekawy jak to "na żywo" wygląda.
  14. Tylne hamulce w Astrze to generalnie są problematyczne. U mnie co chwilę hamulce z tyłu się blokują i efekt jest taki że przypalają się klocki no i hamulce piszczą. Na kilka miesięcy pomaga dokładne rozłożenie zacisków i smarowanie. Ostatnio robiłem to we wrześniu ale już widzę że problem powrócił bo zaczynają znów popiskiwać. Auto ma ledwo 50 kkm.
  15. Pewnie ameryki nie odkryłem i być może już temat był ale nie lubię się z szukajką Zostawiam dla potomnych. Chwilę po kupnie auta zacząłem się doktoryzować nad informacjami z kompa ponieważ moje auto nie miało włączonych funkcji komputera - wyświetlacz mam ten najbidniejszy "midlevel". W ineternetach wyczytałem że da się aktywować funkcje takie jak spalanie chwilowe/średnie spalanie/średnia prędkość/zasięg. Ale wiąże się to z każdorazowym (po odpaleniu) kasowaniem kontrolek od np. poziomu płynu spryskiwacza czy płynu chłodniczego ponieważ w aucie tych czujników brak. W ASO potwierdzili mi coś takiego, jeden z niezależnych warsztatów też. Odpuściłem więc temat bo pierwsze primo za każdym razem kasowanie tego by mnie wkurzało (niby jedno przyciśnięcie manetki), po drugie primo jestem więcej niż pewny że moja małżonka za każdym razem gdy brałaby auto dzwoniłaby do mnie i pytała co to się świeci i co się zepsuło Ale... jakoś temat mi się odświeżył ostatnio - znowu trochę pogrzebałem i oczywiście da się aktywować te funkcje bez żadnych problemów i bez żadnych zapalających się kontrolek za każdym razem. Wystarczy ktoś ogarnięty z op-comem i 3 minuty klikania w laptopie. Oto efekt (wybaczcie za zdjęcia): Zasięg Średnie spalanie: Spalanie chwilowe (na postoju nie pokazuje spalania na godzinę - tylko w czasie jazdy): Średnia prędkość:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.