Jump to content

kimlan

użytkownik
  • Content Count

    897
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Normalny

About kimlan

  • Rank
    młodociany kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    Białystok
  1. Moja tuleja fabryczna ma nr 16 i wymiary jak wyżej. Może to się przyda dla potomności Skoro nr 14 ma 10,75 a nr 16 ma 10,95 to znaczy że kolejny nr tulei zwiększa jej wymiar o 0.1 mm, a więc patrząc na te dane i na materiał z jakiego jest wykonana raczej małoprawdopodobna wydaje się być wersja iż jest to tzw tuleja "kompresyjna" która uzyskuje właściwy wymiar dopiero po montażu i skręceniu piasty. Chyba raczej po prostu tuleje skoro były numerowane były dobierane do producentów czy też wykonań piast, zwrotnic i łożysk - ale się przy tym nie upieram
  2. Zdecydowanie łatwiej. W środku wcale nie musiałem rozbierać deski rozdzielczej. Z zewnątrz ściągnąć tylko zderzak przedni
  3. Więcej. Moja fabryczna tuleja: 10,95 mm Tuleja w zestawie MARgo 10,95 (minimalnie mniej, lecz niemierzalne na mojej suwmiarce) Tuleja w zestawie SNR 10,95 (minimalnie więcej, lecz niemierzalne na mojej suwmiarce))
  4. Ja sam wstawiałem klimatyzację. Kupiłem wszystkie części jako fabrycznie nowe w zestawie sprzedawane przez chyba przez FOX za sumę równo 1000 zł. Z perspektywy czasu oceniam to jako jedno z lepszych poczynań :) Było warto. Montaż banalnie prosty - w samochodzie były wszystkie wiązki ,a więc trzeba było tylko wpiąć wtyczki. Klimatyzacja posiada świetną wydajność - wzrost spalania na sprawnym silniku pomijalny. Brak tylko filtra kabinowego.
  5. U mnie dzienne są załączane z lewej dźwigni przy kierownicy - mam obie z lanosa. Aby światła dzienne załączały się zgodnie z przepisami i wyłączały po załączeniu postojowych/pozycyjnych nie potrzeba sterowników - jako minus przekaźnika sterującego wykorzystuje się włókno żarówki.
  6. już sprawdziłem w dokumentacji. 550g
  7. Zapomniałem - a już kiedyś napełniałem - potrzebuję info, ile czynnika wchodzi do pierwszej wersji matiza? W dokumentacjach jaką posiadają warsztaty różnie podają, a oryginalną daewoo zostawiłem u rodziców.
  8. Magazyn Lubes & Greases podał dane o ilości wyprodukowanych olejów bazowych w poszczególnych grupach. Oto dane za 2016 rok. Poniżej widać jakie grupy olejów bazowych są w stanie wyprodukować nasze rodzime koncerny. Zachęcam do dyskusji :)
  9. Musiałem wymienić rozrząd i jak już wszystko skręciłem to pojawiła się wątpliwość. Nie dałem podkładki pod śrubę dokręcającą napinacz paska. Teraz widzę jednak że gwintowany otwór w który ona wchodzi nie jest przelotowy a ma określoną głębokość. Trochę się więc przeraziłem, czy aby ta głębokość jest wystarczająca do dociągnięcia napinacza zanim śruba oprze się o dno otworu lub koniec gwintu. Jeśli ktoś kojarzy ten temat lub ma możliwość sprawdzenia przy okazji to proszę o pomoc. W ostateczności rozbiorę rozrząd jeszcze raz. Echhh... jak pech to pech.
  10. W tym tygodniu otrzymałem z centrali mojego ubezpieczyciela list zapraszający mnie do "ubezpieczenia na warunkach z ubiegłego roku" plus dodatkowy gratis. Dotychczas liczona składka u tego samego ubezpieczyciela na necie, lecz bez logowania się na konto była wyższa dokładnie o 110%.
  11. kimlan

    Termostat

    Niestety nie pamiętam jak było podczas dużych mrozów na tym zamontowanym od nowości. Ten nowy też nie do końca wydaje mi się zły bo przecież ciepłe powietrze w kabinie leci praktycznie od początku. Może te nowe u nas mają większą bezwładność? Chociaż "Mera" to znakomita marka mająca duże doświadczenie w produkcji termostatów, mój również wydaje się być oryginalny od sprawdzonego sprzedawcy. Może wypowiedzą się inni u których obecnie jest poniżej -10 st, czy jak włączą nawiew na drugi bieg conajmniej to im wskazówki nie są w stanie dobić do "za 5 12" na postoju?:)
  12. kimlan

    gaśnie

    Te poniżej 400 zł na allegro to same podróbki, aż dziwne że sewis aukcyjny nie zamyka takich aukcji. Jedne z napisem "Genuine" i z szatą graficzną pudełek GM ale bez logo "GM - ewidentna podróba, drugie z napisem "Genuine GIVI", jednak jak się przyjrzymy to napis "GM" składa się z literek "G I V I" - żeby wyglądało podobnie, też ewidentna podróba:)
  13. kimlan

    Termostat

    Powiem Ci, że mam podobnie po wymianie "profilaktycznej" termostatu na drugi oryginalny. Przed wymianą sprawdzałem ten wąż idący od niego do chłodnicy i robił się ciepły dopiero po osiągnięciu temp przez silnik praktycznie od razu z zimnego robiąc się gorący. I na pierwotnym termostacie miałem idealnie cały czas "za pięć dwunasta". Opisywałem tutaj swoje przygody w lecie i ten wymieniony termostat wtedy działa obecnie tak jak u Ciebie. A mamy "ten sam klimat" Co do zdjęć. Jak zauważysz ten po lewej ma trochę w innym miejscu odpowietrznik względem łap trzymających trzpień i spr
  14. Powiem Ci szczerze, iż mam podobny problem praktycznie od kupna auta. Na początku po prostu co jakiś czas palił za "drugim" razem. Po jakimś czasie co pewien czas trzeba było trzy razy przekręcać kluczyk. Po takim odpaleniu, pracował normalnie. Zgaszony odpalał za pierwszym razem. obecnie średnio 2 do trzech odpaleń na 10 jest nie za pierwszym razem. Przy pierwszej próbie odpalenia ma tak że jakby próbował zakręcić a brakło mu paliwa - nie docierało na czas. Pompa słyszalna przed odpaleniem. Przez lata wymienione: - kopułka, - palec, - przewody zapłonowe, - cewka immo przy
  15. Na pewno box? Windows 7 Box? on kosztował wtedy ponad 1400 zł. OEM w pudełku może jednak?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.