Skocz do zawartości

DJGRUBY

użytkownik
  • Liczba zawartości

    447
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O DJGRUBY

  • Urodziny 10.03.1974

Profile Information

  • Lokalizacja
    Kartuzy 32km od Gdańska
  • Zainteresowania
    wszystkiego po trochu

DJGRUBY's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

2

Reputacja

  1. DJGRUBY

    Rozkodowanie VIN

    > ...i możesz sprawdzić czy jesteś domyślny Załącznik Ło matko! DZIĘKI WIELKIE!!! Teraz to mam komplet i części domyślałem się prawidłowo
  2. DJGRUBY

    Rozkodowanie VIN

    > http://ecat24.com/catalog/vinsearch zoabcz tam :-) Dzięki i za to, chociaż nie ma po kaszubsku ale trudno części opisów jakoś się domyślę W sumie i tak jest to wiele zakładając, że nie miałem żadnych info
  3. DJGRUBY

    Rozkodowanie VIN

    Witam i poproszę o rozkodowanie mojej Zafiry VIN W0L0TGF7542056781 Z góry dzięki
  4. DJGRUBY

    Przegub?

    > Ciężarek mógł zahaczać o zacisk Ale tylko od czasu do czasu? Na prostej czasem dało się wyczuć pulsowanie kierownicy, a głośne stuki pojawiały się nie zawsze przy skręcaniu i później nawet na prostszych odcinkach. Na spokojnie jak podjadę do garażu teściów sprawdzę zdjęte koła jak wyglądają opony, felgi i te ciężarki. Myślałem jeszcze o klockach, ale jak przestało to nie wiem czy w ogóle je sprawdzać? (mechanik i diagnosta ponoć je sprawdzali, co opisywałem wcześniej). Dziwna sytuacja, ale myślę, że uda mi się jakoś to wyjaśnić - kwestia czasu (a jak wiadomo czas to pojęcie względne)
  5. DJGRUBY

    Przegub?

    > No to przychodzi mi do głowy tylko jedna myśl: miałeś niedokręcone koło/koła... Raczej odpada, bo co najmniej po 2 razy każde koło było odkręcane np. przy wymianie przegubu, a wcześniej sworzni i stuki czy wibra w kierze była nadal.
  6. DJGRUBY

    Przegub?

    > Całe koła zmieniłeś czy tylko opony? Tak jak pisałem - koła. Swego czasu dostałe felgi od Punto/SC/Uno (są identyczne z moimi oryginalnymi - sprawdzałem po numerach wybitych) i używam ich do zimówek, bo były srebrne i lekko w ciapki koloru rdzawego i miejsce na wentyl jest minimalnie przesunięte, że oryginalny kołpak nie pasuje, a moje felgi oryginalne czarne używam na lato.
  7. DJGRUBY

    Przegub?

    > No to może mechanizm różnicowy. Były tu takie przypadki (Gobel np.) Dziwne rzeczy dzieją się w moim Unolocie Wymieniłem koła na zimówki i od kilku dni jeżdżenia na nich nic mi nie puka, stuka, wali czy bije w kierownicę.
  8. DJGRUBY

    Przegub?

    > Czyli częstotliwość stuków ma związek z prędkością auta? > Stuka tak samo przy obciążeniu, hamowaniu silnikiem i przy jeździe na luzie lub w ciśniętym > sprzęgle? Raczej ma związek z prędkością i skręcaniem kierownicą, jeśli zacznie stukać to nawet przy delikatnym skręcaniu czuć nasilanie lub słabnięcie stukania. Co do drugiej części posta to ciężko wysłuchać, ale raczej przy wszystkich tych czynnościach występuje, choć na moment zaczęcia stukania nie ma wpływu nic innego jak skręt kierownicą czasem nawet lekki na prostej.
  9. DJGRUBY

    Przegub?

    > Okazało się, że mechanik sprawdzał (o czym nie wiedziałem, bo żona do niego podjechała i przy niej > to sprawdzał) i wszystko "grało" Z prawej także przegub wymieniony i.... nadal coś tłucze jakby w rytm obracania się czegoś Co prawda przeguby też już przydało się wymienić, ale nadal trzeba szukać przyczyny dalszych stukotów przy skręcaniu (czasem nawet przy nie wielkim ruchu kierą na prostej). Zdarza się, że podczas podróży ok.120 km stukało tylko w drodze powrotnej tj. ok.20 ostatnich kilosów (i to nie cały czas).
  10. DJGRUBY

    Przegub?

    > Schyl się włóż rękę pomiędzy koło a nadkole od strony kabiny, chwyć za drążek kierowniczy i sprawdź > czy nie ma luzów wzdłużnych. Z jedenj i drugiej strony. Okazało się, że mechanik sprawdzał (o czym nie wiedziałem, bo żona do niego podjechała i przy niej to sprawdzał) i wszystko "grało"
  11. DJGRUBY

    Przegub?

    > Schyl się włóż rękę pomiędzy koło a nadkole od strony kabiny, chwyć za drążek kierowniczy i sprawdź > czy nie ma luzów wzdłużnych. Z jedenj i drugiej strony. Przegub wymieniony z lewej strony i nadal choć rzadziej i słabiej ale od czasu do czasu przy skrętach głównie delikatnie "puka" czy coś tam się obija Czy diagnosta przy sprawdzaniu przedniego zawieszenia może wychwycić usterkę wspomnianego przez Ciebie drążka czy nie koniecznie? Pytam, bo jeśli mógł tego nie zauważyć to może być to co piszesz (jak uda mi się to sprawdzić), a jeśli raczej by to wychwycił to ewentualnie mogę jeszcze drugi przegub wymienić, bo odgłosy jakby właśnie coś tam się działo, ale obawiam się, że właśnie w ukł.kierowniczym cosik zaczyna się dziać
  12. DJGRUBY

    Przegub?

    > W Uno 1.4 masz taką samą liczbę zębów na wielowypuście przegubu i wieloklinie, czyli z obydwu > stron. > A to u Fiata nie nowość. Poduszkę skrzyni biegów do 1,4i trzeba brać według ich dokumentacji od > diesla, bo jak przyniosą taką niby do 1,4, to ona pasuje do 1.0 Jak się okazało dali mi przegub z 22 zębami z jednej strony i 20 z drugiej, a powinien być z 20 z każdej strony
  13. DJGRUBY

    Przegub?

    Jeszcze czeka mnie zdjęcie podsufitki i sprawdzenia uszczelki pod anteną, bo w deszczu przód podsufitki jest mokry i chyba tam przecieka, ale zabieram się do tego jak do jeża jak pisałem wcześniej nie mając o tym pojęcia
  14. DJGRUBY

    Przegub?

    > Sworznie sam wymieniałeś? > Może gdzieś zgubiłeś zbieżność skoro auto wpada w swój tor na zakręcie.. Mechanik mi wymieniał, a diagnosta by to wykrył jak "trzepał" Unolota 40 minut Na zakrętach to puka, a często przy wyprostowanych już kołach nie ustaje. Na prostym odcinku miałem wrażenie pukania w kierę i lekkich wibracji pojazdu lewo-prawo. Najgorzej jak po wymianie przegubu sytuacja nie poprawi się Na dodatek niedziela jakaś pechowa była, bo sprawdziłem pod klapą silnika kilka rzeczy (2 razy jadąc pod górkę zapaliła się na 2 sekundy lampka oleju, a kilka razy przy innej okazji jazdy pod górkę lampka od hamulca) i ZONK!!! Korek płynu hamulcowego był odkręcony i lekko wyciągnięty! Dolałem płynu, choć bardzo mało weszło. Po sprawdzeniu bagnetu okazało się, że jest czysty - olej wciapało, ale gdzie? (Wydaje mi się, że nie tak dawno sprawdzałem, chyba że czas tak zatitala) Palić to raczej nie pali, a do chłodnicy też się nie dostaje o wyciekach nie wspomnę, bo parkuję na płytkach, gdzie bym zauważył. Dolałem jedyny dostępny na naszej stacji czynnej w niedzielę (oprócz standardowych olejów Orlenu mieli tylko Castrola z innych) i to aż 2,5 litra weszło!!! Gdzie za jednego litra Castrola zapłaciłem 45zł No i jeszcze ta "niespodzianka" z nie takim przegubem Mam nadzieję, że na weekend będę zmotoryzowany, bo na ślub mam jechać Jedyna radość taka malutka z tego wszystkiego, że na szybkiego zmieniłem siłownik w centralu, bo stary zablokował się na "wyciągnięciu" i drzwi nie szło zamknąć i nawet mi wyszło jak na laika w temacie grzebania w samochodzie, choć poprawka musiała być, bo spuszczając szybę zamykało mi dzyndzel w drzwiach - chyba w zimie wygiął się drut łączący ten dzyndzel właśnie z zamkiem i musiałem go odgiąć (pasażerowie raczej nie otwierają u mnie okna, bo nie było takiej potrzeby, dlatego nie wyszło szybciej)
  15. DJGRUBY

    Przegub?

    > zdejmij osłony z przegubów i zobacz czy mają smar Wstępnie zakładałem, że to przegub i zawczasu zdążyłem kupić nowy. Mechanik dzwonił do mnie i mówi, że smaru za wiele tam nie ma, ale pewności nie ma, że to on, a poza tym przegub jak się okazało nie pasuje, bo z jednej strony jakby za dużo zębów ma i średnica za duża, a z drugiej wchodzi OK A w sklepie z częściami do Fiata mówili, że jeden rodzaj do Uno jest (oprócz diesla), chyba, że mieli źle opisany towar
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.