Skocz do zawartości

zbik1967

użytkownik
  • Liczba zawartości

    266
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Cz-L
  • Zainteresowania
    F1, rowerostwo

zbik1967's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

0

Reputacja

  1. > > jakie obroty? temperatura silnika? zewnętrzna? Co przerywa cykl wypalania - zwolnienie poniżej > danej prędkości, czy tylko wyłączenie silnika? Czy dopalanie może nastąpić także podczas > postoju? > Witam! Jeśli można, podzielę się swoimi spostrzeżeniami co do DPF. W pierwszym roku po zakupie regeneracje były średnio co 170 - 190 km. Czasem było to wkurzające bo zgodnie z prawem Murphy'ego często zaczynały się kiedy podjeżdżałem do pracy i musiałem zasuwać 7-8 km aby się dopalił (co do za ekologia??) Samo dopalanie wyglądało tak, że cały czas można było zaobserwować zwiększone zużycie paliwa bez względu na sposób i prędkość jazdy. Po roku przy okazji montaży manetki tempomatu wgrano mi nowy soft do silnika i tu dało się zauważyć zmianę w sposobie wypalania. Od tego momentu wypalanie występowało kiedy jechałem z prędkością obr. silnika tak do 2100 obr/min. Kiedy obroty były wyższe to tak jakby komputer wyłączał dopalanie i spalanie było "normalne". Kiedy tylko zwolniłem, albo dodałem mocniej gazu to ponownie włączało się dopalanie. Efekt jest taki, że teraz może to trwać nawet do 15 - 20 km jazdy, ale dystans między nimi wydłużył się. Kiedy zimą wysiadł EGR to niewiele brakowało aby padł także DPF. Auto jeździło w trybie awaryjnym i kiedy podjechałem do CINSOFTU (podziekowania dla kolegi CINKA ) filtr był już bliski śmierci. Zaraz po zabiegach reanimacyjnych i zaślepieniu EGR dystans między regeneracjami wydłużył się do 270 - 280 km. Obecnie, nie wiem czy to z powodu stylu jazdy wymuszonego trasą, którą pokonuję do pracy regeneracje są mniej więcej co 200 km. W BRAVO nie ma kontrolki informującej o trwającym dopalaniu, dlatego warto obserwować wskaźnik chwilowego zużycia paliwa, jeśli widać, że jest ono wyższe o 2-3 l/100 km i na niższych biegach z łatwością dobija do 25 l/100 km a przy puszczeniu pedału gazu nie spada od razu na 2 l/100 to jest znak, że trwa dopalanie. Ja pewnie pozbędę się tego "chwasta" jak jego godzina wybije bo koszt nowego może znacznie osłabić
  2. > Ale tam będą zupełnie inne przełożenia! Efekt będzie taki, że będziesz miał o 1/3 krótsze biegi i > dużo niższą prędkość maksymalną. Chyba jednak nie. Na 6 biegu przy 130 kmh u mnie jest nieco ponad 2300 obrotów/min. Z tego co wiem to w 1.9 8V jest to trochę więcej. Sama idea zamiany skrzyni biegów na 6 jest super, aż dziw bierze, że Fiat sam na to nie wpadł
  3. Większość drogi do domu przejechałem dzisiaj na "muła" - wyprzedzanie traktora to był dramat Jutro dzwonię z rana. Tylko mimo wszystko nie chciałbym wywalać tego eko ustrojstwa wzorem kolegi Pado
  4. Mam nadzieję, że dzisiaj wrócę do domu. jak pojawia się ten objaw z ograniczeniem mocy i prędkości obrotowej silnika to po wyłączeniu silnika jakby robił się reset i auto po ponownym odpaleniu jakieś 2-3 km jedzie normalnie po czym znowu muli...
  5. > > Zadzwoń do Niego i na pewno się dopasujecie terminami. Jakiś tel na priva? Ok, już mam.
  6. > Takie same objawy miałem jak odłączyłem kostkę zasilającą EGR Czy może to świadczyć w takim razie o awarii samego egr-a czy tylko jego zasilania. Jak już pisałem na początku tego wątku problem zaczął się po dość ostrym najeździe na krawężnik.
  7. > Może do cinsoft'u? Taka myśl też mi się gdzieś tam kołatała tym bardziej, że nie mam daleko. Tylko kiedy tam pojechać... czas to największy problem w moim przypadku
  8. Odświeżam temat. Miałem spokój przez ostatnie 3 tygodnie, lampka nie zapalała się - może dlatego że kilka razy przegoniłem autko autostradą, ale dzisiaj zapaliła się znowu i pojawił się dodatkowy objaw - auto nie ciągnie, z trudem dochodzi do 2 tyś obrotów i to wszystko. Kiedy wyłączyłem to auto znowu jechało dobrze, ale po kilku chwilach stania na jałowym biegu kiedy chciałem ruszyć to znowu zrobił się z niego muł. Czy to wszystko są objawy egr-a czy też coś innego może powodować "dolegliwości"? W poprzedniej Bravie 1.9 jtd podobne objawy miałem przy awarii przepływomierza.
  9. Sam nie wiem co zrobić, lampka zapaliła się w ostatnim tygodniu tylko raz, a tak mam spokój. Tyle tylko, że szarpnięcia teraz są prawie zawsze wyczuwalne przy delikatnym rozpędzaniu w okolicy 1700 obr/min. Czy awaria definitywna egr może spowodować, że auto mi zgaśnie i nie odpalę?
  10. > To może lepiej wyciąć w cholerę ustrojstwo i zrobić od razu program? Taka opcja też jest brana pod uwagę Ale od wczoraj rana znowu wszystko OK! Przejechałem autostradą 20 km i zgasła. Zauważyłem, że jak pali się ta lampka to szarpnięcia w pracy silnika są zdecydowanie częstsze.
  11. A u mnie dzisiaj po wczorajszym resecie ponownie w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka EOBD... chyba jednak szykuje się naprawa
  12. > filterek paliwa sobie wymien ale raczej przyczyna moze byc zacinajacy sie egr Niestety, kolega chyba miał rację... Jestem po diagnostyce w ASO - Examiner wywala błąd egr Zapytałem już o ew koszt - robocizna 280 pln, a reszta zależy od tego co z tym egr jest dokładnie nie teges. Robota na 3 godziny. A żeby było śmieszniej to kontrolka EOBD przed wyjazdem do ASO przestała się świecić. Filtr dostałem z promocji oryginalny za cenę Filtrona.
  13. > Miałem wgrywany jakiś świeży. W domu sprawdzę dokładną datę programu, mam zgrane kompletne logi. A czy ten nowy program to nie jest upgrade do Euro5? Cztałem jakieś 2 lata temu w Quattroruote, że dla wersji Euro4 jest dostępny soft, po którym autko staje się Euro5. Nawet robili pomiary drogowe i poza niewielkim "przymuleniem" nie zauważyli większej różnicy w jeździe. Spalanie na porównywalnym poziomie.
  14. > odepnij przeplywke i zobacz czy odpali ci auto lepiej czy gorzej.kontrolka wtryskiwacza nie oznacza > ze jest zepsuty;/ awaria jednego ciagnie za soba lancuszek..... Odpala bez problemu, tylko kontrolka się pali. Zaraz po tym jak mi zgasł próbowałem odpalić i nie było żadnego problemu. I w jeździe też nie ma różnicy poza tym, że pali się kontrolka.
  15. Problemów z silnikiem ciąg dalszy... Dzisiaj kiedy jechałem do drugiej pracy w trakcie parkowania na chodniku nagle włączyła się kontrolka wtrysku paliwa i silnik zgasł. Stało się to w chwili kiedy dość ostro "zaatakowałem" krawężnik. Później silnik dało się uruchomić i praktycznie jeździ normalnie, ale kontrolka pali się cały czas. Na wszelki wypadek zamówiłem już filtr paliwa i w piątek podjadę na diagnostykę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.