Jump to content

Piotr_M

użytkownik
  • Content Count

    3313
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

32 Normalny

2 Followers

About Piotr_M

  • Rank
    starszy kierowca

Profile Information

  • Name
    Piotr_M
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Łódź i okolice ;)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dokładnie. 10-11 litrów LPG to spalanie Lacetti 1.4
  2. Myślę, że nie zaszkodzi przypomnieć posiadaczom Aveo o konieczności okresowej kontroli stanu szczęk. W moim przypadku wymiana przypada co ~6 lat. Pierwsze szczęki wytrzymały ~100kkm zanim o odklejonych obu okładzinach zakomunikowało mi zablokowane podczas jazdy koło. 😒 Żadnych ostrzeżeń ze strony hamulców wcześniej nie było... Po wymianie już byłem ostrożniejszy - raz w roku zdejmowałem bębny i uważnie oglądałem szczęki. Dlatego tym razem (kolejne 6 lat i ~65kkm) obyło się bez niebezpiecznych niespodzianek. Okładziny (zużyte w minimalnym stopniu) jeszcze się trzymały, ale już by
  3. Taki problem się urodził: Rozwiązanie rodem z chińskich zabawek i finał godny tychże. Antena jest elektrycznie sprawna, więc niespecjalnie mam ochotę kupować nową (a i cena nie zachęca). Zresztą do demontażu trzeba się dostać pod podsufitkę, co też mnie optymizmem nie napawa... Stąd pomysł, żeby przykleić obudowę do gumowej uszczelki bezpośrednio na aucie. Na razie zaaplikowałem silikon, ale nie mam złudzeń, że to się utrzyma w dłuższej perspektywie. Czego użyć, żeby zrobić raz i zapomnieć o temacie? Na demontowalności samego p
  4. Jestescie pewni, że macie tam AGM a nie EFB? Te ostatnie tez są bardziej odporne na ekstremalne warunki pracy jakie funduje im Start-Stop, ale temeperatura im nie szkodzi jak AGM-om. A że są tańsze niż AGM, to producenci chętnie je montują.
  5. Da się bez problelmu i przy upoważnieniach "rodzinnych" nie ma dodatkowych kosztów (przy pełnomocniku "obcym" jest kilkanaście złotych dodatkowej opłaty)
  6. Po wystawieniu na sprzedajemy.pl miałem telefony wyłącznie od komisów (AAA Auto ma chyba jakiegoś bota, bo odezwalo sie niemal natychmiast). Niestety, otomoto i olx tanie nie są, ale po wystawieniu tam sprzedałem w 2 dni...
  7. Jaki mają przebieg? Z ciekawości pytam. Wiem, że książka zaleca wymianę po 100kkm. Lacetti poszło do nowego właściciela po 136kkm, Aveo ma prawie 140, w obu zero problemów z układem zapłonowym, więc nie ruszałem fabrycznych przewodów. Pamiętam z dawnych lat, że zamienniki kabli WN to już nie to samo i nie raz musiałem się ratować wożonymi na wszelki wypadek w bagażniku oryginałami z dużym przebiegiem.
  8. A wymiana jest profilaktyczna czy też stare już nie dają rady?
  9. Jeśli sprzęt ma ważne OC i przegląd, o oczywiście.
  10. Chińczycy sprzedają wynalazek zwany ZT102. Od tych najtańszych marketówek odróżnia go m.in podświetlany ekran i automatyczna zmiana zakresów - obie cechy bardzo przydatne przy pracy w terenie. Kosztuje kilkadziesiąt złotych (często bywają na niego promocje w różnych miejscach, za swój zapłaciłem ok. 26 pln). Stosunek cena/jakość trudny do pobicia.
  11. Faktycznie, korek jest tam, gdzie wskazał przyjaciel ze Wschodu - przy półosi od strony silnika, głęboko schowany za łapą trzymającą zespół napędowy (bez długiej cienkościennej nasadki nawet nie ma co podchodzić do tematu). Kontrola wykazała, że zauważone przy wiosennej inspekcji podwozia zapocenie skrzyni wciąż pozostaje tylko zapoceniem, oleju jest pod korek. To jednak dobre auto... .
  12. Dzięki serdeczne, uzbrojony w tę wiedzę jutro poszukam ponownie.
  13. Jak w temacie. Silnik 1.4. Że korka spustowego nie ma i do spuszczenia oleju trzeba odkręcić dekiel od spodu, to wiem, ale gdzie (i czy w ogóle :)) jest korek kontrolny? W innych autach nie miałem problemów ze zlokalizowaniem korka, był zawsze w miarę łatwo dostępny, w tej skrzyni znaleźć go nie umiem. Pomożecie?
  14. Wszystkie radia z czasów, gdy popularne było ich wyjmowanie z kieszeni mają ustawienia zapisywane w pamięci nieulotnej. Oczywiście mówię o modelach fabrycznie przewidzianych do wyjmowania, nie o przerobionych przy pomocy uniwersalnych zestawów z Allegro. Dodatkowo wszystkie stare (z lat 90-tych i początku 21 wieku) Blaupunkty jakie widziałem (nawet te montowane na stałe, z kartą kodową, kodami wprowadzanymi z klawiatury etc.) miały nieulotną pamięć ustawień.
  15. Jeśli to auto dla Ciebie a nie dla sąsiadów to rozejrzałbym się za Aveo T255 (lub T250 jeśli wolisz sedany). Szansa na znalezienie czegoś sensownego od pierwszego właściciela z udokumentowaną przeszłością jest tu znacznie większa niż w innych markach. Żonka pomyka takim już siódmy rok i nie chce słyszeć o zmianie - auto ni cholery nie chce się psuć.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.