Jump to content

fred77

użytkownik
  • Content Count

    23217
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1
  • Time Online

    8d 9h 11m 27s

fred77 last won the day on April 26 2016

fred77 had the most liked content!

Community Reputation

5582 Człowiek - do rany przyłóż

6 Followers

About fred77

  • Rank
    Captain Slow
  • Birthday 04/06/1977

Profile Information

  • Lokalizacja
    Kr-ce Polska
  • Zainteresowania
    Kolej.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Czego Ty chcesz od tej deski rozdzielczej? W miarę normalna jest. W miarę tylko dlatego, że jakoś logicznie udało im się wkomponować ten ohydny ekran na środku, bo w innych samochodach wygląda to tak jakby ktoś ten ekran na przyssawki przyczepił do kokpitu. Starsza ,wersja, bez tego ekranu była sto razy lepsza.
  2. Klocki hamulcowe i tarcze nie sprawiają żadnych problemów, hamują idealnie, nic się nie dzieje i felgi się tak nie brudzą, bo klocki prawie w ogóle się nie pylą. A co do opon to nie boję się założyć np.: trzyletnich opon, bo nic im nie będzie, a na czterech sztukach cena czasami jest o połowę niższa niż cena nowych. Obecne opony też były nowe i miały trzy lata i nic im nie dolega opróz tego, że się po prostu już zużyły i powoli trzeba myśleć o wymianie. Chciałem kupić jeszcze raz te same ale chyba już ich nie produkują.
  3. Czy ktoś zastanawiał się co się dzieje z oponami, których nie uda się sprzedać po dwóch, trzech lub więcej, lat od daty produkcji? Idą na przemiał czy jak? Czy po prostu produkcja jest tak zoptymalizowana, że podaż pokrywa popyt? Są gdzieś sklepy, które oferują opony nowe ale - dajmy na to - trzy lub pięcioletnie?
  4. A może masz po prostu przewrażliwiony nos? Każdy samochód benzynowy zaraz po uruchomieniu dmuchnie trochę niespalonym paliwem i czuć specyficzny zapach. Silnik zimny, wydech zimny. To normalne.
  5. Jeżeli na miejscu usuniesz cała instalację jakieś przekaźniki i bezpieczniki oraz zamontujesz prawidłowe żarówki to pewnie dowodu rejestracyjnego nie zabierze.
  6. fred77

    To Octavia?

    Jedno jest pewne. Felgi ma beznadziejne.
  7. W Felicii też tak miałem. Wytarła się panewka jednego z łożysk głównych.
  8. Taaa... Żeby jeszcze dojście było do zastosowania takiej metody. Jedynie przy użyciu nasadki da się odkręcić filtr. Na inne metody nie ma miejsca.
  9. To nie jest oś skrętna. Jest to błędnie nazywane. Ktoś to kiedyś tak głupio nazwał i wszyscy to bezmyśłnie powtarzają. Jest to oś z wahaczami wleczonymi. Oś skrętna wygląda tak:
  10. Lepiej się prowadzi ale trudniej manewruje gdy jest mocno załadowana. No i praktycznie nie da się manewrować ręcznie z ciężkim ładunkiem.
  11. Wymieniłem ten olej. Nie było łatwo. Filtr pierońsko mocno siedział i nie chciał się poddać. Bez specjalnej nasadki do odkręcania mógłbym zapomnieć, że uda się go wymienić. Ostatecznie się udało, ale na klucz musiałem nałożyć rurę i dopiero wtedy puścił.
  12. No widzisz. A ja mam przyczepę na resorach od ponad 20 lat i też się nic nie dzieje. Poza tym oś nie opiera się bezpośrednio o ramę tylko poprzez gumowe odbojniki, które też zapewniają amortyzację tyle, że po prostu mniejszą. Według mnie przyczepa na resorach jest lepsza, bo lepiej wybiera nierówności, szczególnie gdy musimy przewieść coś lżejszego, a jest to wrażliwe na większe wstrząsy. Na filmach da się zauważyć, że oś na gumowych wałkach, mimo, że obciążona, to i tak dość "twardo" jedzie. A jeżeli chodzi o najlepsze zawieszenie to są to wahacze wleczone na sprężynach z amortyzatorami.
  13. Czym innym jest resor, który pracował codziennie i się wyciera, a czym innym jest taki, który pracuje sporadycznie. Dodatkowo w samochodach resor na osi napędowej przeciwdziała siłom starającym się obrócić mostem napędowym. W takiej przyczepie resor jest nieśmiertelny. Jak przyczepa jest przeładowana to resor się po prostu ugnie, oprze o gumowy odbojnik i tyle. Przeważnie odbojnik nie pozwala na ugięcie resora bardziej niż do jego wyprostowania, a tyle to on bez problemu wytrzyma. Jak resor się oprze o odbojnik to można przyjąć, że przestaje pracować, resztę obciążeń przenosi oś, czop łożyskowy, łożyska, piasta, śruby kół, felga i opona.
  14. Obejrzyj sobie przyczepy Fracht. Mają zawieszenie na resorach piórowych, które jest o wiele bardziej miękkie od bardzo rozpowszechnionych wahaczy na gumowych wałkach.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.