Jump to content

fred77

użytkownik
  • Posts

    24599
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

fred77 last won the day on April 26 2016

fred77 had the most liked content!

3 Followers

About fred77

  • Birthday 04/06/1977

Retained

  • Captain Slow

Profile Information

  • Lokalizacja
    Kr-ce Polska
  • Zainteresowania
    Kolej.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

fred77's Achievements

rajdowiec

rajdowiec (16/19)

6.8k

Reputation

  1. To najczęściej jedyny argument zwolenników włączania od dołu, który jest nic nieznaczący i śmieszny. A prawidłowo jest wtedy gdy włączamy od góry. Są normy, które to ustalają. Zajrzyjcie sobie w PN-EN 894, PN-EN 61310, PN-EN 60447. Mówiąc wprost: załączenie lub zwiększenie parametru jest zawsze: - jeżeli przyciski są pionowo, to górnym, - jeżeli przyciski są poziomo, to prawym, - jeżeli przycisk jest wciskany, bistabilny, to wduszenie, - jeżeli jest pokrętło, to w prawo - jeżeli jest dźwignia, to w górę lub w prawo. Dodatkowo: „Podstawowe zasady oraz zasady bezpieczeństwa dotyczące współdziałania człowieka z maszyną, znakowanie i identyfikacja - Zasady manewrowania” określa, że "Łączniki kołyskowe mocować tak, aby wciśnięcie górnej części kołyski powodowało załączenie, a dolnej – wyłączenie” Powyższe dotyczy łączników bistabilnych o stanie O – I (czyli typowych łączników pojedynczych i podwójnych). Proste i logiczne. Reszta to widzimisię majstrów lub użytkowników. Wszędzie montuję włączniki tak by wyłączane były „na dół”.
  2. Jeżeli biały samochód obejmuje wyjątek to może. Jeżeli nie to nie. Sznurek
  3. A w zderzaku jest odprowadzenie wody z dachu.
  4. W przyczepach masz sztywną belkę rurową, o przekroju wielokąta, przykręconą sztywno do ramy. W tę rurę wciśnięte są wraz z wałkami amortyzującymi wleczone wahacze. Mówiąc wprost jest to oś sztywna z wahaczami wleczonymi. Belka skrętna występuje w tylnych zawieszeniach samochodów, ma kształt przypominający ceownik i belka ta łączy dwa wahacze i wygina się (skręca) w zależności od położenia wahaczy. Natomiast oś skrętna umożliwia obrót kół względem ich osi pionowej. Jest to belka do której piasty przymocowane są za pośrednictwem sworzni, co umożliwia ich obrót. Osie skrętne stosowane są czasami w przyczepach, naczepach i ciężarówkach, w których zastosowano więcej osi blisko siebie zmniejszając tym samym naprężenia w zawieszeniu, zużycie ogumienia oraz poprawiając prowadzenie pojazdu.
  5. To nie jest belka skrętna anie oś skrętna. To jest wahacz wleczony. Poza tym resor jest lepszy, bo lepiej tłumi nierówności.
  6. A ja trafiam różnie. Przeważnie jest tak, że diagnosta wjeżdża, a potem na koniec każe mi wsiąść i ruszać kierownicą lub włączać poszczególne światła. Ogląda kontrolki, sprawdza przebieg, sprawdza też wycieraczki i spryskiwacz. No i całą resztę. Sprawdza też czy w lampach nie ma nieodpowiedniego źródła światła. Ostatnio dwa razy pojechałem gdzie indziej i wjeżdżałem sam, bo pandemia. Takie mieli wprowadzone zasady.
  7. Jeżeli tak się dzieje i ma pięć/siedem lat to warto go jeszcze parę razy spróbować ładować, jeżeli to nie pomoże to kupić nowy i już.
  8. Wiem, dlatego mam porównanie.
  9. Przecież napisałem, że od samochodu to zależy. I nie chodzi o to, że się uparłem na jedną firmę tylko o to, że Westfalia ma fajnie przemyślany mechanizm mocowania kuli. Według mnie najlepszy, najbardziej estetyczny i ergonomiczny.
  10. Oczywiście, że nawet Westfalia robi wersje z demontowaną kulą tak, że widać gniazdo na kulę. W Nissanie Note od mojej żony tak właśnie było, więc kupiłem z kulą odkręcaną i jej nie demontuję. Po prostu nie ma zbytnio innej możliwości zrobienia tego inaczej, bo nie ma tam miejsca. Poza tym i tak moim zdaniem Westfalia robi to wszystko bardziej estetycznie, praktycznie i ma najwygodniejszy sposób montażu kuli.
  11. Jakoś nie są aż tak jeszcze rozpowszechnione.
  12. A wystarczy raz na jakiś czas podczas jazdy zaciągnąć nieznacznie ręczny hamulec i tak przejechać kilkaset metrów. Zarówno w hamulcach bębnowych jak i w tarczowych. Wszelkich kłopotów z jakąkolwiek korozją, zapiekaniem itp zda się wtedy uniknąć.
  13. No i super. Podłączenia są różne w różnych samochodach. Czasami trzeba rozmontować jakąś wtyczkę i włożyć w nią odpowiednie styki, czasami trzeba z jakiejś wtyczki wyjąć jeden styk i zastąpić go stykiem z wiązki haka. Jest różnie. Do Nissana Note od żony np.: Westfalia nie miał wiązki dedykowanej tylko uniwersalną. Także co samochód to inaczej. Jednak Westfalia jest firmą, która jest najczęśeiej wybierana przez producentów samochodów.
  14. Jeżeli jest możliwość to kup ze zdejmowaną kulą. Przy okazji zawsze polecam Westfalia, bo chyba tylko ta firma stara się to robić tak, że o zdemontowaniu kuli nie widać nic. W niektórych hakach składa się też gniazdo elektryczne. No i Westfalia robi też wiązki dedykowane. Tylko trzeba dopilnować fachowca, który to będzie zakładał, bo spotkałem się z partaczami, którzy mimo jasnej i czytelnej instrukcji podłączali wiązkę tak, że potem były kłopoty z instalacją.
  15. Po co stałeś? Trza se było usiąść.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.