Jump to content

norm4n

użytkownik
  • Content Count

    1168
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

62 Normalny

About norm4n

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    giżycko/olsztyn

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dawno temu miałem założone w Punto. Negatywnych aspektów prowadzenia nie odczułem. Po jakimś czasie sprężyny pękły, ale czy to było ze starości czy z uwagi na gumy ciężko było powiedzieć.
  2. To już nie wiem co jest gorsze. Ujeżdzam takiego 308HDI 1,6 90KM i nie wyobrażam sobie jeżdżenia tym w trasie, a już w ogóle z prędkościami autostradowymi. Przede wszystkim jest tylko 5 bieg, jest głośno i mało ekonomicznie (o tym jak to się prowadzi gdy wskazówka przekracza 140km/h wolę nie wspominać). Deklarowane 5 litrów to pali ale przy 90km/h... Średnią z 20kkm mam 8,3l/100 km (przewaga miasta, a na trasie dość dynamicznie), choć zdarzało się spalanie w okolicach 10l. Reasumując - pali tyle co 2.0 hdi 136km, a przy tym nie jedzie.
  3. Żaden komp nie wypluje Ci błędu, jeśli coś mechanicznie jest upalone. W poprzednim xc70 gwizdał mi most przy zakresach prędkości 40-50 km/h i 130-140 km/h, zrobiłem tak blisko 100 tys km, po czym wył jak tramwaj przy każdej prędkości (a komp serwisowy do volvo nie widział żadnego błędu). Najprostszy test to tak jak koledzy radzili - sypka nawierzchnia, kontrola trakcji off, skręcona kierownica, but w podłogę i patrzeć czy auto kręci bączki. W ten sposób stwierdzisz, czy całość się uruchamia, a jak działa to wyjdzie w późniejszym użytkowaniu. Oprócz tego kanał, sprawdzić czy nie ma luzów, wyc
  4. Panda benzyna + gaz Do miasta idealne, nie jest super bezawaryjne, ale naprawy nie kosztują worka pieniędzy. Niektórzy mówią, że dobrze jeździ i dobrze wygląda. Nie przyciąga niczyjego wzroku, występują wersje benzynowe (ciekawe, czy będzie ban )
  5. Trochę kiepski przykład, bo Focus RS z tym silnikiem (co prawda moc jest większa niż w mustangu) objeżdza nawet mustanga 5.0 V8 Masy nie oszukasz.
  6. Powodów może być kilka. Jeśli sprzedawała osoba fizyczna i samochód wystawiony jest w tym samym miejscu (a wcześniej się nie sprzedał) to masz racje. Jeśli auto wystawiał ubezpieczyciel i nie daj Bóg po jakimś czasie auto pojawia się w innym stanie, wystawione przez osobę fizyczną, to ktoś kupił, zaliczył wtopę i próbuje minimalizować straty.
  7. Nie za bardzo rozumiem sens Twojej wypowiedzi... Jeśli na licytację samochód może wystawić osoba fizyczna, to istnieje ryzyko, że auto wcześnie było wcześniej przygotowane do sprzedaży ( z różnych powodów - np. ktoś kupił, stwierdził większy dzwon niż w rzeczywistości i postanowił odzyskać kasę …. lub też wyciągnął z samochodu co było potrzebne i pcha dalej). W Polsce też bardzo groźne bywają transakcje z domorosłymi Januszami biznesu, którzy mają mniej do stracenia, niż hurtownik sprzedający X rozbitków dziennie. Są domy aukcyjne, na których osoba fizyczna nie może sprzedać pojazdu - wystawia
  8. auto kupione na copart, co moim zdaniem sprawia, że w te zdjęcia bym zbytnio nie wierzył... moje pierwsze xc70 na zdjęciach wyglądało zupełnie inaczej niż w rzeczywistości znam też kilka mniejszych lub większych wtop. Poproś gościa o zdjęcia ze spedycji - te są bardziej wiarygodne. Z drugiej strony ryzyko identyczne, jak przy kupnie każdego innego samochodu, z tą różnicą, że na starcie już wiesz, że auto wcześniej dostało. Pojechać z blacharzem, auto na kanał i sprawdzać, czy zostało zrobione zgodnie ze sztuką. Sprawdź jak wyglądają pasy - czy strzeliły napinacze tylko u kierowcy czy komplet.
  9. Od jakiegoś czasu mamy maxi cosi axissfix, teraz jeździ w nim drugie dziecko. Spełnia wszystkie Twoje wymagania. Teraz wyszła nowa wersja "air".
  10. W przedziale 9-18 polecam tego maxi cosi axissfix - fotelik jest obrotowy, przez co nie trzeba tak walczyc z dzieciakiem przy jego montażu.
  11. Jakiś czas temu musieliśmy przenieść naszego młodego z maxi cosi axissfix, bo o ile wagowo się łapał, to wzrostem już nie bardzo. Mieliśmy dość duży dylemat co zrobić, bo miednica 3-latka raczej nie jest gotowa na jazdę w normalnym klasycznym pasie bezpieczeństwa, a tak będzie we wszystkich fotelikach -> 15 kg i w przeważającej większości fotelików 9-36, w których to po przekroczeniu drugiego progu, trzeba już małego spinać pasem auta. Zdecydowaliśmy się na joie bold, bo ma 5-punktowe własne pasy, aż do wagi 25 kg. Przypatrz się tej opcji, bo fotel jest wykonany dość ciekawie. Spinasz go w
  12. Nie zwalałbym tego na masę, bo internet podpowiada, że różnice między wersjami silnikowymi to +-100 kg... Może nie wyraziłem się jasno, t6 polestar potrafi przerzucić napęd na tył na mokrej nawierzchni przy zmianie pasa ruchu podczas wyprzedzania... Nadto, 3.2 byłem w stanie na śniegu ustawić bokiem i trzymać pod takim kątem do momentu odpuszczenia gazu, a tego drugiego od razu zaczyna obracać. Ewidentnie odczucia jazdy zmierzają w kierunku jazdy RWD.
  13. Jest bardzo prawdopodobne, że wszystko zależy od softu. Porównuję volvo xc70 3.2 2011 do xc70 3.0t6 z fabrycznym pakietem polestar 2015 i pomimo tego, że są to dokładnie takie same układy (sprawdzone organoleptycznie pod samochodem), to na drodze zachowują się inaczej. Nowszy przy gwałtownym dodaniu gazu ma tendencję do zamiatania tyłem. Fakt, że dysponuje mocą około 100KM więcej, ale odnoszę wrażenie, że przerzuca więcej napędu na tył. Ergo, skoro układ jest taki sam i most z haldexem jest identyczny, to za takie zachowanie odpowiada elektronika.
  14. Przesadzasz.... poprzednim xc70 wjeżdżałem na plażę i nigdy nie musiałem być z niej wyciągany... latałem też po zasypanym jeziorze i tragedii nie było... należało tylko pamiętać o niższym prześwicie... Obecnym xc70 w poprzedni weekend władowałem się na łąkę, żeby posprawdzać napędy i o własnych siłach udało mi się wrócić mimo ok. 25 cm kopnego śniegu. W sezonie zimowym regularnie latam MB GLK, który ma 50:50 i jeśli chodzi o zachowanie na śniegu to znacznej różnicy nie widzę, ot może GLK bardziej "zamiata" tyłem przy dodawaniu gazu, za to xc70 bywa podsterowne przy hamowaniu... Za to żadnego
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.