Skocz do zawartości

k313

użytkownik
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Gdańsk

k313's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. > Zasilania i masy sterownika oczywiście sprawdzone pod obciążeniem? Masy i zasilania przeczyszczone i zabezpieczzone na samym początku. Wszystkie podejrzane oczka zostały wycięte i wlutowano nowe. Sprawdzone styki stacyjki. Dodatkowo cała wiązka od czujnika temperatury jest nowa, a masa podana jest bezpośrednio pod czujnik. Niestety, bez zmian. Co prawda nie sprawdzalem pod symulowanym obciążeniem, ale na sucho brak jakichkolwiek oporów. Sprawdzone napięcie AB-Comem zgodne z rzeczywistym. Sprawdzane zgodnie z serwisówką. Co do ECU to były już naprawiane obwody zapłonu i komunikacji ze skrzynia automatyczną. Wg serwisanta więcej uszkodzeń nie ma.
  2. Witajcie Mam problem ze swoim autkiem, a dokładnej z odczytem prawidłowej temperatury silnika. Czujnik, termostat, pompa wody, chłodnica wymienione i jest sprawne. Komputer już dwukrotnie był naprawiany, a dalej są problemy. Obecnie pozostał temat z temperaturą. Poszukuje kogoś kto użyczy na 15 min sprawny sterownik silnika z Astry G X16SZR, ew podepnie mój do swojego auta i zobaczy czy są przekłamania. Jestem wstanie dojechać do uczynnej osoby. Dla kompletu informacji dopiszę co mi dolega. - po przekręceniu - włączeniu stacyjki (niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny) na chwilę wskazówka od temperatury silnika skacze na czerwone pole i włącza się wentylator chłodnicy. Później stopniowo temperatura na wskaźniku opada. Zgodnie z odczytem z AB-COM komputer widzi temperaturę wyższą o około 10-20 st. C. niż jest w rzeczywistości. Co gorsza przy włączonej stacyjce (wyłączonym i zimnym silniku) i podłączonym AB-COMie można zaobserwować samoczynny wzrost odczytu temperatury o około 5 st. C na minutę i tak do około 60 st. C. W czasie jazdy wentylator włączony non stop i próbuje schłodzić silnik (jest sterowany bezpośrednio z ECU).
  3. k313

    [A-G] co to za instalacja?

    > X16SZR02KP7710 > 24.09.1999 > 5-d hatchback - sprawdź czy na pewno > + załącznik Dziekuje No to trochę zmian nastąpilo, kanapę mam dzieloną, a przednie zagłówki nie są aktywnie. W lato będę remontował tapicerkę i zobaczymy jakien jeszcze kwiatki wyjdą i co można ponownie uruchomić. Jeszcze raz dziękuje za pomoc
  4. k313

    [A-G] co to za instalacja?

    He he Dziękuje za informacje, za potwierdzenie. Wnętrze jest ladne, kanapa tylnia wygląda na oryginał. Od strony bagaznika jest 12 dodatkowych gwintowanych otworów montażowych. Kokpit ma masę śladów po wkretach, w podsufitce jakiś mały dodatkowy głosnik, brak popielniczki na tunelu środkowym - jest jakis nietypowy brzytki schowek. A i na dachu bezpośrednio nad kierowcą jest odgniecione kółko - zakładalem że to od CB, ale to moze być od magnetycznego koguta. To brzy zakupie części będę musiał uważać by nie sugerować się typowymi rozmiarami. Autko jest białe i lekko poobijane, przez to niechodliwe. Było dość tanie. Czy moge prosić jeśli jest taka możliwość by Ktoś wkleil tu pełną specyfikacje auta, ew przesłał na PW. I jeszcze jedno czy można sprawdzić przebieg takiego auta - oczywiste ze niemiecki.
  5. k313

    [A-G] co to za instalacja?

    > sprawdzali po VIN fabryczne wyposażenie samochodu? No właśnie teraz do tego doszedlem, że nie. Nie sprawdzali go w żadnym komputerze. Tylko niemieckie kwity które miałem przy sobie - niezbędne do sprowadzenia auta. Może ktoś ma możliwość weryfikacji W0L0TGF48Y5043068 Będę bardzo zobowiązany.
  6. Kupię schowek/kieszeń na płyty CD montowany w Astrach G.
  7. k313

    [A-G] co to za instalacja?

    > MSZ to było audio, ale profesjonalna instalacja car-audio przewodami 0,75mm2 i 1,5mm2 ? Bez żartów, > zwykła rzeźba majsterkowicza, który chciał przyoszczędzić na porządnych kablach, > brat Poprawiłem pierwszą fotkę, w pierwszym poście. Co do audio, to te kable nie bardzo pasują. Przynajmniej nie te skrętki. A audio jest fabryczne, na fabrycznych kablach i głośnikach. A i jeszcze przy kokpicie pasażera jest pełno śladów po wkrętach - ewidentnie coś było montowane. Dostałem info, że to może być auto policyjne i ta instalacja by bardziej pasowała. Lampy przed chłodnicą, komputer i nadajnik w bagażniku, a na kokpicie klika ekranów czy "pudełek". Ale 1,6 w automacje nie nadaje się na auto policyjne - tym bardziej w Niemczech. ???
  8. Cześć Niedawno kupiłem kolejną Asterkę i po kilku oględzinach odnalazłem dość nietypową instalację za tylnym fotelem. Właściwie to są resztki instalacji, ale nie wygląda to na prowizorkę. Pytałem się w ASO co to może być i jedyne co ustalili, że zostało to fachowo montowane i niewykluczone, że przez fabrykę czy serwis. Niestety, każdy z elektryków miał inną wizję co to i raczej zgadywali. Więc, za fotelem są 3 skrętki, jeden koncentryczny i po dwa zwykłe ~0,75 i ~1,5mm. Przy lewym nadkolu jest mocowanie i dwie żyły ~0,75 dodatkowo brak grupy bezpieczników i pod maską pętla zwiniętych kabli. informacyjnie podam że to X16SZR, automat, nie było klimy. Oczywiście wszystko działa. Co to może być? Audio trzema skrętkami?
  9. Witajcie Ja z dość nietypową propozycją wymiany. Ze względów zdrowotnych nie jestem wstanie operować pedałem sprzęgła. I w efekcie czego muszę zmienić auto na model z automatyczną skrzynią. Zastanawiam się także nad wstawieniem automatu do tego co mam. Jeśli ktoś chce wymienić Astrę F automat na manual to jestem chętny na wymianę. Szczegóły na prw. Np zamiast męczyć się ze sprzedażą auta z automatem, to wymienić na moją i sprzedać Moja Astra to hatchback z 96 X16SZR LPG, szyberdach, klima, ABS, fabrycznie przyciemnione wszystkie szyby i tylne lampy, nowy wydech, nowa chłodnica, Ew jeśli ktoś posiada zbędne elementy z automatu wyjęte z auta np przy wymianie skrzyni na manual, to także jestem zainteresowany.
  10. Czy układ był kiedyś otwierany to nie wiem, pewnie kiedyś tak -auto ma 12 lat. Część czynnika ma pewno pozostało, bo tam jest oczko (wizjer) i widać jak się przelewa i delikatnie pieni. Nowy osuszacz kosztuje 220zł, więc nie jestem chętny do wydawania kasy. Zrobie jak piszecie, napełnie układ i zobacze jak działa. Dziękuje za pomoc.
  11. Cześć Ja tak trochę po sąsiecku, a trochę po starej znajomości. Astry już nie mam ale forum czytam, chyba to jest najlepsze forum motoryzacyjne . Przeczytałem cały wątek w góre ale odpowiedzi nie znalazłem. Nie dawno kupiłem auto, a jako że jest to moje pierwsze auto z klimatyzacją mam kilka pytań. Filtr przeciwpyłowy wymieniłem, układ został odgrzybiony - to akurat jest oczywiste. Klima ma niska wydajność, ale działa -włącza się i delikatnie chłodzi. Domyślam się że należy dopełnić czynnikiem. Byłem wstępnie dowiedzieć się ile kosztuje dopełnienie układu i dostałem jasną informację, że jak nie wiem kiedy był wymieniany osuszacz czynnika, to powinienem go koniecznie wymienić. Czy faktycznie jest to konieczne? Czy nie wystarczy sama wymiana i napełnienie czynnika? Można jakoś sprawdzić zużycie czy zapełnienie tego osuszacza? Będę wdzięczny za uwagi.
  12. k313

    Oleje

    > Poza lepkością ważne są też klasyfikacje wg API - SG/CD i CCMC - G5/PD2. Oczywiście 95% dostępnych olejów ma klasę wyższą niż SG np SJ,SL itp. Co do klasyfikacji CCMC to wiem tylko, że już od długiego czasu nie jest aktualna, zastąpiła ją ACEA. Znalazłem jedynie informację, że A3-96 zastępuje klasę G-5, natomiast sama litera B zastępuje klasę PD.
  13. k313

    Świece i przewody WN

    Czy masz zamontowane w głowicy osłony termiczne - tuleje w miejscu zamontowania świec? Jeśli tak, to przewody RC-OP454 są dla Ciebie.
  14. k313

    Oleje

    Cześć Nie, że się czepiam, ale tak z ciekawości przekopałem moją starą instrukcje od Astry F (nie wiem jak to wygląda w Classicu) i znalazłem tylko zalecenia, że do silników benzynowych należy wlewać markowe oleje o oznaczeniach: 5W-50 10W-40 15W-40 a do diesla: 5W-50 10W-40 Czy możecie to potwierdzić/zaprzeczyć, głównie to o potwierdzenie zalecenia przez fabrykę oleju 15W-40. Nie chodzi o to co "jest ogólnie ustalone na forum" tylko o fakty - dokładnie to co mamy w zaleceniach fabrycznych z różnych źródeł. PS Fabrycznie moje auto było zalane 0W-40
  15. k313

    Świece i przewody WN

    Cześć Ja z takim pytaniem, bo już sam nie wiem jak być powinno. Astra Classic z 2000 roku X14NZ z zamontowanymi tulejami-osłonami termicznymi i jakie tam powinny być świece? Niby oczywiste ale... Jasne jest tylko że na klucz 16. Co do informacji od Etzolda to mam mieszane uczucia, bo wg niego w tym silniku jest EGR i gdzieś widziałem, że może być DIS. A faktycznie tego nie ma. Więc co do świec też może być różnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.