-
Liczba zawartości
4 253 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Jarek_JD's Achievements
starszy kierowca (13/20)
86
Reputacja
-
Troszeczkę poza tematem. Mam ozonator wiele lat, może 8-10. Jeżeli go rozkręcę, to czy da sprawdzić jego wydajność? Nie mogę znaleźć żadnego dokumentu z zakupu. Załączam zdjęcia.
-
Tak. Ja miałem Galaxy 1.6 ecoboost 160KM. Bezproblemowy i bardzo przestronny. Nowy właściciel przysłał mi zdjęcia zadowolonej rodzinki. Mają trójkę dzieci. Wstawię, bo widać jak w drugim rzędzie swobodnie się 3 foteliki mieszczą. Ja takiej potrzeby nie miałem
-
Gdybym mógł, poszedłbym. Pytanie czy nadal muszę?
-
Wszedłem na ePUAP, znalazłem "sprawę" zgłoszenia zbycia pojazdu , kliknąłem "załatw..." Przekierowuje mnie na online w mObywatel, gdzie samochodu już nie ma. Czyli online się już nie da.
-
Sprzedałem samochód 8.10. Dzisiaj chciałem zgłosić zbycie pojazdu online. W moich pojazdach samochód już nie figuruje, więc zgłosić zbycia tego pojazdu nie mogę. W historii pojazdu jest informacja, że właściciel się zmienił, czyli nowy właściciel zgłosił już zakup. Ja już chyba zgłaszać zbycia nie muszę? Teraz mógłbym tylko papierowo w WK.
-
Czyli są dwa korki oleju silnikowego? Ten żółty korek na górze też jest z bagnetem i tam na pewno jest olej silnikowy. Te dwa korki nisko raczej są przekładniowe, tylko nie mam pewności.
-
Jarek_JD obserwuje zawartość Regulacja gaźnika kosy , Odśnieżarka Stiga ST 3255 P i Spawanie tłumika końcowego
-
Ojciec kupił używaną odśnieżarkę Stiga. Z dwóch stron są korki z miarką oleju. Od czego jest ten olej? Jaki rodzaj i jak często go wymieniać? Załączam zdjęcia z tymi korkami i modelem odśnieżarki.
-
Korzystam od kilku lat i od Googla trzymam się z daleka Czasami potrafi przez miasto jakimiś brukami puścić, lub zaproponuje "super skrót" przez parking, ale ogólnie chwalę sobie. Przejechałem na niej ponad 50 tys. km Licencję mam z Link4, mają jakiś system rabatowy "Kasa wraca". Pozwala to uzbierać ok. 100zł rabatu na ubezpieczenie na kolejny rok.
-
Temat ogarnięty. Podjechałem do kolegi, dzisiaj po południu pospawał. Mówi że będzie trzymać. Dzięki za podpowiedź
-
OK. Jeżeli się da, będzie spawane. Pytam dlatego, żeby nie wracać ponownie do tematu za miesiąc i już wiem do kogo jechać z samochodem
-
Synowi urwał się dzisiaj tłumik końcowy (Ford Galaxy 1.6 ecoboost z 2012r.). Ogólnie wydech nie jest skorodowany, uszkodziło się połączenie rury z wydechem. Załączam zdjęcia. Czy w takim miejscu można próbować spawać, czy od razu zakładać kupno nowego? Cena tłumika końcowego do tego silnika to ponad 1000zł, a mam kolegę który wydechy już spawał. Tylko czy spawanie w takim miejscu będzie w miarę trwałe?
-
Tak Ci troszeczkę "zamieszam". Mam Forda Galaxy z 2012r., 1,6 ecoboost 160KM. Do sierpnia 2022r. Przejechałem 154 kkm. Realne średnie spalanie to ok. 9l/100km (komputerowo 8,2 niekasowane od lat). Dużo jeździłem do Gdańska, mam ok. 100km z czego ok. 70km autostrady (przeważnie na tempomacie ok 130-140km/h). Od września Galaxy stoi, bo mam służbowego Hyundaia i40 z silnikiem diesla 1.6 136KM. I taka ciekawostka. Średnie spalanie diesla, mniejszego i lżejszego, po przejechaniu 15kkm to 6,8l/100km (zestawiam w Excelu do celów służbowych). Czy na pewno diesel tak się opłaca?
-
Przy większym falowniku taki string raczej by nie ruszył na zbyt małe napięcie DC.
-
Temat ogarnąłem. Na wyczucie znalazłem ustawienia takie, że odpalała od strzała i na wolnych obrotach równo pracowała. Później oddałem ją do pasjonata motoryzacji, który w dwusuwach dużo robi i za 30zł ładnie wyregulował. Podstawą regulacji był kolor ceramiki na świecy. Chińszczyzny nie chciałem kupować, bo kosa pracuje głównie w „chaszczach” i mam do niej cały osprzęt (tarcze, specjalny bęben z grubą żyłką). Ten gość od regulacji też z niejednym chińczykiem miał do czynienia i kazał mi Stigę trzymać jak najdłużej się da. Mówi, że niejednego chińczyka przeżyje
-
Mam kosę Stiga SB44 z 2003r. Od wiosny 2020 ciężko odpalała. 3 razy była "superserwisie" Stiga pod Kwidzynem, wydałem ok. 300zł na regulacje, ale po kilku koszeniach dalej nie zapalała. Ponieważ serwis nie uznawał reklamacji swoich działań, a wysoki był koszt "napraw” do wartości kosy i marny efekt, więc zacząłem sam sprawdzać kosę. Na początku wymieniłem w gaźniku membrany, zaworek iglicowy i uszczelki (gaźnik Walbro WYJ-174, zdjęcie). Następnie podocinałem i wymieniłem uszczelki pod gaźnikiem, sprawdziłem szczelność skrzyni korbowej. Zauważyłem słabą, w zasadzie brak kompresji (Silnik Alpina Star 45D). Zdjąłem cylinder i okazał się zapieczony asymetrycznie pierścionek i lekko przytarty tłok. Oczyściłem nagary, wymieniłem tłok z pierścionkiem, podocinałem i wymieniłem uszczelki skrzyni korbowej i cylindra, ostatecznie odpaliłem kosę. Teraz wymaga regulacji gaźnik. Potrzebuję jeszcze nastaw początkowych śrub regulacji dla tego gaźnika. Są trzy. Obroty biegu jałowego (1), skład mieszanki (2) (taka mała miedziana) i 3-cia od... (ilość paliwa, czy to jest ta "Hi"?). Może mi ktoś wytłumaczyć jak to od początku ustawić? Załączam też dla czytelności schemat gaźnika.