Jump to content

Jarek_JD

użytkownik
  • Content Count

    3997
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

About Jarek_JD

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 12/11/1976

Profile Information

  • Name
    Jarosław
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kwidzyn
  • Car
    Galaxy MK3 1.6EB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie wiem, jak normalnie eksploatując auto można zarżnąć silnik w 60kkm. Popatrz na ogłoszenia np na mobile.de Jest kilka samochodów z tym silnikiem i przebiegiem ponad 200kkm. Jaka będzie tego trwałość, czas pokaże. mój na razie ma ponad 90kkm, więc zakładam, że prawie się dotarł
  2. To zdjęcie z wątku pokazuje, że nikt tego nie czyścił. Ja mam różne felgi na lato i na zimę z różnymi powierzchniami styku, wiec nie dopuszczam do sytuacji przykręcenia koła bez wcześniejszego oczyszczenia piasty.
  3. Problemy są, kiedy warsztaty przykręcają koła kluczem dynamometrycznym do rdzy na feldze.
  4. Ford dla ecoboosta 1.6 dał interwał 10 lat lub 200tys. km. Sam mam dylemat, bo jeżdżę już 7 lat. Zaplanowałem wstępnie wymianę wszystkich pasków, pompy i napinaczy po 9 latach. Na razie nie spotkałem się z zerwanymi paskami tego silnika
  5. Przynajmniej dwa razy Po każdym dolaniu ładowarką ładowałem kilka godzin.
  6. Dzisiaj wymieniałem akumulator w Mazdzie 2. Samochód mam 9,5 roku. Akumulator nigdy nie zawiódł. Powód wymiany, napięcie spoczynkowe spada poniżej 12,3V, po przekręceniu zapłonu 11,7V. Jakoś zapala, ale kręci wolno. Zobaczymy, ile pożyje nowy model
  7. Dzięki, dokładnie taki Jeżeli chodzi o paski, to mój ojciec kupuje co zaproponują w sklepie i przeważnie kończy się zerwaniem Jeżeli na pierwszy montaż szedł FoMoCo, to bardzo chętnie założę go ponownie.
  8. W Mazdzie 2 DE 1.3 jest oryginalny pasek wielorowkowy FoMoCo 6PK 1840. Po 9,5 roku jazdy czas na zmianę. Mazda oferuje teraz oryginalny pasek za 130zł, ale mówią, że to jest Gates. Chciałbym poszukać jednak paska FoMoCo. Wiecie może, w których modelach Forda jest taki pasek, ewentualnie gdzie taki kupić? Na razie znalazłem pasek FoMoCo o długości 1845mm. Ewentualnie czy z automatycznym napinaczem można spokojnie założyć pasek 5mm dłuższy?
  9. Albo poszukać czegoś kilkuletniego. Kupilem te: https://allegro.pl/225-50-17-michelin-primacy-hp-98w-i7574814926.html?snapshot=MjAxOC0wOS0yM1QxOToxMToxMy4yODNaO2J1eWVyOzA1YWViYjdhY2Y1NjE3NzU5ZDk4Mjg0MzA4Y2MzYmU3NGI1ZjMxMjI4MmJmZjFmNTk3NGExMjIwOWI4ZGQ3MWE%3D Założyłem, rewelacja za nieduże pieniądze
  10. Końcówka na zdjęciu. Co do nakrętki, zgłupiałem. Dzwoniłem się dopytać, uprzejmy Pan jeszcze raz po VIN-ie sprawdził czy wymienia się samą końcówkę, potwierdził. Niby w instrukcji jest tak, że zawleczkę lub nakrętkę wymienia się tylko wtedy, kiedy się uszkodzi.
  11. Samochód miejski, ale po krawężnikach nie jest parkowany 🙂
  12. Nastepną też chyba kupię zamiennik TRW. Ale dowiedziałem się, jaka jest różnica. Zamiennik TRW kupuje się w komplecie z nakrętką i zawleczką, a oryginał sprzedawany jest bez dodatków. Dzwoniłem się dopytać o nakrętkę i ta jest wielorazowego użytku
  13. Padła mi w Mazdzie prawa końcówka drążka kierowniczego. Na forach naczytałem się, żeby do Mazdy kupować tylko oryginalne, bo zamienniki padają na drugi dzień. Kupiłem, przysłali, cena 3,5 stówki. Na końcówce przysłanej i zdemontowanej odczytałem, że jest to TRW. Zamiennik TRW kosztuje stówkę. Teraz pytanie, czy oryginał "Mazda TRW" i zamiennik TRW to są części jednakowej, czy rożnej jakości? Tak przy okazji, kiedyś padła mi końcówka drążka we Fiacie Bravo 2. Oryginał z pierwszego montażu też był TRW. We Fiacie i Mazdzie wytrzymał 40 tys. km
  14. Da się ogarnąć, ale łatwo nie jest 0 Wydaje mi się, że gorzej jest zobaczyć stan świeżego oleju. Mam zakodowane, że przy wymianie zalewam 3,5l (1.6) i sprawdzam po pół roku
  15. Jarek_JD

    Shell V-Power.

    Zapytam jako laik. Kiedy i na podstawie czego "wybierane są mapy" sterujące silnikiem?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.