Jump to content

Smigiel

użytkownik
  • Posts

    3012
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    ziemia łódzka
  • Zainteresowania
    informatyka, elektronika
  • Car
    Scenic II Ph 1 2.0 16V LPG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Smigiel's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/19)

1.1k

Reputation

  1. Nie wiem,czy czy jest sens samemu się z tym grzebać. Za około 100 zł w każdym zakładzie Ci to naprawią o ile oczywiście będzie taka możliwość, uszkodzenie jest małe i powstało niedawno. Chociaż z zakładami też różnie, teściowi zamiast naprawić to sprawili, że szyba pękła dalej.
  2. Z zeszłego tygodnia - objazd po zakładach sprzedających opony. Średnia cena używki 205/55/R16 w "dobrym" stanie to ok. 120-150 zł. Są i tacy, co chcą za 10 letnie Micheliny po 170 zł - ceny z montażem. W tym samym czasie w dużej sieci hurtowej części motoryzacyjnych za 195 zł (+ 20 zł montaż) można kupić Dębice Presto HP2 - raz że nowe, a dwa z gwarancją.
  3. U mnie problem z Fuldami Ecocontrol zaczął się po gwarancji. W 4 roku ze wszystkich zaczął odchodzić płatami bieżnik. Wymienione i raczej Fuldy już nie kupię.
  4. Tak samo jak przepisy nie pozwalają nabijać klimatyzacji LPG. A Janusze biznesu nabijają z butli od kuchenki i działa. Do tego doszło, że przed serwisem A/C co raz częściej fachowcy sprawdzają czym jest nabity układ, żeby sobie nie zepsuć i tak już drogiego gazu w butli.
  5. Jak wszystko chodzi to co 2 - 3 lata można jechać na serwis. Trochę czynnika pewnie będzie brakowało, odfiltrują, oczyszczą, usuną wilgoć. Może przedłuży to żywotność klimatyzacji jako całości.
  6. Ja zmieniałem w Citroenie sondę lambda Bosch (padnięta grzałka) na dedykowaną Bosch i nie było żadnych problemów. Podpiąłem i działało. Co do Denso to mam też nowe świece, na których Citroen nie działał poprawnie - wypadały zapłony i trzęsło silnikiem. Po wymianie na NGK było dobrze. Nie wiem, może Denso tylko do japończyków?
  7. Ja jeżdżę na standardowych osramach. Koszt ok 10 zł. Świecą dobrze, geometria wzorowa, starczają +/- 20 kkm.
  8. Ja mam Scenica II 2006 2.0 + LPG. Wnętrze duże, mnóstwo schowków, wygodnie się wsiada i wysoko siedzi (mnie to odpowiada akurat). Silnik 270 kkm a od wymiany do wymiany oleju ubywa na bagnecie może ze 2mm. Akurat z silnikiem nie było nigdy żadnego problemu a przejechałem osobiście ponad 80 kkm. Rdzy brak, nadwozie się trzyma. Z elektroniki to raz padła blokada kierownicy i raz regulator dmuchawy. Zawieszenie za delikatne na nasze drogi, ja muszę mniej więcej co 20-25 kkm coś zrobić z przodu. Dwa lata temu robiłem praktycznie cały przód - poduszki amortyzatorów, amortyzatory, gumy wahaczy, stabilizatora, poduszki belki. W zeszłym roku komplet hamulców na przód. Teraz już trzeba będzie zajrzeć bo auto zaczyna pływać po drodze. Zaletą jest łatwy dostęp do części OE, które są w cenie dobrych zamienników. Ogólnie autem jeździ się nieźle. Tylko na długie, szybsze trasy nie bardzo się nadaje bo powyżej 120 km/h silnik robi się niekulturalnie głośny i męczący.
  9. Jeszcze parę lat temu całe premium tak miało, a teraz to na zimę został tylko Michelin. Tam spokojnie można 5 lat pojeździć. Reszta 3-4 lata i koniec. Opis z własnych doświadczeń z oponami różnych producentów.
  10. Jak nie masz wyjścia to temat może Ci rozwiązać tokarz. Zrobi metalowe pierścienie na wcisk i będzie ok. Coś takiego kiedyś miałem i sprawdzało się.
  11. No ale chyba nie wszystkie. Ja ma w SC II nowy komplet sprzęgła z dwumasą od LUKa od ok 35 kkm i jak na razie bez zastrzeżeń.
  12. Z jakością tak jak z ceną. Miałem w ręce filtr węglowy do Astry H, a później rękę musiałem umyć bo się od tego węgla ubrudziła. Wyglądało to tak, jakby ktoś te filtry obsypywał czymś czarnym, może to i jakiś węgiel drzewny. Prawdziwy filtr węglowy wygląda inaczej.
  13. Lat temu parę we Fiacie uznali gwarancję w aucie, które miało poślizg w przeglądzie pół roku. Wystarczyło zrobić przegląd z data bieżącą i zgłosić naprawę gwarancyjną.
  14. Właśnie miałem proponować wizytę u specjalistów. Samemu można skórę wyczyścić, odżywić i zakonserwować. Grubsze roboty lepiej zlecić specjalistom. Mniejsza szansa na wtopę i niezadowalające efekty. Ja odnawiałem fotel kierowcy w podobnym miejscu, kierownicę i gałkę zmiany biegów u specjalisty. Wszystko wyszło za 250 zł i efekt bardziej niż zadowalający.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.