Jump to content

GalaktycznyMlotChwaly

użytkownik
  • Posts

    30019
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

GalaktycznyMlotChwaly last won the day on October 7

GalaktycznyMlotChwaly had the most liked content!

3 Followers

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Zainteresowania
    Gwałty, grabieże, nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu, podpalenia.

Recent Profile Visitors

4389 profile views

GalaktycznyMlotChwaly's Achievements

rajdowiec

rajdowiec (16/19)

15.2k

Reputation

  1. Raczej nie, bo pies zmasakruje, a poza tym to drzwi.
  2. Brama wejściowa. Odnowiłem część drewnianą i elementy metalowe, okna na razie zostały stare, bo nie dogadałem się co do terminu wykonania. Muszę zobaczyć co to jest.
  3. Potrzebuję zabezpieczyć przed wścibskimi oczami dwa okienka 35 x 90 cm. Miałem zamiar kupić jakąś folię lustrzaną na Allegro, ale przy większości pojawiają się opinie, albo deklaracje sprzedawcy, że lustro robi się od strony mocniej naświetlonej. To dyskwalifikuje takie folie wieczorem, bo lustro zrobi się nie po tej stronie co trzeba gdy zaświecę światło w pomieszczeniu. Ktoś coś poradzi?
  4. A nie chlapie tam woda? Na moje oko wygląda to jak podmarzanie.
  5. Od nowości był lany 5W-30 Toyoty. W ASO. Jak ją kupiłem od znajomej to pojechałem na akcję serwisową poduszki pasażera i przy okazji wymieniłem olej - w ASO nawet nie próbowali proponować tej dwudziestki, bo 2x droższa.
  6. @Maciej__ wątek powstał właśnie dlatego, że występują rozbieżności dla tego samego silnika. Auto jest z 2010 i w instrukcji z netu (ze strony Toyoty) zalecany jest 5W-30, w drukowanej 0W-20. W wyszukiwarce Toyoty OW-20 i 5W-30 jako alternatywa. Wyszukiwarki innych producentów podają 0-20 jako pierwszy wybór i wszystkie inne oleje jakie produkują jako alternatywę. Więc o ile w Fiatach, Renault, Fordzie i Pugu nie miałem wątpliwości (poza Fiatem wszyscy mają swoje normy) tak przy Toyocie pojawiła się okazja na olejowy doktorat... Edit Więc może być tak, że Toyota zebrała na tyle danych, że uznała zmianę zaleceń za bezpieczną, a może tylko bawi się w pseudoekologię (silnik mniej pali, ale i krócej żyje - tego oczywiście nie wiem).
  7. Artisanie miły - nie czytasz wątków w których odpowiadasz...
  8. Ja przecież nie polemizuję, tylko próbuję sobie to jakoś ułożyć. Wczoraj zamówiłem Shella 0W-30 A5/B5 - gdybym wczoraj widział tę porównywarkę, którą wrzucił Grogi to wlałbym Forda Formula F, bo mam akurat jeden baniak zachomikowany od wiosny, ale nie przyszło mi do głowy sprawdzić w necie jakie on ma inne klasy oprócz tej "fordowskiej".
  9. Porównywarka fajna, ale mówiąc szczerze to w kontekście zaleceń producenta tak średnio pozwala się zorientować. Przykładowo to z zaleceń Toyoty z 1. posta (SM+GF5 i ACEA A5 2010) - różnice w obrębie zaleconych zakresów są porównywalne do różnic między niektórymi klasami. Edit Ogólnie to może wyglądać, że ja tu odkrywam Amerykę, ale po Fiatach, gdzie lałem Lotosa przewyższającego zalecaną Selenię później po prostu lałem to co miało zgodność z normą producenta (Ford, Renault, PSA). Dlatego brak jasnych zaleceń (plus szalone ceny olejów Toyoty) mnie trochę zdziwiły.
  10. Na blog.total.es jest taka grafika tyle że jej wyniki są sprzeczne z wyszukiwarką olejów od Shella, Orlenu i Lotosa.
  11. No dobra - to lećmy dalej. Znalazłem taką grafikę. ACEA 1. Na ile mamy dowolność w zastosowaniu oleju C# lub E# jeśli zalecenie producenta dotyczy czegoś z góry (np. a1/5 lub A3). 1a. Z tego co widać na Wiki https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy A1/A5/B1/B5 to oleje do silników o "ciasnym" spasowaniu a A3/B3/B4 to spasowanie "luźne" - jak to odnieść do tych grup C# i E#? [1a jest o tyle ważne, że jak np. przeglądam oleje Shell to np. na oleju SN C3 nie ma już nic o A#] API Tu jest ponoć liniowo - SL -> SM -> SN -> ... ale pojawia się pytanie na ile można piąć się "w górę" jeśli producent zaleca np. SL/SM? @kaczorek79 rozjaśnisz to jeszcze?
  12. No dobra, a czy olej 0W-30 nie może być uznany za idealny kompromis pomiędzy sprzecznymi zaleceniami 0W-20 i 5W-30. Przy założeniu, że wszystkie spełniają co najmniej ACEA A5 i API SL? [żeby skomplikować sprawę to zrzut z pierwszego posta jest z www Toyoty, a wieczorem wyjąłem żonie ze schowka instrukcję i tam jest 0W-20 jako ten idealny] Jest gdzieś rozpiska jak te poszczególne klasy olejów "dziedziczą" swoje właściwości? Bo z tego co wyczytałem to API są ułożone liniowo, czyli każda kolejna zachowuje właściwości poprzednika i dokłada ulepszenia (trochę tego nie rozumiem, nie ukrywam, bo to jest raczej niemożliwe). ACEA jest opisane na Wiki i tu np. A3 ewidentnie nie jest wymienne z A1 i A5 (a te 2 ostatnie różnią się nieznacznie tzn. każde A5 spełnia normy A1, ale w drugą stronę nie lub niekoniecznie. Tych kolejnych nie chce mi się rozkminiać, ale chętnie przeczytam - może ktoś to jakoś jasno (najlepiej na jakimś diagramie ) opisał?
  13. Skapowałem się jak wyjmowałem puszkę z auta, żeby schować resztkę. Pomyślałem wtedy właśnie, że kupiłem podróbę. Dla mnie takie coś dyskwalifikuje producenta. Wątek zakładałem pół roku temu na HP
  14. U mnie nie bierze zauważalnych ilości. Ogólnie to zabawna sprawa, bo obecnie auto jeździ na jakimś totalnym guanie Fanfarol, czy jakiś tak - produkt "radziecki" z tego co się zorientowałem. To wynik radosnej twórczości mechanika, który kupił olej z napisem Toyota, zalał i OK. Prosiłem żeby zalał tym oryginalnym z Toyoty (5W30, ten sam leją w większości serwisów do yarka 1.33 100 KM). Ja też zobaczyłem czerwoną bańkę z napisem Toyota więc nie wnikałem w pierwszym momencie, ale później się zorientowałem że to inny producent. Generalnie miał być po kilku tys. do wymiany, ale żona przejeździła pewnie z 6 tys. Teraz mam zamiar wlać Lotosa, albo Orlen 5W30 (te dla Fordów, bo mają ACEA A5 i API SL) i zmieniać co 10-12 tys. Ogólnie zapomniałem, że tematy olejowe to tematy drażliwe - Google wypluł mi linki do forum oilclub.pl i oni tam się nawet składają na analizy olejów. To musi być jednak swego rodzaju szaleństwo.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.