Jump to content

Bravus

moderator
  • Posts

    1224
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Hangouts / GT
    yhy
  • iMessage
    yhy

Profile Information

  • Name
    Konrad
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Warszawa / Tarchomin
  • Zainteresowania
    yhy
  • Car
    Citroen, Fiat

Recent Profile Visitors

2551 profile views

Bravus's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

114

Reputation

  1. Świętochów już od daaaaaaawna nie funkcjonuje. Właściciel obraził się na offroad. Działki miał dzielić i sprzedawać pod inwestycje. Coraz trudniej w okolicach stolicy o legalne upalanie 4x4.
  2. Najprościej po radarze w zderzaku przednim.
  3. Zgaduję, że to aktywny tempomat z funkcją stop & go. Miałem taki w F01 z 2009 roku. Zatrzyma Cię do zera i ponownie ruszy do ustalonej prędkości. Pieszych raczej nie wykrywa. VIN o który pytasz to auto salon Polska. Z tego co zerknąłem, to wyposażenie bez fajerwerków, ale z drugiej strony może to i lepiej.
  4. https://bimmer.work/ Tam rozkodujesz wyposażenie i pobierzesz nawet pdf ze specyfikacją wyposażenia dla danego VIN.
  5. Berlux na Cieślewskich. Warszawa Białołęka. Sprawdzone kilkukrotnie.
  6. Jeżeli chcesz koniecznie podłączyć pod światła drogowe, to proponuję zrobić to na przekaźniku. Sygnał bierzesz ze świateł drogowych ( możliwości są dwie, długie masz sterowane plusem bądź masą, nie pamiętam jak jest w Jimnym ), zasilanie LEDbara oczywiście bezpośrednio z akumulatora, zabezpieczone bezpiecznikiem. Nie będzie to trudne w wykonaniu, chyba że jesteś totalna noga z elektryki. Dodatkowo, żeby dowód nie poleciał przy pierwszym nadgorliwym patrolu, rozwiązanie to nie może być stałe. Pod maską możesz zamontować jakiś przełącznik, który będzie aktywował to rozwiązanie w razie potrzeby, lub wyciągać bezpiecznik z zasilania LEDa. Najprostszy przekaźnik uniwersalny wytrzymuje chyba 20A, bez problemu to udźwignie. Dodatkowo, od siebie dodam że montaż nad tablicą, w zderzaku nie jest zbyt fortunnym rozwiązaniem. Zderzak pracuje dożo mocniej niż karoseria, na wybojach wiązka światła będzie Ci latała góra dół, co może irytować.
  7. Bo mogę i jest to przydatna wiedza... Człowiek właśnie dowiedział się, że w jego kręgu zainteresowania jest model R50 z całego okresu produkcji oraz R56 z pierwszych dwóch lat. Posiadając te informacje bez trudu znajdzie kiedy był lift oraz co się zmieniło w danym modelu. BTW zaimki osobowe pisze się z Wielkiej litery.
  8. Możesz powoli już uczyć się nomenklatury modelowej Mini maniaków. Po kodach modeli wszystko wyciągniesz od wujka google.
  9. Spory rozstrzał modelowy od I gen przed FL do II gen również przed FL. Osobiście celował bym w pierwszą generację przed liftem. Polifty miały o wiele bardziej upierdliwą elektronikę. Podobnie jak II generacja. To te same silniki, różnią się jedynie softem oraz wydechem. Wersję 90 KM bez trudu przerobisz na 116 KM. Można softowo lub poprzez wymianę kompa, tylko musi mieć dodatkowo wywalony EWS. Moim zdaniem pierwsza generacja przed FL. Jak napisałem wyżej ONE od COOPERA silnikowo różni się softem. Wizualnie w COOPER masz dwukolorowe nadwozie i zazwyczaj ładniejsze felgi oraz często lepsze wyposażenie. Wady moim zdaniem są następujące: - ciężko chodząca kierownica co na początku jest dziwne - często padająca elektryczna pompa wspomagania, jak wspomaganie przerywa to pompa do wymiany. Drogo, bo częsty i chodliwy temat - bardzo długa skrzynia 5 biegowa. Na dwójce prawie 120 km/h - padające oraz szumiące skrzynie, wynika to z jazdy ze zbyt niską prędkością obrotową przez niedoświadczonych kierowców - łatwo zabić sprzęgło z powodów j.w. - psujący się panoramiczny dach - mega słaba widoczność do góry. Stojąc na światłach trzeba się wyginać, żeby spojrzeć na sygnalizator Reszta opisanych usterek zależy od egzemplarza i poprzednich właścicieli. Żona jeździła rok czasu. Nie narzekała, ja regularnie dbałem i serwisowałem. Lubiłem nim jeździć pomimo małej mocy ( jej 90 KM starczało w zupełności ). Po zmianie felg na 17" w zakrętach istny szatan. Ogólnie twarde auto. Bardzo miło wspominamy, ale jestem bardziej niż pewien, że trafiliśmy dobry egzemplarz.
  10. Wiązka klapy przetarta, standardowa przypadłość Bawarek w kombi.
  11. A jak ładowanie ? Klema IBS sprawna ? Poszukaj kogoś z ISTĄ ( program diag. BMW ), powinno to naprowadzić, w którym miejscu mniej więcej siedzi psikus.
  12. Zacząłbym od sprawdzenia poprawności ładowania alternatora i testu pojemności akumulatora. Warto jest też sprawdzić, czy przypisany w ECU akumulator jest zgodny z tym fizycznie zamontowanym w aucie. Dziwi brak możliwości zgaszenia auta, ale diagnostykę proponuje sprawdzić od podstaw jw. Podłączenie pod dedykowany do BMW komputer diagnostyczny, również się przyda.
  13. Na pewno mógł mieć. Wystarczyło dodać darmową opcję 8EW System Android Auto / Apple CarPlay. Auta na stocku u dealerów są loterią, jeżeli chodzi o ten dodatek. Czasem ich konfiguracja, jest delikatnie ujmując bardzo kiepsko przemyślana. Mam doświadczenie, w ciągu 3 miesięcy kupiłem / zamawiałem 3 sztuki Tipo Sam salon, zazwyczaj odmawia doposażenia auta w tą opcję, a prawda jest taka, że nie mają przeszkolonych ludzi w "kodowaniu" dodatków.
  14. Powiem bez ironii, że jeżeli wygląd ma znaczenie to bierz BFG AT. Po śliskim wystarczy jeździć z głową i przewidywać.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.