Jump to content

Manx

moderator
  • Content Count

    4398
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    23h 1m 24s

7 Followers

About Manx

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 05/06/1984

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Varsovia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, rajdy, wyścigi, podróże, muzyka, kuchnia, wszytsko co związane z Japonią
  • Car
    León ST FR

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Są źródła w jedną i w drugą. Ja swego czas dostałem już rozdwojenia jaźni, bo ASO i instrukcja jedno, internet drugie. W intrnecie są ludzie, którzy trzymają się wersji ASO, że nie ruszać oraz Ci, którzy mówią, że trzeba. Z tego wszytskiego, parę lat temu, zanim jeszcze kupiłem samochód i chciałem poznać koszty jego użytkowania, to zadzwoniłem do jakiegoś serwisu naprawiajacego automaty, który twierdził że zna się na DSG i tam powiedzieli mi żeby nie słuchać ASO- trzeba będzie zmienić, nawet jak jest sucha, bo tak mówi firma która skrzynię skonsktruowała. Podali cenę usługi i OK - przyjąłem. OK - przyjąłem i tego się trzymam.
  2. W skrzyniach z suchymi sprzęgłami w instrukcji nie ma informacji o koniecznosci wymiany oleju, jak zapytasz w ASO to wprost mówią, że się nie wymienia. Serwisy niezależne mówią natomiast, że wg. firmy która skrzynię skonstruowała i produkuje do niej częsci zamienne, wymiana jest konieczna co 60 000 km. W skrzyniach z mokrymi sprzęgłami wymiana była zawsze i taka też była montowana we wspomnianym przez Ciebie Superbie 2.0.
  3. Tianjin to na rynek chiński. W Europie faktycznie sprawdziłem teraz, produkują sami (m.in w Mladej Boleslavi), ale są to konstrukcje Lucasa, BorgWarner itd.
  4. Nie. Z tego co kojarzę to skrzynie kupują u poddostawców
  5. S Tronic to nazwa handlowa DSG stosowana przez Audi - ta sama skrzynia ale dostosowana do silników umieszczonych wzdłużnie. W Q5 będziesz miał model DL501.
  6. Ależ to powszechna praktyka- swego czasu BMW też nie mówiło nic o wymianie oleju w automatach produkcji ZF... a sam producnt skrzyni nakazywał robić wymiany. W DSG też VW w niektórych odmianach nie przewiduje wymiany oleju, a producent skrzyni jasno pisze, że trzeba wymieniac. W tym wszystkim chodzi o niskie koszty eksploatacji, żeby się menedżerom flot w Excelu zgadzało.
  7. Manx

    Kombi do 100kpln

    Też żałuję, że nie można, ale podobno w żadnym samochodzie na rynku tak nie ma, a uzasadnienie jest takie, że ktoś mógłby się przyzwyczaić do ACC, nagle by jechał na pasywnym i w razie napotkania czegoś przed sobą, przyzwyczajony, że samochód zwolni mógłby wjechać w d. Powiedzmy że może to mieć sens. Asystenta jazdy w korku zazdraszczam i każdemu polecam, bo fajnie to działa . O miesiąc za wcześnie zakupiłem samochód, żeby taką opcję mieć, a dołożenie tego po fabryce jest drogie i skomplikowane.
  8. Nie ma się czym przejmować. TTTM. Nie bez powodu EU nakazała montować GPFy do benzynowych. U mnie 1.8 TSI dymka nie puszcza, oleju nie bierze, ale też mimo tego rura ciemna jak w dieslu.
  9. Manx

    Kombi do 100kpln

    Fakt - moje odczucia co do ACC są ambiwalentne i jeśli miałbym dziś za to rozwiązanie dopłacić, to bym się zastanawiał. Nie jest beznadziejny, ani nie jest genialny. To co opisałeś potrafi wkurzyć, ale faktycznie po na drogach lokalnych jest fajny bo nie pozwala by wkurzyli nas nierówno jadący przed nami. Generalnie na naszych autostradach ACC się przeciętnie sprawdza , bo są zapchane, a do tego ludzie jadą bardo nierówno. Jedyna metoda by pokojowo z tym koegzystować to ustawienie na autostradach najkrótszego dystansu i zmienianie pasa przy wyprzedzaniu, zanim radar wyłapie wolniej jadący samochód z przodu
  10. Manx

    Nowy Defender

    Nooo to prawda - podobno kaprysny model. Z drugiej strony można to było młotkiem naprawić i nawet jak się w Afryce podczas safari zepsuł, to mogli to szybko naprawić. Nie raz widziałem na Defenderach naklejki "I'd rather push my Land Rover than drive a Jeep"
  11. Manx

    Nowy Defender

    Szczerze mówiąc to jeżeli produkt jest dochodowy, to fajnie jest nie mieć dużej konkurencji. Toyocie się ten biznes z J70 jakoś musi opłacać. Podejrzewam że skala sprzedaży musi być niemała (oferowany w Afryce, Australii, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej), skoro dalej te archaizmy produkują i to za niemałe pieniądze (w AU taki "prymitywny" landcruiser J70 kosztuje w salonie równowartość 200 000 zł). No ale - brytyjczycy nie raz w motoryzacji zaskoczyli świat... np tym, że z tylu marek, które mieli, dziś pozostało na rynku pięć, a w w ich rękach nie pozostała żadna
  12. Manx

    Nowy Defender

    Styl i ilość elektroniki to jedno. A do tego dodajmy: - mniejszy prześwit niż w oryginale - nadwozie samonośne zamiast na ramie - zawieszenie niezależne Są już nawet w Polsce firmy, które ... w zasadzie to budują klasycznego Defendera od nowa. Biorą jakiegoś starego, używanego nadającego się do remontu, rozbierają go do ostaniej śrubki i składają go z użyciem nowych i zregenerowanych części. Koszt - grubo ponad 200 000 zł, ale skoro jest taka usługa, to znaczy że jest na to popyt. Swoją drogą ciekawe, że Land rover odpuści walkę w Afryce. Tam dla wszelkich służb, rolników itp. liczyły się 2 modele: Defender i Land Crusier. Defender zniknął z oferty, a Toyota nadal na Afrykę i Australi klepie Land Cruisera J70 z lat 80, czyli musi się to opłacać.
  13. Może to on Aha - Audi 80 (chyba on takie ma) też już dawno nie rzuciło mi się w oczy - tak jakby przed A4 B5 nie było niczego.
  14. Z niewymienionych tutaj dotychczas to ja już dawno nie widziałem ostatniego Forda Escorta, a przecież było tego pełno na ulicach. Z tych których było pełno na przełomie wieku zniknęły już Fiaty Uno. W sumie dość dawno jeżdżąc po Warszawie nie widziałem Poloneza Maluchy się widuje, duże fiaty też (albo na żółtych, albo self driving sightseeing), a poldki w końcu wyginęły.
  15. Manx

    No i wykrakaliscie

    W cenie duńskiej (tj. wysokiej) czy spekulacyjnej (czyli jeszcze wyższej) ? 😉 U nas też wiszą na ogłoszeniach - pierwsi co je odebrali, wystawili je od razu na sprzedaż, bo można na tym 20-30 000 zł zarobić Ja swoje info, na którym bazuję, dostałem od pracownika SMP.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.