Skocz do zawartości

Manx

moderator
  • Zawartość

    3934
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

328 Przezacny kompan

7 obserwujących

O Manx

  • Tytuł
    mistrz kierownicy
  • Urodziny 06.05.1984

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Varsovia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, rajdy, wyścigi, podróże, muzyka, kuchnia, wszytsko co związane z Japonią
  • Samochód
    León ST FR 1.8 TSI DSG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Manx

    Kubica na tory!

    Coś mu opatrznośc/podświadomość podpowiadała. Szkoda, że jednak wystartował - tyle przeszło mu koło nosa.. A tu jest cały godzinny podcast z Robertem (po angielsku) https://www.formula1.com/en/latest/features/2018/7/podcast-f1-kubica-accident-desire-to-become-a-better-driver.html
  2. Największą wadą tego samochodu jest IMO znaczek. To dlatego w EU to nie będzie hitem, jeśli tu kiedyś trafi. Mogę si założyć, że popularne nie będzie także dlatego, że koreańczyki kosztują tyle co EU konkurencja (albo i drożej) i nie wiadomo za co chcą więcej. Poza przodem całkiem przyjemny dla oka. Z tym designem przodu Hultaj zmierza gdzieś w kierunku Lexusa i idą w zawody, kto zrobi brzydszy Podoba mi się wnętrze...ładne, nie wygląda ciężko, nie przypomina chińskiej miniwieży
  3. Manx

    BMW F10 528 usa

    Pryznam - ciekawy. Najważeniejsze, że nie rozbity, nie topiony. Parę elementów wnętrza do renowacji, parę do wymiany, lakier do spolerowania i jest fajny samochód. Chyba tanio nie będzie - tam nie tylko łosie licytują.
  4. Manx

    BMW F10 528 usa

    Moim zdaniem właśnie tak. Ja osobiście bym tego nie zrobił. Jest to ruletka - możesz trafić dobrze, ale możesz trafić na minę, bo uszkodzeń będzie więcej niż widać po zdjęciach. Jak najprawdę dobry samochód, to nie martw się - zawodowi handlarze o niego zawalczą. Zdjęcia na aukcji nie zawsze pokazują wszystko. Nie raz zdarzyło się że ludzie z firmy w której pracowałem, po oględzinach rezygnowali z licytacji.
  5. Manx

    BMW F10 528 usa

    z grubsza jest to tak: cena zakupu + przewóz na terenie USA do najbliższego portu (to może być i $100 jak i $1000 - zależy od odległości od portu) + fracht morski (ok. $800-1000)+ubezpieczenie. I tak wyliczasz podstawę do wymiaru podatków i opłat - wartość samochodu z transportem i ubezpieczeniem. Potem liczysz od sumy zakupu z transportem cło, od wartości z cłem akcyzę, a od wartości z cłem i akcyzą 23% VAT. Masz wartość po opodatkowaniu. Do tego odprawa w Polsce przez agencję celną (musisz zadzwonić bo wiem jakie były stawki za samochód 10 lat temu przy stałej współpracy - obecnych nie znam, indywidualnych tym bardziej ale na pewno to będzie kilkaset zł). Do tego jeszcze opłaty portowe za rozładunek kontenera, opłaty magazynowe - policz z 1000 zł. Na ubezpieczeniu lepiej nie oszczędzać, bo niestety zdarzają się szkody w portach, a kluczyki to nie raz zginęły kiedy się tym zajmowałem 10 lat temu. Osobisci- sam bym nie sprowadzał, bo na aukcjach ubezpieczeniowych zdjęcia są czasem kreatywnie zrobione. Firmy które to robią, często mają człowieka na miejscu, który jeździ i ogląda.
  6. Manx

    [KzAK] 45 kzł TSI ea211

    Jak jeszcze przy 2+2 się mieścisz w samym bagażniku, to jesteś dobry w pakowaniu Ludzie czasami lubią tyle zbędnych rzeczy wozić, że nie mogą się zmieścić. Znajomy jest hobbystycznie myśliwym. Jak z żoną we dwójkę (!) jadą na kilka dni w Bieszczady, to poza jego walizką, jej walizką, jej kosmetyczkami, jej walizką z butami, on pakuje jeszcze kilka skrzynek z zabawkami myśliwskimi, jakimiś ubiorami myśliwskimi itp. Siedzenia złożone, załadowany mniej więcej do linii szyb i zrzędzą że X3 F25 jest ciasne. Jakby mieli dzieci to bez Ducao/Craftera ani rusz.
  7. Manx

    150km/h

    Mandat nie musiałby być wysoki. Kara nie musi by wysoka... gorzej jak jest wysokie prawdopodobieństwo jej dostania. Często przeginasz= często masz szanse dostać po karku. Do tego dostosować ograniczenia prędkosci do życia i osobisćie nie miałbym z tym problemu. Jak jest sensowne ograniczenie, to ja często nie mam potrzeby przeginania dla samego przeginania.
  8. Manx

    150km/h

    Weź nie strasz Coraz cześciej mam myśli by stąd lecieć .. i nawet gdzieś poza EU..
  9. Manx

    [KzAK] 45 kzł TSI ea211

    Nie jesteś pierwszy ani ostatni, którego to wnętrze odstrasza W Fordzie decydenci jakby tego nie zauważali. To jest dobry samochód i poza wnętrzem trudno mu coś zarzucić - ot jak schrzanić generalnie dobry produkt.
  10. Manx

    150km/h

    Bez sensu. Po pierwsze ludzie szybko poradzą sobie z tymi kagańcami. Po drugie, to chyba nie jest droga do celu do którego KE zmierza 150 km/h to trochę za mało. Jak na niemieckiej autostradzie będzie się ktoś wlókł 130 - 140 to ile będzie trwało jego wyprzedzanie? Ograniczenie do 200 ... nawet 180 rozumiem - mało kto ma potrzebę jeździć szybciej nawet chwilowo. Moim zdaniem branie się za ograniczanie prędkości maksymalnej w kontekście zmniejszania liczby wypadków i ofiar, to trochę od czapki, bo nie wydaje mi się by dużo było wypadków spowodowanych prędkościami powyżej 150 km/h. Wiekszość jest przy mniejszych prędkościach.
  11. Manx

    [KzAK] 45 kzł TSI ea211

    Zawieszenie Leona będzie sztywniejsze niż w Octavii czy Golfie. Na szczęście nie jest już twarde jak deska (Seat miał twarde jak deska w poprzednich generacjach swoich modeli). Teraz nawet Cupra nie jest twarda jak deska. Jest sztywno, ale jeszcze komfortowo. Musisz się przejechać. Co do zestrojenia układu kierowniczego - jest fajnie bezpośredni (porównywalnie jak focus). Kierownica - siłę wspomagania można regulować. Jak Ci odpowiada lekko chodząca (jak w Golfie czy Focusie, to bierzesz ustawienie kierownicy Komfort i voila - chodzi lekko. Jak wolisz żeby chodziła ciężej, to ustawienie sport. Ja mam stale ustawienie Sport i jest naprawdę fajny opór
  12. Manx

    [KzAK] 45 kzł TSI ea211

    Przy takim porównaniu: - wybierz Octavię jeśli najbardziej zależy Ci na pojemności bagażnika, chcesz się totalni wtopić w tłum. - wybierz Leona jeśli bardziej Ci się podoba, bardziej Ci zależy na prowadzeniu. Octavia to najpojemniejsze kombi w klasie. Ma parę cm większy rozstaw osi, jest z 10 cm dłuższa, więc ma też trochę większy bagażnik i trochę wicej miejsca na tylnej kanapie. Leon to jedno z mniejszych kompaktowych kombi. Ja wybrałem Leona bo jego pojemność mi wystarcza, bardziej mi się podoba, nie jest tak pospolity jak Skoda, ma ciekawiej zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy.
  13. Manx

    Front Assist

    Niestety doświadczenie pokazuje, że tak jest. Całe szczęście muszę ich odwiedzać rzadko - tylko przy okazji przeglądów albo jak mi na parkingu ktoś zahaczy i coś połamie.
  14. Manx

    Front Assist

    dokładnie takie mam podejście do wszystkich systemów asystujących
  15. Manx

    Front Assist

    Jakaś stara wersja oprogramowania(MY16) . Dość prawdopodobne, że update by rozwiązał sprawę, ale gamonie w ASO nic o tym nie wiedzą. Nie przeszkadza mi to aż tak by jeździć z tym po innych ASO. Najważniejsze że ACC działa dobrze.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.