Skocz do zawartości

Manx

moderator
  • Zawartość

    4107
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    5h 17m 51s

7 obserwujących

O Manx

  • Tytuł
    mistrz kierownicy
  • Urodziny 06.05.1984

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Varsovia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, rajdy, wyścigi, podróże, muzyka, kuchnia, wszytsko co związane z Japonią
  • Samochód
    León ST FR

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Manx

    Nowa trucizna

    Nie bój się. Po pierwsze poziom tych "emisji " jest regulowany przepisami i jeżeli wystąpiłoby przekroczenie norm, to samochód nie mógłby trafić na rynek. Materiały z których wykonywane jest wnętrze są tak przygotowane, by tych norm nie przekraczać. Producenci mają nawet ostrzejsze normy niż powinno się stosować, bo nie chcą mieć problemów z klientami alergikami. Po drugie poziom tych "emisji" się z czasem obniża, bo materiały wietrzeją. Jeśli nie chcesz wąchać, to możesz przed wejściem do auta przewietrzyć chwilę i już intensywnosć spada. Po trzecie - najbardziej "aromatyczne" są (moje subiektywne zdanie) japończyki i francuzy. Po czwarte - w Polsce zimą samo powietrze którym oddychamy jest nieporównywalnie bardziej szkodliwe niż zamknięcie się w nowym samochodzie.
  2. Manx

    Samochód demonstracyjny?

    IMO 1800 km to tyle co nic. Nowe auto za mniej kasy. Podemonstracyjny dealera - brać. Podemonstracyjny importera (tj. prasowy) - unikać. Ja już kiedyś kupiłem podemonstracyjny dealera, a parę lat później prawie bym kupił kolejną podemówkę, gdyby ktoś mnie ubiegł o parę godzin. W mojej "podemówce" nie było problemów więcej niż w normalnie używanych samochodach. Nawet ostrą eksploatacją (typu testowanie osiągów) klienci i handlowcy przez te 3-5 tysięcy kilometrów nie są w stanie samochodowi zaszkodzić na tyle by odbiło się to na trwałości. IMO przy dobrym upuście to dobry wybór. Można sporo zaoszczędzić, a i tak kupujesz nowy samochód na gwarancji. Jako plus masz na ogół sporo wyposażenia, bo "biedy" na testówki nie dają - chcą u potencjalnych nabywców zrobić jak najlepsze wrażenie.
  3. Manx

    Jakie auto kupić za 50-60tys

    albo szukaj wersji z 4x4 - tam siedzi już inny model DSG - nie DQ200 tylko DQ250.
  4. Manx

    Xdrive

    Jak się nad tym zastanowić, to ma sens W sumie A4 FWD... to prawie jak Passat, tyle że znaczek inny i poziom cenowy inny
  5. Manx

    Xdrive

    Już od kilku osób słyszałem pogląd, że Audi kupuje się dla Quattro, a inaczej to nie ma sensu. Nigdy się tym nie interesowałem - może w Audi napęd quattro wymaga mniejszej dopłaty niż Xdrive w BMW? może lepsze silniki są niedostępne z FWD i stad tyle Quattro?
  6. Manx

    Jakie auto kupić za 50-60tys

    No to 200 kg to będzie zauważalna różnica Może teraz wszędzie jest już równo 250. Kiedy ja kupowałem, była różnica nawet w katalogu. U mnie była, a nie wiem czy w skodzie również.
  7. Manx

    Jakie auto kupić za 50-60tys

    1.8 TSI da się sporo podkręcać. Fabrycznie niby 180 KM, a w praktyce każdy egzemplarz ma ok. 20 KM w gratisie. Max momentu w manualu będziesz miał na dzień dobry 320 Nm zamiast 250 Nm w DSG. Jak mnie pamieć nie myli, to na forach ludzie pisali, że niewielką korektą programu można uzyskać 220 KM i 350 NM. Jak się szarpniesz na turbo i IC z Golfa R to wychodzi grubo ponad 300 KM... i można tak w nieskończoność 2015 i 2016 to już silniki po poprawkach Nie wiem czym teraz jeździłeś. Musisz sam ocenić jak pojedziesz coś z 1.8 TSI oglądać czy będziesz miał potrzebę to podkręcić. Ja osobiście potrzeby nie czuję, bo jeszcze nigdy mi nie brakowało osiągów (7,0 od 0 do 100, na trasie przy wyprzedzaniu moc jest jak na zawołanie). Przesiadłem się 2 lat temu z lekkiej Fiesty która miała 120 KM i krótką skrzynię. Tam mi po jakimś czasie brakowało mocy, a tu już nie i to zarówno zaraz po przesiadce nie czułem braku, tak i nie czuję go dziś.
  8. Manx

    Jakie auto kupić za 50-60tys

    Trudno powiedzieć coś złego POjemny, dobrze zrobiony samochód, z fajnym silnikiem (zwłaszcza po 2014)
  9. Manx

    Jakie auto kupić za 50-60tys

    Nowa mechatronika to 7-8 000 zł. To jest nie do przewidzenia. Cała skrzynia ok. 20 000 zł. Koło dwumasowe ok. 2 000 zł. Zestaw sprzęgieł ok 4 000 zł. Na ile starczą sprzęgła jak i DKZ to już na to wpływ ma user. Nie lubią agresywnej jazdy, podnoszenia mocy (fabrycznie jest na granicy wytrzymałości),permamentnego pełzania w korkach w mieście. Jak się tego unika to podobno da radę dojeździć do 150-200 kkm.
  10. Manx

    Przerabiane lampy, zenony, ledy, etc. = kryminał

    Jak jest budżetowy LED, jak stosowany w markach popularnych, to podgrzewania nie ma. W premium owszem może być. W popularnych markach jak kupisz lepsze LEDy (bo czasami jest do wyboru dwie wersje) też już może być. To nie tyle podgrzewanie, co przekierowywanie powietrza z tyłu obudowy do przodu (każdy LED grzeje się od tyłu, a to nie pożądane, więc i tak każdy jest chłodzony). Z mojego doświadczenia - jak samochodem rozgrzanym wjechałem w śnieżycę, to problemu z zasypywaniem reflektorów nie miałem. Cześciej problem miałem w mieście jak zimnym samochodem jechałem w śnieżycę z domu do pracy, albo na zimny samochód padał wieczorem marznący deszcz, a do przejechania miałem tylko kilka kilometrów.
  11. Manx

    Jakie auto kupić za 50-60tys

    A propos Leona w takiej wersji jak szukasz (FR 1.8 DSG), to jako user Ci powiem, że z tego jak to jeździ jestem bardzo zadowolony. Jest szybki gdy trzeba, pali rozsądne ilości paliwai, jest cicho. Do tego jest praktyczny i nadal mi się podoba. A potencjalne usterki: - Silnik. Te najpoważniejsze problemy- z braniem oleju zostały już rozwiązane ok 2014 r. (zmiana konstrukcji tłoków i pierścieni). Dotychczas oleju nie musiałem dolewać miedzy wymianami ani razu. Jedyny typowy dla tego silnika problem jaki u mnie wystąpił, to był wyciek płynu chłodniczego z termostatu przy ok 40 000 km. Naprawione na gwarancji. Od serwisanta wiem, że dopiero w 2018 grupa VW wdrożyła do produkcji poprawioną obudowę, która nie pęka. - Skrzynia DSG. Ona tak fajnie działa - no złego słowa powiedzieć nie mogę na jej działanie. Niestety masz rację i jest to trochę loteria - kilku znajomych różnymi samochodami z tą skrzynią przejeździło 150 kkm+ zanim je sprzedali i było bez problemów,.... a mi padła mechatronika po 45 kkm. Gdyby nie gwarancja, to by bolało po kieszeni. Na okres eksploatacji po gwarancji warto mieć ubezpieczenie od awarii, bo to grube dukaty są. Moje propozycje: Jeśli ma być rozsądnie, ale fajnie, z dobrym wyposażeniem, ale boisz się ryzyka związanego z DSG - Leon FR 1.4 150 lub 1.8 180 z manualem. Jeśli chcesz mieć bezproblemowy automat - BMW 1 120i z hydraulicznym automatem ZF. Niby C, ale jednak wewnątrz gabarytowo to bardziej B, no ale jak wnioskuję po zapytaniu, to pojemność nie jest dla Ciebie kluczowym kryterium Jeśli chesz mieć bezproblemowy samochód z automatem, a to by wybitnie jeździł nie jest najważniejsze - Mazda 3 2.0 z hydraulicznym automatem (niezbyt szybki automat, zawieszenie komfortowo nastawione).
  12. Manx

    17 lat pozniej - Toyota supra 2020

    Ja się tam na drifcie nie dam Najwyraźniej do driftu potrzebne.
  13. Manx

    Nowa Ibiza akcja serwisowa , inne usterki

    Też dobra opcja @jahooo - trzeba przytrzymać przycisk naprawdę długo - z 30 s aż się pojawi logo Seat i zacznie się radio ładować od nowa. Jeszcze jedno mi się skojarzyło - włączasz i masz podłączone zewnętrzne źródło (USB). Najpierw włącz radio, a dopiero po chwili podłącz USB. Mi się kiedyś radio zawiesiło jak mu od razu podłączyłem telefon i jednocześnie włączało się radio i ładował zewnętrzne źródło audio- jakby miał za dużo na głowie na raz. Było to niedługo po zakupie. Potem jakiś update chyba mi zrobili i się nie zdarzyło.
  14. Manx

    Nowy samochód i rysy na szybie

    Broń się nogami i rękami przed polerowaniem - więcej można schrzanić niż zyskać. Wymiana szyby - jeśli koniecznie chcesz, ale ja osobisci bym nie chciał. Niestety róznie bywa z jakością tegoż. Prędzej szedłbym w domaganie się obniżenie ceny lub darmowe przeglądy. Swoją drogą to trzeba się nieźle postarać, żeby porysować szybę przy myciu (pewno zrobili do przy myciu samochodu przed wydaniem).
  15. Manx

    17 lat pozniej - Toyota supra 2020

    A po co w RWD ręczny na wajchę
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.