Jump to content

Manx

moderator
  • Content Count

    4795
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

847 Przezacny kompan

2 Followers

About Manx

  • Rank
    starszy kierowca
  • Birthday 05/06/1984

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Varsovia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, rajdy, wyścigi, podróże, muzyka, kuchnia, wszytsko co związane z Japonią
  • Car
    CUPRA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takie jest oficjalne stanowisko producentów . Do tego dodają, że silniki są fabrycznie docierane i można od razu normalnie jeździć i pierwszy raz olej wymienić po 2 latach lub 30 000 km Ja jestem staromodny i pierwsze 3-4000 km powstrzymuje zapędy, a potem wymieniam olej. Być może własnie dzięki temu nigdy nie miałem problemów z silnikami i nawet TSI mi nigdy oleju nie brały.
  2. Kontrola jakości kontrolą jakości. IMO błędy były gdzieś na etapie projektu - DQ200 z pierwszych roczników były dużo gorsze niż te obecnie i po drodze wprowadzili sporo poprawek, ale w międzyczasie mocno popsuli sobie reputację skrzyń DSG w ogóle. A już głupotą było pakowanie np. skrzyni która może przenieść X, do auta, które ma dokładnie X nm, tak że od razu pracuje na granicy wytrzymałości. Taka jest współczesna motoryzacja - tu oszczędzimy parę euro na sztuce, tam parę euro na sztuce, pomnożymy przez skalę i wyjdzie dużo. Do tego modele są wprowadzane szybko, więc jak coś nie wyjdzi
  3. Ja bym powiedział, że z tą skrzyni to jest trochę loteria. Znam wiele osób, które miały Octavie czy Leona 1.4 TSI + DQ200, jakieś miejskie pierdziki typu fabia z 1.0TSI + DQ200 i niektórzy wyjeździli leasing i sprzedali auto, bez potrzeby ingernecji w skrzynię, a inni dopiero po ponad 150 kkm musieli myśleć o inwestycji w skrzynię, bo sprzęgła miały już trochę dość. U mnie było nieco inaczej. Ja miałem Leona 1.8 TSI z 2016 r. z tą skrzynią. Z plusów - przez większość czasu jeździło się fajnie. Z minusów - skrzynia niestety parę razy miała swoje humory. Nie padła tak, bym został na drodze
  4. Manx

    Skoda Fabia 2022

    Zapomnij. Nie będzie na pewno. Już parę lat temu (to było gdzieś w czasach Octavii III) czytałem wywiad z jakimś ważniakiem z VW, który powiedział, że Skoda nie będzie dostawać usportowionych wersji, które miałyby konkurować z topowymi usportowionymi wersjami modeli VW czy Seata. Widać, że są konsekwentni - Octavia III RS miała bodajże 245 KM, Octavia IV RS też ma tyle i nic więcej (nie ma odpowiednika Golfa R), Fabia RS skończyła się na II generacji. W tym pomarańczowym, na ładnej feldze, to bardzo ładne auto. Bardzo fajnie wygląda - jak kto szuka miejskiego auta, to będzie
  5. Miałem 2 razy szkody w VW Leasing z OC sprawcy. Zgłaszasz szkod ubezpieczycielowi i od razu zgłaszasz leasingowi, wybierz też sobie ASO, gdzie będziesz to robił. Leasing wyraża zgodę na wypłatę odszkodowania na rzecz ASO, a Ciebie upoważnia do kontaktu z ASO w sprawach dot. szkody (oczywiście nie bezpłatnie - wyślą Ci za to fakturę , coś koło 100 zł ). Zalecam wziąc sobi coś na cierpliwość - dodzwonic się do VW Leasing nie jest łatwo.
  6. Jesli kolega pisze tu że akceptuje rocznik 2014 to może nie aż tak, ale z 60k za krajowy z czystą historią i niezajeżdżony, to na pewno. Mój poprzedni Leon (ST FR 1.8 TSI z DSG) z 2016, z kilkoma dołozonymi pakietami, na koniec umowy leasingu w zeszłym roku (auto miało wówczas 4 lata), był wyceniany na 69900 zł. @bb_maciekJa polecam Ci Leona - będę stronniczy . Przez 4 lata jeździłem LeonemST z 1.8 i było to bardzo dobre i rozsądne auto (koszt zakupu, koszty utrzymania) . Nim kupiłem, jeździłem testowo też Mazdą 3, Civiciem kombi, Octavią. Nie podeszły mi wówczas. W ze
  7. Manx

    VW Polo 2022

    Co rozumiesz pod pojęciem przyzwoity? W przypadku Polo, realnie za ok. 60 k to jest podstawa.
  8. Manx

    VW Polo 2022

    Lifting upodabniający wizualnie Polo do wyglądu Golfa VIII (zwłaszcza grill i kształt tylnych lamp).
  9. Manx

    VW Polo 2022

    Nie kosztuje tyle co Golf.... Golf też zdrożał . Niedawno znajomy szukał auta dla rodziców (ludzie po 70-ce) i pierwotnie miał być Golf (zastąpić Golfa VI), a wyszło Polo w najtańszej wersji jaka była na placu: silnik 1.0 z manualem, lakier biały zwykły, klima półautomat, elektryka szyb, Front Assist nawet , ale koła 14 " , czujniki parkowania, zapłacił coś ok. 60k. Golf najbiedniejszy wyszedłby mu 15 000 zł więcej.
  10. Dobry żart, ale zupełnie nieśmieszny. Żerują cwaniaki na ludzkiej niewiedzy i na pewno część ludzi pomyśli, że to co gość mówi, to prawda i jest to zgodne z prawem. Żelazna zasada jest taka: mają pokryć stratę majątkową, którą poszkodowany poniósł wskutek szkody: koszty przywrócenia auta do stanu przed szkody, zgodnie ze sztuką, koszty auta zastępczego, koszty utraty wartości handlowej auta. Już klilku osobom pomogłem pomnożyć kwotę otrzymanego odszkodowania kilkukrotnie (a nawet 10 krotnie) względem "oferty" pseudorzeczoznawcy.
  11. Manx

    Cupra Leon

    Subiektywnie tak - ciekawe co by było jakby zmierzyć to z użyciem dragy lub racelogic . Ta różnica moim zdaniem może wynikać z innej reakcji komputera na pedał gazu i tego że skrzynia brutalniej zmienia biegi. Się uczepiłeś tego ICka Na serii lepszy IC nie da Ci wiele. Zrób program tak na 400 KM, to wtedy będziesz łoił 99% tego co jeździ po drogach
  12. Manx

    Ibiza 2022

    Bardzo dobrze, że nie zaszaleli i nie próbowali jej przeszczepić na siłę przodu od np. Formentora. IMO Ibiza to obecnie jedno z najładniejszych aut segmentu B i mam przeczucie, że jej linia jeszcze długo się wizualnie nie zestarzeje.
  13. Wizualnie bardzo ciekawe auto im wyszło - w tym całym swoim dziwactwie mi się podoba . Citroeny powinny być oryginalne wizualnie i ten jest. Tylko szkoda, że hydropneumatyka Citroena jest już historią- tu błaby jeszcze ciekawsza, bo by mogła potencjał "terenowy" zwiększać. Zastanawia mnie tylko czym to auto jest. Niby nazywają to SUV, a do SUVa mu daleko (C5 Aircross prędzej zasługuje na to miano), wygląda trochę jak podwyższone kombi i ma ten spoiler z tyłu... to bardziej crossover albo po prostu liftback, tyle że z taką metką to się by nie sprzedało
  14. Manx

    Cupra Leon

    Jak już łapę wymieniłeś, to przy ośce podobno pomaga przy szybkiej jeździe jeszcze rozpórka kielichów (sam o tym myślałem kiedy miałem FWD 1.8 TSI). Koszt mały (orientowałem się to od Górny Sport ok. 200 zł) a piszą, że robi różnicę. Co do nastaw - możesz sobie ustawić ECO. W profilu indywidualnym możesz sobie wybrać silnik i klimę w ECO. Zastanawiam się tylko po co - auto robi się mułowate i jeździ na tak niskich obrotach, że zęby bolą Ja mam u siebie indywidualny: DCC comfort, Silnik Sport, skrzynię w Comfort, klima Eco, układ kierowniczy Cupra i to jest IMO optymalne w tym auci
  15. Manx

    Bluetooth Ratunku

    Jeśli z twoim telefonem nie działa, to weź sprawdź z jakimś innym. Miałem kiedyś taką opcję w Fordzie, że się moduł bluetooth, który był pod schowkiem rozłączył. Już kląłem, że to przez update iPhone, ale jak nie działało na znajomego Androidzie, to postanowiłem sprawdzić hardware i tam był problem. Normalnie powinno być: włączasz parowanie w radiu i parowanie w telefonie. Powinny się znaleźć.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.