Skocz do zawartości

Manx

moderator
  • Zawartość

    4201
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    10h 56m 11s

7 obserwujących

O Manx

  • Tytuł
    mistrz kierownicy
  • Urodziny 06.05.1984

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Varsovia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, rajdy, wyścigi, podróże, muzyka, kuchnia, wszytsko co związane z Japonią
  • Samochód
    León ST FR

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Manx

    Uwaga na hulajnogi

    Gdyby wszyscy ludzie wokół tym się kierowali, to byłoby nam jak w raju. Takie rzeczy to tylko w Japonii. Niestety problem jest taki, że osoby kierujące się rozsądkiem i mające na uwadze zasady współżycia społecznego, to w naszym kraju mniejszość. Niestety. Nie mam nic przeciwko samym pojazdom. Mam ale do użytkowników, bo użytkownicy hulajnóg z wypożyczalni kilkakrotnie zaszli za skórę. Hulajnogi rzucone byle jak na chodniku to standard (z tego powodu ZDM w Warszawie skonfiskował ich ok 200 szt i czekają w ich magazynie na odbiór przez właściciela) innym razem ktoś w nocy porzucił hulajnogę opierając ją o samochód, mojemu fryzjerowi ktoś porzucił opierając ją o drzwi. Kolejny temat który mi się nie podoba, to jazda z prędkością ile fabryka dała po chodniku między pieszymi. Nie mam pewności czy robiący tak ma odpowiednio dobry refleks by ominąć pieszego, który nagle postanowi skręcić. Jest też niebezpieczeństwo, że wychodzi człowiek ze sklepu na chodnik i może zostać potrącony przez rozpędzoną elektryczną huljanogę. Pojazdy nie są niczemu winne - problem generują użytkownicy. Edukacja to jedno, ale czym prędzej hulajnoga elektryczna powinna zostać zrównana z rowerem ze wszystkimi tego konsekwencjami.
  2. Manx

    Ochrona danych w ASO

    No to sorry - nic nie wskórasz. Procedury wewnętrzne im nie pozwalają. Pomęcz polski serwis. Z tego co pamiętam jak kiedyś kupiłem ex-demo Forda z Niemiec, to polskie ASO przekazało mi komplet informacji z informacją że tego i tego dnia przy przebiegu kilkaset km ASO w Niemczech wymieniło uszczelkę drzwi.
  3. Manx

    Ochrona danych w ASO

    Prawdopodobnie ich wewnętrzne procedury nie pozwalają udzielać takich informacji. To nie RODO, bo odmowa udzielenia przez ASO informacji o wykonanych naprawach, historii serwisowej nie ma nic wspólnego z RODO (vel GDPR/Grundverordnung Datenschutz), dopóki przekazywane dane nie zawierają danych osobowych. RODO dotyczy danych osobowych! Kiedyś już nie raz była o tym dyskusja, że w niektórych krajach w jednej marce dają dane jak na talerzu jak im machniesz dowodem rejestracyjnym, a w innych nic Ci nie powiedzą, zasłaniając się polityką wewnętrzną i stwierdzeniem, że zbierają to tylko na ich wewnętrzny użytek.
  4. Manx

    Zakup nowego auta - co i jak

    Osobiste przekonania, czy boisz się CVT?
  5. Manx

    Problem z oponami zimowymi - złe ciśnienie? Wibracje

    Skrzywienia tym oczywiście że nie naprawisz. felga do prostowania, opona do wyrzucenia. Im więcej ciężarków to chociażby tym większe prawdopodobieństwo, że któryś po kilku tysiącach km lub przy wizycie na myjni odleci i będziesz miał niewyważone koło.
  6. Manx

    Mówiłem już, że Skoda to dziadostwo ???

    Dodaj że Tiguan Allspace. Zwykły Tiguan jest mniejszy od Kodiaq i Tarraco. Nie mylisz się - macałem Tarraco i Tiguana i do VW jest dopłata za znaczek. Kokpit i fotele jakby z tej samej jakości materiału. Jakość montazu IMO ta sama. Tiguan i Tarraco to nawet powstają w tej samej fabryce w Wolfsburgu.
  7. Manx

    Rysa i wgniecenie na progu

    Moim zdaniem nie ma co ruszać. Umyj dokładnie i przy świetle dziennym przyjrzyj się czy nie jest gdzieś odsłonięta blacha. Jeśli Cię razi to lakierem zaprawkowym można "przypudrować" Kiedyś w samochodzie miałem takie uszkodzenie na progu (prawdopodobnie od łapy podnośnika w ASO lub u wulkanizatora) i nikt jak sprzedawałem nawet się na ten temat nie zająknął, ruda też przez parę lat nie wyszła.
  8. Asystent pasa ruchu u siebie nie mam. Było w demo, przejechałem na tym kilkaset metrów i stwierdziłem że mi zbędne. Asystentowi jazdy w korku mógłbym zaufać. Niestety wprowadzili go dopiero parę tygodni po tym jak odebrałem samochód. Czasem jak jest pełzający korek to ACC mi go zastępuje jako tako, tyle ze jak stanie to już nie ruszy sam.
  9. Manx

    Siedzienia skorzane

    To już wiem czemu nie mam problemu - u mnie jest bezwzględny zakaz jedzenia w samochodzie. Sam go nałożyłem na siebie i pasażerów Czasem ktoś z tyłu po kryjomu podjada, bo postoje robię rzadko (do 4 h najczęściej w ogóle) Cenny głos Może kiedyś się odważę porwać na jasną skórę. Mi też się podobają jasne wnętrza, ale trochę się ich boję. Lubię widzieć czystość i kiedy coś widzę że jest brudne, to już mnie kłuje w oczy. Boję się, że przy jasnej skórze mógłbym zwariować, a nie chciałbym jeździć jak mój ex-przełożony. Ojciec miał beżową szmatę - to moża było prac co roku, bo siedzisko kolorm szybko odróżniało się od oparcia
  10. Reaguje tak, bo nie czuje oporu na kierownicy, a on nie może służyć jako autopilot. Producenci żeby się bronić przed takim używaniem systemu, wprowadzili takie właśnie zabezpieczenie. W wytworach VW AG działa to tak samo. "Sprytni" przyczepiają butelkę wody i mówią że da się tak jeździć, ale moim zdaniem wiele wspólnego z bezpieczeństwem to nie ma i nie umiałbym na tyle zaufać temu systemowi.
  11. Manx

    Siedzienia skorzane

    Szmacianej jeszcze nigdy prać nie musiałem (bo wszystkie miałem czarno-szaro-bure). Wystarczy odkurzanie raz w miesiącu, albo po każdej przejażdżce z pasażerką w futrze. Mój przełożony kiedyś miał BMW z beżową skórą - po paru latach się pomarszczyła na siedzisku, a poza tym było widać wyraźne niebieskie ślady od jeansów. Praktyczna to jest chyba może czarna skóra, ale na pewno nie jasna
  12. Pracowałem z takim agentem - jeździł Mondeo mk 3. On jechał gaz-hamulec i cały czas mrygał stopem. Kilka razy wyjechałem za nim z pracy i strasznie nieprzyjemnie się za nim jechało. Wyjeżdżalismy z pracy i po 200-300 m było skrzyżowanie. On wyrywał i hamował bo czerwone, a ja widziałem je z daleka i się powoli dotaczałem do niego 20-30 km/ h i hamulca w ogóle nie uzywałem. Gość ostro przyspieszał i przyhamowywał jak dojeżdżał do zderzaka samochodu z przodu. W mieście ze świateł jak ruszył, to przyspieszał aż dojechał do kolejnego skrzyżowania i trzeba było ostro hamować bo było czerwone. Co przegląd wymieniał klocki, bo miał już resztki okładziny i pluł na forda że takie badziwie wszadzają
  13. Dokładnie tak Ja mam spostrzeżenie że u nas ludzie w ogóle jeżdżą mało płynnie, mało przewidująco i przez to bardzo nieefektywnie. Deptanie do podłogi i pędzenie by zaraz hamować to dość popularna technika. A potem zdziwienie, że szybciej potrzeba do dystrybutora i klocki hamulcowe po 20 000 km mówią papa. Ja jadę szybko po S i A (tam gdzie to dozwolone to wrzucam 140 lub 150 km/h na tempomat) i tym samochodem zawsze mi wychodzi ok. 7l/100 km.
  14. Manx

    Ibiza/Arona znów zaproszenie do serwisu

    W sumie tak. Tyle że diesel gate to było działanie celowe i tak to sobie zaprojektowali, a tu wygląda na to że są błędy projektowe.
  15. Manx

    Ibiza/Arona znów zaproszenie do serwisu

    Strasznie felerne im te modele wyszły Rok na rynku i kolejna akcja.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.