Skocz do zawartości

Manx

moderator
  • Zawartość

    3980
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

352 Przezacny kompan

7 obserwujących

O Manx

  • Tytuł
    mistrz kierownicy
  • Urodziny 06.05.1984

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Varsovia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, rajdy, wyścigi, podróże, muzyka, kuchnia, wszytsko co związane z Japonią
  • Samochód
    León ST FR 1.8 TSI DSG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Manx

    Toyota Prius warto.

    1. A ile można jeździć jednym samochodem? 2. Jeśli na firmę, to decyduje ekonomia. Jeśli leasing, to po 3-4 latach się kończy. Jeśli zakup na własność, to amoryzacja tyle trwa.
  2. Manx

    Jak legalnie zablokować most

    Jak to kiedyś mówił Zulu Gula "Polska to taka ciekawa kraj". Jedni nie mogą się dogadać z drugimi. Kierowcy z rowerzystami, rowerzyści z kierowcami, jedni i drudzy z motocyklistami/motorowerzystami na skuterach. Od kilku tygodni krążę po Azji. Czy to w Japonii, czy na Tajwanie, nie ma problemu. Rowery, skutery i samocody pokojowo współistnieją. Na drogach nie ma agresji. Rowery jadą scieżkami, jeśl te są wyznaczone, albo jeśli ich nie ma, to po jezdni przy jej krawędzi. Skutery i motocykle w Japonii jadą równo z samochodami. Na Tajwanie na światłach skutery na światłach stoją przed samochodami i jeśli są szybkie, to potem jadą jak smaochody ,a jeśli są powolne (stare lub np. mocno obładowane), zjeżdżają na prawo i dają się wyprzedzać. Każdy uważa by nie zostać rozjechanym i jakoś to się kręci. Da radę pokojowo współistnieć na drodze... tylko w PL każdy musi pokazywać że jest królem drogi - kierowca, rowerzysta, motorowerzysta. Smutne to, ze u nas cywilizacja na drogach jest tak zacofana.
  3. Manx

    Peugeot e-Legend - piekny

    Mi się podoba - koncept jest bardzo ładny, ale jeśli kiedykolwiek puszczą to do produkcji, to tu wytną, tam uproszczą, dołożą parę drzwi i koniec końców wyjdzie kolejny nijaki model.
  4. Manx

    Do uzytkownikow samochodow z AT + manetki

    U mnie dopłata byłaby tylko 750 zł. Niewiele, ale wahałem się czy łopatki czy kamera cofania, żeby nie przekroczyć granicy wartości samochodu, powyżej której ubezpieczyciel wymagałby alarmu fabrycznego (+1000 zł). Padło na kamerę, a łopatki odrzuciłem. Za w sumie 1750 zł coś czego nie użyję - podziękowałem.
  5. Manx

    Do uzytkownikow samochodow z AT + manetki

    Nie zamówiłem manetek, bo wszyscy znajomi którzy w BMW czy róznych VW-pochodnych to zrobili, odradzili mi tą opcję, mówiąc że może z raz z niej nie skorzystam, tak jak i oni. Jestem pewien, że dokładnie tak by było, bo mając w DSG możliwość ręcznej zmiany biegów drążkiem, praktycznie z tego nie korzystam. Na gładkiej krętej drodze, użyłem tego może ze dwa razy. Miałem się pobawić jazdą, ale z tego nie było żadnej zabawy, bo nie miałem poczucia tego mechanicznego przełączenia jak w manualu, do tego skrzynia się wcina jak obroty spadną za nisko, albo podkręcisz do czerwonego pola. Konkludując - totalnie bez sensu. W trybie manualnym przejechałem może z 5 km dla zabawy i tyle. Trybu ręcznego praktycznie używam tylko w górach na długich zjazdach, żeby hamować silnikiem bardziej niż komputer by to robił.
  6. Manx

    VAG - 1.0, 1.5 i 2.0 TSI w Leonie

    Tak. Wersja 190 KM jest już od jakis 2-3 lat jest stosowana w niektórych modelach koncernu obok wersji 2xx-konnych. Zastąpiła 1.8 TSI. Tak było w SUVAch VW, Passacie i w różnych modelach Audi. Czytałem, że różni się osprzętem i oprogramowaniem od tych mocniejszych wersji. Już od dłuższego czasu było wiadomo że docelowo wszędzie zastąpi wycofywany 1.8 TSI 180 KM. Porównywanie nie ma sensu faktycznie, bo różnica w cenie pomiędzy podstawowym 1.5 130 KM a podstawowym 2.0 190 KM, to 23 000 zł, a 1.5 TSI 150 vs 2.0 TSI 190 to 8000 zł (oba z DSG).
  7. Manx

    VAG - 1.0, 1.5 i 2.0 TSI w Leonie

    1.5 TSI to jednak nowa konstrukcja. Z 1.4 TSI to tam niewiele zostało Ja bym zachował rezerwę. Najbardziej sprawdzonym wyborem IMO jest teraz 2.0 TSI - na rynku już od paru lat, po wielu poprawkach, które wyeliminowały choroby wieku dziecięcego.
  8. Manx

    Dylemat - Daily i Fun car czy lepsze daily ?

    Moim zdaniem jeden a dobry, który na codzień będzie wygodny, a jak będziesz miał ochotę pojeździć dla przyjemnosci, to będzie szybki i będzie się dobrze prowadził Jeżeli nie jesteś freelancerem, rentierem (skoro robisz 50 kkm to wnioskuję, że częściej pracujesz niż odpoczywasz), to fun car nie miałby sensu. Osobny fun car moim zdaniem ma sens tylko jeśli: - masz regularnie czas na jego ujeżdżanie, - chcesz czasem startować w KJS lub pojechać na tor. Jest nawet wskazany jak jeździsz po torach i KJS bo kiedy zechcesz szybciej jeździć i przerobisz np zawieszenie w daily... to np. do teściowej już nie zajedziesz gruntówką, albo wyciągniesz kanapę i będziesz ją zaraz musiał wsadzić, bo fotelik trzeba na niej zamontować. Nie mówię już o sytuacji, że na orze przeholujesz, coś padnie i następnego dnia musisz się bujać ZTM/Taxi. Przy osobnym fun car tego problemu nie ma A w ogóle, to byś sobie kupił nową Astrę i głowy nie zawracał
  9. Manx

    Shell V-Power.

    Ja przyrostu osiągów nigdy nie odczułem..ale cichszą pracę i owszem. Sprzedając 2 lata temu Forda z 1.6 TI-VCT zamiast Pb95 nalałem mu V-powera i po tym benzyniak zaczął chodzić jak benzyniak, a nie klekoczący diesel. W osiągach ani spalaniu nie odczułem różnicy.
  10. Manx

    A3 8P - opinie

    W DSG6 to że się zmienia to oczywistę. W DQ200 zwanej potocznie DSG7, serwisy nieuatoryzowane, które naprawiają DSG, zalecają zmianę oleju hydraulicznego po 60 kkm. W ASO mówią, że nie trzeba go zmieniać, bo wg. instrukcji warsztatowej nie ma takiej potrzeby - ma starczyć na cały żywot samochodu. Coś tam zmieniali. Ciśnienie to jedno, zmiana typu oleju to drugie.
  11. Manx

    Malowanie zderzaka

    A u mnie było jeszcze coś - dodatkowy szum a przy 140-150 gwizd ze źle złożonego lusterka i drzwi wystrzelające jak z katapulty, po pociągnięciu klamki (źle wyregulowane cięgno). Boczek poprawili, listwę i uszczelkę też - to wywalczyłem i poprawii. Złego spaskowania zderzaka z reflektorami nie umieli poprawić, a ja nie miałem czasu więcej o to walczyć. Na Twoim miejscu o ten odcień bym walczył, bo będziesz miał przez to za kilka lat, przy odsprzedaży problem... no i będzie razić Twoje oczy codziennie jak będziesz szedł do samochodu.
  12. Manx

    Czy warto konserwować podwozie

    Bo to Ford. Zabezpieczenia antykorozyjne w tej marce są niewspółcześnie słabe . Sąsiadowi w Focusie mk2 sprzed fl, blacharz łatał dziury w podłodze i mocowanie tylnej belki (gość samochód parkuje od 10 lat na zewnątrz na ziemi/trawniku). Trochę za szybko na biodegradację - to nie Fiat Uno przecież.
  13. Manx

    A3 8P - opinie

    Była wymiana oleju hydraulicznego po 60 kkm (ASO nie przewiduje, niezależne serwisy od skrzyń zalecają)? Masz olej syntetyczny czy mineralny w mechatronice? VW kilka lat temu załapał, że problem jest z tym, że one trochę za często padają i zmienił stosowany olej. Mam nadzieję, że u mnie do 140-150 kkm (dalej nie dojeżdżam żadnego samochodu, bo tam już koszta rosną ) problemów nie będzie i martwił się będzie o to dopiero kolejny właściciel . Na razie mam 40kkm. Dla świętego spokoju gdzieś za rok będzie ok 60 kkm, i wtedy wymienię olej w mechatronice. Używanego samochodu z DSG bym nie kupił, bo za dużo tu zależy od obsługi i stylem jazdy też można jej zaszkodzić. Kilka lat temu znajomy kupił golfa VI GTI (DSG DQ250) - w parę tygodni zainwestował w mechatronikę i sprzegła ponad 10 kzł
  14. Manx

    O polerkę zapytam

    jak coś jet podejrzanie tanie, to tak jak przy wszytskim - lepiej odpuścić. Dobra polerka DA kosztuje ok 700 zł i na pewno starczy na lata. Taka za 90 to musi być szmelc. Bardzo dobrze napisał r1sender Kluczowe by polerka miała: - wolny start - regulację i stabilizację obrotów - dość długi kabel - jak nie będzie ciężka jak z ołowiu, to ręce będą Ci wdzięczne po paru godzinach pracy z nią. Niedawno pewna firma produkująca kosmetyki samochodowe wypuściłą polerki - droższe niż 90 zł, ale to też chińsczyzna. Wyglądają nieźle, nie wiadomo na razie jak z trwałością. Jeśli nie chcesz inwestować 700 w przyzwoity sprzęt, to IMO z dwojga złego to już lepsza opcja.
  15. Manx

    Malowanie zderzaka

    Na zdjęciu widać różnicę, ale nie wiadomo na ile ona wynika z odcienia lakieru, a na ile z innego oświetlenia samochodu przez słońce. Niestety tak jest że jak już samochód raz trafi do naprawiania do blacharzy, to już nie jest ten sam samochód . To nie jest to że się nie da dobrze - nie chce im się. Jak uda się tym asom dobrać odcień, to masz mega szczęście. Jak niczego przy okazji nie połamią i wszytsko zmontują dobrze, to możesz iść zagrać w lotka, bo masz mega szczęście. Mi kiedyś na parkingu pijany uszkodził błotnik i drzwi. Odcień dobrali w ASO dobrze, faktura lakieru wyszła OK, ale montaż całości już gorzej - krzywo złozyli zdrzak względem lamp i samochód wyszedł niesymetryczny, musieli poprawiać bo boczek drzwi bo po złożeniu trzeszczał, uszczelka drzwi i listwa zgarniająca szyby się odklejały, lusterko krzywo się zatrzymywało. W innym samochodzie malowali zderzak po zderzeniu z krzesłem ogrodowym, które spadło z ciężarówki - w pochmurny dzień nie było dramatu pdobnie, ale na słońcu było widać nieco ciemniejszy odcień zderzaka. Ja to widziałem, na szczęście nie widział tego kupiec jak sprzedawałem samochód.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.