Jump to content

ABM

użytkownik
  • Content Count

    2682
  • Joined

  • Last visited

About ABM

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 05/12/1973

Profile Information

  • Lokalizacja
    Poznań
  • Zainteresowania
    Szybkie traktory

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To jest auto dla mojej , która nie jeździła 10 lat, będzie też jeździł starszy syn, który zdaje prawko za kilka dni. Bedę zadowolony, jeśli to auto przeżyje rok lub dwa, na 99% w najbliższym czasie będzie gdzieś wgniecione, przerysowane itp. Założeniem było auto bezpieczne i koniecznie z automatem, dodatkowo tanie w zakupie i eksploatacji, Croma spełnia te warunki. Auto dobrze ubezpieczyłem, łącznie z AC i dobrym Assistance i mogę spać spokojnie, nawet jak kierownicy coś wywiną na drugim końcu kraju. Mieszkamy obecnie w spokojnej willowej dzielnicy na skraju Poznania, więc większe auto nie jest specjalnym utrudnieniem. Syn ma roczne dziecko, co także zadecydowało o wyborze dużego i bezpiecznego auta. Alternatywnie mogłem kupić jakieś małe auto miejskie, jednak sam wiesz jak wyglądają takie auta i ludzka zawartość po wypadkach.
  2. Wolę kupić świadomie i w dobrej cenie auto z nalotem 300.000 km, niż z podobnym przebiegiem od handlarza i cofniętym licznikiem za 2x więcej. Z zewnątrz nic autu nie dolega poza paroma odpryskami, wewnątrz zupełnie nie widać przebiegu poza gałką zmiany biegów i przyciskami klimatyzacji oraz szyb od strony kierowcy. Auto jeździ normalnie i nie wykazuje objawów, by miało się rozpaść. W aucie sporo podzespołów było wymienionych i mam na to faktury, więc wiem czego mogę się spodziewać. Zajmuję się sprzedażą części i olejów dla aut grupy Fiat i takie przebiegi w rzetelnie serwisowanych autach są zupełnie normalne. Dodatkowo powiem, że auta dostawcze z silnikami JTD, bez problemu robią przebiegi 500.000 km, natomiast większe dostawcze z silnikami 2.3 i 3.0 jTD, bez problemu 1.000.000 i większe. Auto kupiłem dla żony, zrobiła prawo jazdy i nie jeździła przez wiele lat, problemem była manualna skrzynia, więc kupiłem duże i bezpieczne auto z automatem na naukę jazdy. Mam też w firmie Fiatay zakupione jako nowe kilka lat temu z dużo mniejszymi przebiegami i nie widzę specjalnej różnicy.
  3. Zamontowałem nowe Sachs`y ze sprężynami KYB i wszystko gra i buczy. Co ciekawe fabryczne Sachs`y były w dobrym stanie i bez najmniejszego wycieku, w porównaniu z nowymi lżej się je wciskało i wolniej odbijały. Wymieniłem oba amortyzatory i sprężyny na nowe, ponieważ auto ma 310 000 km nalotu i nie miałem ochoty na niespodzianki.
  4. Zamówiłem komplet amortyzatorów i sprężyn Kayaba (kYB). Niestety lewy fabrycznie nowy amortyzator po rozpakowaniu ukazał wyciek oleju i porysowaną gładź tłoka. Wadliwy amortyzator reklamowałem i odesłałem. Zamówiłem nowy, żeby jak najszybciej uruchomić auto. Niestety kolejna nowa sztuka wykazywała objawy wycieku i uszczerbków na gładzi tłoka. Uzgodniłem zwrot z dostawcą i zamówiłem amortyzatory Sachs, liczę na dużo lepszą jakość.
  5. Czy na kącik Cromy ktokolwiek jeszcze zagląda? Dajcie jakiś sygnał zakamuflowani spamerzy !
  6. A mnie coś ostatnio naszło i od kilku dni przed domem stoi Croma dla , musi być już ze mną niedobrze.
  7. Witam. Wracam do szanownego grona po 3 latach rozłąki. We wtorek 12 września kupiłem dla żony Cromę 1.9 150 KM automat z 2009 roku. Autko w stanie średnim, jednak w bardzo dobrej cenie, nie bite i w wersji Emotion. Niestety podczas powrotu do domu po zakupie pękła przednia lewa sprężyna i mam spory dylemat co kupić. Komplet nowych oryginalnych sprężyn to 700zł i nie chcę tyle wydawać, oryginalne używki na allegro od 60zł w górę, tylko sprawdzenie przebiegu i ewentualnych dzwonów niemożliwe. Zamienniki to KYB, Sachs i Lesjofors, podobno Sachs to OE. Problem z zamiennikami jest taki, że produkują 2-3 typy do wszystkich wersji silnikowych i wyposażenia, natomiast oryginałów do tego auta jest 8 różnych, dodatkowo zamienniki podobno dużo szybciej siadają. Chciałem poprosić osoby, które zmieniały sprężyny z przodu w wersji JTD 150, o wnioski po wymianie i przejechaniu jak najdłuższego dystansu. Z góry dziękuję i pozdrawiam Bartek
  8. To nie do końca tak. Oleje pełnopopiołowe doskonale chroniły silniki z poprzedniej epoki i zastosowanie olejów o obniżonej zawartości popiołów do silników starszej generacji, będzie skutkować ich bardzo szybkim zużyciem. Wynika to z innej technologii utwardzania newralgicznych metalowych części sinika, takich jak krzywki wałków rozrządu. W nowoczesnych silnikach wyprodukowanych po 2000 roku i przystosowanych do olejów o obniżonej zawartości popiołów nie ma problemu zwiększonego zużycia, ponieważ procesy technologiczne w trakcie produkcji przewidują zastosowanie nowoczesnych olejów o obniżonej zawartości popiołów. Pradą natomiast jest, że oleje pełnopopiołowe w silnikach nowszej generacji zapewniają nadal trochę lepszą ochronę przed zużyciem, jednak są to niewielkie różnice i stosowanie dobrych jakościowo olejów z obniżoną wartością popiołów nie stanowi obecnie problemu dla życia silnika.
  9. Witaj. Olej musi mieć normę ACEA C2 lub C3, dodatkowo dobrze gdyby był przeznaczony do silników diesla. Fiat zaleca olej Selenia WR Pure Energy 5w30, z tańszych i dobrych mogę polecić Total INEO ECS, z droższych i bardzo dobrych Millers Oils EE 5w30 C3 z technologią NanoDrive.
  10. ABM

    Croma - zgon

    Napisałem Tobie już na priv, tylko oryginalny rozrząd ze względu na pasek i pompę wody, która w zamiennikach lubi przeciekać i w konsekwencji się zaciera. Można także zestaw Dayco, ponieważ w przypadku paska, rolki i napinacza to jest oryginał, jednak tutaj można trafić na różne pompy wody i pechowo może zdarzyć się cieknąca. Dodatkowo oryginalny jest u mnie taniej niż Dayco. W mojej byłej Cromie wymieniłem rozrząd na oryginalny przy przebiegu 120 tyś km, obecnie auto użytkuje brat i na blacie jest 220 tyś km i nic złego z rozrządem się nie dzieje, natomiast rozpadła się sławna skrzynia M32, co ciekawe nadal siedzi oryginalne turbo, mimo ostrego traktowania tego auta. Jeszcze taka ciekawostka, Dayco w instrukcji wymiany wyraźnie opisuje procedurę przepłukania układu chłodzącego odpowiednim preparatem, który usuwa osady i inne zanieczyszczenia z układu chłodzenia, niestety w zasadzie nikt tego nie robi i potem są problemy z pompami i termostatami. Gdyby ktoś był zainteresowany oryginalnym rozrządem w promocyjnej cenie to zapraszam na priv.
  11. Oleje Xado to bardzo dobre produkty, bardzo często oparte o prawdziwie syntetyczne bazy. Zawsze chętnie dam dobre ceny dla kolegów z AK.
  12. > dzieki, w talkim razie do zy.... Ja bym się tak nie napinał, jeśli zużycie nie przekracza 1,5 mm na stronę i jeździsz normlnie, to wymień tylko klocki. Większość Crom ma z tyłu pojedyńcze tarcze i dają radę. Wymień tarcze, jeśli mają głębokie rysy, które będą mocno zuzywać klocki.
  13. > nikt, nic?? Minimalne zużycie to po 1mm z każdej strony.
  14. Byłem dwa razy na nowej myjni automatycznej na stacji BP i z pozoru wszystko było OK. Po drugiej wizycie nie podobała mi się przednia szyba, była brudna poza obszarem pracy wycieraczek i brud był w zasadzie niemożliwy do usunięcia. Ostatnio bardziej się przyjrzałem lakierowi na aucie i w zasadzie wszędzie nadwozie nie jest do końca domyte, jednak brud znajduje się pod warstwą wosku. Jaki środek zastosować do usunięcia wosku i brudu z pod tego wosku? Potrzebuję także dobry srodek do usuwania zaschnętych owadów z przedniej częsci auta. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  15. > Automat 6 biegów Nie rozmawiaj nigdy poważnie z idiotami, sprowadzą cię do własnego poziomu i potem zakrzyczą. Pomocy szukaj u dobrych diagnostów / mechaników, na tym forum raczej jej nie znajdziesz. Przykre, jednak prawdziwe.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.