Jump to content

Maniek11

użytkownik
  • Content Count

    435
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    30m 13s

About Maniek11

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Car
    Astra J 1.4 140KM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nikt nie odpowiedział, więc odpowiedziałem sobie sam. Po zamontowaniu wzmacniacza (nr 13285778) i podłączeniu anteny na szybie radio odbiera wg. mnie lepiej niż na antenie na dachu. Konektor do szyby przyklejony klejem na gorąco, styk z polami na szybie poprzez kawałki folii aluminiowej. Rozwiązanie tymczasowe ale działa. Oprócz wzmacniacza potrzebny jest przewód fakra męsko-żeński z zielonymi wtyczkami (uniwersalny). W dziurze na dachu zamontowany rekinek (nieoryginalny). Także jak coś polecam. Koszt bez przesyłek i rekinka - 60zł.
  2. Witajcie, Uszkodziła mi się oryginalna antena FM (bat na dachu, wersja bez nawigacji). Zastanawiam się czy na dachu nie zamontować płetwy rekina jako atrapy, a radio odbierać z anteny na szybie tak jak jest w wersji z nawigacją. O dziwo paski anteny i ich wyprowadzenia są, brak tylko konektorów, ale to nie problem. Więc kwestia dokupienia wzmacniacza z wersji z nawigacją i przedłużacza fakra. Ktoś na angielskim forum już to robił w astrze K: https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?t=185&start=110 Mam więc pytanie do osób, które mają radia z nawigacją i tym samym antenę na tylnej szybie. Jak u Was wygląda odbiór stacji FM poza miastem? Jest ok czy słaby odbiór? Przy bacie odbierałem raczej kiepsko, kilkanaście kilometrów poza Krakowem znikało większość stacji, podobnie po wjeździe na parkingi podziemne. W Grande Punto zbierało mi dużo lepiej. Dlatego też zastanawiam się czy antena na szybie tak jak w wersji z navi by coś poprawiła?
  3. Mam 1.4 16V w Grande Punto. Olej zmieniam co ok. 12tys. km. Kupuje wtedy bańkę 5l oleju 5W40, przy wymianie wchodzi jakie 4l, pozostały litr starcza mi na następny przebieg do wymiany. Więc wg. mnie pije niedużo oleju przebieg 189 tys. km obecnie. Co do mocy...kiedyś po przesiadce z Seicento jeździło się bardzo przyjemnie, teraz mi trochę brakuje. Ale pocieszam się, jak wsiadam do firmowego Grande z silnikiem 1.4 8V 70KM :D Tipo jest ciut cięższe od Punto, więc jakbym kiedyś zmieniał na Tipo to tylko T-Jet.
  4. Witam, Potrzebuje wymienić szczęki w moim GP. Do kupienia są szczęki 203 i 228mm. Ściągałem dziś bęben ale nie miałem linijki żeby zmierzyć, jedynie w środku widziałem napis max. 230mm. W związku z tym mam rozumieć, że powinienem kupić szczęki 228mm? Da radę wymienić szczęki w tym modelu bez odkręcania piasty? Na youtube natrafiłem na filmiki, że ściągają piastę, ale dzięki temu potem zakładają cały komplet szczęk z założonymi sprężynkami. Jak macie jakieś patenty to podzielcie się. Dzięki.
  5. Odgrzewam temat bo przyczyna znaleziona i naprawiona. Nikt z Was nie trafił i sam też bym tego nie podejrzewał. Przyczyną była urwana śruba od kołyski z prawej strony. Nie wiem jak to się stało, mógł to urwać jakiś mechanik, tylko że nigdy nic nie robiłem z zawieszeniem. Roboty podobno sporo, ale samochód teraz elegancko się prowadzi i cisza w środku
  6. Witam, ja po sąsiedzku W samochodzie mojej dziewczyny - Megane III hatchback, silnik benzyna 1.6 110km 2009 rok, bardzo trzepie samochodem przy ruszaniu z jedynki i wstecznego. Czasem jest to mocniejsze drganie samego pedału sprzęgła a innym razem cały samochód podskakuje. Dzieje się tak dopiero po przejechaniu krótkiego odcinka i najczęściej w korkach w mieście. Po dłuższej trasie problem nie występuje. Podczas ruszania z drugiego biegu problem nie występuje. Przebieg samochodu to 80tys. Domyślam się, że czeka nas wymiana sprzęgła, tylko czytałem że jest to typowy problem odziedziczony z Megane II i nawet po wymianie sprzęgła wraca po jakimś czasie. Podobno go zlikwidowano i trzeba zmienić sprzęgło o innym numerze. Ktoś zna temat i może powiedzieć, jakie sprzęgło kupić, żeby problem nie wrócił po krótkim czasie?
  7. Ja amortyzatorów nie zmieniałem, a poprzedni właściciel nie wiem. Na przeglądzie wyszło bodajże 70% sprawności. Wydaje mi się, że pukanie dochodzi bardziej od spodu samochodu a nie od amortyzatora...Dziwna sprawa bo wczoraj przejechałem się kawałek i puknęło może z raz na jakiejś większej dziurze. Z tym, że jechałem sam bez pasażera. Na trzepaczkach u diagnosty żadnych stuków nie było. Rozumiem, że wykluczacie poduszki silnika? W przyszłym tygodniu podjadę do mechanika, gorzej jak w jego obecności będzie cisza i nic nie znajdzie.
  8. Witam, Problem mój wygląda następująco: Najeżdżając prawym przednim kołem na nierówność (może to być dziura lub wypuklenie) słyszę takie głuche pukanie, podobne jakby drzwi były niedomknięte. Przy lewym kole cisza. Dzieje się tak tylko na niskich prędkościach, nawet jak się toczę na jedynce bez gazu. Na trasie przy prędkościach od 80 wzwyż nie występuje. Byłem na stacji diagnostycznej, wjechałem na trzepaki i szarpacze, diagnosta wymacał całe przednie zawieszenie i luzów nie stwierdził. Może ktoś miał już podobny problem i znalazł przyczynę? Nie chciałbym wymieniać połowy zawieszenia żeby się pozbyć tego pukania. Samochód ma 182 tys. przebiegu, z czego 30 tys. po polskich drogach.
  9. Żeby nie tworzyć nowego wątku zapytam tutaj. Rozumiem, że do GP 1.4 16V da się kupić jedynie kompletny termostat z czujnikiem? Samego termostatu bez czujnika lub samego wkładu się nie dostanie? Jakiego producenta wybrać, żeby było niedrogo, a termostat trzymał parametry i nie padł po chwili? Wahler będzie ok? U mnie problem podobny jak u kolegi. Termostat niby działa, bo wąż od chłodnicy pozostaje zimny w czasie nagrzewania, ale patrząc po wskaźniku to jakby się otwierał za wcześnie. Połowę skali osiąga mi tylko podczas jazdy w korkach lub na autostradzie przy prędkościach 120-130. Zwykle jest jedną kreskę poniżej połowy, podczas delikatnej jazdy na trasie czasem spadnie do 1/4 skali.
  10. Witam, Zgubiłem uszczelkę maski w GP, tą co jest między maską a plastikowym podszybiem. Oczywiście wcześniej rozpadły się i odpadły te piankowe elementy po bokach uszczelki. Czy da radę kupić gdzieś tą uszczelkę z tymi piankami osobno? Znajcie może numery tych części. W jednym sklepie mi powiedzieli, że to jest w komplecie z całym plastikowym podszybiem za 280 zł. Oczywiście szukałem też na allegro samego podszybia używanego, ale wszystkie są bez uszczelek.. Zostaje mi jakaś inna opcja poza szukaniem na szrocie? Na ile to jest "niezdrowe" że do silnika leje się tamtędy woda?
  11. Witam! Moja dziewczyna ma problem z Seatem takim jak w temacie (2000 rocznik). Jakiś miesiąc temu samochód zgasł na środku drogi i już nie odpalił. Od razu podejrzenie padło na to, że jest za mało paliwa. Wskazówka co prawda nie opadła do zera i od momentu jak się zaświeciła rezerwa przejechane było może 60 km, ale w przewodach paliwowych było widać pęcherzyki powietrza. Wlaliśmy 10 litrów do baku i dość długo męczyliśmy się z odpalaniem, jak to z dieslem gdy braknie paliwa. Niestety po wielu próbach (aż padł akumulator) nie dało się odpalić samochodu, ruszył dopiero jak mechanik go odpowietrzył. Od tej pory kazałem dziewczynie pilnować stanu paliwa i tankować zaraz jak się zapali rezerwa. Wczoraj zapaliła jej się rezerwa i przejechała może z 10 km, wstawiła samochód do garażu i dziś już nie odpalił, a w przewodach paliwowych widać pęcherzyki powietrza. Po dolaniu ropy samochód nie odpala nawet po długim kręceniu. Teraz pytanie gdzie leży przyczyna? Czy w baku rzeczywiście było mało paliwa, a wskaźnik źle wskazuje poziom bo np. pływak się zawiesił? Czy może niedomaga pompa paliwa lub filtr paliwa jest zapchany (nie wiem kiedy był wymieniany, a dziewczyna tym bardziej nie będzie pamiętać ) i przy małej ilości paliwa niedomaga? Kiedyś podobno dało się przejechać tym samochodem nawet 100 km na rezerwie i nie gasł, a teraz takie kwiatki. Dodam jeszcze, że auto też miewa taki problem, że przy pierwszym ruszeniu trzeba mu mocniej depnąć, bo jak nie to potem będzie mulił całą drogę. Nie wiem na ile w tym prawdy bo nie prowadziłem tego samochodu i szczerze mówiąc nie znam się na dieslach, ale mechanik twierdzi że to wina turbiny? Przebieg samochodu to 250tys. km Z góry dzięki za porady
  12. > Jak w temacie, przerabialiście?Tam jest normalna pokrywa czy jakieś problemy przy > wyciekach?Samochodu nie widziałem, ale mechanik coś gadał przez telefon, że ona z wałkami > połączona i że nie wiadomo czy głowicy nie trzeba będzie zrzucać. Nie zna się czy prawdę > prawi?Pacjent GP 1.4. 16V > Edit: Dzwoniłem do ASO tam jest głowiczka/półgłowiczka, trzeba rozbierać górę ściągać rozrząd. > Więc wszystko jasne. Przerabiałem to, zauważyłem wyciek jak wymieniałem świece - fajkocewki były w oleju. Tak jak mówisz, trzeba do tego ściągnąć pasek rozrządu i co za tym idzie potem założyć nowy itd. Całość z cześciami mnie wyszła 320 zł (poza ASO) bo roboty dużo. Jeśli Ci się zbliża wymiana kompletnego rozrządu to zrób ro za jednym zamachem.
  13. Tak jak koledzy piszą - donieść do mediów. Kuzynka tam pracowała i podobno urząd bardzo się nie lubi z Faktem W ogóle jak napisałeś "burakiem" to skojarzyło mi się z pewnym radnym, który rzeczywiście jest "granatem od pługa oderwany" i nie zdziwiłbym się gdyby to on takie coś odstawiał na tym skrzyżowaniu
  14. > może głupie pytanie ale zadam.... działa Ci termometr? Tak i porównując do tablic z temperaturą przy drogach to działa poprawnie. Rozumiem, że manualna klimatyzacja wyłącza się poniżej jakiejś niskiej temperatury, stąd to pytanie? Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia, to pytałem o zasadę jego działania, bo myślałem żeby zamiast podpinania sprężarki na krótko oszukać czujnik i zamiast niego wpiąć rezystancję odpowiadającą wartości przy poprawnym ciśnieniu czynnika. I wtedy sprawdzić czy sprężarka się uruchomi
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.